Több dologban igazad van, mert közben én is utánanéztem. A SAE szabványt valóban átdolgozták, jelenleg SAE (net) - gondolom talán nettó - jelöléssel fut. A 405(400)LE-s SAE net változat DIN szerint valóban 387.
Az ominúzus Ruf turbo négykerékhajtású. Tudok egy 83-as Rufról Magyarországon(ismerem a tulajdonosát, de magát az autót még nem láttam), természetesen az még nem négykerekes, csak a 993-as széria. A 996-os Ruf turboról pedig én még nem tudok. A lényeg, ( mert ugye ez a lényeg): az ominozus tesztben ugyanaz a négykerékhajtású modell szerepelt, amelyben volt szerencsém "versenyszerű" körülmények közt "utazni". Erre írta Boro, hogy a Ruf alattomos, én pedig azt, hogy amiről beszélünk, az négykerékhajtású.
A Chryslerrel kapcsolatban azt szerettem volna elmagyarázni a nálam kevésbé járatosaknak, hogy Európában Chryslerként forgalmaznak, minden az USA-ban egyébként más néven futó Chrysler group autót is. Ha az a pár sor, amiben mindezt felvezettem, a lelki világotokba gázolt, azt sajnálom, de talán ismeritek az "akinek nem inge..." kezdetű népi okosságot;)
A Viperrel kapcsolatban én semmiféle 12-es hengerszámot nem állítottam. Ez csak azért lényeges, mert azzal vádoltok folyamatosan, hogy nem rágom át magamat át, azon amit írtok. Boro valamiféle Corvettel is összefüggésbe hozott, ezt a szót is (talán) most írom le először ebben a topikban. Egyébként, aki tud olvasni a sorok közt, annak teljesen világossá vált, hogy volt Viperem. 95-99-ig volt szerencsém birtokolni egy 93-as évjáratú piroskát. Sajna két okból is meg kellett válnom tőle: egyrészt égetett rajta az USA rendszám (mielőtt félremagyaráznátok, mert nem olvastok el semmit rendesen, úgy értem, hogy bukhattam volna vele), másrészt most átmenetileg egy olyan házban lakom, ahol nem tudnám tisztességesen elhelyezni. Az 1000LE-s VEETECH tuningről pedig azért tudok, mert terveztem, hogy megcsináltatom, hiszen csak 6000 mérföld volt a kocsiban, azonban mint említettem, eleve gondot okozott az USA rendszám, a határon pedig semmiképp sem jutottam volna át vele. Kár, mert 30000 Fontot megért volna az átalakítás, hiszen akkori áron számolva 9 milláért lett volna egy ezer lóerős betonszaggatóm. Én azt írtam, hogy alattomos, elég soxor sikerült az elején megpörögnöm vele. Erre Ti azt írtátok, hogy én hülyeséget beszélek, amikor azt mondom, hogy rossz a futóműve és mindenféle "bójakerülős jávorszarvas teszt" adatokkal rukkoltatok ki. Könyörgöm, én nem azt mondtam, hogy rossz a futóműve!!! A jelenség oka teljesen más. Könnyű kaszniban egy borzasztó nagy motor van elől, ezért az autó orrnehéz. A hátsó tengelyen az erő, de a terhelés elől. Ezért gázadáskor és sajnos lassításkor is elindul a feneke előre. Nem tudom vezettetek-e FIAT Ducato-t, vagy hasonszőrű fronthajtású teheratót? Ezeknél is folyamatosan blokkol a hátsó tengely egy nagyobb fékezéskor és kitör a fara. Az ok ugyanaz: a súly elől van. Gázadáskor (főleg kanyarban) pedig ugyanezért + a sperr hiánya miatt kipörög valamelyik hátsú kerék, és már látod is, merről jöttél. A GT versenyben pont azért borult minden, amikor megjelentek a középmotoros mercik és porschék. A Panoz, habár egy kurva jó autó, azért nem tudta megverni őket, mert hátrányban volt a hagyományos elrendezés miatt, egy ilyen autóban csak akkor lehet az optimális tengelyterhelést összehozni, ha hátra beküldesz egy nagy súlyt; ez pedig egy versenyautónál nem lehet jó megoldás. Ennek ellenére, ha lehetne választani, akkor majd egy Panoz mellé temessetek! A GTS-R rel kapcsolatban pedig nincs igazad, dehát ez, mint láthattuk, mindenkivel előfordul, talán Te sem halsz bele, ha elismered.
Az ne zavarjon, hogy az van alá írva "racecar", GTS alatt az mez az van, hogy "coupe". Ez a megvásárolható verzió. 50LE-vel gyengébb és 50 kilóval nehezebb, mint a versenyautó, nincs rajta slick gumi és a futómű is egy ici-picit puhább, valamivel 2cm-rel kevésbé van leültetve. Ugyanitt összefuthatsz a 800Le-s Viper Venom TT-vel, mely fele annyiba kerül, mint a GTS-R, de pályán természetesen nem is tud annyit.
Számomra teljesen úgy tűnik, hogy elolvastátok a nick-et, és innen teljes előítélettel viseltettek velem szemben, még azt sem fogtátok fel, hogy mi is van azzal a bizonyos Viperrel. A nick-emről csak röviden csak annyit, hogy talán számotokra is ismerős, amikor az elsőként kiszemelt már foglalt (legalábbis a boro12 is valami ilyesmit sejtet). A harmadik sikertelen próbálkozás után írtam be ezt, remélve, hogy a saját rendszámomat azért csak nem nyúlta le valaki. Egyébként az E30 topikban is megkaptam már ezt régebben, de sikeresen rendeztem, tehát akkor úgy látszik itt is muszáj.
Tudom, csálé a rendszám, az egyik patent megadta magát, de már azóta megigazítottam.
