Egy 1997 es 2.0DTI Vectra B vel az a gondom kb 1 hònapja hogy a turbo csak meleg motornàl müködik. Hidegen mikor be kellene indulnia, akkor megtorpan a motor, és kigyullad a motor diagnosztika làmpa a müszerfalon.
Volt e màr valakinek hasonlò gondja? És ha igen , akkor hogyan orvosolni ?
El kellene kapni egy diagnosztikával azt az ABS hibakódot. Lehet, hogy valamelyik kerékszenzor, de az is lehet, hogy az ABS vezérlőegység rosszalkodik. A széria végi B2 Vectrák (mint a tiéd is) ABS vezérlője elég gyakran hibásodik meg, ez a korai példányokra egyáltalán nem jellemző.
A klímának nincs köze a kuplunghoz. Ha kinyomott kuplungnál is morgó hang hallatszik, akkor a kinyomó lesz hibás. Mivel fent fog, a tárcsa is kopott. Az egész szettet cserélni érdemes, ha már egyszer szét van szedve. Árakat alkatrész üzletben vagy webshopban tudsz nézni, van olcsó is, van drága is.
Lehet, hogy valamit nem jól kötöttél vissza, falsot szív.
1: vectra b 2000DTI 101lovas Kombi gyári autórádió van benne mien csatlakózoja van? mienre cserélhetem(Multikormányos)Avagy ha cserélem a gyári cucot a kormányfunkciót elvesziti?
2: Mien kód-olvasoval lehet olvasni? Azaz mien csatlakozása van az autónak?
Van egy Z16XE vectram a következő a hibajelenséggel: az abs visszajelző néha bejelez, máskor nincs hibajelzés, és akkor jól is működik az abs. Korábbi hozzászólások alapján, arra gondolok, hogy az ECU-ban a csatlakozó lábak érintkezései hibásak. Tudtok írni elérhetőséget esetleg, aki ezt tudja javítani? Köszi.
Másik hibajelenség: alacsony fordulaton, főleg klímával a kuplung vagy váltó felől morgós zaj szűrődik, egyébként a kuplung is felül fog, valamint a zaj a kuplung kinyomott állapota mellett is megmarad. Itt gondolom az egész kuplung szerkezet cserére érett? kb mennyibe szokott ez kerülni?
Harmadik hibajelenség: indítás után elég gyakran felpörög kb 2500-ra a fordulat, ezt azóta csinálja, amióta kitakarítottam a pillangó szelepet és kapott új gyertyákat. Új bilincset raktam, tömítést is cseréltem. Lehet vákuum probléma az oka a hibának?
Sziasztok. Újabb probléma jelentkezett a Vectra B2 X16XEL-nél. Menet közben a fordulat és sebesség mérő mutatója vagy simán leesik nullára vagy remegve esik vissza, vagy a hőfok és üzemanyag jelzők mutatója esik le és ilyenkor a rádió nem kikapcsol, csak elmegy a hangja..... Azután magától visszaáll minden....
Találkoztatok már ilyen problémával??? Orvosolható???
Rezgéscsillapító zselé van benne. Ezt feloldja, a nyák lap és a csatlakozók közötti átkötéseket(mindet) kicseréli, újraönti zselével és légmentesen lezárja. Persze a gyárinál jobb technikával csinálja az átkötéseket, így azokkal elvileg nem fordulhat elő olyan hiba. De ha még ugyanolyan is. Ha 10 évet kibír, az már jó. :D
Írtam, hogy valószínű javítható az eredeti is, ha kell számot is tudok adni, aki ránéz, és ha kell megcsinálja garanciával. Mióta már írtál először, azóta már majdnem kész lenne a sajátod.
Lehet nem jól írtam, vagy rosszul fogalmaztam, nem vettem meg a bontottat. A Bontós 10-éet adná, immo pipa meg minden nélkül. Azért várom haveromat, ő összetanítja ingyen. Viszont most a régit elvitte a szomszédom, megnézeti ő is, hogy valóban nem lehet-e megcsinálni.
Azért volt ennyi, mert nincs immó hozzá. Így meg persze használhatatlan. Tudod hogy örült a bontós, hogy megszabadult ettől? :D Így most még kell valaki aki jó pénzért kiolvassa a kódokat, aztán összetanítja az immóval. És van egy bontott vezérlőd, ami ki tudja meddig megy.
Mindegy, nem koptatom tovább a billentyűket, mindenki azt csinál a pénzével, amit akar.
