Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jocika719 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 13312

Egyszerű módszer - nőgyógyászok előnyben:) :

Kiszedtem a rádiót, a helyén benyúlva ki lehet emelni (90 fokos elforgatással) az égőt (2db van) a foglalattal együtt. Visszarakni csak úgy sikerült, hogy a foglalatra egy műanyag csődarabot rányomtam szerszámként. Nekem nem volt kiégve, csak kirázódott.

 

Bonyolult: le kell szerelni az egész konzolt... (ezt nem próbáltam)

Előzmény: gyuram (13310)
d11 Creative Commons License 2016.08.23 0 1 13311

Előzmény: gyuram (13310)
gyuram Creative Commons License 2016.08.20 0 0 13310

Sziasztok!

Segítene valaki abban, hogy hogyan kell cserélni izzót a fűtéskonzolban?

Sajnos egyáltalán nem világít, így éjszaka elég zavaró tud lenni. (1.1 benzines, nem digit klímás)

Janika70 Creative Commons License 2016.08.16 0 0 13309

Megoldottam a rádió adók gyengeségét...  Kiszedtem az ócsó, előző tulaj által berakott rádiót, s vettem bele egy Alpine, jó minőségű rédiót (Cd nélküli). Nagyon szépen szól!!! (S akciósan 20-as volt, webshopban, 2 év garival...)

Előzmény: kopete (13194)
ZERKO Creative Commons License 2016.08.15 0 0 13308

A szűrőkön felül az olajteknő teljes kitisztítása a lerakódásoktól (mit rákentek a századok... izé évtized), plusz a turbo kenésének vizsgálata (cső, vagy mi cseréje).  Ez utóbbit nagyon ajánlja a mester, mert - ahogy minden szakinak - neki is van fixa ideája. Na neki ez. Egyébként lehet benne valami, mert a turbo kenésének elégtelen volta súlyos pénzügyi zavart okozó hibához vezethet :).

Nálam volt "örökéletű" váltóolaj cserélve kábé 180 ezernél. Ráadásul az még márkaszervizben. Ők is azt mondták, hogy a "kincstári optimizmus" egy dolog (naná, 5 év és 150ekm-re tervezve, azt biztos kibírja), de ártani nem árt. Egyébként még márkaszervizben is 10 rugó alatt volt az olajcsere számla.

De a hópihe problémát a kuplungcsere orvosolta (egyelőre és ezt lekopogom), aminek roppant mód örülök, mert az aktuátor "baráti" áron is ~130 rugóba fáj (+ munkadíj).

 

A legújabb, hogy az utóbbi évben kétszer ijesztgetett EGR szeleppel, de mindkét esetben magától eltűnt a hibajelzés. Az se piskóta, hogy 60-70 ezer egy EGR szelep. Szerencsére ettől az autó még megy (a szakinak van olyan kuncsaftja, aki már közel 100ezret rakott a (talán) C5-jébe, úgy hogy virít az engine check. Na ja, de mi van, ha egyszer majd nem azért pittyeg?)

Előzmény: C3 Pluriel (13305)
tóth zoltán 1970 Creative Commons License 2016.08.13 0 0 13307

Lehet lyukas a tank :-)

Előzmény: klrz (13105)
addam_ Creative Commons License 2016.08.12 0 0 13306

Mintha csak a saját szop.. szívásom történetét írtad volna le 8 évvel ezelőttről.

Akkor kb. hetente volt betanítás, meg frissítettek minden szoftvert. Ott is az volt a mondás, azt kell először megpróbálni, hátha megoldja.

A megoldás egy kuplungmozgató motor csere lett a végén, de előtte még az egyik szaki vetetett velem egy bontott váltót, mert tuti szorul, ja az nem, akkor kell ECU, ja az se, akkor nemtudja, de ha már itt van kuplungszerkezetet cseréljünk.

Azóta nem merem csak márkaszervizbe vinni váltóhibával, drága mint az arany, de az is drága amikor a kiskörúton 4x rohadok le csúcsforgalomba hópihével :)

 

Bár a jelenlegi félméter kábel 1.5 hónap pihenő is finom, de ez legalább eddig nem került semmibe.. azóta közölte a csodás gyár, hogy szeptember 9. lehetséges időpont, de nem garantálják :D

Előzmény: C3 Pluriel (13305)
C3 Pluriel Creative Commons License 2016.08.12 0 0 13305

A P0765 hibakód nem jött vissza, de néha érezhetően zavarba jött a váltó, és többszöri próbálkozásra tudott csak váltani.

Közben felszabadult a szakember és egy komolyabb "Citroen-es" célszoftverrel nézett bele. Talált még a törölt P0765 után, 

P0750-et, ami a másik hibakódhoz hasonló, használhatatlan infót adott. 

