Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Virago_1000 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 20261

Mindig az alkalmazas donti el, hogy melyik a celszerubb. Ilyen alapon pedig nem lehet kimondani, hogy egyik korszerutlen, a masik nem.

Ket, egyeb parametereiben azonos levegos es vizes motor kozul a levegos elettartama lesz hosszabb.

 

 

"Nem véletlenül nem alkalmaznak manapság ilyeneket."

Jobban hangzana a mondat ugy, ha hozzateszed, hogy szemelyautokban. A (krealt) vasarloi igenyek kielegitese (es a konkurenciatol nem lemaradni) az elsodleges cel.

Előzmény: 504LACI (20254)
Virago_1000 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 20260

alakul, alakul.

Előzmény: JumboJet (20245)
Virago_1000 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 20259

Volt 1 chromka teszt, Ommm tollabol.

Darabos, de Luxe

Huszonnégy éves lesz idén. Öregszik bizony, cserébe szép nagy. Ötméteres hossza és kétezer kilója még ma is elég, hogy udvariasan kezeljék, ha útra kél. Márpedig sűrűn teszi, hiszen nem kis mértékben fertőzött tulajdonosai (Martin és felesége, Monika) naponta futtatják, nemegyszer Brüsszel utcáin, ahonnan havonta haza-hazajár. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Na most annyi targyi tevedes van a cikkben, hogy azt mar leirni is szornyu, erre csak kesobb jottem ra, amikor lett Tatram.

Ha ilyen "igenyesseggel" vannak megirva a tobbi cikk is (nem tudom, mit feltetelezzek), akkor erre nem lehet mast mondani, mint hogy a szemetdomb legalja.

Előzmény: Yogi (20243)
Virago_1000 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 20258

Egyreszt szemelyeskedo, nyelvtannaci, ez megengedhetetlen az ujsagiro reszerol (foleg ha o is karomkodik a videoiban allandoan). De ez a kisebbik problema. A nagyobbik a targyi tevedesek sorozata. Egy koztiszteletben allo ujsagiro, tegyen mar meg annyit, hogy utanaolvas a tenyeknek, mielott valaszol, a fenebe is!!!!!

Vagy miert nem adta at a valaszt egy szakertonek, pl. Motordoktornak?

 

"szintén a harmincas években kezdték tervezni, fénykorukat nem a korszerűségük, hanem először az ötvenes évekbeli nyomor, utána meg a frivol hatvanas évek miatt élték évtizedekkel később - itt valamit nem lát egészen tisztán a kedves levélíró."

- az 50-as evekben nyilvan a nyomorgo szegenyek autoja volt Porsche 356, a farmotoros Tatraplan.

Ha Csikos egy kicsit utananez a tenyeknek, nem ir ilyen hulyeseget. A tobbit mar megcafoltam ott, persze a kedves ujsagiro kimoderalta, mert nem birja a kritikat.

 

Előzmény: 504LACI (20251)
Yogi Creative Commons License 2011.03.09 0 0 20257

Nem kötözködésből kérdem, hanem mert nem értem: a léghűtés miért energiaigényesebb? A vízhűtésnél is van ventilátor, aminek ugyanannyi hőt kell elvezetnie (hiszen a vizes motor sem termel kevesebb hőt), csak a vízzel egy kicsit odébb viszik a hőcsere helyét.

Mit látok rosszul?

Előzmény: MECSI (20256)
MECSI Creative Commons License 2011.03.09 0 0 20256

meg az sem egy elhanyagolható szempont, hogy egy 613-as szintű motor hűtéséhez kényszerléghűtés esetén sacc per kb. 25 ló erejére rászorul a ventillátor. mig a vizpumpa ennek a töredékével beéri. Légellenálásban meg már olyan kicsi a különbség, a simaorrú meg a hűtőrácsos orrú kocsi közt, hogy egyértelműen a vizhűtés a befutó.

Hogy ez mennyire nem kevés energiaveszteség abból is látszik, hogy kb. 25 lóerővel a trabik 4 személyt fullra megpakolt csomagtartóval utaztatott anno. Egyszóval nagyon nem gazdaságos a kényszerléghűtés.

evvan

Előzmény: 504LACI (20254)
Masgas Creative Commons License 2011.03.09 0 0 20255

Még pihennek....:-(

Aha továbbolvastam és már látom a Tatra 603 as reklámfilmjében üldözik a havas úton a 603 ast ilyennel és el is akadnak...

Előzmény: JumboJet (20236)
504LACI Creative Commons License 2011.03.08 0 0 20254

Ha valakinél akkor nálam is. De ez nem menti fel a műszaki részek fejleszthetősége és a környezetvédelmi normák teljesítőképessége miatt hátrányos helyzetű léghűtéses OHV motorokat.

Nem véletlenül nem alkalmaznak manapság ilyeneket. Ezt írta le az újságíró és ez teljesen megáll.

Lehet vitatkozni vele de csak érzelmi alapon. Mert máshogy nemigen.

