Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2022.07.31 -1 0 49691

Aa Ligier irreálisan drága , legalább 2x-esen túárazott , el se tudom képzelni hova tette a realitásérzékét a hirdető . A korai Ligier Ambrák váztörési hajlamait az utolsó szériáknál már kiküszöbölték , a Nova pedig eleve az erősített vázzal jött . Ettől függetlenül ilyen kaliberű kocsi csak egészen más felállás esetén jöhet képbe , de erről beszéltem tegnap Sóstavon .

Előzmény: Metcal (49682)
rom-anti Creative Commons License 2022.07.30 -1 1 49690

KÖSZÖNJÜK ERRÖL BESZÉLTEM--ÍRTAM-- 

 

Előzmény: Lawicska (49689)
Lawicska Creative Commons License 2022.07.30 0 2 49689

Parancsoljatok.Én ezt az eggyet találtam.

https://www.facebook.com/groups/571340296667674/?ref=share

Előzmény: rom-anti (49688)
rom-anti Creative Commons License 2022.07.30 -1 0 49688

KEDVES LAWICSKA ,MEGKÉRLEK, HA MÉG A MICROCAROSOK CSOPORTJÁT IS FELTENNÉD ,NAGYON MEGKÖSZÖNNÉM. 

Előzmény: Lawicska (49687)
Lawicska Creative Commons License 2022.07.30 0 1 49687

Üdv.

 

Pár fb. csoport elérhetősége.

https://www.facebook.com/Aixam-336529083075837/

https://www.facebook.com/groups/1715213485398498/?ref=share

https://www.facebook.com/groups/1486083138340197/?ref=share

https://www.facebook.com/groups/194852230864953/?ref=share

https://www.facebook.com/groups/1178678715804224/?ref=share

https://www.facebook.com/groups/3460962413934132/?ref=share

https://www.facebook.com/groups/279422062950137/?ref=share_group_link

 

Úgy hirtelen ennyi.Jó böngészést kívánok.2M ftért már kapsz normális mopedautót nem egy agyonmókolt hulladékot.De az összeg mindegy mennyi ha nem új bele lehet tenyerelni.

Nekem pl Aixam Crosslinom van már a 2gen. nagylámpás új lökös fekete műszerfal.2008as évjárat kubota motorral.65e km van benne.Hozzám 45e kmel került.Osztrák 1 tulaj én vagyok a2 ik.Jó tágas széles magas belsőtér hatalmas csomagtartó 1mx1m1m.De ennek is meg vannak a maga gyerek betegségei.Ami már javítva lett így nincs vele gond.

Előzmény: Metcal (49685)
rom-anti Creative Commons License 2022.07.29 -1 0 49686

Légy szives a facebook oldalakon keresd a csoportokat , de kérem a többi tagot hogy segítsen  a mérnök úrnak ,hogy ránk tudjon keresni, énsem vagyok egy  számítógép zseni . köszönöm. ui de ha tudnám az e-mail címet ,akkor megtudnám adni  a csoportok elérhetöségét . 

 

Előzmény: Metcal (49685)
Metcal Creative Commons License 2022.07.29 0 0 49685

Légyszi tegyél fel  a microcar és az aixam csoportra utaló linket , én a keresőben nem találtam ezeket .

Előzmény: rom-anti (49683)
ívfény Creative Commons License 2022.07.29 -1 0 49684

szerintem itt a lényeg!, hogy hajlando vagy e kilépni a hondád komfort és üzembiztonsági zonájábol?ha igen, csak akkor vegyél mopedautot!e zekekkel mindig lesznek bajok, több kevesebb, , ha lesz kis bajod, vagy akár nagyobb  és nincs ki megjavítsa, akkor pláne meg fogod bánni! ha ujat veszel aranyárba, az is csak valameddig lesz jo, pl a variátor miatt. de ahogy olvasom a keret, max 2 milka, tehát nem fogsz. innentöl kezdve, csak kevésbészart fogsz tudni venni, bármennyire is utánajársz. sajnos ezek ilyenek. persze, ha veszel egyet és felemeled egy jo műszaki szintre és azt megtartod, és nem mész vele túl sokat, akkor sokáig ellehet velük furikázn, de nem probléma mentesen, mint a hondával. persze sokaknak, talán neked is, égy menekülő útvonal a mopedauto, vagy inkább kényszerpálya, mert nincs más alternativa, viszont, akkor sajna be kell vállalni a negatívumait és gyengeségeit. valamit, valamiért alapon. régebbi ligiert  nem vennék, aluvázas és hirhedten szeretnek törni a műanyag idomok, legalásbbis jobban, mint a többieken.

Előzmény: Metcal (49682)
rom-anti Creative Commons License 2022.07.29 -1 0 49683

TISZTELT METKAL.Én aki microcaros vagyok azt ajánlanám, hogy lépjen be a microcarosok ,meg az aixamosok csoportjaiba is ,ott is tud véleményeket kérni a csoport tagoktól. ,ökis szivesen segítenek önnek . Ezen a forumon is igen sok szakember is van , de a csoportokba is  hasonlóakat találni . 

