Mindig az alkalmazas donti el, hogy melyik a celszerubb. Ilyen alapon pedig nem lehet kimondani, hogy egyik korszerutlen, a masik nem.
Ket, egyeb parametereiben azonos levegos es vizes motor kozul a levegos elettartama lesz hosszabb.
"Nem véletlenül nem alkalmaznak manapság ilyeneket."
Jobban hangzana a mondat ugy, ha hozzateszed, hogy szemelyautokban. A (krealt) vasarloi igenyek kielegitese (es a konkurenciatol nem lemaradni) az elsodleges cel.
Huszonnégy éves lesz idén. Öregszik bizony, cserébe szép nagy. Ötméteres hossza és kétezer kilója még ma is elég, hogy udvariasan kezeljék, ha útra kél. Márpedig sűrűn teszi, hiszen nem kis mértékben fertőzött tulajdonosai (Martin és felesége, Monika) naponta futtatják, nemegyszer Brüsszel utcáin, ahonnan havonta haza-hazajár. Tovább »
Na most annyi targyi tevedes van a cikkben, hogy azt mar leirni is szornyu, erre csak kesobb jottem ra, amikor lett Tatram.
Ha ilyen "igenyesseggel" vannak megirva a tobbi cikk is (nem tudom, mit feltetelezzek), akkor erre nem lehet mast mondani, mint hogy a szemetdomb legalja.
Egyreszt szemelyeskedo, nyelvtannaci, ez megengedhetetlen az ujsagiro reszerol (foleg ha o is karomkodik a videoiban allandoan). De ez a kisebbik problema. A nagyobbik a targyi tevedesek sorozata. Egy koztiszteletben allo ujsagiro, tegyen mar meg annyit, hogy utanaolvas a tenyeknek, mielott valaszol, a fenebe is!!!!!
Vagy miert nem adta at a valaszt egy szakertonek, pl. Motordoktornak?
"szintén a harmincas években kezdték tervezni, fénykorukat nem a korszerűségük, hanem először az ötvenes évekbeli nyomor, utána meg a frivol hatvanas évek miatt élték évtizedekkel később - itt valamit nem lát egészen tisztán a kedves levélíró."
- az 50-as evekben nyilvan a nyomorgo szegenyek autoja volt Porsche 356, a farmotoros Tatraplan.
Ha Csikos egy kicsit utananez a tenyeknek, nem ir ilyen hulyeseget. A tobbit mar megcafoltam ott, persze a kedves ujsagiro kimoderalta, mert nem birja a kritikat.
Nem kötözködésből kérdem, hanem mert nem értem: a léghűtés miért energiaigényesebb? A vízhűtésnél is van ventilátor, aminek ugyanannyi hőt kell elvezetnie (hiszen a vizes motor sem termel kevesebb hőt), csak a vízzel egy kicsit odébb viszik a hőcsere helyét.
meg az sem egy elhanyagolható szempont, hogy egy 613-as szintű motor hűtéséhez kényszerléghűtés esetén sacc per kb. 25 ló erejére rászorul a ventillátor. mig a vizpumpa ennek a töredékével beéri. Légellenálásban meg már olyan kicsi a különbség, a simaorrú meg a hűtőrácsos orrú kocsi közt, hogy egyértelműen a vizhűtés a befutó.
Hogy ez mennyire nem kevés energiaveszteség abból is látszik, hogy kb. 25 lóerővel a trabik 4 személyt fullra megpakolt csomagtartóval utaztatott anno. Egyszóval nagyon nem gazdaságos a kényszerléghűtés.
Ha valakinél akkor nálam is. De ez nem menti fel a műszaki részek fejleszthetősége és a környezetvédelmi normák teljesítőképessége miatt hátrányos helyzetű léghűtéses OHV motorokat.
Nem véletlenül nem alkalmaznak manapság ilyeneket. Ezt írta le az újságíró és ez teljesen megáll.
Lehet vitatkozni vele de csak érzelmi alapon. Mert máshogy nemigen.
trikeot nem. egy vagány projekt lenne, de nem irom le mert még reménykedem, hogy egyszercsak összejön. ilyet méh senki sem csinált tudomásom szerint.
Ajánlottak egy motort 805 ösét, pontosabban áramfejlesztőét, olyat ami már eléggé lehasznált, gyakorlatilag teljes felújitásra szorul 300EUR-ért. Vagy egy 1-2száz üzemórásat pikk pakk állapotban 600-ért. Sajnos ezekbe elég komolyan bele kell nyúlni, hogy alkalmas legyen járműbe, és ne csak a benzint zabálja...
Amit legyártottak,talán igen. Volt pick-up változat is,ami erre a sémára épült. Amúgy volt a Tatra-nak orrmotoros,léghűtéses,összkerekes autója. A Tatra V809.
Emlékszem írtad,hogy a tesóddal mentél volna,de indulás előtt hívtad fel a tulajt. Aki aztán benyögte már eladta a tizenhármast. Már nem tetszik a dolog? Ha hallasz jó fogási lehetőségről Tatra ügyben,azt mi is szívessen vennénk. :-))) Trike épülne a 603-as motorjából?
ilyen az élet, 4-5 éve nagyon akartam 613-ast, de nem volt rá kellő keret, 1-2 jó árú darabról meg lecsúsztam. Mára már nem akarok 613-ast, de a fórumot olvasom rendszeresen, ha viszont valaki hozzámvágna egy 603-as motort, nagyon vagány dolognak állnék neki vele.