 

Szóval nem volt mit tenni, kapott a váltó egy betanítást (kalibráció), ami persze elsőre nem sikerült (lefutott hiba nélkül,

de nem történt meg, azaz nem hajtotta végre). A betanítás érezhetően jót tett neki, lágyabban és talán gyorsabban is vált 

azóta, de az 1-est még mindig el tudja véteni, néha kétségbeesett kapcsolgatásba kezd, én meg bambán nézek magam elé,

inkább gondolják azt az emberek, hogy tudnék indulni, csak nem figyelek oda, mint fordítva :) 

Egyébként ilyenkor ki N-be, majd R-be és azután 1-be, akkor sikerül beváltani neki...

 

Egy tipp maradt még a mestertől, kapjon szoftver frissítést a váltó, ő hisz benne, hogy ez megoldja a váltó zavarait. 

Nemtom, kezdek az olajra gyanakodni, nem olajos a váltó háza, szóval a szint rendben kell legyen, és elvileg élettartam olaj van 

benne, de egy csere nem árthat. Közben indításkor jött egy min_________ motorolaj jelzés is, de a szint rendben volt. Hmmm. 

 

"Egy rendes olajút takarítás", az mit is jelentett részletesebben? 

Előzmény: ZERKO (13301)
tóth zoltán 1970 Creative Commons License 2016.08.12 0 0 13304

sziasztok!

még egy olyan problémám volna az 1.4 es c3 -mal hogy a vízhőfok felugrik nagy melegben. termisztort / hőgomba / már cseréltem benne, de nem értem el átütő sikert. ventilátorom jó mert szokott menni. találkozott már valaki ezzel a problémával ??????

addam_ Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13303

Volna. Volt olyan budai márkaszerviz, akik közölték, ők csak 450ezerért egyben cserélik a váltót... Mindezt bármilyen átvizsgálás nélkül :)

Előzmény: FeZ_ (13302)
FeZ_ Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13302

Ez a váltó-megoldás "zabálja" a kuplungokat, ezt a szakszervizben is tudják. Az egészben csak az a szokatlan, hogy nem azzal akarták kezdeni az első helyen, majd utána folytatni, ha esetleg nem kielégítő az eredmény.

A két munka nem függ egymástól, úgyhogy nyugodtan szétválaszthatták volna a dolgot.

 

Előzmény: ZERKO (13301)
ZERKO Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13301

Helló,

Rég jártam erre. A kisöregem egy 2004-es HDI C3, Senso-val (egyébként én is citrózak, van még mellé egy benyás Sári is).

A hópihés játék ennél a váltónál kb. 150e-nél jelentkezett (piros lámpánál pitty-pitty) először és kb. 210e-nél lett vállalhatatlan. A dolog valahogy a melegedéssel is összefügg, ugyanis kezdetben ez csak nyári hőségben jött ki.

A normál megoldás - a váltó hibájának kizárása után (márkaszerviz) - a kuplung és szervomotorja együttes cseréje lett volna (ne tudd meg mennyiért). Szerencsére egy szentendrei szerelősrác ajánlotta, hogy fogjunk hozzá lépésenként. A kuplung amúgyis csereérett volt és ha már! felkiáltással előrehoztuk a 240-es "nagyszervizt" (vezérmű-vízpumpa stb.) egy rendes olajút takarítással. Azóta került bele még 14ekm és (eddig kop-kop!) eltűnt a hópihe.

 

Előzmény: C3 Pluriel (13300)
C3 Pluriel Creative Commons License 2016.08.08 0 0 13300

Megtaláltam a kábelt, de sajnos sérült rajta két csatlakozó az 5-ből (a kuplung kinyomó és a szürke elektromos kapcsoló csatlakozója) és a kábel maga is a kinyomó csatlakozójánál. A kinyomó is megvan, de háza és csatlakozója is törött, elektronika nincs meg hozzá. 

Előzmény: addam_ (13295)
FeZ_ Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13299

A (alsó) munkahengeren szokott légtelenítőcsavar lenni.

 

Előzmény: tóth zoltán 1970 (13298)
tóth zoltán 1970 Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13298

és hol lehet ezt légteleníteni?

FeZ_ Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13297

Az, hogy 1-esben megkapar, még nem zárja ki, hogy pl. 5-ben meg megcsúszik. Már csak ilyen a fizika. :-)

Ha légtelenítés lenne a baja, akkor nem emelne ki, nem pedig megcsúszna.

Ettől még persze légtelenítheted.

Egy körön van a fékfolyadékkal, igen.

 

Előzmény: tóth zoltán 1970 (13296)
tóth zoltán 1970 Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13296

sziasztok.