Mi is van még? Ja, igen. A McF1 371-es eredményét a Guinness azért nem hitelesítette (vita volt róla és már ez a végeredmény), mert az autóról a csúcsjavításkor leszerelték a tükröket, másrészt nem GPS sebességmérőt használtak, amely követelmény lett volna. Egyébként szó szerint idéztem a könyvet, ha valamivel nem értetek egyet, a szerkesztőséghez nyújtsatok be petíciót, ne hozzám! Én nem azért írtam le, hogy bárkit is kioktassak, gondoltam, van akit érdekel.
Ugyanez volt a Ruf-fal és Viperrel is, gondoltam valakit érdekel, milyen. Erre Ti ránéztetek a nick-re, hülye BMW-s, ellenség, egy szava se igaz, kezdjük ki! Igy volt?
Kedves Boro! Attól mert én nem dobom ki a fuxot(nincs is) még lehet, hogy nem szűkölködöm jobban a földi javakban, mint Te. Lefelejtettem a smájlit anno (bocs, hogy ilyen csúnyán írom, de állítolag igy is jó). Ezzel adtam nekem egy magas labdát. És erre mit csináltál? Átb@sztad hozzám a teniszütőt is, nemde? Ha akkor küldesz egy képet az autódról, mindenki előtt megszégyenülök és magyarázkod6ok nagy hiába. Ehelyett mindenféle ennyi-annyimilliós dolgokat vágsz a fejemhez. Nekem ehhez semmi közöm, sőt itt senkinek! Nyiss egy "virids a lóvét" topikon, biztos találsz magadnak lelki társakat.
Azt olvasom, hogy két éve fórumozol. Remélem nem tőlem tudod meg az alapigazságot, hanem egyszerűen csak elfelejtetted, miszerint fórum azért jó, mert itt mindenki egyenlő feltételekkel indul: van 1 db billentyűzeted, semmi más. Ezzel kell magadnak tiszteleted kivívni. Erre pedig jó stratégia, ha megbecsülöd a másik véleményét, figyelsz rá, segítesz neki. Ennyi. Ezért kitűnő eszköz a fórum elszállni készülő agyak számára. Ha hülye vagy, ellehetetlenítenek.
Részemről itt a vége. Ezt a topikot befejezem, mert a süketek párbeszédévé alakult( ezt tekinthetitek egyfajta önkritikának is). Úgyhogy ég veletek, és ne írjatok nekem feleslegesen, mert nagy valószínűséggel úgysem jut el hozzám.
"Caddilac Eldorado, és Lincoln Continental: ez a két típus valaha egyet jelentett Amerikával, most pedig mindkettőre a megszüntetés vár. Kiszivárgott hírek szerint 2002-ben mindkét modellt törlik a programból, mivel az eladások soha nem látott mélységekbe zuhantak: az Eldorado 1983-as, 71.000-es eladási csúcsával szemben idén mindössze 3.000 darab kelt el belőle, azaz kétséges, hogy éves szinten sikerül-e 10.000-nél többet eladni. A Lincoln Continental, amely 1940 óta létezik, 1990-ben élte fénykorát, akkor 63.000-et értékesítettek belőle, tavaly viszont már csak 26.000-et, és a tendencia idén tovább romlik."
Szóval mi újság az amerikai autók házatáján? :-)
Csodálom a türelmedet... :-) Egészen a közelmúltig én is kimazsoláztam a hasonló írásokat, de ebben a topicban a BMW-s barátaink annyi hetet-havat hordtak össze, hogy sem időm, sem kedvem nem volt tételesen végigmenni a hozzászólásaikon.
És még ők akarják megmondani, mi újság az amerikai autók háza táján... Viccnek nem rossz. :-))
Nem tudom, hogy elkezdjek-e Neked írni bármit is!? Te értelmezed is a szavakat, vagy csak kényszerböl átrágod magad rajtuk?
A Liener sorozat összes darabja megvan, de köszönöm, hogy ajánlottad, valóban nagyszerü dolog, én is szoktam ajánlani másoknak. Van azonban egy rossz hírem ezzel kapcsolatban. Az SAE szabványt átdolgozták a teljesítménymérés terén, úgyhogy a jelenlegi módszerek szerint kb. 2-5 LE-vel mutat többet a müszer a kinti és az európai értékek között. Itt jegyzem meg, hogy az utóbbi idöben Európában a DIN-t kezdi kiszorítani az ECE-szerinti mérés.
Azt már leírták Neked többen is, hogy az Európába szánt modellben az elsögenerációs, az RT/10 számára kifejlesztett motor van.
Az amerikai konszernekröl szerzett tudásod is elég hiányos a leírtak fényében. A Chrysler nem csak külföldre készített autókat, hanem elsösorban a belsö piacra. Késöbb került bírtokába a Dodge és a Plymouth, söt a Cord is hozzájuk került, mielött végleg eltünt volna az autógyártás színpadáról, valamint a Studebaker.
AZ Eagle márkanevet csak a Mitsubishivel közös programjuk beindításakor hozták létre, az nem volt soha konvencinális amerikai gyártó.
Azokban a videokazettákban, mint "hiteles" forrásban azért nem bíznék annyira a helyedben! :))) Nekem is megvan a Duke kiadó gondozásában a Lamborghini Diabloról és a világ leggyorsabb autóiról szóló két kazetta. Tökéletesen látszik, hogy egy, az autókhoz mit sem értö, unatkozó fickó csinálta a hangalámondásos szinkront egy vasárnap délután. Még jó, hogy általában hallani alatta az eredeti szöveget! Csak egy dolgot hadd emeljek ki példának:
A Cobra számára is használt 427-es blokkot következetesen fordítja Ford 27-nek, mert elötte megemlítik, hogy a motor a Fordtól származik, de ha a legkisebb ismeretei lennének ezen a téren, akkor tudná, hogy a szám a köb-hüvelykben megadott lökettérfogatot jelöli és a 289-387-427-es sorozat legnagyobb tagja. Ugyanitt megemlíti, hogy az elméleti végsebessége az autónak 480 km/h. Na erre azt hiszem nem kell semmit írnom! :))
Ha Shelby lenne a szülöatyja ennek az autónak, akkor azt erösen hangsúlyozták volna, ezzel szemben csak mint a Cobra szellemiségét továbbörökítö autóról beszéltek annak idején. A motor meg egy kisteherautóból származik, amit a Lamborghininél alakítottak át a Viperben való használatra.