 

Előzmény: Metcal (49682)
Metcal Creative Commons License 2022.07.29 0 0 49682

Örülök hogy "beleszólsz"  WooDoo , minél több a vélemény , annál tájékozottabb lehet az ember .
Szerintem igazad van , de ettől a helyzet nem változik .


Nézegettem én a külföldi kínálatokat , olcsóbb de biztosan jobb minőséget vehetnék ott . De a korlátaim miatt azok már számomra elérhetetlenek . (Nyelvek ismerete , földrajzi és helyi ismeretek , és már autót sem vezetek messzire .) 5 éve a te szempontjaid miatt vettem Salsburgban a használt bringámat 1000 Eu-ért . Itthon sem lett volna sokkal drágább , de a minőség !  Ott a tulajtól hibátlan nem széthajtott állapotban kaptam . Itthon a nepperek igénytelen tákolása után vehettem volna meg a kint olcsó , de hibás gépeit .

 

Nyilván ugyanez a helyzet a mopedautókkal is  . 
A lenti Aixam tetszene , de őrült drága , nehezen elérhető , és lutri az állapota .
Nézegettem a kis Ligier Ambrát 1,3M-ért ,2011-es ,  40000 km-el . Beszéltem a tulajjal : 4 éve hozták be , ő az első magyar tulajdonos , teljes variátort cseréltek idén . Tetszene , de Lombardini motoros (arról semmit nem hallottam) , valahol azt írják a Ligierről hogy az aluváz törésre hajlamos .Nem tudom a 40000 km mennyire sok egy ilyen járgánynak . Akkor így érdemes lenne megvenni ?
Mintha az előző találkozótok képein láttam volna . Valahol Dombóvár környékén található .

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ligier/ambra/ligier_ambra-18177396#sid=bb9dd42d-0885-40e2-8219-8e25bad593d3

 

Az elektromos is tetszene , de ennyi pénzért csak öreg (főleg akku) és leharcolt vehető . Nyugdíjból meg drága cserék megoldhatatlanok .

Előzmény: WooDoo (49680)
Tapintatlan2 Creative Commons License 2022.07.29 0 0 49681

Az Ön által leírtak teljes mértékben az igazágot képviselik.

Előzmény: WooDoo (49680)
WooDoo Creative Commons License 2022.07.29 0 2 49680

Bocsánat hogy beleszólok a diskurzusotokba, de én a használtautón évek óta nem nézegetek mopedautókat. A magyar autónepperek korrektsége legendásan alacsonya, de a tapasztalataim szerint a mopedautó kereskedők még ezt is bőven alulmúlják. Úgy látom, az üzletpolitikájuk alapja, hogy a tájékozatlan vevőkre rásózzák a külfőldről olcsón megvásárolt, ezért műszakilag erősen lelakott járgányokat. Tulajdonostól jobb lenne vásárolni, de ami reális áron van, azt azonnal elviszik, ahogy látom. 

 

Az utolsó diesel motoros mopedautómat 3 évesen vettem, 45e km futással, végig vezetett szervízkönyvvel, de mégis hónapokig javítgattam a kisebb nagyobb hibákat, pedig kívülről tökéletesnek tűnt.

 

A hazai hirdetéseket én már évek óta nem nézem, mert időpocséklásnak tartom. A legutóbbi két mopedautómat Franciaországból hozattam, ott se olcsó ami jó, de legalább az árak és a minőség jobban arányban van. Magánszemélytől gyakorlatilag lehetetlen vásárolni, külföldinek, pláne egy magyarnak nem szívesen adnak el autót. A kereskedők nagy része sem áll velünk szóba, 10 ből 1 hajlandó pepecselni az export ügyintézéssel. A legjobb aukción vásárolni, a sárga Ligieremet is ott vettem, de azokon többnyire csak regisztrál kereskedők licitálhatnak. Az aukciókon sem alacsonyabbak az árak, sőt még 100-400 eurós extra költség is van, viszont átvizsgálnak minden autót, és adnak róla egy jegyzőkönyvet, sokkal kevésbé lutri, mint egy hirdetési oldalon vásárolni. Na meg itt nincs hátrányban a külföldi vásárló sem, és a papírokat is korrektül intézik. A képek gyakran szebbek a valóságnál, de ez a kocsi élőben is teljesen újszerű, és kb. fele annyiért vettem, mint amennyiért itthon árulnak hasonlókat. 

 

Előzmény: Metcal (49678)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.07.29 0 0 49679

devecseri hirdetésű Microcar M8 1,4-ért , 2014-es , de 60000 km és külföldi papír

 

Ez a köbcentiből sejthetően DCI motoros -- ha már 11 képből nem tellett egy motortér-fotóra . Nem ismerem , ilyen járművet én még életemben nem láttam . De lesz ott olyan társunk azon a Sós tavon ( Sós tón ? ) olyan aki talán többet tud róla .

