Gigabursch, nem javitottak meg az automat tovabbra is eg a hiba ego valoszinu az immobiliser tol mert minden erzekelo tokeletesen mukodik el fogom vinni a lada markaszervizbe az autot mert a multheten kiderult egy 800km ut soran hogy a fogyasztasom nagyon nagy. Orszaguton is 12 13l nem lehet alabb vinni. B.
Sajnos a kocsi még a szerelőnél van mert elég komoly műtéten esik át a váltóban majd mind1ik fogaskereket kel cserélni de ha lejutok kikérdezem a szerelőt mert én is kiváncsi vagyok. Zoli
Tudsz esetleg egy két fotót feltenni arról, hogy hol és mit takarítottál ki? Ha nem nagy gond tedd meg légyszi, mert jó ha értem is hogy adott esetben miről karattyol velem szemben egy autószerelő, nameg egy két takarítást magam is el tudok végezni, ahhoz nem kell doktori cím
Budapest XIX. kerületben van egy műhely + márkaképviselet. Autó Hefter. 1/348-0286 A rezsiórájuk nem olcsó (kb. 5.5-6 eFt, ha jól tudom), viszont van ilyenjük. (Ja, nekem számlásak voltak a melóim, az azért más ügy) Lehet, hogy csak a kiolvasást megcsinálják "bagóért".
Nekem 2 dolog miatt érte meg velük dolgoztatni: nagyjából az szerepelt a számlán, amit megcsináltak. Ha gáz volt, vállalták (kijavították, stb.).
Ami gond, hogy nem gyorsak. Nagyon ritka, hogy reggel beviszem, este elviszem működjön - viszont csúszás volt (nagyobb melóknál inkább; persze nekem csak olyan volt, kicsivel nem vittem be, inkább megvártam, míg összegyűlt a 10e km-esre). Csúszás esetén persze "alkudtam" a végösszegből
*** Összegezve:Kérdezd meg (telefon, majd személyesen), és kérj árajánlatot. Ismerik annyira a típust, hogy erre mondjanak valamit.
Elég gyakran akasztottam futót a Nivám után, költöztetéseknél, építkezésnél egyszer téglákat hordtam vele stb., de felezőt sosem kellett használnom. Úgyis erős volt. Mondjuk nem tudom neki milyen Nivája lehetett, mert én karbantartottam az enyémet, szóval... nem azt tapasztaltam, hogy gyenge lenne. A terepről meg ne is beszéljünk, kétszer használtam a felezőt és a difizárat. Először azért, mert küszöbig besüllyedt a sárba egy leparkolás után az erdőben, másodszor pedig félméteres hóban, ami alatt tükörjég volt.
Úgy vélem amit mondasz, ott van a kutya elásva (fojtópoti). A kiolvasás nem működött, sajna laptopos témám nincs, szvsz valami orosz honlapról lehet hogy letölthető, de én már nem tudok oroszul, pedig 1992-ig kellett tanulnom.
Szia Tudsz olyan szerelot aki ezt meg tudja csinálni ? És rá is ér ? (meg vagyok elégedve a mostani szerelőmmel is de ő nagyon elfoglalt egy hosszabb utra megyek és megérné ezt előtte magjavitani) Z
Jó régen írta a tag, de nem állom meg, hogy ne reagáljak rá... időszerű most is! Szóval mi az, hogy gyenge közútra felező nélkül?! Egy, aki közúton felezőt használ, az megérdemli, hogy megegye alóla a tankot, kettő, de hogy gyenge? Egy évig volt egy 1,6-os Nivám, és teljesen mások a tapasztalataim...
Módosítom kicsit amit írtam (jobban / még egyszer belenéztem a motortérbe...)
Van egy szenzor (néhány kijövő drót) a légbeömlésnél is. Nem tudom, mit mér (lehet csak a léghőmérséklet, de akár az oxigénkoncentráció mérése is).
Ha ez oxigénkoncentrációt mér, lehet, hogy a zsargonban ezt hívják 'oxigénszenzornak'. (S nem azt ami a kipufogónál van, és lambdaszonda néven ismert.) S ez is tud viccet csinálni a vezérlésben-szabályzásban.
Egyébként mit olvastak ki? (Hol csinálták, ill. VAN-E LAPTOPRA kiolvasó program??)