 Van egy 2002 es 1.4 C3-om . Valamelyik nap húzattam harmadikban és a motor felbőgött, de nem hiszem hogy kuplungos lenne mert 1 ben megkapar meg vagy 95 ezer van benne. Ugy látom hogy a kuplungja nem bowdenes hanem olajos. Arra gyanakszom hogy ezzel lesz valami gond. Kérdésem az volna hogy ez egy körön van vajon a fék olajjal, és hogy lehet ezt légteleníteni???????

addam_ Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13295

3 hete náluk van a kocsim, azért küldtem rád a szerelőt, mert remélhetőleg ő érti mi a baj.

A héten nem sok időm volt velük csevegnem, annyit tudok, hogy nem a kábel sérült, mert az tudnák javítani, hanem a csatlakozók menthetetlenek szerintük.

Ezzel annyi a gondom, hogy berendelték a teljes 280ezres kábelkorbácsot, amiből majd kiszedik ami kell, mert ezt így lehet. Ezt szeptember 9-re tudná a gyár produkálni. Viszont nekem még eddig cikkszámot se árultak el, ha viszont megnézem a service.citroen.com-on, ott ezt a kábelt saccolom annak ami kell, na ez meg rohadtul van külön cikkszámon újonnan 30ezerért...

 

 

Szóval vagy én vagyok hülye (esélyes), vagy balek vagyok, vagy nem csak az kábel kell.

Egyébként ami hibákat produkál, azok tipikusan váltó ECU-ra írt hibák, így van egy tippem, hogy a kábel után jöhet az is. Bár arra találtam angol céget, aki lifetime warranty-val felújítja...

 

Előzmény: C3 Pluriel (13294)
C3 Pluriel Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13294

Most, hogy az én problémám rendeződni látszik, elolvastam megint a tiédet. 

Vmi nem stimmel a történetben. Ezek a műanyagok 100-120 fokot bírnak, mint a tömítőgyűrűk is, így ha megolvadnak, akkor olyan hő kell legyen a motortérben, ami a motortértető festését tuti elszínezi. így volt ez? Kellett festeni a motorháztetőt?

Ha nem, akkor lehet fáradásos alakváltozás is, ami mit sem számít, ha vezetnek a drótok. Lett a vezetőképesség ellenőrizve a drót két végén sima szakadásvizsgálattal? 

 

Előzmény: addam_ (13283)
C3 Pluriel Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13293

Holnap jutok el a motor-váltó duóhoz, mert a súlya miatt máshol van tárolva, akkor derül ki hogyan néz ki a kábel rajta. 

Mai szeánszomból sejtem mi kell neked, holnap este csörgök, ha van eredmény. Fénykép, vagy robbantott ábrás vázlat előbb hozott volna eredményt, ha így is megtalálom küldök képet róla, hogy biztos legyen. 

Előzmény: addam_ (13291)
C3 Pluriel Creative Commons License 2016.08.05 0 0 13292

Na végeztem a P0765 hibakóddal. Azt nem mondom, hogy tudnám mi is volt konkrétan a baja, de működik a váltó. 

Semmi tragikusat nem találtam, de néhány csatlakozó olyan rozsdás volt, hogy azt csodálom eddig működött. 

Szóval összességében 12 db elektromos csatlakozóval lehet találkozni a váltóig, ebből az akkumulátor mögötti elektronikán 

lévők katasztrofális állapotban voltak. Kontakt spray, egy kis dörzsölgetés mindegyiknél és már működött is.

Melléküzemágban megjavult a távnyitó is, eddig csak nagyon közelről vitte, most meg 20 m-ről "lelövi" az autót.

Persze jöhet ettől eltérő eredmény is a P0765-ből, de ezt érdemes lesz kipróbálni annak, aki találkozik vele. 

Ja és akinek csak közelről működik a központi zár távnyitója (és nem az elem gyenge benne) most már az is tudja mit kell tenni. 

A megoldás tartósságáról még majd beszámolok.

addam_ Creative Commons License 2016.08.05 0 0 13291

Csak villanymotor lesz, nálam pihent egy kiszedve, mert jó 8 éve feleslegesen kicseréltette velem egy szépreményű szerelő az egészet.

 

2 egységből áll csak, a fokozatmozgatón van 2 motor, a kuplungon egy. Talán egy fokozatmozgatom még van otthon, de kérdéses, hogy mennyire jó.

Előzmény: C3 Pluriel (13290)
C3 Pluriel Creative Commons License 2016.08.04 0 0 13290

Köszönöm a linket. 

Na ez az én problémám, ez a hibakód egy olyan szerkezeti elem hibájára utal, ami valószínűleg ebben a váltóban nincs is. 

Merthogy ez egy automatizált (avagy robotizált) váltó, így az olajnyomásnak, de gyanítom még csak az olajszintnek sincs 

semmi köze a működéshez, ezért ilyen jeladói, illetve vezérlő mágnesszelepei sincsenek. 

Gondolom a szabványosítás eredménye, így megkapta ez is az automata/nyomaték váltók szabványából. 