 

devecseri Microcar MC2  1,2M-ért , 2008-as , 38000 km , külf. papírok

 

Ez már Yanmar motoros , a köbcenti is erre utal . Iyen jó eséllyel a találkozón is lesz . Nagy , tágas , kényelmes jószág . Nekem egyrészt nem tetszik a Citroent formázó orr része -- de nem nekem kell a kocsi . A hátulsó tárcsafék is kissé nyűgös része . Másrészt egyes alkatrészei ( elülső vázkeret , hátsó híd ) nagyon hajlamosak a korrózióra . Ilyenkor esetenként különféle hegesztgetésekkel próbálják megerősíteni -- lásd képek . Jellemző típushibája még a digitális műszerfal kijelző pusztulása , de az pártízezer Ft-ból megoldható .

 

 

 

 

 

magyar papíros Aixam Crossline 2M-ért 2009-es , 30000 km .

 

Ezt is kissé túlárazottnak tartom . Főként azért mert ... Szóval az Aixameket jó kocsinak tartja a mopedautós közvélemény . Olyannyira jók , hogy a több mint 20 éve kihozott hatáslánc és futómű nem különösebben szorult fejlesztésre . Ez azt jelenti , hogy ennek a kétmilliós járgánynak , és  a lentebbi  képen látható hervatag masinának a motortere ( motor-váltó , de még a futómű nagy része is ) szinte az utolsó csavarig megegyezik   (  https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/aixam/400/aixam_400_0.05-18478252#sid=ba5040ba-efca-4324-bcad-c1620085737b  ) . Vagyis a másfélmilliós felár nem a technikai fejlődésért , hanem a fiatalabb évjáratért és modernebb-komfortosabb karosszériáért fizetendő . Egyébként valószínűleg lesz a találkozón ilyenféle járgány , a barátom is azzal szándékozik menni , tegnap kért tőlem egy hátulsó gumibakot , délután még azt cserélgette . Azt biztosan ki is próbálhatod .

 

 

 

 

Előzmény: Metcal (49678)
Metcal Creative Commons License 2022.07.28 0 0 49678

     Szia Bakancs !

Még egy kicsit zavarlak , ha ráérsz nézd meg légyszives!
A használtautón bogarászok 1,2 és 2M között . A 2M már nem biztos hogy elérhető .

 

Árban is jónak látszik ez a devecseri hirdetésű Microcar M8 1,4-ért , 2014-es , de 60000 km és külföldi papír . Sokat számíthat a km 40000 és 60000 között ? Hamarabb számíthatok motor-váltó gondokra ?

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/microcar/m8/microcar_m8-17666331#sid=c366ecd3-71c9-4096-932f-a62e2d507d7d

 

A másik devecseri Microcar MC2  1,2M-ért , 2008-as , 38000 km , külf. papírok . Inkább a 6 évvel idősebb de 20000-el kevesebb km ?  A Microcart az Aixam mellett a legjobbnak látom .

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/microcar/mc2/microcar_mc2_yanmar_motoros-18477193#sid=c366ecd3-71c9-4096-932f-a62e2d507d7d

 

A harmadik egy kápolnai kereskedőház hirdetése magyar papíros Aixam Crossline 2M-ért 2009-es , 30000 km . Autót is beszámítanak , de a 300 km nagy távolság a próbálgatáshoz . Meggondolandó.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/aixam/crossline/aixam_crossline_29.890_km_plusz_jogsi_nelkul_vezetheto_plusz_friss_vizsga-18420221#sid=c366ecd3-71c9-4096-932f-a62e2d507d7d

 

Talán ezek a legszimpatikusabb hirdetések . Várom a véleményed , ezek komolyan érdekelnek , másrészt ezekkel már nagyot lépek előre az értékelésben .
          Üdv.:  László

Előzmény: Bakancs4 (49676)
Metcal Creative Commons License 2022.07.28 0 0 49677

OK  Bakancs ! Köszi a választ .
Így akkor szombat délutánt célozzuk meg . Remélem az időjárás kegyes lesz hozzánk .
És akkor ott élőben keresek választ a kérdésekre .
Persze amilyen én vagyok kérdéslistát viszek . A sok érdekes dolog mellett elmaradhat egy-két lényeges szempont . Én ha belekezdek valamibe azt igyekszem a legjobban végrehajtani .

 

A linket azért küldtem , hogy az ottani autókról árak realitásáról kérjek véleményt , a kereskedő az más kérdés . Az van a közelben amit még élőben megnézhetek . Egy alföldi eladás ajánlatért nem valószínű hogy elmegyek , esetleg ha minden részletről sikerül információt kapnom . Anno előfordult , hogy 100 km-re mentem egy hirdetésre és teljesen mást találtam mint amit igért . 
Arra is jó ez a kis fórumos továbbképzésem , hogy megfelelően kérdezni tudjak az eladóktól .

