Keresés

Részletes keresés

felisut Creative Commons License 2021.11.08 0 2 103982

Fúrószár készletek modellezőknek mától a LIDL-ben :

 

https://www.lidl.hu/p/barkacs-ajanlataink/finommechanikai-furoszarkeszlet/p113316

Háromféle 10 darabos készlet van: 0,3 - 1,2 mm; 1,1-2 mm és 2,1- 3mm készletig.

 

róbertke Creative Commons License 2021.11.05 0 1 103981

OFF

 

Agatha Christie unokája vagy? 😍  

ON

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (103978)
_ Liar _ Creative Commons License 2021.11.05 -2 0 103980

csak beletörölte valaki az orrát, adtak kedvezményt

Előzmény: manhattani (103979)
manhattani Creative Commons License 2021.11.05 -2 0 103979

Vidéken minden olcsóbb. Az komoly könyv, az én Das Bahnbetrieswerk zur Dampflokzeit puhafedelű, majdnem füzetemben 111.- ceruzás ár van :-)

Előzmény: róbertke (103976)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2021.11.04 0 0 103978

Az információ morzsákból sikerült összeraknom a történetet. Te voltál az NDK-s turista!

Előzmény: róbertke (103976)
benbe Creative Commons License 2021.11.04 -2 0 103977

>De a szakirodalom mehetett.

 

Hát hülyék lettek volna nem engedni. :)

Előzmény: rezgaras (103975)
róbertke Creative Commons License 2021.11.04 0 0 103976

Az ilyen vasúti szakkönyvek az NDK-ban hiánycikkek voltak, NDK turisták nálunk vették. Egyszer egy NDK-s sorban állt előttem a pénztárnál, megnézte a 3,50-es NDK márka árát, megszorozta néggyel és 14 Ft-ot akart adni a pénztárosnak, az meg megmutatta neki a ceruzával a könyvbe írt 111 Ft-os árat. 

 

Ez 100% fedi a valóságot, 1981-ben vettem Pécsett a Dampflok Archív 4. kötetét 114Ft -ért az Idegennyelvű könyvesboltban. 

Még  benne van a végén a ceruzás beírás 😍😍😍

Előzmény: manhattani (103970)
rezgaras Creative Commons License 2021.11.04 -1 2 103975

Mint írtam, az összes szerző NDK-s volt. Persze jó kapcsolatban álltak a nyugatra került kolegákkaĺ, hiszen - ez még az 1960-as, 1970-es években volt - többen a háború előtt, alatt együtt dolgoztak, ismerték egymást. Nyilván a könyvekben a háború utáni, nyugati fejlesztéseket ilyen információk alapján írták le. De olvastak nyugati szakirodalmat is. (Csak a nyugati újságok voltak betiltva az NDK-ban - akinél ilyet találtak a határon, rögtön elvették. Engem is többször átkutattak. De a szakirodalom mehetett.)

Előzmény: manhattani (103973)
rezgaras Creative Commons License 2021.11.04 -1 2 103974

Nem. Az Alba, nyugat-német könyvkiadó szerződést kötött a Transpressel és nyugaton ők forgalmazták a könyveket. Azt nem tudom, hogy ezeket hol nyomtatták. Feltehetőleg az NDK-ban, csak a borító és egy-két oldal volt más bennük.

Előzmény: _ Liar _ (103972)
manhattani Creative Commons License 2021.11.04 -1 1 103973

A modellek gyártóformáinak átadását csak magam gondoltam, a jelekből, hogy pl. sok hasonló mozdonyt adott ki a Märklin és a Piko.

 

A Transpress biztos, hogy sokfajta könyvet kiadott, saját szerzőset is. Lehet, hogy az Alba kiadónak adott könyvekkel fizettek a németektől kapott tartalmakért, miegyébért. A nyugat-németek sokmindenben segítették keletre szakadt nemzettársaikat.