Ott az volt a kérdés, hogy volt-e 12 hengeres, ahogy Te állítottad, vagy nem. Nem pedig az, hogy melyik a legerösebb.
Az utcára szánt GTS/R mellesleg 507 LE volt.
Melyik Ruf összkerékhajtású? Én több olyan Ruf-Porschet ismerek, ami csak hátsókerékhajtású, mint olyat, ami összkerekes. Az meg egyszerüen nem igaz, hogy egy összkerekes ab ovo jobb, mint egy csak hátsókerekes autó. Ugyanis például a Porsche farnehézsége miatt az összkerekes változata extrémnagy kanyarsebességnél tolja kifelé az orrát, de a hátsós olyankor meg lehet indítani túlpörgetéssel, és befordítja a hátulját, az összkerekes meg csak egyre tolja az orrát, és a gázelvétel sem segít, max. egy kis kézifékes rásegítés, de ahhoz meg ott kell lenni a topon. Tehát elmondható, hogy annak ellenére, hogy spec a Corvette-nél én is jobbnak tartom a Porschet, nem biztos, hogy az adott dolog 100% jobban müködik abszolút értelemben.
Ráhibáztál a bburago valóban gyárt C% Corvette-et is! :)))
A leggyorsabb autó pedig a McLaren F1 volt 371,xx km/h hitelesített sebességgel.
Mellesleg már nem gyártják, úgyhogy nem lehet ez a jelenleg legerösebb szériában gyártott autó.
A "hihetetlen" gyorsulású autóról meg annyit, hogy 200 darab készült belöle 85-86-ban a Gr.B elöírásainak homológ szériájaként, és a végsebessége ezzel a váltóval úgy 160-180 km/h között volt. Ilyet pedig bárki tudna csinálni, hogy berak az autó alá egy olyan rövid, pontosan kapcsolható váltót, amivel elérik ezt a sebességet és gyorsulást.
"A képlet 1xű. Ha valamelyik ország bűntetővámmal sújtja egy másik termékét, akkor az a másik sem marad adósa az egyiknek."
Ez tévedés. Az amerikai gazdaság nyitott és liberalizált. Az amerikai cégek versenyképessége nem utolsósorban annak köszönhető, hogy nem védi meg őket az állam hatalmas védővámokkal, ehelyett a piaci versenyre bízza az árak szabályozását. Magyarország jelenleg élvezi a legnagyobb kereskedelmi kedvezményt, azaz az exportjának a jelentős része vámmentesen érkezik Hozzánk. Ezzel szemben odaát az amerikai termékeket komoly vámmal sújtják. Szó sincs tehát viszonosságról!
A külföldi autókat Nálunk mindössze 2.5 % vám terheli. Ha gondolod, előások egy kormányzati linket, ahol erről magad is meggyőződhetsz. Ezért kerülnek nálunk kb. annyiba a német autók, mint Németországban.
Kedves Gilbert!
Na hagyd magad félrevezetni. :-)
Kedves johnblow!
Attól, hogy az "uborkafára felkapaszkodott paraszt" végét kipontozod, még nem válik a megfogalmazás kevésbé sértővé. Persze én megnézem azt is, ki mondja... Abban is biztos vagyok, hogy a cizellált stílusotok miatt a fórum több olvasójában megerősödik az a kép, amelyet egyes BMW tulajdonosokról korábban alkottak... Érted mire gondolok?
Sejtettem, hogy lesz legalább egy olyan nagyon intelligens BMW-s, aki ezzel vádol majd. Mivel bmw001 elfelejtett mosolygót tenni a mondat végére, annak megfelelően reagáltam én is. Mit nem értesz ezen? Ami a magamutogatást, villantást illeti, én már több, mint 2 éve járok a magyar online fórumokra beszélgetni, de ezidáig csak egyetlen alkalommal hozakodtam elő az anyagi helyzetemmel, akkor is hasonló okokból. Soha nem járok a topspeed sztoris topicokba dicskedni, soha nem járok a suzukis állatfajhoz hasonló topicokba elhencegni azzal, hogy milyen autókat és motorokat nyomtam le, holott "valamivel" érdekesebb sztorik ezek annál, mint amikor a BMW 325i tulajdonosa dicsekedve elújságolja, hogy lenyomott egy 3 hengeres Suzukit. Érdekes módon az ilyen villantós, magamutogatós topicokban inkább Titeket, BMW-seket látlak szerepelni.
Bocs, de csak a holland siteon vannak exportárak, azért jövök ezzel. Mint lát6od a 330i 28240EURO, azaz 24046$. Mire odaér, ebből lesz 34.635$. Úgy tudom viszont, hogy az X5 ára az USA-ban is elég barátságos, hiszen ott gyártják, ergo nincs rá bűntetővám.
Most neztem! BMW 330i - mivel itt nincs "olajkalyha" - brutto $34.635 ez atszamolva telibe 10 milka. Erdekes, hogy itt mar csak 1.8 millio a kulombseg. Gondolom ha dizel lenne - tekintettel a dizelek egyebkent is magasabb arara - talan meg kevesebb lenne.
Magyarazat???
MERT NEM AMERIKAI!!!!
