Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

asius Creative Commons License 2021.01.09 0 1 71943

Üdv. A nyekergés a szíj feszítő lehet ,esetleg a vízszivattyú. Bár ,ha a vízpumpa kezd odalenni ,akkor a víz is fogyhat lassacskán, csepegést-folyást nem fogsz látni ,mert eldolgozza a motor menet közben..Vezérlés szett mikor volt cserélve?

Fagyállókat ne keverd, bár elvileg lehet. Piros fagyálló csere 2évente, a zöld ,azaz az eredeti renault 4 évet bír, aztán kuka. Elveszti a kenő-korrozivédő tulajd.-it stb. Ha a régire rá öntesz, ez történik. Fagyálló cserekor gondolj a fűtőradiátor folyásra, thalia betegség, sokáig nem cserélt fagyálló elősegítheti. Én pirosat raktam az enyémbe, de megbántam, ha esedékes lesz a csere , eredeti (zöld) megy bele.

 

Előzmény: Dudd (71942)
Dudd Creative Commons License 2021.01.09 0 0 71942

Sziasztok, 1.4 16v 125e km Thalia hosszbordás szíjnál nyekereg valahol valami.. Mi lehet?

Ill. valahol jön be a kipufogógáz, nem lyukas a dob.. Nincs valami tipp?

És még, hogy zöld fagyállóra lehet tölteni rózsaszínt (G12)? Nemrég vettem, azért nem értek még ezekehez.. Köszi :)

ivókút Creative Commons License 2021.01.07 0 1 71941

Hogy érted, hogy melyik számú? Én elvittem a szerelőmhöz, mondta, hogy van a gumibetétes x forintért, meg van a szabadonfutós x+y forintért, de szerinte ez jobb, én meg ráhagytam. Nem tudom milyen számú...

Előzmény: Ervin 1 (71940)
Ervin 1 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 71940

Szia, meg tudnád mondani melyik számú passzol rá (szabadonfutó)? Köszönöm!

Előzmény: ivókút (71934)
janobá Creative Commons License 2021.01.05 0 0 71939

Elnézést melegen 13,4 lett!!!

Előzmény: janobá (71938)
janobá Creative Commons License 2021.01.05 0 0 71938

Szia. Nálam ez a feszültség esést a feszültségszabályzó hibája okozta. Melegen 12,4v lett 13,8-ról. Csere megoldható generátor kivétel nélkül. (1.4 16v légkondis) Ha már túl vagy rajta akkor tárgytalan a dolog ,de ritkán járok erre BUÉK

Előzmény: miklos2peter (71930)
Darabosito Creative Commons License 2021.01.04 0 0 71937

Nálam ez a főtengely jeladó ( holtponti azt hiszem).

Vízes, nedves időben előfordul. Elsőnek cserélték, többedszerre lehúztam a kábelt, kontakt spray, aztán minden rendben volt. Viszonylag könnyű hozzáférni

 

Előzmény: bassist (71935)
nagya2 Creative Commons License 2021.01.02 0 0 71936

Hali!!

Nemtom ezen van-e felső holtponti jeladó, ha van ott maceráld meg.

Üdv Nagya

Előzmény: bassist (71935)
bassist Creative Commons License 2021.01.02 0 0 71935

Sziasztok és BÚÉK Mindenkinek!
Problémám adódott a jó öreg 1.4-es 8 szelepessel, hátha tudnátok tippeket adni.
Indulás után kb. 5 perccel az első lámpánál alapjárat felment, majd leállt. Kissé nehezen de újraindult, utána nem volt baj, mentem vele még pár km-t. Pillangószelepet, alapjárat szabályzó motort kitakarítottam, szívósor tömítést cseréltem. Pár nap múlva ugyanannál a lámpánál ugyanolyan körülmények között (elég párás idő volt) megint leállt, ezúttal nem pörgött fel előtte, viszont be sem indult csak tolásra, azt viszont nagyon könnyen, utána is pöccre indult már . Csak nem hagyott nyugodni a dolog, észrevettem, hogy a jobb első lámpa alatti üzemanyagtank szellőztető szelep le van esve a tartályról. Visszatettem, azóta mentem vele elég sokat gond nélkül, gondoltam ez volt a hiba de ma megint leállt reggel, megint elég párás idő volt. Félretoltam, és mivel nem messze a lakóhelyemtől történt a dolog, visszamentem a céges kocsiért, mivel időpontra kellett vinnem a feleségemet a szülészetre. Mire visszaértem a kocsihoz már pöccre beindult.
Gyújtótrafót, kábeleket, gyertyákat 10 ezerrel ezelőtt még tavaly nyáron cseréltem, mert rángatott. Azóta volt már többek között üzemanyag szűrő is cserélve egy éve.
Lenne esetleg tippetek? Tudom, hogy még sok minden lehet, de a különböző jeladókat nem igazán tudom mi hol merre van. Előre is köszönöm!

ivókút Creative Commons License 2020.12.31 0 0 71934

Igen lehet, nekem is az van rajta, kb. 200 ekm-t mentem vele eddig és hibátlan. Ez legalább nem tud szétesni , mint a gumibetétes...