Előzmény: vetreszka (20252)
MECSI Creative Commons License 2011.03.08 0 0 20253

trikeot nem. egy vagány projekt lenne, de nem irom le mert még reménykedem, hogy egyszercsak összejön. ilyet méh senki sem csinált tudomásom szerint.

Ajánlottak egy motort 805 ösét, pontosabban áramfejlesztőét, olyat ami már eléggé lehasznált, gyakorlatilag teljes felújitásra szorul 300EUR-ért. Vagy egy 1-2száz üzemórásat pikk pakk állapotban 600-ért. Sajnos ezekbe elég komolyan bele kell nyúlni, hogy alkalmas legyen járműbe, és ne csak a benzint zabálja...

Előzmény: JumboJet (20244)
vetreszka Creative Commons License 2011.03.08 0 0 20252

Úgy látom, provokálni akarod a helybélieket!

Itt elfogadott az OHV, és a léghűtés:-))           (mint az alábbi videók is bizonyítják!)

Előzmény: 504LACI (20251)
504LACI Creative Commons License 2011.03.08 0 0 20251

Melyik részével nem értesz egyet? Igaza van. A kommenteket nem olvastam.

Előzmény: Virago_1000 (20241)
JumboJet Creative Commons License 2011.03.07 0 0 20250

JumboJet Creative Commons License 2011.03.07 0 0 20249

Folyt...

JumboJet Creative Commons License 2011.03.07 0 0 20248

Egy kis mozi estére....

 

 

JumboJet Creative Commons License 2011.03.07 0 0 20247

Amit legyártottak,talán igen. Volt pick-up változat is,ami erre a sémára épült. Amúgy volt a Tatra-nak orrmotoros,léghűtéses,összkerekes autója. A Tatra V809.

Előzmény: vetreszka (20238)
JumboJet Creative Commons License 2011.03.06 0 0 20246

Állat,nem?? TATRA-t mindenkinek!! :-))

 

JumboJet Creative Commons License 2011.03.06 0 0 20245

Virago cimbora!

 

Mi a helyzet a ködös angliában? Hogy áll a Silver Ghost szépülése? Rapid,hogy szuperál?

Előzmény: Virago_1000 (20242)
JumboJet Creative Commons License 2011.03.06 0 0 20244

Emlékszem írtad,hogy a tesóddal mentél volna,de indulás előtt hívtad fel a tulajt. Aki aztán benyögte már eladta a tizenhármast. Már nem tetszik a dolog? Ha hallasz jó fogási lehetőségről Tatra ügyben,azt mi is szívessen vennénk. :-))) Trike épülne a 603-as motorjából?

Előzmény: MECSI (20240)
Yogi Creative Commons License 2011.03.06 0 0 20243

Totalcart márpedig nem olvasunk.

Előzmény: Virago_1000 (20241)
Virago_1000 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 20242

mindenki szerel. (En csak a magam neveben beszelek...)

Előzmény: JumboJet (20221)
Virago_1000 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 20241
MECSI Creative Commons License 2011.03.06 0 0 20240

ilyen az élet, 4-5 éve nagyon akartam 613-ast, de nem volt rá kellő keret, 1-2 jó árú darabról meg lecsúsztam. Mára már nem akarok 613-ast, de a fórumot olvasom rendszeresen, ha viszont valaki hozzámvágna egy 603-as motort, nagyon vagány dolognak állnék neki vele.

Előzmény: JumboJet (20229)
keepitretro Creative Commons License 2011.03.06 0 0 20239

audi quattro

Előzmény: vetreszka (20238)
vetreszka Creative Commons License 2011.03.06 0 0 20238

Ezt  a képet már valóban láttam, de nem tudtam mi rejtőzik a karosszéria alatt.

Talán ez volt az utolsó orrmotoros Tatra személyautó?

Elgondolkodtam, mi lett volna, ha tovább fejlesztik ezt az irányt?

Talán, a váltó is hátrább kerülhetett volna a csővázban, mint a teherautóban, lehetett volna összkerekes is.

 

 Ez már csak fantáziálás, de azért jól esett:-))

Előzmény: JumboJet (20237)
JumboJet Creative Commons License 2011.03.05 0 0 20237

Elárulom. Tatra T201.

Előzmény: JumboJet (20230)
JumboJet Creative Commons License 2011.03.05 0 0 20236

Szia Masgas!

 

Az 57-es vonal hideg.

Tatra,Panhard? Pihennek? :-)

Előzmény: Masgas (20235)
Masgas Creative Commons License 2011.03.05 0 0 20235

Ez olyan 57 es feeling de a felső ventillátor "zavaró". Képen mintha már láttam volna hasonlót.....

Csak így a partról belevau...:-)

Előzmény: JumboJet (20230)
JumboJet Creative Commons License 2011.03.05 0 0 20234

Pedig biztos láttad már. :-)) Még várok legalább egy tippet. Aztán elárulom,ha nincs meg.

Előzmény: vetreszka (20233)
vetreszka Creative Commons License 2011.03.05 0 0 20233

Ez melyik típus alváza?

Számomra ez így ismeretlen.

Előzmény: JumboJet (20230)
JumboJet Creative Commons License 2011.03.04 0 0 20232

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!