Barmelyik Chrysler otthoni tipusat nezheted! Az arkulombseg ugyanaz %-ban kivetitve! Aranytalanul sok es nincs ra magyarazat, hogy miert kernek erte ilyen pofatlanul sokat!
Sajnalom:-(
Azt hiszem nalam is ez a pont ahol megallok. Tokeletesen igazad van. Hogyan is kepzeljuk mi akik naponta ulunk ilyen "roncsokba", hogy mi sz@rjuk a spanyolt viaszt. Egyebkent is ez a topic kezd odaig fajulni mint az egyszeri cigany esete akitol megkerdeztek, hogy evett e mar kacsasultet. A valasza ez volt: " En meg nem de a haverom mar allt olyan ember mellett aki mar majdnem evett!"
Szoval ezentul megmaradok csendes szemleloje a topiknak. Hatha tanulok valamit "hulye jenki" fejemmel.
Ordas!
Nekem kicsit tobb mint 43 % jott ki.
Mondok egy peldat. 300M megintcsak. Itt $28.000 -t elviheted. Atszamolva 7.800.000 ft. Hogy van az, hogy Bp-en ugyanez ( akarom mondani majdnem ugyanez minusz kromfelni, minusz napteto ) 14.5 millio plusz AFA? A vegosszeg 18.1 milka! Hm minek nevezed azt a 10.3 millio kulombseget? 43 %-nak? Meg viccnek is rossz!
Talan nem veletlen, hogy nem veszik az emberek! Ennyiert nekem se kellene!
Akkor meg ne magyarazza mar senki , hogy nem a felelem az oka ahogy azt iNTi is irta! Esetleg hivhatom meg pofatlansagnak is!
Barmelyik peldat irhattam volna!
Dodge Viper GTS 2001 modell $73.000 MSRP. Mennyi odahaza? 36 milka +AFA!? Ez a rablas nem az amit a Whiskyes csinalt!
Irjak ellenpeldat? VW Golf GLS 2.0 $17.775. Erdekes ha atszamolom ez pont annyi a pesti szalonba is! Nini? Vajon miert?? Na menjenek a francba!
Latogass el a kovetkezo cimre! Naprakesz arakat latsz! www.edmunds.com Probald meg barmelyik europai vagy japan auroval ugyanezt! Nevetseges!
"Akkor miert van amerikai autos talakozon japan auto szetveres? :)"
Na ez az amitől, én teljesen elhatárolom magamat. Sajnos ezt a barbarikus hagyományt még amerikából hozták. Itthon az amerikai autos körökben sincsenek oda érte, én meg kifejezetten megvetem. Annyira, hogy a mostani tavaszi találkozon sem voltam már ott, amikor ezt az őrültséget művelték. Véleményem, hogy minden auto AUTO, és minden auto felesleges törése/rombolása/lebecsülése egy barbarikus tett. Ez a rombolás különösen azért érint érzékenyen, mert régen nekem is volt Toyota-m, és nagyon szerettem. Szerintem nem érdemlik ezek a gépek sem az ilyen értelmetlen pusztitást. A szervezöknek észre kellene venniük már azt, hogy itt az intelligensebb körökben nincs igény ilyen feleseleges tettekre ... Látniuk kellene, hogy ezzel minket minősitenek le teljesen mások szemében.
Látod, bmw001, éppen a magadfajta emberekről ítélik meg a BMW-seket úgy, ahogy. Az ilyen dumákra gondolok:
"Ja, nem is tudtam, hogy a Bburago gyárt C5 Corvettet, mindenestre gratulálok, hogy sikerült beszerezned."
Maradjunk annyiban, barátom, hogy Te nem ismersz engem, nem tudod, mivel foglalkozom és nem vagy tisztában az anyagi lehetőségeimmel sem, csak böfögsz bele a nagyvilágba hülyeségeket. És mindezt azért, mert el sem tudod képzelni, hogy lehet valakinek ilyen autója. Csak annyit tudok Neked javasolni, hogy a közeljövőben ruccanj át a Netmania autós fórumába és kérdezz meg egy Placido és egy Xs nevű olvasót az anyagi helyzetemről (akár személyesen is találkozhatsz Velük valamelyik fórumtalálkozón!). Azt az épületet, amiben az otthoni R&D cégem működik és ahova el fogom Őket vinni egy kis céglátogatásra, a közelmúltban vettem 90 millió forintért. Csak ebből az egyből 6 darab olyan Corvette jönne ki, mint amilyennek jelenleg járok. És akkor még egy szót nem ejtettem arról, hogy egyenként hány millió forintba kerülnek az ott tucatszám előforduló műszerek, mint például a folyadékkromatográfok, tömegspektrométerek, a vertikális gőzsterilező autoklávok, vagy akár az egyszerű szárítós mosogatógépek. Persze csak böfögj tovább a sok eszeddel az én Bburago modellben meglévő Corvette-emről, biztos igazad lesz...
Az 384 lóerős Viper az első generációja a Vipereknek.
Az összes Chrysler autó ugyanannyi megjelölt lóerővel kerül forgalomba itt is, mint Európában. Nem tehetek arról, hogy Te ezzel nem voltál tisztában. Arról sem tehetek, hogy a Viper lóerőeltéréseit nem az eltérő generációval magyarázod, hanem megpróbálod elhitetni azt, hogy a SAE és a DIN lóerő közti különbség miatt van ez így. Jogod van hülyeségeket állítani. Arra azért kíváncsi volnék, hogy a Neon, a Stratus, a Sebring, a 300M, a Voyager miért ugyanannyi lóerős itt is, mint Európában? Csak a Viperre vonatkozik az eltérő lóerőszám? Tiszta röhej... Ennyit a hozzáértésedről.
Várom a további "hiteles" sztorijaidat, amikor mesélsz a Corvette-ről. Nekem.
Nu asszem itt nekem elég is volt, amit olvastam, magáért beszél ...