Előzmény: horpis (71933)
horpis Creative Commons License 2020.12.30 0 0 71933

Szevasztok !

 

Szeretném megtudni hogy a 2001 1,4 8v Thalia generátorán levő bordásszíjtárcsát lehet helyetesíteni szabadonfutóssal ? Eredeti egyszerű kemény műanyag volt ami elkopott .Ilyet az alkatrészek keresésekor nem találtam csak a képek alapján fém szabadonfutóst.

Köszönettel horpis

Darabosito Creative Commons License 2020.12.27 0 0 71932

Ok!

A nyomógombok egyszerűek, akkor elektronika csere?

Mondjuk lehet, mert gőzfürdős zuhanyzót csinált a fűtőradiátor.

Előzmény: nagya2 (71931)
nagya2 Creative Commons License 2020.12.26 0 0 71931

Hali!!

Ha jól emlékszem, akkor a nyomogombok testet kapcsolnak, és az ECU vezérli a világítást.

Üdv Nagya

Előzmény: Darabosito (71929)
miklos2peter Creative Commons License 2020.12.26 0 0 71930

Szia

 

Köszönöm szépen. Ebben kértem megerősítést.

Üdv

Előzmény: ivókút (71928)
Darabosito Creative Commons License 2020.12.26 0 0 71929

Üdv!

Valaki, aki találkozott már azzal, hogy a Thaliánál a beltér világítás nem alszik el, hogyan oldotta meg?

Levettem mind a hat kapcsolót ( motortér, csomagtartó, négy ajtó) kimértem, egy volt rossz, de az is záró irányban.

Az ajtógomb foglalatokra kíváncsiságból rámértem, hogy milyen feszültséget kapcsolnak. Az elsőkön mértem 8,8 V -kat. A hátsókon semmit.

A biztosítéktáblában elvileg három ajtóval kapcsolatos biztosíték van, ha az első kettőből bármelyiket kiveszem, hallani, hogy a relé kikapcsol, és elalszik a világítás.

A világítás kézileg billentve rendben működik, bár azt sem értem hogy megy rá 2 élő, egy test szál, de csak egy szálon mérek feszültséget, bár ez nem lehet lényeges.

ivókút Creative Commons License 2020.12.26 0 0 71928

"Számomra az a kérdés hogy normális e az ahogyan a generátorom  működik. Azaz jók e ezek a feszültség szintek.?" Nem, nem működik jól, kb. 14,2V-14,4V lenne a jó fesz töltéskor...

 

Előzmény: miklos2peter (71927)
miklos2peter Creative Commons License 2020.12.26 0 0 71927

Szia

 

Igazad van. Mértem ellenállást , feszt is az akku negatív és a kaszni , motorblokk között, de nem ez a lényeg,ezt csak azért írtam hogy aki olvassa ne fusson plussz köröket hogy ezeket tanácsolja.

 

Számomra az a kérdés hogy normális e az ahogyan a generátorom  működik.

Azaz jók e ezek a feszültség szintek.?

 

Üdv

Előzmény: Murva84 (71926)
Murva84 Creative Commons License 2020.12.26 0 0 71926

Amit az elején leirtál az jó, de ha oxidáci van vagy fellazult akkor szakadás van azaz nincsen kapcsolat nem lehet potenciálkülömbség. De ugyan azon a szálon semmiképpen. Pozitív negativ(egyenfesz) , fazis nulla, fazis föld, föld nulla, fazis fázis(váltó fesz.) , között van csak mérhető áram. Ebbem az esetben is a mérő műszer zárja rövidre azaz az lesz a fogyasztó. Neked ellenállást kell mérned, vagy feszültséget a pozitív és a test között de ez nem pontos mert oxidáció miatt terhelésnél változhat. Magyarul csak az ellenálláa érték lesz a jó amit negatív és a kasztni között mérsz párhuzamosan. 

 

Előzmény: miklos2peter (71924)
nagya2 Creative Commons License 2020.12.25 0 0 71925

Hali!!

De te feszültséget mértél!!

Ha a kocsi test, és a generátor pajzs között Ohmos ellenállást mértél volna, az lett volna a jó.

