A hiba elöször: a feltöltési nyomás túl magas....De a coolercső egyáltalán nem volt kemény.0105 ami után történt az egész cserebere. Most kemény a cső fordulaton. Azóta nem tudom mi a hibakód, mert ezek után hogy a hibakód tudatában sem tudták megjavítani nem is hiszek benne. A vákuumszelepet szerencsére nem kellett cserélni, mert kaptam egy újat és mivel semmi nem változott így visszaadtam nyertem egy 10est. De ez a kocsi sokkal jobban ment. Olyan mintha a turbo fütyül, de nem erőböl megy. Tol, de nem az igazi. Mondjuk annál jobb mint eleinte, mikor a Nyíregyházi gavallér kiengedett maga elé, és 300 méter után 1 esbe 1500- nál járt a fordulat. Most voltam S újhelybe a szerpentinen jóval többt kellett visszaváltani, mint eddig. Olvastam valakit akinek a t. nyomás sz. lett a hibás, csak azt szerettem volna megtudni hogyan jött rá...
Mintha az én 2003-as Traficom tüneteit soroltad volna fel szóról szóra. Én is túl vagyok egr meg légtömegmérő cserén. Nekem még nem töltőnyomás érzékelőt dobta ki a gép de azt még nem cseréltem ki. Minden esetre ha megvan a megoldás kérlek oszd meg itt.
A kérdésem a norbert999 hez szólna, mert az ő problémája hasonlít az enyémre, de nagyon szivesen meghalgatok mindenkit. Vivaro 1.9 2003. elhagyta az ereje. Majd a autószerelő haverom nézte, s mondta hogy nincs turbo nyomás. Ez nem lepett meg ugyanis egy vakondtúrás hátramenetben is kihívás volt. EGR és katalizátor szemle, de nem lett jobb. Sárga lámpa világít. Opel szervíz: elektromos probléma generator csere. A kocsi majdnem OK, De. az ereje nem akkor, hanem 3-400 al később úgy 2000-2200 körül jön meg. A hangja fütyül, de nem tuti. Szóval légtömeg mérő, vákuumszelep, generátor csere volt. Eddig 70 e.nél járok. egyébként szeretem mert jól fogyaszt viszonylag kényelmes. Szóval várnám a hozzászólásokat és természetesen előre is köszönöm.
Üdv mindenkinek. Kis segítséget kérnék. Elment a tompított a Traficomon. Kicseréltem az izzókat természetesen biluxosra de tompított továbbra sincs . A refi tökéletes és a helyzet jelző is. Merre keressem a hibát? Kapcsoló lehet rossz?
Köszönöm. Üdv.Gábor
Segítség kellene. Bp és környékén kellene egy hozzá értő Renault/Opel/Nissan szerelő aki ismeri a dci motorokat és a hibáikat. A 2010-es 115 dci Traficunk 219 e km-nél elkezdett gyengülni, motor morogni, alapjáraton rezonál. Hibakód nincs.
Opel találkozóra menet 5x megállt a Vivaro. Ismét a közös nyomócső nyomásérzékelőjét hozta hibának. Hozzáértők szerint a nyomásszabályzó szelep rakoncátlankodik.
lassan előkerül a szerelőm és megpróbálom megfűzni, hogy nézze meg,
nem rég vettem, s lassú indulásnál eléggé rángat, ha fél padlógázzal indulok akkor nem rángat, szóval simán lehet, hogy a kedves eladó, csak egy gagyerák kuplung tárcsát cserélt benne, szerkezetet nem is,
illetve van még egy olyan jelenség is, hogy lassú gázzal indulás esetén, ha épp nem rángat akkor pedig olyat csinál, mintha betapadna a kuplung, tehát el kezd húzni, majd cc 1300-as fordulatnál megint ránt egyet, mintha megcsúszna a tárcsa, szóval valami nagy boszorkányság lehet ott,
aprópó: lehet, hogy fórumot robbantok, de van esetleg valakinek budapest II. ker, budaörs, környékén megbízható trafic mágusa?
akinek nem gond, ha az alkatrészt magam viszem és a munkabért előre megbeszéljük!?
a legrosszabb nem lett jól összerakva valami eltömődött akár olajárat
valamit nem raktatok jó helyre és emeli a nyomást
és sok találgatás a megoldás sajnos találgatással kissé nehézkes
ha jósolnom kellene nem lesz hosszú életű ha a motorban van túlnyomás célszerű lenne még idődben vissza vinni mert nem üzemszerűen működik, persze lehet én látom rosszul ez is benne van .( remélem csak ...
Vettem egy 2007es opel movanot a 2.5 dizel renault motorral. leolvadt a 2. dugattyúm és belehúzott a hengerfalba. A motor meg lett furatva 1 db új dugattyú let cserélve benne és teljes tisztítás után össze lett rakva. Szépen elindult, jó hangja is volt, de nem pörgött ki amíg nem melegedett fel teljesen. Csináltunk rajta egy egr- alapbeállítást és ez a probléma meg is szűnt.
A mostani probléma az hogy a motorban túl nagy a nyomás és kinyomja az adagoló vezérlés oldali takaró szimeringjét és elfújja az olajat (2000+ fordulatnál 10 km-en 2 litert elfujt). A szelepfedél tetején van egy szellőzőcső, azt levéve érezni, hogy nagy a nyomás, ami gázadásra egyre jobban fokozódik.
A motor hangja jó, mentem vele 100 km-ert, egy picit füstöl alapjáraton, de az szinte elenyésző.
Egyszer, pár éve már írtam, amire kaptam válaszokat is.
Az egyik -látszólag- megoldotta a problémám, de újból előjött.
Akkor esőben/eső után izzítás szimbólum kigyulladt, szervíz üzemmódba lépett az autó.
Írtátok: kék csatlakozó, légmennyiségmérő, turbó vákuumszelep, stb.
Mindet szárítottam, cseréltem.
A legutolsó művelet a vákuumszelep-cseréje volt, de mára biztos vagyok benne, hogy nem az a hiba, csak mire eljutottam odáig épp kiszáradt a problémás terület.
Most megint előjött eső után.
Izzítás szimbólum kigyullad, P1635 kód és a gázpedál+klíma kikapcsol. 1200-re felugrik az alapjárat, és csak eső után.
Az elérhető csatikat szétszedtem, spray-jalkifújtam, de nem változott semmi.
Több oldalt nézegetve 5V referenciaáramkör-probléma lehet, valami el/beázik.
Sziasztok. Vettem egy új 165 lovas mastert. Két hétvége alatt beleszaladt 6500km, érdemes ledobni az olajat vagy várjak még? A 40ezres intervallmot felezem,de sokak szerint első pár ezer km után ki kell cserélni az olajat motorban és váltóban is. Érzésre már sokat javult a váltóm,a motor is szebben szól mint 0km-el..
A részecskeszűrő eltávolításban és egr levakolással kapcsolatban mi a véleményetek? Min 500 ezerig menni kell az autónak,elsősorban pályán járok vele...
Olajból most q8 r longlifeot fog kapni,de később részecskeszűrő eltávolítás után maradnék a hagyományos a3 b4 5w40-es olajnál..