Előzmény: Bakancs4 (49675)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.07.28 0 0 49676

Még annyit erről : engem nagyon zavar , hogy minden mopedautót Aixamnek írnak . A logika persze az , hogy a legtöbben azt ismerik ezért így jobban megtalálja a kereső . Ettől függetlenül a közel 2M-ért kínált Microcar Highland esetében nem a jármű tényleges nevét ráírni szerintem nagyon zavaró : https://auto.jofogas.hu/veszprem/Aixam_mopedauto_129772029.htm

Ráadásul a kedves eladó igen keveset írt a masináról ( Leírás Osztrák papiros///új modell bőr belső el ablak stb segédmotoros jogsival vezethető /// rendszámozás megoldható ///  ) és persze teljesen általános dolgok , konkrétum semmi . Ha ennyit írnak egy 200 ezer Ft-os öreg Ambráról azt megértem , mert ott a motor és a szélvédő bontási ára ennyi : abban az árfekvésben túlzott igények nem támaszthatók . De itt 10x akkor összegről beszélünk , ennek a vásárlóköre már joggal támaszt igényeket , ez már pénz , még a normál autópiacon is . És az igény nem csak a járművet ( annak állapotát ) jelenti , hanem a hirdetés-eladás körülményeit is . Erre feltesznek két nagyon semmitmondó képet -- vagyis ha valakit érdekel akkor telefonáljon ; ha annyira oda van érte akkor jöjjön el megnézni . Majd csak vesz valamit .

Ez az ami nekem nagyon nem tetszik , pedig valami ilyesféle kocsit tudnék elképzelni neked .

 

Előzmény: Metcal (49667)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.07.28 0 0 49675

Melyik nap talállak ott , szerinted mikor menjünk ?

 

Mint korábban írtam : főnap a szombat -- az egynaposok is ekkorra jönnek -- ezért célszerű azt megcélozni , déli , délutáni órák , esti beszélgetés . Az ottalvós társaság részleteit nem tudom , lehet van aki már ma lemegy .

Szerintem nem kell annyira pánikolni ezzel a mopedautó vásárlással , a legelső helyes lépést már megtetted : ELŐBB érdeklődtél és csak utána (fogsz) vásárolsz . Nagyon sokan a jármű megvásárlása UTÁN találnak ide erre a fórumra -- mi meg nem győzünk szörnyülködni ...

Amit betűztél linket arra nem tudok mit mondani : én soha nem vásároltam ott ( valószínűleg nem is fogok ) , nem ismerem az eladót , ide a fórumba nem írogat és találkozókra sem jár -- ez utóbbiakra gyanítom jó oka van . Ugyanis egy ilyen kereskedésre van most friss információm : nemrégiben valaki itt a környéken összetörte a mopedjét , én vettem meg és azzal fogok menni majd Sóstóra is , sajnos a sérülést még nem volt időm eltüntetni . Idő , idő , idő ... Szóval az illető elment és vett egy másik kocsit magának az egyik ilyen osztrákpapíros lerakatból -- hátborzongató dolgokat mesélt .

Itt a fórumban az utóbbi időben nem szoktunk ( szoktak) beszámolni a konkrét kereskedésekben és javítási műhelyeben tapasztalt agyvízforraló esetekről -- talán csak ellustultunk , vagy az esetleges háborúskodás és hitelrontási pereskedés nem hiányzik , a fene tudja , mindenesetre nem szoktuk megnevezni a kedvezőtlen tapasztalatú kedvezőtlen helyszíneket és személyeket .

Meg egyébként is : van akinek jó tapasztalata volt olyannal , akivel másoknak nem .

Mopedautóról használható információt gyűjteni csak a kocsi mellett állva , a tulajdonosokat és az öreg szakikat hallgatva lehet .

Előzmény: Metcal (49673)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.07.27 0 0 49674

Nem tudom még mikor megyek , de az biztos , hogy pénteken délután még itthon leszek , el akarok menni egy temetésre . Pár éve egyik mopedes társunk leszaladt az útról , akkor tudósítottam is az esetről :

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142261124&t=9147790

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142261254&t=9147790

 

Most az ő testvére halt meg .

 

Ha pénteken el is megyek Sóstóra az nagyon későn lesz , volt példa arra , hogy Bakaliba éjjel 2-kor értem oda .

Valamelyik évben szombaton délelőtt mentem , akkor talán délre értem oda . Nem esetem a korai indulás és az időben érkezés ...

 

Túl szerteágazó a kérdéskör , élőben majd megbeszéljük .

Előzmény: Metcal (49673)
Metcal Creative Commons License 2022.07.27 0 0 49673

       Szia Bakancs !

Az előbbi kérdéseimmel csak hozzád tudok fordulni . 
Ha röviden is , de tudnál válaszolni ezekre ? Ha pár hét múlva nekiindulok autót nézni , ezekkel tisztában kellene lennem . Így is nagy az esély hogy valami ócskaságot veszek .