Max azt tudom elképzelni, ha a vezérlő szoftver is szabványosított, akkor itt egy szoftveres (virtuális) mágnesszelep van, 

ami meg csak akkor tud elromlani, ha a váltó ECU-ja működik hibásan. Hmmm. 

 

Egyenlőre marad a kizárásos módszer, az akksit már ki is szedtem (rátöltök kicsit), mert ezek a villanymotoros automatizált 

váltók nagyon nem bírják a hervadt akkumulátort. 

 

Holnap, ha sikerül, kiszedek az akksi környezetéből minden műanyag vackot, mert ott lapul alattuk a váltó. 

Akkor kiderül van-e ott valami mágnesszelep, vagy csak a 3 db villanymotor vigyorog rám. 

 

Előzmény: Csabinu1980 (13289)
Csabinu1980 Creative Commons License 2016.08.04 0 0 13289

P0765     Kapcsoló mágnesszelep 'C' (http://budavill.hu/pages/OBD-k%C3%B3dok-magyarul!.html)

P0765 - sebességváltó mágnesszelep B Üzemzavar (http://bestride.com/engine-trouble-codes/P0765 angol oldal) 

Kigugliztam és ezt dobta ki.

Előzmény: C3 Pluriel (13288)
C3 Pluriel Creative Commons License 2016.08.04 0 0 13288

Megtörtént a hibakód kiolvasása P0765 és törlése, de a működés nem állt helyre, minden tünet megmaradt. 

Egyenlőre ötletem sincs, hogyan tovább, gyanítom ehhez specialista fog kelleni. 

Valaki ismer ilyet, vagy a P0765 hibakóddal találkoztatok már?

addam_ Creative Commons License 2016.08.04 0 0 13287

Szia,

 

Köszi, vagy a váci citroentől fognak keresni, vagy párom egy 0631-es számról, mivel egyedül viszem a 12 órás műszakot nappal, lepasszoltam az intézést :)

A kocsival tuti nem megyek sehova, mert Vácon pihen egy ideje. Ha Vácról nem tudnak elmenni a kábelért, akkor rendelek futárt majd.

Előzmény: C3 Pluriel (13285)
C3 Pluriel Creative Commons License 2016.08.03 0 0 13286

Szia FeZ_ falom a szavaidat, viszont visszaolvasás nélkül nemtom biztosan, hogy miről beszélsz. 

Vélhetően kuplung történet lesz, ha igen valóban nem találsz hozzá "belső" alkatrészt, csak kpl. lesz a Citroennél. 

Mint ahogy nálam is, ha érdekel, gondold ki mit ér neked. 

Előzmény: FeZ_ (13284)
C3 Pluriel Creative Commons License 2016.08.03 0 0 13285

Szia addam_ korábbi problémádra azt gondolom van gyógyír nálam, szóval a szükséges kábelköteg nem gond,

számom 30/2698856 itt elértek, hogy vki konkrétan megmondja mi kell. Viszont amit azóta írtál az már nagyobb probléma, 

nemtom mennyire muszáj mozognod vele, de lehet nem kéne erőltetni. 

Előzmény: addam_ (13283)
FeZ_ Creative Commons License 2016.08.03 0 0 13284

"Biztos kérdeztem már, de ha a mechanika döglik meg benne, akkor kuka, vagy javítja valaki idehaza?"

 

Én nem tudok róla.

Szétszedtem a rosszat, amit mi cseréltünk, abban egy nagy, műanyag fogaskerék ív van, ami eltört.

Persze külön nem kapható ilyen.

Ezt pótolni nem hiszem , hogy tudja bárki, de ne legyen igazam ! :-)

Előzmény: addam_ (13283)
addam_ Creative Commons License 2016.08.03 0 0 13283

Biztos kérdeztem már, de ha a mechanika döglik meg benne, akkor kuka, vagy javítja valaki idehaza?

 

Nálam most beütött a totál orál, kezdődött azzal, hogy hol fel, hol lement a vizhőfok. Levittem a régi bejáratott szerelőmhöz, cserélt termosztátot, azt mondta kipróbálta, jó.

 

Na, jó volt, M7, tempomat 150re, 100km után pihenő, létező összes hibajelző kigyulladt.

1 óra pihenés után hazajutottunk, de minden megállásnál váltóhiba, ilyenkor 15 perc pihenő.

 

Levittem a váci citroenhez, kiderült a hőgombát kellett volna cserélni, a ventilátor nem jókor kapcsolt, megsült pár dolog :)

 

Eddig a sorrend: sensodrive kábel tuti kell, a csatlakozók deformálódtak. Ha az sem segít, váltó ecu, ha az sem, lehet kuplung is, ez úgy eddig a fél autó ára :)

Ha bármelyik felújítható, az jó hír lenne.

Előzmény: FeZ_ (13280)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!