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, rengeteg tapasztalatot gyüjtöttem, és levontam a konzekvenciákat. Ugy érzem, most kell abbahagynom, mivel ez a vita átment személyeskedésbe, és nem az autok mivoltát vitatjuk mostmár, hanem a tulajokat, és ez véleményem szerint igencsak elhibázott lépés. Sajnos ez a topic átment, a "hogyan fikázzuk az amerikai autokat sz*rrá, és hogyan parasztozzuk le a tulajaikat, mert ilyen autojuk van, és még merik is szeretni, megvédeni. Ráadásul nem ismerik el ennek/annak a másik márkának a felsőbbrendüségét, az ocska amerikai autokkal szemben.". Rájöttem, hogy nem kivánom tovább megpróbálni megértetni az emberekkel, hogy ha normálisan hasonlitjuk össze (tehát nem 20-év eltéréssel) az amerikai autok egyes (! NEM AZ ÖSSZES, akárcsak nem az összes europait) autoikat pl. a Németekkel, akkor igencsak versenyképesek tudnak lenni, még itt Europában is. Továbbá szomorú, de ez nagyban köszönhető itt Europában a teljesen Németcentrikus újságirásnak, és az abszolut amerikai autokkal szembeni ellenszenvnek/előitéleteknek, ami legfőképpen a tudatlanságból fakad. Sajnos az utobbival, nap-mint-nap találkozom az utakon. Különben megjegyzem, nem csak az amerikai autokkal állnak igy, hanem a Japán gépek közül is néhánnyal. Továbbá azért, hogy fair legyek, el kell ismernem, hogy rengeteg objektiv irást is olvastam (pl. fargo, és egy bizonyos pontig bmw001 is). Ezért szeretném nekik is megköszönni, ezeket a véleményeket, ugy érzem, sokat tudtam meg az irásaikból is. Elismerem, voltak adatok amit rosszul, vagy egyáltalán nem tudtam. Viszont ami megfogott, hogy tényleg objektiven leirták, hogy igen, ezért jobb, és ezért rosszabb, és nem kategorikusan kijelentették (mint a többség), hogy az amerikai auto egy sz*r ! Mert csak ! Elismerem én sem vagyok elfogulatlan, ugyanis én is imádom ezeket az amerikai gépszörnyeket. Viszont én (és itt legalábbis a tulnyomo többsége a többi "amicaros") hozzászolásainknak nem azzal indult, hogy a "Te autod szarabb mint az enyém, és ezt vedd tudomásul" hanem először megpróbáltunk reagálni, úgy, hogy értse meg, ezek a gépek nem szarok, és értse meg, nem jobb egyes amicaroknál egyes EU márkák. Viszont ezen sajnos egyesek megsértődtek és rögtön támadtak minket, igy végül elfajult a dolog. Igen, Mi is emberek vagyunk, és sajnos mi is ugyanugy tudunk megsértődni, ha valaki leszol minket, mint más. Én személyszerint akkor csatlakoztam be a vitába, amikor már ott tartottunk, hogy nem a kocsi a rossz, hanem a tulaj a "hülye". Már régen rájöttem, hogy itt Europában nem lehet, és nem is érdemes meggyözni senkit arrol, hogy ezek igenis jó autok ...
Sajnos szomoruan tapasztaltam amig egyesek azért harcolnak, hogy másokra is ráerőszakolják a saját auto márkájuknak a legjobbságát, ahogy tudnak harcolnak az ellen, hogy mi elfogadtathassuk az emberekkel az amerikai autok létjogosultságát ezen a kontinensen, vagy ha jobban tetszik, ezen a piacon. Ez sajnos EU szinten is jellemző, ugyanis még itt M.O.-n is egy amerikai auto behozatalát súlyos 150 vagy talán még több százalékos vámmal büntetik. Különben az EU is elismerte, hogy azért sújtja ilyen magas vámmal ezeket a kocsikat, ugyanis félnek Ők is, és az EU autogyártok is, hogy ha azok is vámmentesen jöhetnének be, akkor nem tudnák eladni pl a Golfokat a reális árának a háromszorosáért, és akkor mi lenne Europával ...
Ami továbbá szomorú, hogy úgy támadnak egy olyan világot, hogy cikkekre hivatkoznak, mert ez ezt mondta, meg az azt irta, és külön hozzáteszi, hogy ez nem az Ő véleménye, hanem ezt irták mások ... Viszont tapasztalatuk ezekkel a gépekkel egyenlő a nullával. ;-(
Kedves Boró12 és Gilbert !
Nagyon köszönöm az irásaitokat, nagyon jó volt olvasni őket, jó látni, hogy vannak emberek akiket nem vakitott meg a divat és ez az eszméletlen propaganda, ami mostanában jellemző. Véleményem szerint azok, akik tudatosan kötözködnek, azok szórakozásból teszik, mert unatkoznak. Legalábbis remélem ... Az kifejezetten megnevettetett, hogy voltak olyanok, akik megpróbálták ránkbeszélni, hogy az az autonk amivel mi mindennap megyünk/mentünk, igenis nem tudja azt, amit mi mindennap megcsinálunk vele, ugyanis azt irta egy okostojás, hogy azt márpedig nem tudja. ;-) Ergo, nem is csinálhattuk meg. ;-) Ezek véleményem szerint csücsüljenek csak nyugodtan a csodaautoikban, és csakhogy nyugodtak lehessenek, nyugtatgassák csak magukat azzal, hogy nem kell félniük egy ilyen autotol, mivel ezekre ugyis azt irták, hogy ez nem tudja azt. Ha meg mégis találkoznak ilyenekkel és látják a saját szemükkel, hogy igenis megcsinálja az az amcsi "roncs" azt, amitől féltek, és amire azt irták mások, hogy erre képtelen, akkor majd hajtogassa csak nyugodtan magában, hogy "ez nem történt meg, ez nem történhetett meg" ...