Szerintem ez a fojtópoti - nekem is volt ilyen hibám (olyan 120-140 ekmnél) Kikophatott az a szakasz, amit a leginkább használsz (1/4-1/3 gáz). Ha ez a hiba, a checklámpa ezt is tudja jelezni (ki kell olvasni a vezérlő mikrokontrollert).
A fogyasztás ilyenkor azért magasabb, mert a átáll "vészüzemre" (ez +10..+30% fogy.növ lehet)
nekem is ilyen gondom van lecci ird meg ha sikerul a javitas. Nalam az van hogy ha ovatosan alapgazon kozlekedek akkor hirtelen atmegy motorfekezesbe azt vissza ha kicsit jobban nyomom. Vagy gyorsitok vagy motorfekezek de az atmenet az rangassal teli. A check engine folyamatosan eg. Mar megszoktam de jo lenne megcsinalni. Jah es brutalis fogyasztasom van teljes autopalya 11l/100 Varos 15l/100 :(( Z
Beszéltem tegnap egy szakival, és amondó volt, hogy a levegő terosztát, ill. a hőmérséklet érzékelő kütyü meghibásodása vezethet az én bajaimhoz, és a rángatósdihoz, meg az erővesztéshez, ha egy ilyen csőlevétel ennyit módosít a gép visekedésén.
Ettől még a tény az tény. Korábban is lent volt, sose értettem miért (az előző gazdinál), majd visszakerült úgy fél éve, máris sok gondom lett, majd most levettem és jó. Persze ez a szovjet technikai megbízhatóságot tekintve nem meglepő. Egyéebekben a rendes beömlő nyílás nincs eldugulva, viszont lehet hogy valami rossz gázt szívna be onnan, és emiatt rángat. Passz..
Az az érzésem, hogy a beszívott levegő előmelegítőre gondolsz. Furcsa lenne, ha ettől megszűnne (hacsak nem a gázbowden útja vált simábbá??).
A lambdaszonda a kipufogóban található (légfelesleg-érzékelő, ami igazából az oxigénfeleslegre következtet a kipufogógáz valamilyen méréséből). Munkadíjjal 35-39eFt körül van (volt nekem). Viszont ne járj nélküle (vagy hibással) sokat, mert szétéghet a katalizátorod...
De mondom mégegyszer: nem én vagyok a Gyurcsók. Vezérlőelektronikát kiolvas(tat)ni, az megmond pár dolgot.
Ui: fojtópoti: A blokktetején van egy szép nagy négyosztatú cső (aluöntvény) a szelepfedél mellett. Ez az injektor. Ennek az oldalán van egy 270 fokban elforduló műanyag, amit egy bowden húz (és egy tekercs/spirálrugó húz vissza, ill. feszít neki ellen). Ez a forgó dolog a "fojtópoti", ami ténylegesen egy potenciométer. Nincs rajta mit szabályozni. Gondolom van egy névleges értéke meg egy karakterisztikája (lin, log, nem hinném, hogy eltérnének a szokásostól), de hogy ezek mik azt nem tudom.
Ez a lambdaszonda téma gyanús lehet. Ugyanis azt tettem, hogy a légszűrő előtti csőbe betorkolló kipufogó felől jövő alumínium rezoncsövet levettem és úgy mentem. Megszűntek az alapjárat felpörgés és fennmaradás gondjaim, erősebb lett a motorfékem, és egyébként jobban húz most a gép, meg símán fut, nem rángat.
Akkor ez tényleg lambdaszonda lenne? Mennyibe kerül egy olyan? Nehéz kicserélni?
Egyébként a "Check Engine" továbbra is olyan mint a mesében: hol ég, hol nem...
Az a fojtópoti hol találhtó meg rajta? Gondolom pótméterre gondolsz. Szabályozható?
Manuális javítás szvsz. a gázbowden-"fojtópoti" környékén lehetséges.
A rángatás lehet a lambda-szonda hibája vagy más katalizátoros történet. Esetleg egész más is (a gyújtás és benzinpumpa témakör is). Látatlanban ennél többet tán csak Gyurcsók József tud mondani...