Aug első felében még kell a honda , az unokákat nyaraltatom mielőtt Amerikába mennek , csak utána kezdem árusítani .
Biztosan egyszerűbb ezeket élőszóban elmondani , de nekem abból sajnos egyre kevesebb marad meg .

 

"Ahányszor belenézek mindig felvetődnek újabb kérdések , jó lenne ha ezekben is segítenétek .

Mit kell megnézni egy ilyen járgányon , ha a tartóssága , megbízhatósága , lehajtottsága érdekel ? A kárpitot majd megnézi a nejem .  Az igazi autóknál nyilván ismerem ezeket a szempontokat , de itt teljesen más a helyzet .
(Mindegyik aluvázas ? Rozsda , repedés , stb előfordul , veszélyes ? A motornál külsőleg mi látható , talán a variátorszíj , más ?)
Beindítva a motor járása , hangja ? Elindulva a gyorsulás egyenletessége ? Ezeknél mi lehet a gyanús ? "

 

Sajnos ahogy a szombati időjárást nézem , egyre rosszabbat jeleznek . Lenne értelme pénteken mennünk , akkor is beszélgethetnénk ezekről a dolgokról és megnézhetnék néhány tipust ?
Melyik nap talállak ott , szerinted mikor menjünk ?

      Üdvözlettel :  Metcal

Előzmény: Bakancs4 (49666)
WooDoo Creative Commons License 2022.07.27 -1 2 49672

Néha azért még alakítgatom a járgányaimat, most pl. légrugókat szereltem a Ligierbe. A gyári spirál rugó túl erős, üresen pattog a kocsi, ezért egy motorkerékpár rugót tettem hátra. Amikor meg felrakom a fagyis felépítményt, az erősebb rugóval is túlságosan leült a hátulja. A légrugó 2 Bar nyomással tökéletesen rugozik, ha nincs hátul terhelés, 6 Bar nyomással meg megtartja a fagyis dobozt.

51e Ft volt a két légrugó+ a csatlakozók, szelepek, légvezeték. A beépítéshez nem kellett semmilyen konzolt gyártani, csak simán beraktam a spirálrugó helyére a légrudót, és 1-1 csavarral rögzítettem a lengőkarhoz és a rugótoronyhoz. Lényegesen jobb lett a rugózása komfort, terhelve és terhelés nélkül is. 

WooDoo Creative Commons License 2022.07.26 -2 1 49671

Több mint 10 évig jártam diesel motoros mopedautókkal, 2 éve pedig egy gyári elektromos Ligierrel furikázok. Havi átlagban 1300 km-t megyek. Én úgy látom, nagyobb szívás a diesel, a variátor meg pláne. De nem akarok senkit sem meggyőzni, mindenki azzal jár, amit a legjobbnak gondol, vagy amit megengedhet magának...

 

Előzmény: Metcal (49670)
Metcal Creative Commons License 2022.07.26 0 1 49670

Köszönöm szakmai és baráti tanácsaitokat . Ilyeneket reméltem .

Mivel villamosmérnök vagyok engem is érdekelnek a villanyautók .

Kevesebb mozgó alkatrész , egyszerűbb kivitel , könnyebb gyárthatóság  nyilván a nagyobb megbízhatósághoz vezet . Persze ott sem mindegy ki a tervező és a gyártó . A fiam egyébként Nevadában a Teslánál karbantartó mérnök . Az átalakított autó az már más kategória . Eleve nem lehet olyan megbízható mint a gyári és nem mindegy milyen felkészülségű , milyen igényes ember alakította át . Sokkal több a hibaforrás , nem beszélve a dokumentáció hiányáról . 

Elektromos bicajt én is 10 éve bütyköltem , alakítottam . Végül 5 éve vettem a mostani KTM Bionx-et , ezzel évi 1000 km-eket szaladgálok és még csak áram kellett bele . Nekem ez a jó .

Megértelek WooDoo kihívás egy ilyen átalakítás és a használata is , 20 éve szerettem volna , de már nem .

Maradok a Yanmar dízelnél mégha kicsit durrogós is .

 

Szombaton a hondával kell mennem , nejem is kíváncsi a játékautókra és esőt is igérnek szombatra .
Maradjak a szombatnál , vagy esetleg pénteken több idő van megbeszélni ezeket ?

 

Ahányszor belenézek mindig felvetődnek újabb kérdések , jó lenne ha ezekben is segítenétek .

Mit kell megnézni egy ilyen járgányon , ha a tartósságs , megbízhatósága , lehajtottsága érdekel ? A kárpitot majd megnézi a nejem .  Az igazi autóknál nyilván ismerem ezeket a szempontokat , de itt teljesen más a helyzet .
(Mindegyik aluvázas ? Rozsda , repedés , stb előfordul , veszélyes ? A motornál külsőleg mi látható , talán a variátorszíj , más ?)
Beindítva a motor járása , hangja ? Elindulva a gyorsulás egyenletessége ? Ezeknél mi lehet a gyanús ?