Köszönjuk azokat a véleményeket, hogy mi elvakult amerikai auto-fanatikusok vagyunk ! Ez akármilyen nevetségesen is hangzik Nektek, nekünk nem szégyen, hanem öröm, dicséret !
Végülis szeretném leszögezni, hogy közülünk SENKINEK nincs semmi baja az Europai/Japán autokkal (és ezt szerintem bátran állithatom a többi itteni amiautos nevében is, ugyanis az irományaik alapján erre a véleményre jutottam ÉN), ezt viszont nem állithatjuk a másik félről az amerikai autokkal kapcsolatban. Én spec szeretem az EU/JP autokat is, de engem ezek az autok nem izgatnak fel ... (természetesen kivétel, Ferrari, Lambo, Aston Martin, stb ...) Viszont ettől függetlenűl egyikünknek sem áll szándékában ezeket szapulni, és főleg nem a márka létjogosultságát megkérdőjelezni.
Elnézést, hogy hosszúra sikeredett, de még mielött befejezném az ezzel a vitával kapcsolatos irásaimat, ugy éreztem, hogy jobb lenne tisztázni ezeket, és talán sikerül ugy fogalmaznom, hogy mások is megértsék, hogy mi itt miért és miről is irogatunk.
Kár, hogy a Ford Pinto sztory kimaradt a Volvo ellenében.
Boro :
És ebben? Senkiről nem hallottam még, aki a Ruf Porschét kezes autóként jellemezte volna, pedig beszéltem már jónéhány emberrel, még az autót ismerő versenyzővel is (a saját Porschés tapasztalataim is ezt mutatják). Általános volt az a vélemény, hogy egy kimondottan alattomos viselkedésű kocsi, amelyet nagyon nehéz kiautózni. Ugyanennek az ellenkezőjét állítja mindenki, aki csak vezette a C5 Corvette-et.
Most buktál, öcsi. A Ruf négykerékhajtású. Ennek a hajtási módnak több hátránya is van, pl. a túlsúly. Azonban egy ilyen autó egyszerűen nem lehet alattomos, úgy fordul a kanyarban, mint a sínautó. Mondom, tapasztalatból mondom. Ja, nem is tudtam, hogy a Bburago gyárt C5 Corvettet, mindenestre gratulálok, hogy sikerült beszerezned.
Fastcar:
"A Vipernek igenis az Európába szánt változata 384 LE, és a katalógus is külön hozza (Genfi Automobile Revue 2000). Csak Chrysler név alatt forgalmazzák ezt a változatot. A végsebesség ca. 285 km/h erre, és 298 a 455 LE-sre a katalógus szerint. Ez teljesen korrekt is, mert a német auto motor uns sport 2000 július 12-i számában az inkriminált cikkben, ahol a leggyorsabb autót keresik, pontosan ennyit mértek neki, míg a 100-ra történö gyorsítást 0,1 másodperccel lassabban (azaz elhanyagolható eltéréssel) hozza. "
A Chrysler csoport eredetileg 3 különböző, az idők folyamán felkajált gyár nevén forgalmazta autóit USA, a Chrysler nevet emlékeim szerint az egyesülés előtt csak USA-n kívül használta, az USA-ban csak Dodge, Eagle és Plymouth néven forgalmazta autóit. Az Eagle emlékeim szerint már kifutott, de erre nem esküdnék. (pl. eagle talon = Mitsubishi Eclipse. Jelenleg a Chrysler vOYAger pl. Dodge Caravan néven is kapható.
Persze a GM-nél is ismerős, a Chevrolet Lumina, az Oldsmobile Silhouette és a Pontiac Transport gyakorlatilag egy és ugyanazon autót jelzi.
Hasonlóképp a Ford Taurus és Mercury Sable, értelemszerűen a Fordnál.
Nem akarok a DIN és SAE teljesítménymérés közti különbségről vitatkozni Veled, mert ez tűlünk független, opjektív tény. Hirtelen csak egy olyan könyv jut eszembe, ahol szájbarágósan le van írva: Liener György Autótípusok című könyvének 1977-es kiadása. Tudom régi, de alapműnek számít, sok helyen hozzáférhetsz. Ebben a könyvben több autó DIN és SAE teljesítményadatai is szerepelnek egyszerre. Remélem, egy közlekedésmérnök is betéved a topikba és akkor végleg eloszlatja benned a kételyt. A lényeg, a USA-ban a SAE, mig európában a DIN szabvány dívik. Az előbbinél a motor főtengelyén mérik, a második esetben pedig a hajtáslánc végén, magyarul a kereken. Teljesítmény mérő padról talán már hallottál. Nálunk is van több, általában a jobb tuningcégeknél.
A Dodge Viper Európában Chrysler Viper néven kerül forgalomba. Egy azonban lényegtelen, hiszen az autón se a dodge sem pedig a chrysler felirat nem szerepel, hanem természeten csak viper emléma. A két autó gyakorlatilag tök egyforma (persze lámpacsere azért van) a teljesítmény adatbeli különbség csak a DIN kontra SAE szabvány közti eltéréséből következik. HA az amerikai és az európai katalógust végigbújod -erre elég a net-, akkor végig látható az ebből adódó 20-25%.
Olyan van, hogy egy európai autó az USA-ban forgalmazva gyengébb, azt hiszem ez a környezetvédelmi szabályok (zaj+kipufogógáz) betartatása miatt adódik.
