Kiszedtem a rádiót, a helyén benyúlva ki lehet emelni (90 fokos elforgatással) az égőt (2db van) a foglalattal együtt. Visszarakni csak úgy sikerült, hogy a foglalatra egy műanyag csődarabot rányomtam szerszámként. Nekem nem volt kiégve, csak kirázódott.
Bonyolult: le kell szerelni az egész konzolt... (ezt nem próbáltam)
Megoldottam a rádió adók gyengeségét... Kiszedtem az ócsó, előző tulaj által berakott rádiót, s vettem bele egy Alpine, jó minőségű rédiót (Cd nélküli). Nagyon szépen szól!!! (S akciósan 20-as volt, webshopban, 2 év garival...)
A szűrőkön felül az olajteknő teljes kitisztítása a lerakódásoktól (mit rákentek a századok... izé évtized), plusz a turbo kenésének vizsgálata (cső, vagy mi cseréje). Ez utóbbit nagyon ajánlja a mester, mert - ahogy minden szakinak - neki is van fixa ideája. Na neki ez. Egyébként lehet benne valami, mert a turbo kenésének elégtelen volta súlyos pénzügyi zavart okozó hibához vezethet :).
Nálam volt "örökéletű" váltóolaj cserélve kábé 180 ezernél. Ráadásul az még márkaszervizben. Ők is azt mondták, hogy a "kincstári optimizmus" egy dolog (naná, 5 év és 150ekm-re tervezve, azt biztos kibírja), de ártani nem árt. Egyébként még márkaszervizben is 10 rugó alatt volt az olajcsere számla.
De a hópihe problémát a kuplungcsere orvosolta (egyelőre és ezt lekopogom), aminek roppant mód örülök, mert az aktuátor "baráti" áron is ~130 rugóba fáj (+ munkadíj).
A legújabb, hogy az utóbbi évben kétszer ijesztgetett EGR szeleppel, de mindkét esetben magától eltűnt a hibajelzés. Az se piskóta, hogy 60-70 ezer egy EGR szelep. Szerencsére ettől az autó még megy (a szakinak van olyan kuncsaftja, aki már közel 100ezret rakott a (talán) C5-jébe, úgy hogy virít az engine check. Na ja, de mi van, ha egyszer majd nem azért pittyeg?)
Mintha csak a saját szop.. szívásom történetét írtad volna le 8 évvel ezelőttről.
Akkor kb. hetente volt betanítás, meg frissítettek minden szoftvert. Ott is az volt a mondás, azt kell először megpróbálni, hátha megoldja.
A megoldás egy kuplungmozgató motor csere lett a végén, de előtte még az egyik szaki vetetett velem egy bontott váltót, mert tuti szorul, ja az nem, akkor kell ECU, ja az se, akkor nemtudja, de ha már itt van kuplungszerkezetet cseréljünk.
Azóta nem merem csak márkaszervizbe vinni váltóhibával, drága mint az arany, de az is drága amikor a kiskörúton 4x rohadok le csúcsforgalomba hópihével :)
Bár a jelenlegi félméter kábel 1.5 hónap pihenő is finom, de ez legalább eddig nem került semmibe.. azóta közölte a csodás gyár, hogy szeptember 9. lehetséges időpont, de nem garantálják :D
még egy olyan problémám volna az 1.4 es c3 -mal hogy a vízhőfok felugrik nagy melegben. termisztort / hőgomba / már cseréltem benne, de nem értem el átütő sikert. ventilátorom jó mert szokott menni. találkozott már valaki ezzel a problémával ??????
Ez a váltó-megoldás "zabálja" a kuplungokat, ezt a szakszervizben is tudják. Az egészben csak az a szokatlan, hogy nem azzal akarták kezdeni az első helyen, majd utána folytatni, ha esetleg nem kielégítő az eredmény.
A két munka nem függ egymástól, úgyhogy nyugodtan szétválaszthatták volna a dolgot.
Rég jártam erre. A kisöregem egy 2004-es HDI C3, Senso-val (egyébként én is citrózak, van még mellé egy benyás Sári is).
A hópihés játék ennél a váltónál kb. 150e-nél jelentkezett (piros lámpánál pitty-pitty) először és kb. 210e-nél lett vállalhatatlan. A dolog valahogy a melegedéssel is összefügg, ugyanis kezdetben ez csak nyári hőségben jött ki.
