Keresés

Részletes keresés

(M)Ákos Creative Commons License 2024.04.09 0 0 35441

Inkább akkor már az arc force funkcióhoz hasonlítanám.

Hot start nincs (pontosabban nem állítható) 2T módban, én meg úgy használtam eddig.

Előzmény: Törölt nick (35440)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35440

Hot start nak néz ki, és van is a gépben a migszekcióba.. megnéztem a használatit. hott hotl

https://www.manualslib.com/manual/2366085/Iweld-Gorilla-Pocketmig-235-Dp.html?page=97#manual

Előzmény: (M)Ákos (35439)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35439

A burnback beállítást a gyári 0%-on hagytam, jóvanazúgy, pont elég huzal marad kint a zizzentés után.

De itt nem is erről van szó. Az előző gépeim akkor kezdtek hegeszteni, amikor odaért az anyaghoz a huzal, ez az új Majom meg már előtte is kialakít egy ívet, aminek sípoló hangja van. Múltkor írtam, hogy véletlenül megnyomtam a pisztolygombot kb. 3 centire az anyagtól, és akkor áthúzta az ívvel azt a több centit is.

Előzmény: Törölt nick (35435)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35438

Munkanélküliként nem számolom.

Munkaidőt meg ne akard tudni 🤣 szerintem 40+.

 

Ma is 2 óra elment az összekészitésre a lábtartóhoz. Nem akarok ráhegeszteni semmit erre a bringára.

Előzmény: MrJones512 (35436)
d_feco Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35437

A kolléga kapott zsír új frisslevegős pajzsot. Azt mondta, hogy nem rossz, de kár volt elereszteni azt a galambocskát, mert menten visszakerült a pajzsba a rózsaillat. Hát igen, minden technológiának megvan a maga hátránya...

 

@Bmrenault: Amit nagyon régen láttam háromkerekűt, annak az első kettő kereke jó messzire van egymástól, ráadásul befelé döntve vagyon mindkettő. Az mindegy is, hogy fekvőbicikli volt a végeredmény (alacsony súlyponttal), de igencsak lehetett driftelni vele, mindenféle borulásveszély nélkül. Elől kisebb kerekek (görgős fékkel), hátul meg egy monti kereke helyezkedett el. Az első dupla fék karja sem lett túlbonyolítva, kettő mezei fékkar, összecsavarozva.

MrJones512 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35436

Belekerült eddig 17eft ba. A bowden volt a drága.

 

Nem, kérlek... a munkadíjad volt drága. :)

Előzmény: Törölt nick (35427)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35435

Nekem olyankor ég vissza a huzal. Burnback van?

Én is csipkedem ha elszalad a huzal. 

Viszaégéskor meg védőgázban ott az ív. Az meg olvaszt.

Előzmény: (M)Ákos (35434)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35434

A huzalvég csipkedést nem én találtam ki.

Az már az én balfaszságom, hogy néha kihúzok egy centit a munkakábelből.

Majd legközelebb kirakom a telót oda egy befőttes üvegben, aztán felveszem a jelenséget.

Előzmény: Törölt nick (35431)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35433

Mivel lett másik bringa így nem igazán maradt motiváció.

Azért ez elég jó vétel volt.

Bizonyos sebbeség felett szar. Szóval parkolópálya. Ezt egyszerübb megépiteni mint a másik tipust.

Az "újat" megterekertem tegnap. Ma meg eltekerek a sulik felé.

A 3 kerekűhöz kell fék ami mind a két kereket egyformán fogná, izmos comb.

Nem tudom max sebbeségbe kitekerni 2 kölyökkel együtt sik terepen. Átlagosan meg gyalogsebesség 2 szerese jön ki.

Előzmény: Törölt nick (35432)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35432

Mivel nincsenek tollaim,igy madár sem vagyok,méginkáb nem vészmadár......

Mintha mondtam volna neked,hogy felültem egy háromkerekűre,és kis hijján felborultam......

Húúú......!

Előzmény: Törölt nick (35430)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.08 0 0 35431

Tömör huzal esetén én nem csipkedem a végét,miért is tenném.....!?

