Üdv. A nyekergés a szíj feszítő lehet ,esetleg a vízszivattyú. Bár ,ha a vízpumpa kezd odalenni ,akkor a víz is fogyhat lassacskán, csepegést-folyást nem fogsz látni ,mert eldolgozza a motor menet közben..Vezérlés szett mikor volt cserélve?
Fagyállókat ne keverd, bár elvileg lehet. Piros fagyálló csere 2évente, a zöld ,azaz az eredeti renault 4 évet bír, aztán kuka. Elveszti a kenő-korrozivédő tulajd.-it stb. Ha a régire rá öntesz, ez történik. Fagyálló cserekor gondolj a fűtőradiátor folyásra, thalia betegség, sokáig nem cserélt fagyálló elősegítheti. Én pirosat raktam az enyémbe, de megbántam, ha esedékes lesz a csere , eredeti (zöld) megy bele.
Hogy érted, hogy melyik számú? Én elvittem a szerelőmhöz, mondta, hogy van a gumibetétes x forintért, meg van a szabadonfutós x+y forintért, de szerinte ez jobb, én meg ráhagytam. Nem tudom milyen számú...
Szia. Nálam ez a feszültség esést a feszültségszabályzó hibája okozta. Melegen 12,4v lett 13,8-ról. Csere megoldható generátor kivétel nélkül. (1.4 16v légkondis) Ha már túl vagy rajta akkor tárgytalan a dolog ,de ritkán járok erre BUÉK
Nálam ez a főtengely jeladó ( holtponti azt hiszem).
Vízes, nedves időben előfordul. Elsőnek cserélték, többedszerre lehúztam a kábelt, kontakt spray, aztán minden rendben volt. Viszonylag könnyű hozzáférni
Sziasztok és BÚÉK Mindenkinek! Problémám adódott a jó öreg 1.4-es 8 szelepessel, hátha tudnátok tippeket adni. Indulás után kb. 5 perccel az első lámpánál alapjárat felment, majd leállt. Kissé nehezen de újraindult, utána nem volt baj, mentem vele még pár km-t. Pillangószelepet, alapjárat szabályzó motort kitakarítottam, szívósor tömítést cseréltem. Pár nap múlva ugyanannál a lámpánál ugyanolyan körülmények között (elég párás idő volt) megint leállt, ezúttal nem pörgött fel előtte, viszont be sem indult csak tolásra, azt viszont nagyon könnyen, utána is pöccre indult már . Csak nem hagyott nyugodni a dolog, észrevettem, hogy a jobb első lámpa alatti üzemanyagtank szellőztető szelep le van esve a tartályról. Visszatettem, azóta mentem vele elég sokat gond nélkül, gondoltam ez volt a hiba de ma megint leállt reggel, megint elég párás idő volt. Félretoltam, és mivel nem messze a lakóhelyemtől történt a dolog, visszamentem a céges kocsiért, mivel időpontra kellett vinnem a feleségemet a szülészetre. Mire visszaértem a kocsihoz már pöccre beindult. Gyújtótrafót, kábeleket, gyertyákat 10 ezerrel ezelőtt még tavaly nyáron cseréltem, mert rángatott. Azóta volt már többek között üzemanyag szűrő is cserélve egy éve. Lenne esetleg tippetek? Tudom, hogy még sok minden lehet, de a különböző jeladókat nem igazán tudom mi hol merre van. Előre is köszönöm!
Szeretném megtudni hogy a 2001 1,4 8v Thalia generátorán levő bordásszíjtárcsát lehet helyetesíteni szabadonfutóssal ? Eredeti egyszerű kemény műanyag volt ami elkopott .Ilyet az alkatrészek keresésekor nem találtam csak a képek alapján fém szabadonfutóst.
Valaki, aki találkozott már azzal, hogy a Thaliánál a beltér világítás nem alszik el, hogyan oldotta meg?
Levettem mind a hat kapcsolót ( motortér, csomagtartó, négy ajtó) kimértem, egy volt rossz, de az is záró irányban.
Az ajtógomb foglalatokra kíváncsiságból rámértem, hogy milyen feszültséget kapcsolnak. Az elsőkön mértem 8,8 V -kat. A hátsókon semmit.
A biztosítéktáblában elvileg három ajtóval kapcsolatos biztosíték van, ha az első kettőből bármelyiket kiveszem, hallani, hogy a relé kikapcsol, és elalszik a világítás.
A világítás kézileg billentve rendben működik, bár azt sem értem hogy megy rá 2 élő, egy test szál, de csak egy szálon mérek feszültséget, bár ez nem lehet lényeges.
"Számomra az a kérdés hogy normális e az ahogyan a generátorom működik. Azaz jók e ezek a feszültség szintek.?" Nem, nem működik jól, kb. 14,2V-14,4V lenne a jó fesz töltéskor...
Igazad van. Mértem ellenállást , feszt is az akku negatív és a kaszni , motorblokk között, de nem ez a lényeg,ezt csak azért írtam hogy aki olvassa ne fusson plussz köröket hogy ezeket tanácsolja.
Számomra az a kérdés hogy normális e az ahogyan a generátorom működik.
Amit az elején leirtál az jó, de ha oxidáci van vagy fellazult akkor szakadás van azaz nincsen kapcsolat nem lehet potenciálkülömbség. De ugyan azon a szálon semmiképpen. Pozitív negativ(egyenfesz) , fazis nulla, fazis föld, föld nulla, fazis fázis(váltó fesz.) , között van csak mérhető áram. Ebbem az esetben is a mérő műszer zárja rövidre azaz az lesz a fogyasztó. Neked ellenállást kell mérned, vagy feszültséget a pozitív és a test között de ez nem pontos mert oxidáció miatt terhelésnél változhat. Magyarul csak az ellenálláa érték lesz a jó amit negatív és a kasztni között mérsz párhuzamosan.
Ezt nem egészen értem! Miért mérsz az akksi negativ és a kasztni között feszültséget? Max áramfelvételt mérhető de az meg sorba kötve. Vagy az akku plusz és a kasztni között mérsz feszültségrt, vagy szakadást mérsz , vagy Ohmikusan mérsz. Amit te mértél szerimtem értelmetlen mert ugyanazon a potenciálon nem mérhető feszültség. Magyarul, az áramnak folynia kell valahonnan valahova. Negativból pozitivba, a mai állaspont szerin, de a régi szerint elektron többletből elektron hiányba mozognak a részecskék.......... De ez számunkra lényegtelen. De ha elmagyarázod miért mérsz igy szivesen meghallgatom, szeretek tanulni.
Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy fehér gőz jön a kipufogóból és nyomás alatt van a hűtőviz rendszer, gázadáskor mintha ömlene valahova a viz benne. Ha le veszem a tartály kupakját fortyog a viz. Hengerfej tömítés? Mekkora lehet a baj?