 

Nyilván meg tudom nézni ezeket ott élőben , csak nekem már a szó elszalad , az írás megmarad .

Előzmény: ívfény (49669)
ívfény Creative Commons License 2022.07.26 -1 0 49669

véleményem szerint! Woodoo helyzete igencsak egyedi!!, mint az enyém is talán? egyáltalán nem biztos, hogy mérvado, egy átlagautosnak, kiskocsisnak? az igaz, hogy léynegesen kevesebb alkatrész hibásodhat meg egy elektromos járgányan, de!, ha valami olyan történik, ami nem átlagos hiba, mint, leenged a kerék, vagy elpösszen egy féltengely gumiharang, vagy egyebek, akkor, ezeket az eletromos kiskocsikat mégúgyse fogják tudni vállalni javítani!, ezt gyakorlatbol merítem, az igazi elektromos autosok, nem akarnak vele foglalkozni, és, ha netán találni egy vakemrő céget, vagy szerelőt, akkor, aranyárban fog történni a dolog, nagy valószínűséggel, ezt biztosan állítom! mondok egy példát!, ugye, az e mopdenél sem, valószínű, hogy újakat vesznek többségben a népek!?, így, ha mondjuk vesz valaki egy 10 év körűlit, akkor már várhato, hogy tuhel problémák tömkelege jöhet elő, föleg, ha, tudatlanul, mosogatják vízzel a motorteret és egyébb helyeket, ahol vannak ezek a tuhelek a kocsikban. innentől kezdve nagyon nem egyszerű egy hiba feltárása és javítása, több százezres javítás is játszhat, ráadásul az ev auto javítóknál a ceruza is mégvastagabban fog, mert ritkább a javítás, de azért ők is szeretnének zsíroskenyeret enni, vagy tököm tudja miféle elv mentén? nekem van gyári mopedem villany és, azzal már volt, vagy 4-5 hiba, aminél, erősen lehajolgattam magam és nem a tákolt most épülö kocsimrol van szo! ez is 10 éves és már  volt kábeltörés, tuhel zárlat és szakadás, rohadás, bms meghülyülés, tiltás képében,  mikrokapcsolo csere irányváltonál,   töltö dioda hiba, hirtelen ennyi,de lehet, hogy volt még,  kb 2 éves használat alatt. de szerencsére mindent tudtam eddig magam javítani, kis baráti segítséggel, de, ha szervizbe vittem volna , lehet, már a kocsi árát kifizettem volna javításra? nem huhogni akarok!, csak beszélni az ev moped árnyoldalairol is! egy átlag mopedes, egy komolyabb hibánál, simán évekig is sztenderre huzhatja az ev mopedjét, a garázsban, ha nincs szerelö, aki javít, vagy nincs elég pénze, vagy aranytartaléka? nem mindenki olyan, mint woodoo, vagy én, hogy maga javít, vagy épít is, esetleg.ettől független én is reszketek töle, mikor lép elő, egy olyan meghibásodás, ami miatt, beépített garázstartozék lesz a mopedből?, mivel elektromos, semmi, mégcsak elvi kapcsolási rajz sincs a gépről, így könnyen jön a zsákutca!! mondok erre is példát!, amikor a bms meghülyült, ki tudja mijen érv mentén, nem lehetett belépni a szervizmenüjébe, mert, le volt koddal védve!, igazábol csak, resetelni és ujrakonfigurálni kellett, de mindezt meggátolta a kod hiánya! és itt jött egy kis baráti segítség, kb fél éccaka alatt és egy zsák szerencsével megoldottuk haverral, és azota megy a kocsi, de, benne volt a pakliban, hogy nem tudunk belépni a szervizmenübe és, kell cserélni bmst és még jo pár dolgot, ami százerekbe jött volna. ezekre mondom én, hogy nem minden arany, ami fénylik... és sokan mondják, hogy az ev kocsi a jövő!, valószínűleg igen, de nem ebben a formában, mint egy moped!, nem mindenkinek elég, a rövid hatótáv, sőtt!, a legtöbbeknek nem és, a növekvö vellanyáram sem ezek a kocsik mellett kardoskodik jelenleg!? félreértés ne essék, nem ellene vagyok, csak taglalom a negatív oldalait is, amikről nem nagyon beszélnek fanok és elkötelezettek, elfogultságuk okán?

WooDoo Creative Commons License 2022.07.26 -1 0 49668

Nem biztos hogy hozzá szóltam volna, de ha már megemlítettél, akkor leírom én is a véleményemet.

 

Egy gyári elektromos mopedautó nagyságrendekkel megbízhatóbb, mint a diesel motorosok. A te barkácsolt elektromos Aixamed nem mérvadó, mert azt az előző gazdája tákolta össze. Az elektromos Ligieremmel több mint 30e km-t mentem eddig, de hajtáslánccal semmit sem kellett foglalkozni, és nem is várható, hogy különösebben igényelne bármilyen karbantartást. A hajtóműben majd cserélek valamikor olajat, meg a féltengely gumiharangokra kell ránézni időnként. Ha valami baja van, majd jelzi valami piktogrammal, egy villás kulcs ikon is világít egy ideje, mert nem vittem el a 30e-s szervizbe.