Nem húzom meg,sőt sosem mozgattam,job,ha minden varratkezdésnél ott van a huzal a vezetőben,ahol az megállt ivszakitáskor. Ha kihúzod,holtjátékot csinálsz! Tehát ivkezdéseid megvannak,de huzal késve indul......

A hf gyújtás , vagy felhő , ilyen nincs mig fogyós tekhnikánál......

Legalábbis szerintem.

Jószerencsét kivánok.

Jut eszembe,dolgoztam régen bánya területén,ott igy köszöntek a melósok egymásnak.........

Előzmény: (M)Ákos (35429)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35430

Egy előre, egy hátra.

A háromkerekünek az hogy sosem készül el.

Szar fordulni vele meg nem jó szar talajon. Szórakozni jó.

Asszony közölte hogy akkor apritás.

Előzmény: Törölt nick (35428)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35429

Ugyanazt láttam fogyósnál. Talán nem mindig. Talán csak akkor, amikor lecsíptem a huzalt, ami 1 centit rugózik az 5 m munkakábelben. És amikor lecsípem, akkor ki is húzom azt az egy centit, ha nem figyelek. Azaz kezdéskor egy ideig olyankor nem jön huzal. Mintha akkor segítene rá ezzel a magas frekvenciás “felhővel”. Az anyag már olvad olyankor is. Kicsit mint a hozaganyag nélküli AWI, amit csak videón láttam eddig.

Majd sasolok legközelebb is.

Előzmény: Törölt nick (35426)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35428

A póstás canga tényleg jól néz ki,és az ára is baráti.

Megpróbálod elől kialakitani a két törp helyét?

A háromkerekűnek mi a hibája......?

Előzmény: Törölt nick (35427)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35427

A gyönyörűség.

Hát ez kb eddig jutott. Ez a három kerék nekem nem jött be.

Még két fajta  bicikli van tervben szórakozáskép, mind a kettő 2 kerekű. Belekerült eddig 17eft ba. A bowden volt a drága.

 

Azért jutott eddig mert éjjel(éjjeli fél 2) megtaláltam őt!! Szerelem volt első látásra!! ♥️

Agyfékes, agyváltós. 25e ft ért 🤣. Soha nem láttam ilyen típust. Ezek postás biciklik voltak, és a gyártó kihozta a civil használatra is. 8 kor írtam a csávónak, 9 után már a kocsiba volt. 

Törölt nick Creative Commons License 2024.04.07 0 0 35426

Az előtoló hajtóműve fogaskerekes. A 150A igénye kb 13m/ perc huzal. Nos ehhez igencsak magas fordulaton jár a hajtómű. Egyébként ez közel a plafon,mert 18m/ perc amit ez tud.

A primer oldal 25,27 A igényel,te szerencsés vagy mert 32- őd van.

Egyébként én mma esetén figyeltem meg a hf- hez hasonló ivgyújtást. Nem kell kocolnom az elektróda végét,elég hozzáérintenem,egy pattanás hang,és hegeszt mint állat.......

Előzmény: (M)Ákos (35420)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35425

https://spanifer-gurtni.arukereso.hu/4cars/heveder-gyorszaras-95408-p463094208/

Akkor. Ilyenel kötötgetem ha muszály.

Láncra is tudsz rakni gumicsővet.

Csak ha megindul a palack tud meglepit okozni.

A hátfalhoz meg gumipogácsa vagy gumilap.

 

Nem mesze van 3 palack (piros)

Meszebb van 12 palack...

És még egyet nem használtam ki... Szóval megy a vezérhangya hogy kell e...

 

 

Előzmény: (M)Ákos (35424)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35424

A 2 tartót felülről ráhúzom a palackra, aztán felrakom, és odacsavarozom. Nem fogok én hetente palackot cserélni, ennyi macera belefér.

A láncot pont nem akartam. Van kb. 10 méter a kivezető úton, ami rusztikus kő, és azon eléggé zötyög a szekér.

