Szabadturbina esetén,ha a turbóból kialakított gázgenerátor 100Kw-os,akkor 70% átalakítási hatásfokot feltételezve,a levehető teljesitmény a szabad(Power)turbinán 70Kw. Vagyis csinálsz turbóból egy gázturbinát,és ezzel megfújatsz,meghajtatsz egy másik turbinát,aminek a tengelyén nem sűrítő van,hanem generátor.
Nem erről van szó.Csak kijavítottam , ez baj ,mert ha igen akkor máskor nem teszem!Nem igazán értem miért vagy mérges.Te is sok mindenkinek leírod a véleményed és nem lesznek idegesek.
Végy két asztali ventillátort,fordítsd őket egymással szembe,majd az egyiket kapcsold be.A működő ventillátor átadja energiáját a levegőnek,felgyorsítja azt,mozgási energiája lesz.A mozgó levegő beleütközik a másik ventillátor lapátjaiba,átadja energiájának nagy részét,forgatónyomatékot hoz létre a tengelyen.
"A hajtómű turbinája egyfokozatú axiális turbina , amely a gázáram hőenergiáját mechanikai munkává alakítja át!"
Tehát a 3. turbina nélkül is hívhatod munka turbinának ,mert valójában az ő erőfeszítésével szívja be a kompresszorkerék a levegőt ,tehát munkát végez!
Nézd már meg lécci-lécci,hogy ez olyan-e mint a tied! Lekapartam a festéket nagyjából,és az alábbi van rajta: K24-246003-64 83 146 0910 5324 970 6056 Lehet,hogy némely 6-os talán G
Szia Padisah ! "ilyenkor 3 turbina kerék van a rendszerben? 1 sűrítő, 1 munkaturbina, ami a sűrítőt forgatja, és egy 3. munkaturbina, ugyanabban a gázáramban, ami a teljesítményt veszi ki?"
Majdnem... (A tévedésed ott van, hogy nem a munkaturbina, hanem a kompresszorturbina van a sűrítővel mechanikailag összekötve).
Tehát: 1 db sűrítőkerék, közös tengelyen 1db turbinával! (Ez nem a munka, hanem a kompresszorturbina!!) + 1db. csak gázdimamikai kapcsolatban levű turbina, amiről leveszed a tetszőleges mechanikai hajtást. (Ezt nevezik munkaturbinának!, és ez elvileg(!) nem befolyásolja a gázturbina működését,)
aha, most már értem lehetne úgy is, hogy az égőtérből két gázcsatorna nyílik, mindkettőn turbinakerék, az egyik közös tengelyen van a sűrítőkerékkel, a másik közös tengelyen van a generátorral (vagy áttételezve valamilyen mechanikus hajtással)
így elméletileg lehetnének egyformák is a turbinakerekek... eltérő fordulatszámmal persze
amit sose értek, az a "gázdinamikai kapcsolat" hogy lesz ebből forgatónyomaték?
ilyenkor 3 turbina kerék van a rendszerben? 1 sűrítő, 1 munkaturbina, ami a sűrítőt forgatja, és egy 3. munkaturbina, ugyanabban a gázáramban, ami a teljesítményt veszi ki?
Értem,Capstone másolat! Jóvanna,lassú a felfogásom...:-)
Turbókat ugy méretzik általában,hogy a turbina teljesítménye épp elegendő a sűrítő hajtásához.A capstonban a turbina túl van méretezve,mert nem csak a sűrítőt hajtja.Turbókban általában kissebb is a turbina átmérője a sűrítőnél,a capstonban nagyobb.Turbóból megépíteni egy capston tipusu generátort éppen ezért nehéz feledat,mert össze kéne válogatni az alkatrészeket egy turbócsaládon belül.Kis sűrítő,nagyobb turbina,lehető legkissebb A/R-es turbinaház.Vagy változó geós.
Én úgy tudom,(persze nem vagyok szakértő)hogy 30% körül lehet levenni nyomatékot direktben.
arra gondolok, hogy ugye egy tengelyen van a sűrítő és a munka turbina, és ezek mellé még felteszek egy generátort is
valamilyen légmagos generátort, ahol csak a mágnesek pörögnek, de nagy sebességgel
mekkora teljesítmény vehető így le, és ez hogy aránylik magához a turbina tömegéhez, vagy méretéhez? Gondolom hogy gázturbina esetében lesz egy csere, alacsonyabb hatásfok de magasabb fajlagos teljesítmény irányába, de az arányokat nem látom
Vagy 70% sűrítőkerék hatásfokot feltételezve visszaszámolsz.
Nem igazán értem,hogy mit értesz tengelyteljesítmény alatt! Nem veheted le a tengelyről a kereket! Vagy csak arra vagy kiváncsi,hogy a turbina mekkora teljesítményt ad le? Az bizony 100 ló fölött lehet,de az kell a süritő hajtásához. Honnan akarsz levenni teljesítményt?
Igazából nem tudom konkrétan. Gumicsövet használnék az olajhoz, gondolom olyan 10-15 centi elég lenne, egyenesen. Ja, a fél colos cső szerintem nem elég, a kimeneti furat 20 mm átmérőjű, tehát ilyen cső kellene - már ha van.