A normál megoldás - a váltó hibájának kizárása után (márkaszerviz) - a kuplung és szervomotorja együttes cseréje lett volna (ne tudd meg mennyiért). Szerencsére egy szentendrei szerelősrác ajánlotta, hogy fogjunk hozzá lépésenként. A kuplung amúgyis csereérett volt és ha már! felkiáltással előrehoztuk a 240-es "nagyszervizt" (vezérmű-vízpumpa stb.) egy rendes olajút takarítással. Azóta került bele még 14ekm és (eddig kop-kop!) eltűnt a hópihe.
Megtaláltam a kábelt, de sajnos sérült rajta két csatlakozó az 5-ből (a kuplung kinyomó és a szürke elektromos kapcsoló csatlakozója) és a kábel maga is a kinyomó csatlakozójánál. A kinyomó is megvan, de háza és csatlakozója is törött, elektronika nincs meg hozzá.
Van egy 2002 es 1.4 C3-om . Valamelyik nap húzattam harmadikban és a motor felbőgött, de nem hiszem hogy kuplungos lenne mert 1 ben megkapar meg vagy 95 ezer van benne. Ugy látom hogy a kuplungja nem bowdenes hanem olajos. Arra gyanakszom hogy ezzel lesz valami gond. Kérdésem az volna hogy ez egy körön van vajon a fék olajjal, és hogy lehet ezt légteleníteni???????
3 hete náluk van a kocsim, azért küldtem rád a szerelőt, mert remélhetőleg ő érti mi a baj.
A héten nem sok időm volt velük csevegnem, annyit tudok, hogy nem a kábel sérült, mert az tudnák javítani, hanem a csatlakozók menthetetlenek szerintük.
Ezzel annyi a gondom, hogy berendelték a teljes 280ezres kábelkorbácsot, amiből majd kiszedik ami kell, mert ezt így lehet. Ezt szeptember 9-re tudná a gyár produkálni. Viszont nekem még eddig cikkszámot se árultak el, ha viszont megnézem a service.citroen.com-on, ott ezt a kábelt saccolom annak ami kell, na ez meg rohadtul van külön cikkszámon újonnan 30ezerért...
Szóval vagy én vagyok hülye (esélyes), vagy balek vagyok, vagy nem csak az kábel kell.
Egyébként ami hibákat produkál, azok tipikusan váltó ECU-ra írt hibák, így van egy tippem, hogy a kábel után jöhet az is. Bár arra találtam angol céget, aki lifetime warranty-val felújítja...
Most, hogy az én problémám rendeződni látszik, elolvastam megint a tiédet.
Vmi nem stimmel a történetben. Ezek a műanyagok 100-120 fokot bírnak, mint a tömítőgyűrűk is, így ha megolvadnak, akkor olyan hő kell legyen a motortérben, ami a motortértető festését tuti elszínezi. így volt ez? Kellett festeni a motorháztetőt?
Ha nem, akkor lehet fáradásos alakváltozás is, ami mit sem számít, ha vezetnek a drótok. Lett a vezetőképesség ellenőrizve a drót két végén sima szakadásvizsgálattal?
Holnap jutok el a motor-váltó duóhoz, mert a súlya miatt máshol van tárolva, akkor derül ki hogyan néz ki a kábel rajta.
Mai szeánszomból sejtem mi kell neked, holnap este csörgök, ha van eredmény. Fénykép, vagy robbantott ábrás vázlat előbb hozott volna eredményt, ha így is megtalálom küldök képet róla, hogy biztos legyen.
Köszi, vagy a váci citroentől fognak keresni, vagy párom egy 0631-es számról, mivel egyedül viszem a 12 órás műszakot nappal, lepasszoltam az intézést :)
A kocsival tuti nem megyek sehova, mert Vácon pihen egy ideje. Ha Vácról nem tudnak elmenni a kábelért, akkor rendelek futárt majd.
Biztos kérdeztem már, de ha a mechanika döglik meg benne, akkor kuka, vagy javítja valaki idehaza?
Nálam most beütött a totál orál, kezdődött azzal, hogy hol fel, hol lement a vizhőfok. Levittem a régi bejáratott szerelőmhöz, cserélt termosztátot, azt mondta kipróbálta, jó.
Na, jó volt, M7, tempomat 150re, 100km után pihenő, létező összes hibajelző kigyulladt.
1 óra pihenés után hazajutottunk, de minden megállásnál váltóhiba, ilyenkor 15 perc pihenő.
Levittem a váci citroenhez, kiderült a hőgombát kellett volna cserélni, a ventilátor nem jókor kapcsolt, megsült pár dolog :)
Eddig a sorrend: sensodrive kábel tuti kell, a csatlakozók deformálódtak. Ha az sem segít, váltó ecu, ha az sem, lehet kuplung is, ez úgy eddig a fél autó ára :)