 

Hosszú évekig jártam diesel motoros mopedautókkal, akkor nem zavart a traktor hang, meg a rázkódás, de 2 év elektromos mopedautózás után már eszem ágában sincs visszaülni egy dieselbe. Nekem bőven elég a nyári 80 km-es hatótáv, ami télen, fűtéssel csak 40 km. De anyámék is csak 25 km-re laknak, mire megebédelek, újra tele van töltve az akku. 

 

Nem titok, elfogult vagyok az elektromos autókkal kapcsolatban, elvi kérdés is, hogy a lehető legkevesebbet füstöljek. A legjobb megoldás a roller vagy a bicikli, de ha autóra van szükség, a városban szaladgálni biztosan az elektromos a legjobb. A lakóautóm még nekem is diesel motoros, mert még nem tudok megfizetni egy elektromos kisbuszt. De a mopedautók esetében nincs olyan nagy differencia a diesel és az elektromos között, pláne ha az üzemeltetési költségeket is nézzük. A kérdezőnek sem robbanó motoros kerékpárja van, hanem egy elektromos, szerintem érti miről is beszélek. 

Előzmény: Bakancs4 (49665)
Metcal Creative Commons License 2022.07.26 0 0 49667

Az 1,8-2M keretben most úgy látom 10-15 éveseket árulnak . Ezek műszakilag már az újabbaknak tekinthetők ?

Egy bakonygyepesi (50 km) kereskedő kínálatát nézem . Mindet Aixamnak írja de talán egy sem az .
A Jdm-el szimpatizálok , azt hol gyárthatják ? (Olaszt nem igen vennék.)
Ezek mind osztrák papírosak . Drága és bonyolult a rendszámozás ?

 

https://www.jofogas.hu/magyarorszag?account_list_id=e4b2fe3f178258ca027f6f031b8a7c73

Előzmény: Bakancs4 (49666)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.07.26 0 0 49666

    

Ezt a kocsit ( nincs róla jobb képem )  egy 91 éves bácsitól vettem , aki 83 éves koráig vezetett "normál" járművet , majd ezt a leharcolt küllemű 400-ast hajtotta -- igaz nem használta másra , csak a feleségével kipöfögtek a házuktól 8 km-re levő telekre , ahol kertészkedtek . A néni meghalt , és akkor a gyerekeik alkalmasnak látták az időt , hogy a gyökeres életmódváltás jegyében kihúzzák az öreg alól a járgányt és eladják . Az eladó egyébként nagyon jó állapotban volt , nagyon nem látszott rajta a magas kor . Ő eleve 83 évesen kezdett mopedautózni , az én édesapám ugyanilyen idősen jóformán menni alig tudott és szellemileg nagyon leépült .

      Életem legelső dízel mopedautóját nem rendszámoztam be , a kasztni még megvan , a motort pedig eladtam belőle egy ( akkor) 88 éves bácsinak , aki egyébként szintén nagyon jó karban volt . Fél évvel később karambolja volt : teljesen vétlen volt benne , lelökték az útról , vagy mi -- a moped  ( X-Too ) csúnyán sérült , kitört az ülés , a bácsi is kiesett az ütközés miatt . Egy hónap szünetet tartott , majd vezetett tovább ...

Idős ember és idős ember között nagyon nagy különbség van . A legnehezebb kérdés a kocsi letétele :  fiatalabb emberektől gyakran hallom , hogy 60-65-70-75-80-stb.  fölött semmit nem engednének vezetni ... aztán ahogy öregszenek egyre feljebb tolják ezt az életkort ...

     Pár hónapja egy Ligier Ambra adagolót állítottam be valakinek , nem sikerült túl jól , eléggé lomha lett a kocsi , de nem akartam vele többet szöszmötölni . Amikor eljött érte az idős tulaj és láttam : alig tud bekászálódni a kocsiba , az öv becstolása pedig szinte csak segítséggel (feleség) ment a Parkonson-kór miatt akkor nekem is azt volt az érzésem , hogy lenne , ha ő már nem vezetne . A fia is így látja , de eddig nem tudták meggyőzni az öreget -- az ember nem szeret ezzel ténnyel , mint az elmúlás előszelével szembesülni . Még jó , hogy a kocsi ilyen visszafogottra sikerült .

Nagyon nehéz elengedni a dolgokat .

Előzmény: Metcal (49663)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.07.26 0 0 49665

Hogy milyen motor van egy mopedautóban azt általában lehet tudni . Forgalmijuk ( pontosabban : igazolólap ) pedig van a járgányoknak -- legalábbis a rendszámosoknak , de az meg amúgy is a használhatóság feltétele .

