Van egy két dolog ami nekem is tetszik belőle,de hát az árak egy kicsit szerintem faramuciak lesznek:-)))Amúgy nem rossz gyerek az eladó,van benne a Tibcsinek való olajozó is a Mebbre
Szervusz Ürge... a tiéd egy NDK- s VEB Cunewalde gyártmányú motor lehet, egy régi ismerősöm ilyennel fűrészel, talán van még alkatrésze is.... megkérdezem telefonon, és ha stimmel, akkor elküldöm neked a telefonszámát.... egyezkedj vele...
Üdvözlet Úraim / a Hölgyektől elnézést ha vannak ;o) Lenne egy nagy kérésem. Van-volt -tűzeset miatt volt;o( - egy német gyártmányú stabilmotorunk, ami a magyar MIA-MIBre hasonlít .Azaz ezeket erről koppíntották.
A németnek a szelepszárai bevannak fedve, (beépítve a henger mellé) illetve a szelephimbák is le vannak takarva, a víztartálya alu, azt hiszem 7,5LE gép, 650-700 ccm, dízel.
Nos, a kérésem a következő lenne mi a neve, tipusa a mocinak.
Esetleg érdekelne egy másik, akár darabokban is, hiányisan is, megfizethető áron.
Megjött közénk halmos.attila, és egyelőre nemnagyon hiszi, hogy ennyi segítőkész figura hogyan fér el egy ilyen kicsike helyen.... Azt hiszem a Veteránoldalon Dutrás Feri már küldött neki cseh nyelvű segítséget....
Kedves attila, én kicsit több mint egy éve találtam ide, ezen a topikon kezdtem, aztán mint az influenza úgy elterjedtem.... én barátkozni használom ezt a lehetőséget.... Szerintem keresd a politikai oldalakat ha nem akarsz a nicknevemmel találkozni, mert oda aztán nagyonnemszívesen mennék... ott például harcolni lehet... én barátkozni szeretnék.... az itteni gépészek általában mélyen alapozott tudással próbálnak mindenkinek segíteni, én ismerek olyan időseket is, akik már nem fognak képernyő elé ülni, de a stabilos élettapasztalatukat szívesen terjesztik ha telefonon szeretnél javítási tanácsadást kérni.... Szuperos ügyben éppen jó srácot találtál, mert Füge nagy ász azokban is... de méginkább a kisdutrában.... esetleg szintén internetmentes ászt is ismerek Szuperzetor hidraulikában... de annak a telefonszámát nekem is idő amíg kinyomozom.... A pillanatnyi helybentopogás érzése túl sok helyen zavar téged... én örülök ha egyszerre kettő ügyön agyalok és mérgelődök....
Én szinte mindenhol olvaslak, azt hittem csak én érek rá piszkosul, mivel lassan lejár az időm, viccesen mondom, olyan forumot kerestem ahol nem lehetsz ott, de téged is a motorok érdekelnek, végül is a mai fiatalokat sajnos más érdekli, és ez nem jó, mert ez 30-40 év mulva nem lessz jó, nincs képzés, kovács, lakatos, stb, az ami régen a mai napig müködik, mi lessz.??Itt a forumokon rettenetes nagy fejek vannak, minden vicc nélkül, a semmiből müködö gépeket csinálnak, primitiv dolgokbol, és ez a TUDÁS, EZ A CSODA sajnos ennek lessz vége, és ezek az urak segitik egymást, irják az adatokat, stb, régen ha valakibeteg volt az utcában vittek neki huslevest, most meglehet simán halni, senki nem keresi a másikat, még falun sem Tisztelet a kivételnek, sok dolgot csinálunk, de megakadtam dolgoknál, a stabi motornál a BL 12 motornál, nincds sehol jó, reális áron, a kupnál, nem egyszerű feladat, a menet, a Szuper Zetor ötvenesnél, egy Úr részben segitett, a láncfürész hidromotoros gépnél várakozo állásban vagyunk, tehát áll minden, csak az nem aminek kellene, Űdv.
Szerbusz attila.... mióta elárultad hogy megijesztettelek, próbálok én barátságos lenni, de seholse látszottál az általam járt topikokon.... úgy meg irtó nehéz.... ...mi az amit a viszony javítására elfogadsz....?
Látod Kedves ENDREBÁ miota rámijesztettél a nem megfelelő eklső forumozáson senki nincs itt!!!! Legalább kérdezgettem volna, de majd a jövöhéten küldök képeket BL 12 gépről , most áttmegyek másik oldalakra, ahol te nem vagy érdeklödés alatt, mert megint letolsz, persze finoman, de a lényeg nem változik
Azt írta, hogy "alles zusammen" huszonkettőezer fityingjébe került az esztergamunka...
Mondomhogy gyere/gyertek a Trafópálcára, és ott ha kérdezel, hotib egyszercsak előkerül.... sőt, ha a nickjére kattintasz az elérhetőségén kiadja az e- mailcímét is...
...na most szépen türelmesen megkeresgettem neked a Trafópálcán "hotib"-nek a félkész és a kész hasítókúpjáról készült képeket, megnézheted ha az aláhúzottakra kattintasz : félkészen készen
...teljesen igazad van, szerintem is a méterfahasítás veszélyét főként a vészleállító hiánya okozza. Igaz, hogy én üzemeltetési tapasztalat nélkül beszélek a levegőbe....
Nekem azért kellene, mert a szedett fa méterben nem szárad ki elhasítás nélkül... illetve a szalagfűrészen a vastag fát nehéz stabilan megtartani... de ha már fékör a metszete, akkor csak tolni kell...
miután megépítettem a gépet, persze "tapasztaltabb" lettem :) mostmár tudom, hogy hajtóműves motor kell, aminek 1:8 az áttétele, és max. 100-at pörög! amik szólnak híresztelések hogy balesetveszélyes, az részben igaz. gondoljuk csak bele: egy 3 lovas motorral, ami 1:8 -hoz le van áttételezve, hajtunk egy hegyes kúpot. de! ennyi erővel a hidraulikus hasító is veszélyes, mivel ha "benyúlsz" igazítani a fán, leszedi a kezed egy pillanat alatt. de láttam youtube-on olyat is, amitől egy normális ember elsírja magát. sokféle van, persze nem veszélytelen, de azért igyekeztem nem veszélyessé tenni. épp ezért nekem nem közvetlenül a motor tengelyén van a kúp, hanem áttétellel megy. építek bele egy vészleállító gombot is, amire rá lehet tenyerelni ha gáz van! ami a trakeszon van 540 fordulat, és a rendelkezésre álló akár 60-100 lóerő egy áttételezett TLT kihajtáson sztem sokkal veszélyesebb....
...ez a fordulatszámos történet ismeretlen.... normál 540- es kardánkihajtás fordulatával hajtatva láttunk youtube- s felvételeket, és ott ment azzal a fordulattal is... de jöttek hírek felhasználóktól veszélyeiről... különböző csonttörésekről szólt a figyelmeztetés... De ha nekem lesz ilyen, én méterfát szeretnék vele hasítani, kuglihasító szerszámom vaaan...
Nagyfejsze...
Endrebá kikatt, délután még jövök, de gyere át a mekkelektopikba.... vagyis gyertek át Attilával együtt