A Bank /Erste Leasing/ rábólintott, a kötelező biztosítást megkötöttem. A többi a Fiat Magyarországtól függ. Remélem péntekre már az enyém a TJET. Mészi
Köszönöm a leírásodat! Amúgy még volt egy 2833-as sz. hozzászólásom is, ami röviden azt tartalmazza, hogy nem kötöm ki, mert összessségében jobb az, ha van.
Uppsz...ez nekem kimaradt :((...bocsi...
Írd fogyatékosságaim számlájára ;))
de úgy látom ettől függetlenül igen közel vannak a nézeteink egymáshoz ;))
A nyomógombos dolgot csak "finomításnak" (ez így elég perverzül hangzott, elismerem!) szántam, de ötlet szintjénél tovább nem fejlesztettem...
Értelek én....ötletnek nem rossz csak nem eccerű.
Az alapelved profi kivitele ahhoz hasonlítana, mint a kikapcsolható ASR. Ha a user füstöltetni akar akkor OFF, oszt mehet a móka, de ha valaki meg nem akkor annak non stop ON...és mindenkinél beköszöntene az örö é bóddotág :))))
Köszönöm a leírásodat! Amúgy még volt egy 2833-as sz. hozzászólásom is, ami röviden azt tartalmazza, hogy nem kötöm ki, mert összessségében jobb az, ha van. A nyomógombos dolgot csak "finomításnak" (ez így elég perverzül hangzott, elismerem!) szántam, de ötlet szintjénél tovább nem fejlesztettem...
Na most jutottam el odáig, hogy válaszoljak, kérdezzek ABS-el kapcsolatban. ;)
Hiszek az ABS-ben, az esetek 90%-ában biztosan előnyös a munkássága ( 60-70 km/h fölött meg szerintem 100%)
Nos ezzel én is egyet értek...higgyük el, hogy egy halott jövőképpel rendelkező rendszert nem fejleszenének már vagy 20 éve...folyamatosan. És ha jól belegondolsz ma már nem az első generációs, lassú ABS-ek dolgoznak alattunk. Tehát ezek is egyre jobbak lesznek. Sajnos itt is spórolás van, de ez remélhetőleg (szerintem biztos) nem az ABS működésére fog kihatni hanem esetleg az élettartamára és a felhasznált anyagok strapa bírására.. De ez megint csak egy másik témakör...erről is lehetne ódákat káromkodni :((((
Amikor levegőben van, a rendszer leveszi a teljes fékerőt róla, mert állni látja," bár a szekér szalad". Aztán talajt fogunk, és (pár) tizedmásodpercig nincs a keréken fékhatás, mire az ABS észbekap, fékez. Ettől aztán jól megnő a fékút,
Voltam ilyesmi szituban a Wartburgommal is, a Ladával is, az Albival is, de mindig tudtam korrigálni: fölengedtem a féket 1 pillanatra, a kocsi vette az irányítást, ->újra fék.
Kicsit összeollóztam az írásod...bocsi ;) De pont ezekre szeretnék reagálni...
Most blöffölni fogok, de ha jól emlékszem az autód ABS-e másodpercenként 10-15 mintavétellel dolgozik (a kattogások számát kéne megszámolni :D) Azaz ennyiszer fogja meg, majd engedi el a kerekeket (másodpercenként). Ez rendben is van. Én csak azt nem vágom, hogy ha te ABS nélkül fékezés közben korrigálás céljából felengeded a fékpedált akkor te mennyi utat teszel meg ez idő alatt ?? Mert azt írtad, hogy a pulzáló fékhatás miatt "jól megnő a fékút", de azt nem említetted, hogy te is felendeded a féket, és hiszem hogy nem annyi időre mint az ABS. Legroszabb esetben az ABS 0,1 sec-re engedi el, majd ismét max fékhatást produkál. Ha neked fel kell engedni a féket akkor ezt a részidőt te nem tudod produkálni...mert ez kevesebb mint a reakció időnk. Valamint ennyi időre felengedett fékpedállal még nem lehet korrigálni semmit. Ezen idő alatt a kormányon 1 fokot nem tudsz mozdítani...persze összehangolva a fékpedál felengedésével. Tehát szerintem lényegesen hoszabb ideig kell felengedni a pedált. Azaz jó pár métert teszel meg fékhatás nélkül... Valamint ott van még az "emberi" tényező, hogy ott tudod e tartani a fékhatást a csúszás határon, azaz maximumon. Tudom, hogy ott lehet tartani, mert én is ott tudom tartani :))...de ez nem garantálható, mert benne van az emberi tényező, és nekem is és neked is lehet szar napod. Azt pedig mint tudjuk ha az ABS-nek odarúgsz, az végig max fékerővel fog dolgozni.
De ami a legfontosabb....
ha ne adj isten, a 4 kerék alatt nem azonos a tapadás, mert éppen jégborgára futott az egyik oldal, vagy lefutottál az út szélére vagy csak egy murvás, homokos foltra akkor már esélytelen vagy ABS nélkül max fékhatáson lassulni, mert tudod mi lessz abból ha nem egyformán tapadnak a kerekek, és te nyomod a féket mint az ökör (persze jó értelemben)... Asszem ilyen szennyezett útszakaszért sem kell menni a szomszéd faluba.
