..... ha még egyszer valaki meg meri kérdezni tőlem, hogy miért vesződök egy "öreg", leharcolt 626-tal, miért nem vettem új autót, azt pont azért fogom most már jól hátsón rúgni, amit Medve kolléga is kifejtett.
Arról már nem is beszélve, hogy mennyire jó érzés, amikor olajat cserélek és odafigyelek, hogy rendesen át legyen öblítve az egész rendszer, mert tudom, hogy az jó neki, és ki legyen csöpögtetve lehetőleg az utolsó elhasznált molekula is, mert tudom, hogy az is jó neki, és amikor már kicseréltem a szűrőt és beleöntöttem az új olajat és éppen indítom be, akkor szinte érzem, hogy örül. :)))))))
Na pl egy új autónál ilyen nincs, mert te magad hozzá se nyúlhatsz. Csak beadod a szalonba, aztán meg érte mész. Max 15 perc alatt lecserélik az olajadat, aztán húzzál onnan, mert jön a következő kuncsaft. A régi olajnak kifolyni sincs ideje, motoröblítésről meg ne is álmodj! Így is turkálhatsz a pénztárcádban elég rendesen.
Ja, tegnap előtt cseréltem olajat, csak úgy mondom, hogy összesen 12e-ből kijöttem.
(4+2 liter Castrol Magnatec 10W40 +szűrő+öblítő+új tömítőgyűrű a leeresztőhöz)
Az egész művelet kb 4 órát vett igénybe, de sok nem is maradt benne a régiből....!
sajna ma tényleg erre tart az autóipar. agyonszervózott kormány (valójában 0 visszajelzés az útról), feszes rugók és gátlók, de valójában nulla futómű, ami ráadásul alamuszi is, mert egy ideig szó nélkül enged, majd szó nélkül eldobja magát az autó (köszönhetően a feszesebb gátlóknak, rugóknak, nagyobb felniknek és peresebb gumiknak)
OK, hogy pl a Xedos kanyarban gyári gátlóval esetleg lassabb egy mai új autónál, de ebben legalább érzem az utat, érzem az autót, és visszajelze nekem, amikor kezd sok lenni. a kormányon minden úthiba stb visszajön, amit sokan szerintem az autó hibájának tartanak.
kétségtelen, akinek A-ból B-be eljutásra szolgáló eszköz az autó, azoknak lehet, hogy ez jó, amerre megy az autóipar. De nekem pl nem felel ez meg. És azt is fenntartom, hogy gázosabb szituban sokkal jobb lehet egy informatív futómű + kormány, mint egy steril jószág. bár az is igaz, akinek A->B eszköz az autó, az gázosabb szitukban úgysem tud sokat tenni, inkább csak elszenvedi a dolgokat.
Érdekes ez egyébként, hogy melyik fejlesztés veszi el az élményt, és melyik javítja. Anno a karbis autómból injektorosba átülve kicsit hasonló érzésem volt, érezhetően más volt a gázreakciója a verdának. a karbis autóman (A corsa) azt éreztem, amit a gázzal művelek, az történik. a z Escortomban ez a közvetlenség elveszett, de lehet, hogy azt mondjátok erre, hogy ez a rosszabb gázreakció nem az injektor miatt volt.
A xedosban ilyen gondom nincs egyébként.
De hasonló dolgot vet fel az, hogy mi mennyire segítse a sofőrt. pl egy automata váltó mennyire jó találmány? sokan aztm ondják, a gangolás adja meg az igazi élvezetet. alapvetően egyetértek, de egy jó progijú, tanítható automata lehet hasonlóan jó (adaptív automatára gondolok, ami igazodik hozzád. Az alfának van állítólag ilyenje, a selespeed, vagy mi... nem ültem még ilyenben, kíváncsi lennék, milyen.
de ott van pl az előgyújtás állítás - kopogásérzékelővel. régi ladákban még kézzel kellett ezt állítani, ma már automatikus. mennyire jó ez, vagy hasznos? én pl örülök, hogy nem villáskulccsal kell állítanom ezt.
szerintem alapvetően az idő dönti el, mennyire válik be egy fejlesztés, vagy mennyire nem...