Ezt a nyugatnémet könyv dolgot az NDK-centrumban hallottam, amikor drágállottam némelyik vasúti könyvüket, az eladó mondta, hogy "ez nyugatnémet minőség, legalábbis a tartalma".   

Előzmény: rezgaras (103971)
_ Liar _ Creative Commons License 2021.11.03 -5 0 103972

az "átvették", az ellopták egy szinonimája? :)

Előzmény: rezgaras (103971)
rezgaras Creative Commons License 2021.11.03 -1 4 103971

Úgy tudom, hogy mindkét állításod hamis.

 

A Piko modelljei saját fejlesztésk voltak. A Transpress kiadó keletnémet szerzők munkáit jelentette meg, Nyugat-Németországban az Alba kiadóval voltak szerződésben, akik átvették a Transpress könyveit és saját kiadásban is megjelentették.

Előzmény: manhattani (103970)
manhattani Creative Commons License 2021.11.03 -4 0 103970

Az NDK Piko valószínűleg megkapta a modellgyártó mintákat, kliséket, mifenét, és abból gyártották nyugatra a modelleket.

 

Mint ahogy a Transpress Verlag is megkapta a vasúti szakkönyvek nyomtatásához szükséges dolgokat a nyugatnémetektől, ezt biztosan tudom. Ilyen könyveket árultak a Deák téri NDK-centrumban, a metró lejáratnál, később autószalon lett a helyén.

 

(Az ilyen vasúti szakkönyvek az NDK-ban hiánycikkek voltak, NDK turisták nálunk vették. Egyszer egy NDK-s sorban állt előttem a pénztárnál, megnézte a 3,50-es NDK márka árát, megszorozta néggyel és 14 Ft-ot akart adni a pénztárosnak, az meg megmutatta neki a ceruzával a könyvbe írt 111 Ft-os árat.)

Előzmény: rezgaras (103965)
rezgaras Creative Commons License 2021.11.02 -1 0 103969

Az nem egyszerre volt, én legalábbis úgy tudom és úgy láttam. A legelején az olcsó "játékgyártók" tértek át a kínai termelésre. Pl. az IHC, akik azélőtt főleg Európában gyártattak - pl. a Mehanonál. Aztán a minőségi modelleknél az első a Life-Like volt, a Proto2000 (P2K) sorozattal. Utána sokan követték. Úgy tudom, az Athearn még sokáig folytatta a helyi gyártást - talán még ma is van, amit Amerikában készítenek. A Bowser is későn kezdett el Kínában gyártatni. Még később beszálltak teljesen új cégek is a buliba, mint a Broadway Limited, szintén kínai gyártással.

Előzmény: Törölt nick (103967)
RhB Creative Commons License 2021.11.01 0 0 103968

Sajnos nem tudom.

Előzmény: rezgaras (103966)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.01 0 0 103967

Amikor az összes amerikai márka áttért a kínai gyártásra?

Előzmény: rezgaras (103966)
rezgaras Creative Commons License 2021.11.01 -1 0 103966

Azt tudod, hogy mikor hagyta abba az Atlas a Rocotól vásárlást? Úgy tudom, fokozatosan szűkítette le ezt a forrást - és áttért a kínai gyártókra.

Előzmény: RhB (103961)
rezgaras Creative Commons License 2021.11.01 -1 2 103965

A nyugat-német piacra nagy tételben szállított a Piko, nagyon is számon tartották. A mozdonyok közül inkább a későbbi, jobban kidologozott modelleket becsülték. Ugyanakkor az volt a vélemény, hogy komolyan le van maradva a hazai gyártókkal szemben.

 

Amit nagyra értékeltek, az a kocsik, főleg a teherkocsik nagy választéka volt. Arról elismerték, hogy veri a legtöbb nyugati gyártót.

Előzmény: _ Liar _ (103960)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.01 0 4 103964
Előzmény: _ Liar _ (103960)
RhB Creative Commons License 2021.10.31 0 0 103963

Ezek régi szerszámok, csak a több ezer európai modell között újból kiadtak még párat.