Vagy mi van akkor ha egy beláthatatlan kanyarban az ív közepén veszed észre hogy egy rézfúvós zenekar masírozik ?? :)) Az álltalad említett "felengedem korrigálni" a féket című műsort jó párszor, jó pár másodperce el kell jáccani. ABS-el pedig letaposod neki, közben kanyarodsz és még ki is tudod kerülni őket...valamint még egy "rohadjatok meg itt kell mászkálni" üdvözlés is bele fog férni :DD...mert abszolut kontroll alatt tartod a helyzetet, és nem azon dolgozik az agyad, hogy felenged, fordul, fékez, felenged, fordul, fékez...stb.
Szóval én tudnék élni az ABS nélkül...nagyon sokáig, és nagyon sok autóval éltem is... De ettől függetlenül marha jó találmány ez a cucc, és messzemenőkig támogatom is. Hidd el nem vitázni szeretnék, mert annak semmi értelme nem lenne...de mint ahogy írtad, neked az a véleményed, nekem pedig akkor ez ;))
mi lehet a "túl sok gubanc"
Asszem erre már kaptál választ, de én is leírom, hogy nem egyszeű hatástalani.
Ezt egy kapcsolóval nem is lehet.
Ez olyan mintha a laptopodon egy külső kapcsolóval szeretnéd pl: az Explorert bezárni :((
Ha ebbe belemerülsz, asszem egyértelmű hogy "lehet gubanc" ;)
bocsi...kicsit hosszú lett, pedig spóroltam a karakterekkel...
De! csak az sokba kerül. Meg kell csinálni fémből és le kell krómoztatni. De ennyit nem ér. Viszont én a Goldwingemre most rendeltem két dupla kályhacsövet és ez a cég forgalmaz flexibilis króm öntapadós díszcsíkot. Esetleg, ha ezt ragasztod rá? Címe: www.automax-online.hu Na jó éjt, mert kikapok. Mészi
Ez az egy "káros" szenvedélyem van. Sokba van, de jó érzés. Most épp a GoldWingot szedtem szét és teszem rendbe. Jövő héten idulok krómóztatni a megkopott alkatrészeket, aztán jöhet a jó idő. Az 500-as még felújításra vár. Vettem hozzá egy utolsó kiadású 126P és ennek a futóművét és a fékrendszerét akarom átrakni. A féket azért, mert 2 körös, az 500-as csak 1 körös, a futómővet pedig az erősített fék miatt, valamint a 98-as, de nevezzük 100-as osztókör miatt, így tehetek rá szép alufelnit. Az új elemek megvannak, csak már egyszer szánjam rá magam, hogy kikarosszériázzam. Egyszer ez is elkészül. Most pedig ágyba bújok, mert várnak rám. Tudjátok házastársi kötelezettség. Jó éjt4 Mészi
...ami igaz,az igaz,tapasztalatból mondom,még nem találkoztam egy olyan krómozott rendszámmal,amelyről ne lett volna akár egy pici darabka sem lepattogzódva...:(((
Ez nagyon jó kérdés! A forgalmi Anyóséknál van a kisautóval együtt falún Iharosban, ott tárolom a technikáimat. Amiket az adatlapomon meg is tekinthetsz, ha rámozdulsz a weblapomnak nevezett részre. Egyébbként 1969-1971 között, de tényleg most nem tudom. Azt tudom, hogy hogy a teljesítményadó az 1080ft/ fél év. Mészi
Nálunk Nagykanizsán van olyan cég aki mindenféle műanyagokkal foglalkozi. Ha megkapom a szép új autómat, akkor majd elmegyek hozzájuk és kikérem a tanácsukat. Elvileg egy régebbi beszélgetéskor azt mondták, hogy bármit meg tudnak oldani. A forma adott, a méretet megy úgy változtatják, ahogy akarják, illetve ahogy tudják. A fényezés meg nekem nem jelent akadályt. Csak már legyen autóm! Igaz van, de az Opel és egy 500-as Fiat. Mészi
Hát...a forgalmiban az én nevem szerepel, de Ő járkál vele többet. Ha nem kellene a munkájához, -akkor meg még Albink lenne. Lehetne erőltetni a dolgot, nagy nehezen lenyelné a békát, de nem tetszene Neki. Úgyhogy...
Egy, a kocsi színére fújt hátsószárny az szerintem más, nem gagyi. Néha magam is eljátszok a gondolattal... Legutóbb egy közelében álló Toledo szárnyát méricskéltem gyanús tekintettel, méretbeli azonosságot keresvén. Annak szép formája volt, hátha nem volna sok pénz egy olyan... :-)
Köszi a kerékcsavarokkal kapcsolatos infókat! Én is ellene vagyok az agyondekorált kocsiknak. De amit mindenképp szeretnék, az egy kultúrált szárny vagy nevezzük légterelőnek a csomagtartóra. Akár olyan pici is mint ami a Chevrolet Aveo-n is van gyárilag. Nem a hülyegyerekes alumínium EVO típus. A másik ami még nekem tetszik az a Ferrari műgyantás öntapadós matrica. Aztán a többi már maradhat a gyári. Mészi
a hideg futkározik a hátamon, mikor ilyeneket látok a poltzokon...nemhogy föltenném! Az ilyesmi a OFF II-es Gófosoknak ;-) való, akik ültetik, 50-60-as kipuffot tolnak alá...Cápauszony-antennautánzat, ál-levegőbeömlők, fémhatású tankolófedél-matrica...szaladok hányni... :-))