Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
A burnback beállítást a gyári 0%-on hagytam, jóvanazúgy, pont elég huzal marad kint a zizzentés után.
De itt nem is erről van szó. Az előző gépeim akkor kezdtek hegeszteni, amikor odaért az anyaghoz a huzal, ez az új Majom meg már előtte is kialakít egy ívet, aminek sípoló hangja van. Múltkor írtam, hogy véletlenül megnyomtam a pisztolygombot kb. 3 centire az anyagtól, és akkor áthúzta az ívvel azt a több centit is.
A kolléga kapott zsír új frisslevegős pajzsot. Azt mondta, hogy nem rossz, de kár volt elereszteni azt a galambocskát, mert menten visszakerült a pajzsba a rózsaillat. Hát igen, minden technológiának megvan a maga hátránya...
@Bmrenault: Amit nagyon régen láttam háromkerekűt, annak az első kettő kereke jó messzire van egymástól, ráadásul befelé döntve vagyon mindkettő. Az mindegy is, hogy fekvőbicikli volt a végeredmény (alacsony súlyponttal), de igencsak lehetett driftelni vele, mindenféle borulásveszély nélkül. Elől kisebb kerekek (görgős fékkel), hátul meg egy monti kereke helyezkedett el. Az első dupla fék karja sem lett túlbonyolítva, kettő mezei fékkar, összecsavarozva.
Tömör huzal esetén én nem csipkedem a végét,miért is tenném.....!?
Nem húzom meg,sőt sosem mozgattam,job,ha minden varratkezdésnél ott van a huzal a vezetőben,ahol az megállt ivszakitáskor. Ha kihúzod,holtjátékot csinálsz! Tehát ivkezdéseid megvannak,de huzal késve indul......
A hf gyújtás , vagy felhő , ilyen nincs mig fogyós tekhnikánál......
Legalábbis szerintem.
Jószerencsét kivánok.
Jut eszembe,dolgoztam régen bánya területén,ott igy köszöntek a melósok egymásnak.........
Ugyanazt láttam fogyósnál. Talán nem mindig. Talán csak akkor, amikor lecsíptem a huzalt, ami 1 centit rugózik az 5 m munkakábelben. És amikor lecsípem, akkor ki is húzom azt az egy centit, ha nem figyelek. Azaz kezdéskor egy ideig olyankor nem jön huzal. Mintha akkor segítene rá ezzel a magas frekvenciás “felhővel”. Az anyag már olvad olyankor is. Kicsit mint a hozaganyag nélküli AWI, amit csak videón láttam eddig.
Hát ez kb eddig jutott. Ez a három kerék nekem nem jött be.
Még két fajta bicikli van tervben szórakozáskép, mind a kettő 2 kerekű. Belekerült eddig 17eft ba. A bowden volt a drága.
Azért jutott eddig mert éjjel(éjjeli fél 2) megtaláltam őt!! Szerelem volt első látásra!! ♥️
Agyfékes, agyváltós. 25e ft ért 🤣. Soha nem láttam ilyen típust. Ezek postás biciklik voltak, és a gyártó kihozta a civil használatra is. 8 kor írtam a csávónak, 9 után már a kocsiba volt.
Az előtoló hajtóműve fogaskerekes. A 150A igénye kb 13m/ perc huzal. Nos ehhez igencsak magas fordulaton jár a hajtómű. Egyébként ez közel a plafon,mert 18m/ perc amit ez tud.
A primer oldal 25,27 A igényel,te szerencsés vagy mert 32- őd van.
Egyébként én mma esetén figyeltem meg a hf- hez hasonló ivgyújtást. Nem kell kocolnom az elektróda végét,elég hozzáérintenem,egy pattanás hang,és hegeszt mint állat.......
130 - 140A-nél érdekes hangok jönnek 0.8-as hual esetén.
Én ezt az átmérőt 105A nál nagyob árammal nem használom. Ha jól tudom,a 0.8 max árama 80A.
Az 1mm-es innét indul , mondjuk itthoni barkács munkák esetén 140-150A ig.
A 235 produkálja az 1-es huzalt is. Próbáld ki,amellett,hogy csak 2tized a külömbség,a kráter hőfoka jóval nagyobnak tűnik ! Én sok évig csakis 1-essel dolgoztam,mostanában,hogy van töb gépem is,egyszerűb a célnak megfelelőbb huzal átmérőválasztásom.................
Az egymás mellé rakott végeket 0,5-ös tisztitott vörösrézdróttal,kb 20mm hosszon egymás mellé tekerve cinfürdőbe nyomnám. Előtte a végeket meghajtanám.
A cinfürdő edénye lehet 50mm-es átmérő. A belemártott ,meghajlitott munkadarabot kihülés után fogóval lehet egyengetni,anélkül,hogy a forrasztás károsodna.Az új bowden felületén szépen fut a királyvizbe mártott holmi.......
Felhegesztettem 8-as csavarokat a guruló alaplemezre. Nem értem ezt a 4 mm beállítást, 1 cm széles varrat, a csavar feje eltűnt, a 8 mm lemez túloldalán ujjbegynyi kékülés, pedig 4 szakaszban varrtam. Szép nem lett, de funkcionális. Azé’ van így túlbiztosítva, mert a palackot is a szekrény tartja.
Feldobtam a 2 tartót, ahogy várható volt, kissé mozognak, mert kicsit huppog a lemez. Majd megnézem, mit mutat a palackkal, aztán lehet, hogy kap a szekrény belülre laposvas merevítőt oda hátulra.
A palack tartó karikákra kerti slag megy, az átmérőjét is olyanra kalapáltam.
Meg lehet, hogy az alaplemez is kap körbe egy felvágott slagot (“kédergumit”), aztán leszorítom a szekrénnyel. A garázs egyik sarkában fog lakni a szekér egy szekrény mellett, aztán nem akarom összeverni vele a környéket.
2 kereket cserélek majd fékesre, de mindegyik körbeforgós zongorakerék. A két hátsót megcsinálom majd rögzíthetőre, hogy csak egyenesen fussanak. Szerintem átfúrom a lemezt, meg a kerék U alakú tartóját. Felhegesztek egy anyát, és akkor egy csavart behajtva tudom fixálni. A garázsban szűkös a hely, ki- és beállásnál q jó, hogy oldalirányban is tudom tologatni. De amikor zötyögök ki vele a kertbe, akkor meg hülyeség, ha mindegyik kerék körbeforog. 3 emelkedő/lejtő is van, mire kiérek a tett helyszínére.
Ja, bmeg… HF gyújtással indít a gép. Az az a sípoló hang, amit már írtam. Ma többször is megfigyeltem. Gomb lenyom - szissz - kékeszöld plazmafelhő (?) - pukk - indul a hegesztés. Nem tudtam, hogy fogyós gépnél is van HF gyújtás…