Előzmény: _ Liar _ (103962)
_ Liar _ Creative Commons License 2021.10.31 0 0 103962

igen, ezzel tisztában vagyok. az értetlenkedésem oka hogy miért nem a saját vasutjainak a modelljeit gyártották, gondolom az atlastól kaptak mintákat amit elkezdtek legyártani, de ez az amerikai vonal nem izgat, csak érdekesnek találom

Előzmény: RhB (103961)
RhB Creative Commons License 2021.10.31 0 0 103961

Még 2000-ben is kiadott rendes Roco dobozban mozdonyt (Union Pacific FP7, 48140 motoros #1499, 48141 dummy #1498), és három2 darabos  teherkocsi szettet (ezek számát nem tudom).

Előzmény: _ Liar _ (103960)
_ Liar _ Creative Commons License 2021.10.31 0 0 103960

köszönöm a válaszokat.

 

még most is furcsállom hogy a roco amcsi piacra gyártott vasútmodelleket elsőre, de tultettem már magam rajta.

 

más is felmerült bennem, hogy a piko minőségben (mind külső és mind motorilag/elektronika stb) hogyan viszonyult a nyugati társaihoz, Trix / Fleishmann / Marklin  és az oszták Roco-hoz. nyilván nem az 50es években, hanem mondjuk 70 után, egészen 90ig.

 

Amit én láttam hogy voltak nagyon ratyi modellek, de pl a BR01 / 41 egész pofás volt. bár nekem hogy a szerkocsis hajtással volt bajom, és sokszor "fejreállt" a mozdony. de inkább a ti véleményetek érdekel.

RhB Creative Commons License 2021.10.24 0 0 103959

Gondolom ennek a kornak a "maradványa" a 6-tengelyes daru. Amit persze majdnem az összes európai vasút színében kiadott már. :D

Előzmény: rezgaras (103956)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.10.24 -2 5 103958

Ismét színvonalas kiállítást hoztak össze a szolnokiak. Néhány kép, csak úgy, a II. emeleti nagyteremben megépített modulról.

 

Előzmény: csíkos-háTTú (103957)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.10.24 0 3 103957

Akinek nincs még programja délutánra, Szolnok nincs túl messze (egy óra vonattal Pestről), érdemes a szolnoki vasútállomásnál található VOKE Művelődési Központot felkeresni!

Három szinten van kiállítás, többek között japán témájú N-es modul is!

Van "Bütykölde", ahol lehet az ifjaknak gyakorolni épületek összeállítását.

Van "turkáló" is, itt a TT-sek találhatnak kincseket! Teherkocsiból sosem elég, modernebb, régebbi "szépséghibás" kocsik, alkatrészek, kasznik! Akinek nem fontos az "Original Verpackung", hanem játszani kell, akkor fillérekért vehet olyan új modelleket, amiket csak összepattint, és már lehet is játszani vele! De profiknak is kincsesbánya, átfestéshez átalakításhoz remek alapok!

Estig még van idő, aki teheti érdemes megnézni.

 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1386394471757505&id=100011608959898&notif_id=1634963185678469&notif_t=feedback_reaction_generic&ref=notif

rezgaras Creative Commons License 2021.10.23 -1 1 103956

A Roco azelőtt az amerikai piacra gyártott, de ott nem a saját neve alatt jelentek meg a modellek, hanem az Atlasnak dolgozott be.

Előzmény: rezgaras (103955)
rezgaras Creative Commons License 2021.10.23 -1 1 103955

Ahogy ítják is a wikin, a Roco a Röwa formáit vette át a cég csődje után. Nem vette át az összes Röwa modellt, csak azokat, amiket nyereséggel tudott gyártani.

Előzmény: róbertke (103952)
Tyapa Creative Commons License 2021.10.21 0 0 103954

Igen, azzal elevickélek:)

Előzmény: tumikas (103953)
tumikas Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 103953
Előzmény: Tyapa (103949)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!