Az elalvó checklámpa azt jelenti, hogy épp nincs hiba (a hiba megszűnése után pár vagy pár 100 km-el alhat el), de azt sajnos ki kell olvasni. (Attól, hogy elalszik, tárolja a történést). Létezik többféle szervízkompúter, a (szerelők szerint) a lényeget (vagyis a legtöbb használatos kódot) a bosch univerzális tudja*
Mostanában gondjaim vannak az alapjáratommal, és ezügyben kérem a segítségeteket, tapasztalatotokat. (1.7i)
A alapjárati motorom múltkor beszart, állandóan 2500 1/min-es fordulatszámon szenvedett a gépem. Most kicserélték zsír újra, de van amit nem értek, és ebben kérek segítséget:
- mitől van/lehet az, hogy hidegindításkor még jó az alapfordulatszámom, de már bemelegve menetben 1300-1500 közé áll be az alapjáratom akkor is ha megállok, akkor is ha üresben gurulok.
- ha leveszem a gázt menetben (pl. motorfék), igazában nem érzem azt, hogy valóban erős lenne a motorfékem (vsz. összefügg az előzővel)
- sokszor, amikor mondjuk 45-50 km/h-val cammogok 5. sebességfokozatban városban tartósan, akkor néha egyszerűen mintha elkezdene motorfékezni a gép, és belassul, megrándul, majd ismét símán megy, közben a "check engine" lámpám meg hol megy, hol nem. Gyanítom most indokoltan villog a lámpa, de mi is akar pontosan jelezni...
A fő kérdések:
Mi lehet rossz, vagy mi az ami elállítódótt, hogyan és hol lehet rajta manuálisan javítani, avagy mit kell megvizsgálni és adott esetben cserélni.
Én a tél közepén (szóval februárban) vettem az OBI-ban az egyik párat, a másikat meg vele szemben az AUCHAN-ban (ez nem a reklám helye). Megnézem majd, hogy mi a pontos mérete, mert ugye az sehogy sincs a NIVA méretére rászabva, csak használnom kellett a matematikát. Ráadásul mékom volt, mert az OBI-s az már tavaly téle is ottragadt darab volt nekik, és marha olcsón adták. 1900, v 2100 Ft. A másik se volt túl drága. Ha visszajön a szervízből, akkor megmondom a dolgokat pontosan (mert benne van a csomagtartóban)
Heló hol lehet ilyen nagy hóláncokat kapni ? Nekem is kéne mert 4 kerékhajtás ide vagy oda vannak helyek ahova a rendőrök nem engednek fel hólánc nélkül.. Z
Én Avián tanultam vezetni teherkocsit meg nehéz pótkocsit. Üresen elég jól mozgott az Avia, de a pótkocsi már jócskán megfogta. Egy özönvíz előtti ráfutófékes pótkocsit húzott, mert nem volt felszerelve átmenő légfékkel.
Így már értem. Én se tudok róla sokmindent, magyarul SEMMIT, de az a kb. 76LE kevés szerintem, mármint az Aviába, mert nagyságra (és gondolom súlyra is) nagyobb mint a Robur de kisebb mint az Ifa. Aztán a Robur 74LE, a W50-es Ifa 130, az L60 meg 180. Szóval az a 76LE az Aviának kevés. Az Uazba elég, de a gyári motor is valami 73-74LE, és az a 2 paci nem akkora különbség, csak az Uaz benzines, az Avia meg dízel, a dízel meg a vízbe is megy.
Már nem aktuális a téma, de azért elmondhatod, ha tudsz valamit. Azért érdekelt volna, mert akartam venni egy dobozos UAZ-t, és volt egy eladó példány Avia motorral. De az erõátvitelben semmi változatás nem volt, az Avia motorja meg alacsonyabb fordulatszámokon üzemel, mint az UAZ-é, ezért lassú volt, és nem volt kihasználva a motor ereje. A kettest lehetett indulófokozatnak használni, és négyesben 60-nál már fülsüketítõ zaja volt. Ezért én azon gondolkoztam, hogy az UAZ váltóban lecsökkentem az elõáttételt, meg a harmadik fokozat fogaskerékpárjának az áttételét, ezáltal az egyes és a kettes felgyorsul annyira, hogy rendesen egyesnek és kettesnek lehet használni, ezt követte volna az áttétel nélküli eredetileg negyedik fokozat, aztán a legmagasabb fokozat lett volna a duplán felgyorsított eredetileg harmadik. Ehhez csak két fogaskerékpárt kellett volna legyártatnom. Meg ehhez akartam volna tudni az Avia-motor adatait, de aztán letettem a projektrõl.