"A Vipert 89-es Detroiti Motor Show-n mutatták be mint koncepció autót és 92-töl gyártották szériában. Shelby a 60-as években a Cobrát követte el, a kettönek meg annyi köze van egymáshoz, hogy a Vipert tekintették szellemi utódjának, a zabolázhatatlan, nyers erö megtestesítöjének. Soha, sehol, senki nem mondta, hogy ezt az autót is Shelby követte volna el! Márpedig ha így lenne, akkor azt lépten nyomon hangsúlyoznák"
Nekem ez kérlek szépen megvan videokazettán, ahol Carol Shelby nyilatkozik. Ezek szerint a Viper ötletét ő vetette fel ,ő javasolta a motort és az első skiccet is ő készítette. A kazi címe rendkívül egyszerű: "Amerikai sportautók" és az autópicban lehetett megrendelni pár éve.
"A Viperek mindeegyike, még a 2003-as modellévre megjelentetett új modell is 10 hengeres, nincs 12-es belöle. Az új modell egyébként az utcára 506 LE-vel kerül. "
Igen, de nem ez a csúcs. 97 óta kapható a GTS-R, amely a GT-s homológizáció miatt jött ki. 650LE, 150kg-mal könnyebb, mint a GTS, nem kék-fehér, hanem fehér-kék.
Astra:
"Az az igazság, hogy a Viper elég ütősen tud kanyarodni!" Hidd el a Ruf jobban. A szívem a Viper felé húz, előbb vennék ismét Vipert, mint Porsche-t, de akkor is ami tény, az tény.
"Nem véleltlen, hogy a Viperek porig aláznak mindent a GT kupában. "
Egy dolog az utcai és egy másik a pályaverseny változat. A versenyfutómű alkalmatlan utcára, talán láttál már olyan, hogy már egy buckásabb pályán is "szikrázik" a Viper alja. A porig alázás pedig relativ, ha kimész a jövő hét végi futamra, megláthatod Te is.
Egyébként 8 literes motorral valóban nem véletlen. A Viperek a mai napig kb. 100-150 lőerővel erősebbek, mint a Porsche. Érdekes a GT versenyek legújabbkori történelme, hiszen amerikaiak találták ki amerikai autóknak (nem felejtkeztem + a MCLaren F1-ről). A Viper sokáig kaszált is, aztán jött a Porsche GT1 és a Merci CLK-GTR. Hopszla lett GT1 és GT2. GT2-ben a Vipernek megmaradtak az 3.6-os Porsche-k. Aztán megszűnt a GT1 (kit érdekel, hiszen nincs benne amcsi autó, igaz?).
"De a "hülye amcsik" nem szaros 100 kmh-ra gyorsulnak 1000le-vel, hanem 360-ra 8 mp alatt :) "
Láttál már egy olyan gumit közelről? Hát utcára nem igazán való. Utcai gumikkal 1000 lóerőt nem tudsz 1 tengelyre felvinni. A briteknél van egy VEETECH nevű csapat, aki 1000 lőerős dupla garett töltős vipereket gyárt, 1-100 3.4 sec, 1-200 9.8. Ezeket ők mérték, ők adják meg, tehát biztosan nem jobb.
Néhány idézet a Guiness Rekordok könyvéből.
A világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autója: A Jaguar Sports (Bloxham, Oxfordshire) által készített XJ220 a nardói versenypályán 1992 június 21-én Martin Brundle-lal a volán mögött 349,21 km/h sebességet ért el.
dugattyús motorral elért legnagyobb sebesség A kerékmeghajtású kocsival mért legnagyobb sebesség 696,35km/h volt, amelyet At Teague (USA) 1991. aug. 21-én auz utolsó 40m-en ért el a Speed-O-Motive Spirit 76-tal a Bonneville Salt Flat-en
A legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású motor A jelenlegi legnagyobb teljesítményű sorozatban gyártott kocsi a McLaren F1 6.1, amely 627LE teljesítményű
MOST JÖN A HIHETETLEN:
A sorozatban gyártott modellek legnagyobb közúton vizsgált gyorsulását 0-96km/h-ra (60mph) 3,07s alatt érte el egy FORD RS 200 evolution 1994. május 25-én.
"Persze, neked mindig akad egy barátod, akinek épp a BMW-je, a Volvoja, a Mercedese romlik el, mindig az, ami épp a témába vág."
Megemlítenéd, mikor írtam olyan barátaimról, akiknek a BMW-i, vagy a Mercedesei elromlottak? Látod fargo, ezért nem érdemes Veled vitatkozni, mert hol csúsztatsz, hol nyíltan hazudsz, mint például itt is.
Megint nem figyelsz. Ha nem esett volna le, nem a beidézett hozzászólások valóságtartalmáról esett szó, hanem arról, hogy miképpen állnak hozzá autóikhoz az amicar fanok. Én ezt, mint hasonlatot megemlítettem egy hozzászólásomban, erre ugrottál rá te személyeskedve és ferdítve...
A J/N topicban arról volt szó, hogy futóművet leginkább a japánok és az olaszok építenek, különös tekintettel a kifogástalan és profi geometriára. Amit ugyebár nem pótol a hozzá adott elektronika.
"Amikor bemásoltam a gyári ismertetőket, akkor tovább kínlódtál, de annyira, hogy már többen is rád szóltak, hogy ne vetíts és ne rágalmazz."
Ez azért nem egészen így volt. Miután te bemásoltad a gyári ismertetôket én odacitáltam egy szakembert, ráadásul amerikait, aki ezen a szakterületen dolgozott. A vitás kérdés az volt, hogy a jenkik tesznek-e a kocsijaikba másodpercenként 1000x állító futóművet. A konkluzió az volt, hogy nem tesznek, talán majd fognak, de egyelôre a technológiájuk nem sorozatérett, jobbára prototípus szinten leledzik. Ennyi. Ezek után én elismertem a tévedésemet, mikor igaztalanság állításával vádoltalak. Holott nem is annyira tévedésrôl volt szó, hanem a dolgok másképpen való értelmezésérôl.
"Félművelt jenkik
jenkik ostobák,
stb."
