Mivel a váltó durván 75%-ra ejti a fordulatszámot, ezért esetünkben, ha 5000-nél váltassz, akkor kb. 3700-ra esik vissza! Ez estben kb. 260-as nyomatékkal számolhatunk! Ez azt jelenti, hogy az általad számolt vonóerőt 1.14-el kell osztani a Bonni esetén és kb. 1.04-el a CTR esetén! Mindjárt összegzem az eredményeket!
Ez baromság mert akkor ott tartunk mint ha 1 db azonos áttétel lenne . Elmegy a nagynyomatéku lassú fordulatú böszme motoros autó aztán visszaelőzi az erős . Ennyi ! :-)))))
A feladat most tényleg az, hogy azonos váltóval/végáttétellel/kerékkel... mérünk. És én azt mondtam, hogy minél magasabb fokozatban leszünk, annál jobban kijön a teljesítménykülönbség. És úgy nézem igazam van!
De implicite megszabtad, mivel azt mondtad, számoljunk a max nyomatékkal. ez pedig valójában vízszintes nyomatékgörbét feltételez. Egyébként átszámolhatom átlagosra, ha megadod a CTR nyomatéki adatait, a Bonnynál jól látszik, hogy az átlag valahol 250 körül lesz, nagyon szép szimmetrikus az alakja.
Tudom, de a CTR értékei nem is kellenek, mert azt tudod te, én csak a CTR váltóját adnám meg a Bonnyhoz :) De rájöttem ,hogy nem jó, mert az tömegtől kezdve súlyelosztáson át mindent figyelembe vesz...
A végsebességet csak elbaszni lehet, javítani azon nem lehet váltóval!!! Az optimális az, ha a maximális teljesítménynél éri el a végsebességet! Aki nem hiszi járjon utánna. A CTR pont ott éri el. Micsoda véletlenek vannak! :-))))))
1. Nem írtam sehol ebben a kísérletben, hogy vizszintes nyomatékgörbével számoljunk! Illetve számolhatunk azzal, de akkor valami átlagolt nyomatékkal, ne pedig a max-al.
2. A Cartest csak akkor számol korrekt görbével, ha beírod neki a görbét. Hadd ne mondjam, hogy mit számol a CTR esetén, ha nincs betáplálva neki a görbe! :-)))) Tudod, VTEC-ről még nem hallott!
Csak az a fura nekem, hogy eddigi, szinte félreérthetetlenül kioktató hangnemed után valahogy nem vagy hajlandó reagálni arra a számításra, ami értelmetlenné tesz kb. 10 darab hozzászólásodat...
Akkor nézd meg a CTR nyomatékgöréjének lefutását is pls, mert úgy lesz a korrekt, ugyanis ha a Bonnytól levonod a nyomatékot ott, ahol valóban nincs, akkor a CTRtől is vond le ott, ahol meg annak nincs meg a max. Szerintem én fogok jobban járni, és még jobban eltolod a Bonny irányába a mérést. Én nem fogom végigszámolni az egész függvényt, de rajta, itt a nemes feladat, én megadom a bonny nyomatékgörbéjét neked...
Itt van egy CTR nyomatékgörbe. Jól látszik, hogy 7800-7900-rólváltva a legvégén van csak erős nyomatékcsökkenés (6000-re esik vissza váltáskor a fordulat). Nyugodtan számolhatunk átlagosan 188 Nm körüli átlagos értékkel (kerekítsünk 190-re, aztán majd a Bonninál is így teszünk:-) ). Szerintem a Bonni nyomatéka tuti többet esik!
A számolás jó, a beírt adataim rosszak (a 5500-as seességértékeket írta be, noha nem azokkal számoltam a vonóerőket... szóval a vonóerők jók, a sebességek nem.
De hogy Bihus is megnyugodjon, akkor most itt az egész táblázat, átlagoljon aki ahogy akar:
Ezen a tratományon végig jobban gyorsulna a Bonny ezzel a váltóval.
Aztán persze 160nál vége (176-nál akkor,ha 5500-at feltételezzünk, ami egyébként nem irreális, most megnéztem pár helyen az optimum shift poinot, 5200 alatt sehol nem írnak róla.)
Szóval az alaptétel marad, a vonóerők jók, a bonny végig jobban gyorsul (na)
"Látod, a súlykülönbsé sok mindenre magyarázat! Aztán még az is lehet, hogy a Suzuki ey kicsit erősebb volt, mint a gyári adat, mert ugye van szórás! Aztán akkor már ott is járunk!"
Neked is leírom ujra (immár 3-adszor;) )
Ezek mért adatok,nem gyári értékek.
Látod, a súlykülönbsé sok mindenre magyarázat! Aztán még az is lehet, hogy a Suzuki ey kicsit erősebb volt, mint a gyári adat, mert ugye van szórás! Aztán akkor már ott is járunk!
Amúgy tényleg van előnye az alacsonyabban leadott nyomatéknak és így nem teljesen a teljesítmény arányában kell, hogy gyorsuljanak, hanem egy kicsit rosszabbul. De ezt már írtuk is!
Még egy két számolás és kiszámitjuk azt is miért haltak ki a dinoszauruszok ! Hidd el meg lesz az is meg hogy egy Ifa miért jobb mint egy Forma1-es ! :-)))))))
Először is nagyon elszámoltál valamit! A Bonny 1-esének a vége ugyanis nem 39 km/h, 36 km/h. A többinél is tévedtél:
2: 55.7
3: 78.2
4: 103.4
5: 128.88
6: 160.8
Ugyanis a fix (konstans érték) esetedben 118.7. Ezt kell osztani a megfelelő áttételekkel. Ha a fenti számokkal számolsz, akkor már egész más a tészta!
A másik problémás gond, hogy nem a nyomatéki maximummal kell számolni. A CTR esetén a nyomatéki maximum nagyon közel van a teljesítménymaximumhoz és persze a leszabályozáshoz. Mindkettőnél a max. teljesítményhelynél mért maximummal érdemes számolni vagy esetleg átlagolni a két értéket, vagy hasonló. Mivel a CTR nyomatéka nem esik le annyival, ezért önálla mindenképpen kisebb lenne a nyomatékesés (százalékosan!), így ez is megnövelné az eredményét. Ha így számolnád újra, akkor viszont lazán a CTR jönne ki jobban (persze nem az 1-es fokozatban, szerintem kb. 50-60-nál kezdene elhúzni.