Egy órát kopácsoltam meg egyengettem satuban azt a két tartót, hogy a slag bevonattal pont passzoljanak a palackra, és az ne tudjon kóvályogni.

Ha esetleg valamikor palack csere lesz, és kicsit más átmérőt kapok, akkor rövid idő alatt át tudom alakítani a tartókat.

Kell még valami íves ütköző a palack meg a szekrény (tartó) közé, mert ott még lesz hézag. Még ötletelek, lehet hogy ugyanoda lesznek felcsavarozva.

 

Előzmény: Törölt nick (35421)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35423

Na az én gépem 4.8mm ig engedi a 0.8ast ami 160-170A rt igényel.

Az 1.0 meg 6.4mm ig amikor 180-190A kell neki, az én gépem 200nál kifúj.

0,6 ot 3,4 ig amikor meg 140A kell... Mondjuk legtöbben max 2.5mm ig használják.

De minden gépfüggő és gáz újfent.

30A/mm külső sarokra meg 20-25A/mm kb. Ezt próbáld meg M ákos ha már neked jelzi az Ampert.

Előzmény: Törölt nick (35421)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35422

Nincs Olyan forrasztom ami ezt a mennyiséget megolvasztja. Én is gondoltam rá. Van ráhagyva bő 10 cm plusz a késöbbí okoskodáshoz.

Előzmény: Törölt nick (35418)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35421

Én bevásárlókocsiba pakolok néha 30 kg cuccot az jól bírja a terepet. Kerék miatt.

Felülröl teszed bele a palackot? Még felülre egy láncos cuccot tehetnél.

a 4mm es anyagra nem tudok mit mondani. én 2,1 re állitott géppel hegesztek mindent is.

 

.8 mm A18 Mild steel welding wire spools.
Arc Voltage , VWelding Current,

0.6mm15-20V 30-100A

0.8mm18-24V 60-200A

1.0mm18-32V 80-300A

1.2mm18-34V 120-380A

Co2 vagy mix töl is függ. 150A co2 megy.

Előzmény: (M)Ákos (35417)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35420

Akkor nem tudom, mi a neve, de ilyet nem tapasztaltam az előző két gépnél. Sípolás (hasonló, mint a régi TV-k hangja), meg kékes felhő hozzá.

Előzmény: Törölt nick (35419)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35419

Szerintem nincs HF gyújtásod !

130 - 140A-nél érdekes hangok jönnek 0.8-as hual esetén.

Én ezt az átmérőt 105A nál nagyob árammal nem használom. Ha jól tudom,a 0.8 max árama 80A.

Az 1mm-es innét indul , mondjuk itthoni barkács munkák esetén 140-150A ig.

A 235 produkálja az 1-es huzalt is. Próbáld ki,amellett,hogy csak 2tized a külömbség,a kráter hőfoka jóval nagyobnak tűnik ! Én sok évig csakis 1-essel dolgoztam,mostanában,hogy van töb gépem is,egyszerűb a célnak megfelelőbb huzal átmérőválasztásom.................

Előzmény: (M)Ákos (35417)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35418

Bowdent én lágyforrasztással toldanám.

Az egymás mellé rakott végeket 0,5-ös tisztitott vörösrézdróttal,kb 20mm hosszon egymás mellé tekerve cinfürdőbe nyomnám. Előtte a végeket meghajtanám.

A cinfürdő edénye lehet 50mm-es átmérő. A belemártott ,meghajlitott munkadarabot kihülés után fogóval lehet egyengetni,anélkül,hogy a forrasztás károsodna.Az új bowden felületén szépen fut a királyvizbe mártott holmi.......

Előzmény: Törölt nick (35416)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35417

Alkottam kicsit a szekéren.

Felhegesztettem 8-as csavarokat a guruló alaplemezre. Nem értem ezt a 4 mm beállítást, 1 cm széles varrat, a csavar feje eltűnt, a 8 mm lemez túloldalán ujjbegynyi kékülés, pedig 4 szakaszban varrtam. Szép nem lett, de funkcionális. Azé’ van így túlbiztosítva, mert a palackot is a szekrény tartja.