Találkoztam jónéhány amerikaival, sôt évekig dolgoztam egy amerikai reklámcégnél, mint művészeti vezetô. Ezek alapján fenntartom, hogy a jenkik között bizony átlagon felüli az ostoba és félművelt emberek száma. Ha ezt te magadra veszed, azon csak sajnálkozni tudok, mert nem rólad szólt, hanem a jenkikrôl általában.
Ezzel szemben te többször is személyesen nekem címested a "tájékozatlan", a "debil", a "hülyegyerek" és a "tisztességtelen" jelzôidet, hogy csak a legutóbbiakat emeljem ki.
"Amikor erre válaszul összehasonlítom a Saab 9-5 és a Ford Taurus ütközési tesztjének az eredményeit,..."
Akkor én meg összahsonlítottam a két autó NHTSA által nyilvántartott biztonságot érintô visszahívási akcióit. Ugyanis arról volt szó, hogy melyik autó biztonságosabb. Te is hoztál egy teszteredményt, meg én is hoztam egy teszteredményt. Hogy mi ebben a hiba? Az hogy nem az általad preferált Ford nézett ki jobban utána.
"2FAST4U elkezdi útszéli hangnemben fikázni a Fordot... Érdekes módon véletlenül sem a saabos pasasra szólsz rá, hogy vegyen vissza a nyílt szarozásból, hanem éppen neki próbálsz besegíteni."
Te Boró, te hányszor szóltál rá halitire, shuttle-ra, sansalvadorra meg a többire, amikor útszéli hangnemben elkezdték emlegetni a felmenôimet meg tök részegen anyáztak és alap nélkül fikáztak mindent, ami a kezük ügyébe esett? Te csak együtt lihegtél velük, még tán meg is veregetted a vállukat. Amit 2FAST4U művelt, az hozzájuk képest illemtanóra, nem hiszem, hogy nem vetted észre. Már megint olyasmit kérsz számon rajtam, amihez semmi közöm, ugyanakkor a saját szemedben nem veszed észre a gerendát sem...
"Ha én ugyanilyen kisstílű alak lennék, mint Te vagy, akkor már egy hete bemásoltam volna a Volvo halálos kinmenetelű balesetet okozó fékhibájáról szóló cikket"
Azt a cikket már hettekkel ezelôtt kitárgyaltuk a Volvo topicban. Egy ötvenes némber lakott területen kissé túllépte a megengedett sebességet: "az autó, miután irányíthatatlanná vált, lesodródott az útról, belerohant egy épületbe, átrepült egy parkoló Renault Mégane felett, majd a járdára zuhant. A járdán három gyermeket elsodort, ketten életüket vesztették. A kocsi végül egy Fiat Puntónak ütközve állt meg." A nô azt állította, hogy nem tudott fékezni. Persze, mert egy műanyag vizesflakon szorult a fékpedál alá. A vizsgálat során persze elôástak valami régi visszahívásos akciót, ami során a Volvo fékjeit javították, ez a kocsi valahogy kimaradt, vagy mi. EGY autó EGYEDI esetérôl volt szó, ebbôl messzemenô következtetéseket levonni nem szabad. Itt arról van szó, hogy próbálják menteni a mamszi bôrét, pont úgy, mint Császár Elôdnek -- elôásnak minden lehetséges xart, amit rá tudnának kenni a Volvora. Az persze már rég nem számít, hogy a nô meg legalább százzal repesztett egy faluban...
"Ugyanezért, a Veled konfliktusok elkerülése végett nem adtam hírt ezen a fórumon a barátom S80-asnának a történetéről,..."
Persze, neked mindig akad egy barátod, akinek épp a BMW-je, a Volvoja, a Mercedese romlik el, mindig az, ami épp a témába vág. Amerikai kocsikra érdekes módon még sosem panaszkodtál, pedig ha valóban jenkiföldön élsz, akkor lehet tudomásod bôven azok hibáiról is. Én ellenben sosem titkolom a Volvom hiányosságait, számtalanszor meséltem már róluk. Ezt sem vetheted a szememre...
"Ehhez képest még Neked van arcod megjegyzéseket tenni az én stílusomra. Önkritika rulez! "
IGEN! Ugyanis még mindig nem válaszoltál arra, hogy a tegnapi-tegnapelôtti napon mit és hol fikáztam. Hazudtál, csúsztattál, most rajtad a sor: ÖNKRITIKA RULEZ!
Most elôástál hónapokra visszamenôen pár esetet, ahol nem is fikázásról van szó, hanem eltérô vélemények hangoztatásáról. Tudom, hogy neked ez a vörös posztó, ha valaki mást mer gondolni, mint becses személyed. Ugyan mi abban a fikázás, ha elôkeresek egy mást mutató teszteredményt? Vagy ha kétségbe vonok egy nyilvánvalóan nem helytálló adatot? A fikázás számomra azt jelentené, ha azt mondaná valaki, hogy X kocsi xar, vagy Y kocsi igénytelen, vagy Z kocsi hülyéknek való. De az nem, ha azt mondom, hogy V kocsi szebb mint W kocsi, stb. Úgy gondolod, ha valaki kételkedni mer a jenkik mindenhatóságában, az egybôl "tisztességtelen", "debil" meg "kisstílű"?
Ami meg a stílusodat illeti, az a következô:
Betévedsz egy topicba, elkezdesz dörgölôzni az ott lebzselôkhöz, majd elejtesz néhány provokáló megjegyzést, erre majd csak ráugrik valami tapasztalatlan topicoló. Végül az egész átcsap fikázásba, a vitapartner lehengerlésébe. A lényeg, hogy a végeredmény az legyen, hogy Boró az ultra tájékozott, überfaxa jenki legény. Egy kis nyalás itt, egy kis fikázás ott, mindig annak megfelelôen, hogy éppen mi szolgálja az érdekeidet.