A bontott 10 ezer forint. Opel astra g 16 16V-ből volna. Immo karika nincs, se chip. A csere tuti, mert méregettem a miénket, és tök tropa szinte az egész 😒. z16xe, elvileg patent, de barátom hazajön hétfőn külföldről és akkor tuti lesz minden. Az új nem megy az immo miatt
Így van a bontott lutri. Mennyi is a bontott? 40-50 körül van. Adni szokták hozzá az immó karikát meg talán még kulcsot is kapsz, de chipet biztosan. A srác 40-ért komplett felújítást csinál és garanciát ad rá. Amíg a bontót járod, addig elküldöd neki, 2-3 nap alatt megcsinálja és visszaküldi. Aztán csak fel kell tenni a helyére és menni.
Nem hirdetni akarom a srácot, mert nem kell neki a hirdetés. Csak azt sem akarom, hogy valaki magát megszivassa a bontott motorvezérlővel.
Az én vezérlőm sajnos nem volt javítható, mert belső alkatrész baja is volt. Találtam hozzá vezérlőt, bontós esküdött, hogy z16xe. Aztán berakás és első diagnál kiderült, hogy z16se. Ugye a vezérlő ugyanaz, csak más a program. De ugyanez a srác segített, elmentem hozzá és áttöltöttük a programot, plusz az immó kódját is kiolvastuk, ha esetleg a jövőben kelleni fog, meglegyen.
Egyébként bontóban valószínű együtt megkapnád az ECU-t, az immo chipet meg az immo karikát (kulcsot nem!) mert tudják ők is hogy ezek együtt járnak. Legalábbis olyan bontót kell választani, ahol ez így van. De mondom, szerintem is ellenjavallt a bontott most ebben az esetben.
Egyébként miért nem javíttatod meg a vezérlőt, ahogy Ricsi ajánlotta? Én hinnék neki a helyedben, hogy a bontott is ugyanolyan szar lehet, mivel típushiba. Vagy ha jó is, ki tudja meddig megy el. Ráadásul így még szívatod magad az immoval is.
Igen, sajnos erre is rájöttem időközben :( Bontóba nem hiszem, hogy kapnánk kulcsot az autóhoz, de kitalálok valamit, hátha nem immo-s a vezérlő. Lehet kapni Plug&play motorvezérlőt z16xe motorkódú autókhoz, ha nem, akkor lehet menni átíratni az immo-t, ha ez lehetséges :S
Ezt azért ellenőrizni kellene. Általában a motorvezérlőt az immo karikát és a kulcsban lévő immo chipet együtt kell cserélni, ahhoz, hogy minden jó legyen.
Ricsi89, MBman! Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Tényleg a motorvezérlő a baja (OPEL szervízbe rögtön rávágták). Mondjuk azt azért nem gondoltam volna, hogy fel merik fogatni, oda ahova ez van rakva, azért ez vicc kategória :/. Annyira nem is csodálkozom, hogy tönkremennek egy idő után. Voltam ma bontóba is, ott mondák, hogy vigyem be, mert van és keresünk egyet, de asszem elég lesz a fénykép is amit készítettem :).
Annyiba segítsetek már még ha kérhetem, hogy immos-e a motorvezérlés is? Mert ha igen, akkor lehet nem szaladok rögtön megvenni a cumót :S
Szerencsére nem kellett mert ugye volt hozzá másik boxom. Betenni hiba nélkül bement. Bár volt fejvakarás. A kábelezés miegymás könnyebb volt mint a box csere :)
Azt nem mondtam egy szóval sem hogy könnyű volt. A klímás boxot páros lábbal szedtem ki mert már nem kellett, úgy kint volt 1,5 perc alatt. A digit klímás box meg kb 40p fejtörés után becsusszant a helyére. Nem akartam a tartóoszloppal szenvedni. Nem szeretem a gyári berakott nemszedjükszét soha dolgokat szétszedni. :)
A Z16XE tuti, a másik nem. De ugye ami a motor oldalán van, az kapja a rezgést, plusz ennek elég hülyén van a belseje elrendezve, maga a vezérlő panelja és a csatlakozó között vékony ponthegesztett vezetékek vannak. Ezek pedig idővel kirázkódnak, eltörnek.
Bontott vezérlővel óvatosan, hiszen az is típushibás, ott is előjöhet ugyanez a gond. Aztán annyi pénzért meg fel is lehet újítani, amire garancia is van.