Feldobtam a 2 tartót, ahogy várható volt, kissé mozognak, mert kicsit huppog a lemez. Majd megnézem, mit mutat a palackkal, aztán lehet, hogy kap a szekrény belülre laposvas merevítőt oda hátulra.

A palack tartó karikákra kerti slag megy, az átmérőjét is olyanra kalapáltam.

Meg lehet, hogy az alaplemez is kap körbe egy felvágott slagot (“kédergumit”), aztán leszorítom a szekrénnyel. A garázs egyik sarkában fog lakni a szekér egy szekrény mellett, aztán nem akarom összeverni vele a környéket.

2 kereket cserélek majd fékesre, de mindegyik körbeforgós zongorakerék. A két hátsót megcsinálom majd rögzíthetőre, hogy csak egyenesen fussanak. Szerintem átfúrom a lemezt, meg a kerék U alakú tartóját. Felhegesztek egy anyát, és akkor egy csavart behajtva tudom fixálni. A garázsban szűkös a hely, ki- és beállásnál q jó, hogy oldalirányban is tudom tologatni. De amikor zötyögök ki vele a kertbe, akkor meg hülyeség, ha mindegyik kerék körbeforog. 3 emelkedő/lejtő is van, mire kiérek a tett helyszínére.

 

 

Ja, bmeg… HF gyújtással indít a gép. Az az a sípoló hang, amit már írtam. Ma többször is megfigyeltem. Gomb lenyom - szissz - kékeszöld plazmafelhő (?) - pukk - indul a hegesztés. Nem tudtam, hogy fogyós gépnél is van HF gyújtás… 

Előzmény: Törölt nick (35413)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.06 0 0 35416

Mentem vettem bowdeneket.. 10eft. A két fékkar a két oldalt átlósan fékezi. Hátsó fék nincs.

Kapott két ideiglenes patkóféket.

Hátsó váltó... 1.8m es a leghoszabb a bótba .. toldotam.

A vége ez lett. Hiába préseltem egyszerüen kijött a cuccból.

Tekertem kb 3kmtert. Ha a gyerek mozdul egyből fordulna, nem egyenes talajon/oldalra lejtett/ oldalra csúszott.. két gyerek 50+kg én 90 meg a bringa..

Na váltónál első középfokozat, hátsón legalsó azt tekertem vele 1 percig.. elég is volt. Tekeréskor nem szar de guruláskor ideges a kormányzás. 

Kormányon még alakitani kell. Kanyarodáskor nem a legjobb.

Törölt nick Creative Commons License 2024.04.05 0 0 35415

Nekem egérmozis van. Ilyeneket nem tudok rajta állitani.

A gép szerintem igy is plusz 5% ba adja ki, táblázathoz képest.

Előzmény: Törölt nick (35414)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.05 0 0 35414

Üdv.

Az első fotódra.....a co2 szereti az 5-10% plusszt,de én corgon esetén is erre állitom.Nomeg a végső ára idejét 0.1 , 0.2mp-re. A 0.3,már sok...... 

Alakul,érződik a kakaóóóóóó ereje..........fog ez menni,látom. oké - oké - oké !

Előzmény: (M)Ákos (35405)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.05 0 0 35413

Kerti kocsi átalakítás. Túlterheltem, megrogyott, kerék furcsán állt. Szar volt fordulni vele, a kerekei a helyükön fordultak, meg eh mindegy.

Azt valószínűleg a csapágy szar mert a kerék így is hülyén állt teszt után. Hiába állitotam be... Meg lötyögnek rendesen.

Nagyon szar kínai kiskocsi volt. 

Ezt a szart viszem tengerpartra, kap ez mindent.

 

Előzmény: (M)Ákos (35410)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.05 0 0 35412

Javitanék a kérdéseddel kapcsolatban:

Manuális mig,és 2T , esetemben ezzel van hiba,csak szóltam,mert elfelejtetted !(tojok rá)

Mig syn 2T az hibátlan.......

Ez nem hiszti,hanem TÉNY..................

Előzmény: Törölt nick (35406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!