Sajnos nem tudom megtartani mellette... de igazabol nem is akarom. Az a rohadek oz "kitepett egy darabot a szivembol", furcsa modon ugy erzem, hogy ez a 250e-bol rendberakott auto mar nem az, ami volt... pedig ugyanaz. Raadasul qrvasokat fogok bukni rajta ezzel a malorrel. :(
Ha meg tudod tenni, ne add el az MX-6-ot! Ha megveszed a toyotát, szükséged lesz utána néha egy kis "nyers" élményre! Én is így vagyok a corolla mellett kell valami.
Én se véletlen vettem az accord coupét. Az tényleg férfias, kemény jószág!:) A kedvesem néha el is sírja magát, hogy ez férfiaknak készült autó, igaz nagyon jó vezetni...
Ha valamit utalok a mai autokban, az pont ez. Oke, hogy csendesebb, finomabb, nem raz ugy meg satobbi, de kozel sincs annyira kozvetlen a kapcsolatom magaval az autoval, mint az MX-6-ban. Ott ha megpoccintem a pedalt, tudom, hogy hogyan es mikor reagal az auto, nem ugy, mint ezekben. :( Sokkal nyersebb egy regi auto, de nekem az jobban bejon. A gond az, hogy ilyet mar hiaba keresek a mai gepek kozott...
A fekete satan meg itt van lent a garazsban, egyelore nem valtam meg meg tole. :D Hetvegen tesztelunk, aztan meglatjuk mi lesz, azert meg nem dolt el semmi. Otajtos Auris 2l-es dizellel, normalisabb felszereltseggel eleg eselyes...
Próbáltam én Aurist tesztvezetésen, egész jó autó, csak a villanygázpedállal agyonvágták az egészet. Adok egy gázfröccsöt, és nem történik semmi. A következő az lesz, hogy megkérdezi, biztos le akartam-e nyomni, igen/nem. :)
Néhány infóért külgy egy e-mailt a fabigeza@freemail.hu -ra, vagy küldd el a telszámod, aztán cserélehetünk gondolatokat.
Én mai eszemmel azért nem választanám a corollát (az E12-est, amit én nyúzok), mert a hátsó futóműve nem valami nagy szám. Mondjuk egy opelhez képest még mindig sokkal jobb, csak mazdából átülve - elég gáz. A hondámhoz meg nem is hasonlítható, azon kettős keresztlengőkaros futómű figyel...:)
köszi, aztán a szerelőm szerez egyet 50-ért, az enyémet ugy néz ki nem lehet javitani, tobb minden összetört és lett egy nagy ujjnyi luk benne... hagyom keressen rajtam egy kicsit, cserébe nem kell az autoval vacakolnom, az alkatresz utan rohangalnom, csak a nagysagrend volt fontos de ez az ötven normal ár, főleg ha egy jó darabig megy majd rendesen, kicsit ovatosabban kell majd hajtanom...
Sztem a hsz-ok számában versenyeznek mostanában arrafelé! :)))) A progi nem lényeg, gondolom a szokásos lesz. Bár valami teszt vezetés jó volna. (mondjuk valami MPS...)
Úgy néz ki, hogy én is elmegyek, de off hondával....
Csúnya történet, de ezt is meg kellett érnem.:)
Láttam ismerősöd 323-ast vett. Nem olyan, mint az enyém volt?
tika85 is megy 1 auto 1-2 fő Iron Mad Max Mike: 1 autó, 3 fő xejbo: 1 autó, 1 fő (talán 2) PfauPeter 1otó, max. 2 fő StationW: 1 gépsárkány, max 3fő gibbons: 1 Madárka, 1 fő (esetleg 2) Lacka30: 1 "drágaság", 1vagy 2 fő Lawrenc: 1 323F + 2 fő mat323: 1 személygépjármű, 2 személy JoekerJoekerMPS: 1gt+1mps , 2 személy lakosk: 1 autó 1 v 2 személy brasil: 1gép, 1v2 személy ogyp: 1 hajó , 1 fő (80%, hogy megyek) Chaos: MX5, 2 fő x9: 1 xedos9, 1 fő Mongi: 1-2autó, 2embör Guriga "AZ" autó,2 felnőtt+2 gyerek