A fiatalabb masinákban jobbára Kubota ( Aixamokban ) , Yanmar vagy Lombardini DCI motor van tudtommal -- bár az újabb kocsikkal nem foglalkozom , nekem idegen vidék .

                      Annyiban igaza van ívfénynek , hogy egy új(szerű)  Honda  gépkocsi megbízhatóságát egy mopedautó nem hozza . Viszont mint írtam ebben az árfekvésben már egész jó állapotú mopedautót is lehet venni , ami azért hoz valami elemi megbízhatóságot . Anti azt írta , hogy a 9 éves Renaultjában 21 ezer km volt , és most már csak rövidebb utakra használja a mopedet . Nyilvánvaló , hogy egy 80 éves ember , aki már nem jár dolgozni , nem viszi a gyerekeit az óvodába és ha netán nyaralni megy akkor nem saját lábon-keréken gurul le az Adriára -- szóval ebben az életkorban a futásteljesítmény lecsökken .

              Ami a futásteljesítményeket illeti : volt egy Eradom amibe 7 év alatt több mint 90.000 km-t tettek bele még Ausztriában , igaz ez meg is látszott rajta . A fehér Aixam Evo 400-asom a szervizkönyv és műszerfal vallomása szerint élete első 4 évében több mint 40.000 km-t ment . Itt a környéken van olyan mopedautós aki évente 17 ezer km-t tesz a járgányába , igaz ő gondoskodik a megfelelő szervizről is . Ezek alapján remélhető , hogy egy valóban jó állapotú , újszerű mopedautó ki tudja szolgálni egy idős ember igényeit -- ha a japán autó szintjét nem is hozza .

          Várható még WooDoo hozzászólása a témához : megemlíti majd , hogy ha nem szempont a nagyobb hatótáv akkor meg kéne gondolni elektromos mopedautó beszerzését , mert megbízhatóságban veri a dízelmotoros-variátoros rendszert ; neki legalábbis nagyon bejött . Nekem mondjuk nem jött be eddig a villanyautózás  , de az nem is gyári állapotú kocsi volt , és a problémát az átépítés okozta .

                 Az eladók is többfélék , de ezt majd megbeszéljük személyesen .

A találkozóra regisztrálni nem kell , az egynapra érkezők valami belépőjegyet ( látogatójegyet vagy mit ) kell vegyenek , tavaly asszem egy ezres volt .

 

Előzmény: Metcal (49661)
rom-anti Creative Commons License 2022.07.25 -2 0 49664

SZIA ,SAJNOS  én is hasonló cipőben jártam annak idején a jogsimal volt gondom, énnekem is volt már vagy 12 autom, használt ,meg új is , utoljára egy renault cliom volt amibe 21 ezer km-er volt, 9 éves , elkellett adnom sajnos. Ez késztetett a mopedautó vásárlásra  , ami egy  akkor 4 éves microcar mgo 442 es dcis lett véve . én megvagyok elégedve vele ,mert csak vásárolni járunk a györi lidlbe ,me a közeli rendelöbe ,kezelésekre , kontrollra .  DDe utánna kell járni ,több hejen , pl érden  is árulnak mopedautókat ,pápán is szok lenni ,mot már egyre több szerelöt találni akik erre szakosodnak, hogy ezeket a kisautókat javítják, meg alkatrészt is könnyebb már rendelni , vagy venni hozzájuk. Én a microcarommal megvagyok elégedve , nemtudom a többimijen , de az aixamot is dicsérik  szerintem érden nézd meg  ,mit mondanak aztán döntsd el . Sok a segítökész forumtárs ,is mg a csoport tagok is mind segítökészek . .üdv: microcarosok csoportja . 

Előzmény: Metcal (49663)
Metcal Creative Commons License 2022.07.25 0 0 49663

Hát igen . Én is gondolkozom ezen . A döntéshez gyüjtöm az információkat .
Másrészt viszont a 80 év . Egyre lassabb vagyok , a figyelemmegosztás is problémás .
Legtöbben ezt észre sem veszik magukon . Veszélyesek .
Balatonalmádi dombos vidék , vásárolni stb kell . Nem fiatalodunk , kell egy kocsi .
Megtarthatnám a hondát , de meddig jó az orvosim ? És akkor mit teszek ? 
2 év múlva már a váltás is nehezebb lenne .

        Próbálok egy jó megoldást találni . A segítségetek ebben sokat számít .

Előzmény: ívfény (49662)
ívfény Creative Commons License 2022.07.25 0 0 49662

szia!

az én véleményem, hogy ne vegyél mopedautot!, nem neked valo!!!, föleg nem egy ilyen üzembiztos és alig szerelt honda után!!! olyan mopedauto műszakilag, szinte nem létezik, mint a hondád. de! ne legyen igazam! ha mégis vennél, kiskocsit, akkor fogadd meg Bakancs kolléga szavait, talán úgy fogsz a legkevesebbet szívni? sok szerencsét...

Előzmény: Metcal (49659)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!