Üdv Nagya

Előzmény: miklos2peter (71924)
miklos2peter Creative Commons License 2020.12.25 0 0 71924

Szia

 

Pontosan azért mértem amit írtál. Hogy kiderüljön egy potenciálon van e az akku negatív sarka a kasznival ill a motorral.

Mivel a motor gumibakokon van felfogatva így egy flexibilis földelő vezetékkel van összekötve. Nagyon sokszor ez a kötés fellazul, korrodál.

Így "megszakad" vagy átmeneti ellenállás képződik és már nincs is egy potenciálon. Ebben az esetben tudsz feszültséget mérni e két pont között. 

Üdv

Előzmény: Murva84 (71923)
Murva84 Creative Commons License 2020.12.25 0 0 71923

Ezt nem egészen értem! Miért mérsz az akksi  negativ és a kasztni között feszültséget? Max áramfelvételt mérhető de az meg sorba kötve. Vagy az akku plusz és a kasztni között mérsz feszültségrt, vagy szakadást mérsz , vagy Ohmikusan mérsz. Amit te mértél szerimtem értelmetlen mert ugyanazon a potenciálon nem mérhető feszültség. Magyarul, az áramnak folynia kell valahonnan valahova. Negativból pozitivba, a mai állaspont szerin,  de a régi szerint elektron többletből elektron hiányba mozognak a részecskék.......... De ez számunkra lényegtelen. De ha elmagyarázod miért mérsz igy szivesen meghallgatom,  szeretek tanulni. 

Előzmény: miklos2peter (71922)
miklos2peter Creative Commons License 2020.12.25 0 0 71922

Még annyi hogy az akku minusz és a motor,generátor pajzsa között 0V van , így a testeket jónak tekintem.

Üdv

Előzmény: miklos2peter (71921)
miklos2peter Creative Commons License 2020.12.25 0 0 71921

Sziasztok

 

Először is Kellemes Ünnepeket kívánok mindenkinek.

 

Szeretnék egy kis segítséget kérni

 

Thalia 1 2001   1,4  16V

Tönkrement az akkumulátorom vettem egy másikat.

  2 hét után már rá kellett tölteni

Elkezdtem méregetni

Akku kapcsain mérhető feszültség(motor nincs beindítva)  12,9V

beinditva hideg motornál   13.9V al tölt a generátor

meleg motornál   12,4V  ezt egy kicsit keveslem.... ( talán az egyik dióda)

Van egy teljesen felújított generátorom amivel szeretném kipróbálni.

Azt szeretném kérdezni mennyire nehéz kicserélni a generátort?

Kijön felfelé ha "takaró lemezt " leveszem? Vagy le kell venni az egész lőkhárítot?

Válaszotokat előre is köszönöm.

 

Üdv 

Miklos2peter

jakuza80 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 71920

Szia! Igen, belemegy az 1,6, ami kb 110 Le. Klímát is lehet. 

A legegszerűbb viszont, he veszel egy 1,6 Cliot klímával. Bonuszba kapsz mellé jobb futóművet, több extrát, jobb anyagokat,stb.

Előzmény: Janika Janika (71918)
4728ITI Creative Commons License 2020.12.20 0 0 71919

Szia!

Jobban jársz ha keresel egy olyant amilyent szeretnél, valamelyik kereskedésben, a mostanit meg otthagyod, és csak a különbözetet kell kifizetned.

Előzmény: Janika Janika (71918)
Janika Janika Creative Commons License 2020.12.19 0 0 71918

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy 1.4 8v 2001 es Tháliaba K7j700, lehet e, fér e bele más motor pl. nagyobb vagy klímás? 

Hellboy1975 Creative Commons License 2020.12.18 0 0 71917

Üdv Urak!

 

Eladó 2003as  Clio  1.5dci 65le felújított nagynyomású szivattyú , porlasztó csúcsok és a turbó is cserélve volt. Ára 130.000ft 

A motor eszi az olajat. Akit érdekel hívjon:06203747344

 

 

 

 

Murva84 Creative Commons License 2020.12.13 0 0 71916

Szia, igen hengerfejes. Megbontás után derül ki lehet csak tömítés de hengerfej repedés is lehet...... 

Előzmény: Janika Janika (71915)
Janika Janika Creative Commons License 2020.12.13 0 0 71915

Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy fehér gőz jön a kipufogóból és nyomás alatt van a hűtőviz rendszer, gázadáskor mintha ömlene valahova a viz benne. Ha le veszem a tartály kupakját fortyog a viz. Hengerfej tömítés? Mekkora lehet a baj? 

vevő3222 Creative Commons License 2020.12.13 0 0 71914

üdv

Thalia 1.4, k7j700 motorhoz injektorsort keresek.

Lehetőleg új v felújított, esetleg ha helyettesítőt tud valaki.

kösz

nokia6703@gmail.com

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!