Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19891
Az 90esnél nagy csoda! Akkor megéri az 50et, a jó állapotú kaszni a lényeg,a többi megoldható.
Előzmény: zoltannovak (19890)
zoltannovak Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19890

de a váz az gyakorlailag rozsdamentes! :d ugyhogy áhh mindegy mit vártam 50ezerért.

Előzmény: Törölt nick (19888)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19889
86-87 a jó évjárat, előtte meg a 76 előttiek amik szerintem kiemelkednek.
Előzmény: Törölt nick (19888)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19888
Pont azért porladt el mert 90es. A fém is úgy porlad bennük mint a kárpit. 70es évekbeli Trabantok két kategóriával minőségibbek, bár a kárpit azokban is szakad, de mégse olyan mint ezek a végéről származók.
Előzmény: zoltannovak (19887)
zoltannovak Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19887

vagy ha esetleg valakinek lenne szabás mintája az is jo lenne.. meg némi szivacs:D mert ez konkrétan elporlott. nem értem pedig '90es.

Előzmény: zoltannovak (19886)
zoltannovak Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19886

az utastér nekem is levan nagyon pusztitva kárpit nulla szivacsok is.... az egyik ilösben a merevitö is elvan törve. valaki esetleg tudna méltányos áron ilyeneket eladni? mert ugynézki mint egy 60éves kocsi ami 30évig állt a napon és nemhasználták. :D

bpo-169 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19885

Mi is leszereltük műszaki után a katalizátort. Az autónak mindenképpen jobb nélküle.

Előzmény: tom sawyer (19883)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19884

Meg ugye általában azzal szembesülsz ezzel amikor hozzád kerül az autó, tipikus történet hogy évek óta nem mozdult. Alapból is elöregedett a fékfolyadék, meg ugye keverni sem szabad a fékfolyadékokat, és általában a jó ég tudja milyen volt benne.

Előzmény: Lütyő1 (19880)
tom sawyer Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19883

Pont tegnap futottam bele ebbe a szarságba. Miután az autó értékéhez képest horribilis összeget ráköltöttem és be is lett jelentve vizsgára, kiderült hogy mivel 2004 utáni így kell a katalizátor. A megoldás az lesz hogy katalizátor be, vizsga után ki. Következő vizsgára majd megint be. Csak azért mentem bele ebbe az egész műszakiztatós faszságba mert:

 

1. kell az autó mert itt nincs tömegközlekedés (Miskolc tőlünk 60 km, busszal-vonattal félnap járóföld, illetve a hivatásszerű bejárás lehetetlen). 

 

2. El akarom majd adni de lejárt műszakival csak szaré-hugyé lehet és amíg nincs másik addig is járni kell valamivel. Nem fogom tudni megoldani a tárolást, így is eléggé megviselte már az 1 év csillaggarázs. 

 

Az érzelmek vegyesek amúgy a (kétütemű) Trabanttal kapcsolatban. Kétségtelenül nagy fílingje van, rendkívül megbízaható technika. A legnagyobb hidegben is pöccre indul, némi műszaki vénával minden javítható otthon. Viszont a menet teljesítményei miatt egy számjegyű főútra nem szívesen megyek ki. Nem túl felemelő érzés amikor az önjelölt autó és kamion versenyzők ott előznek, tolnak, villognak le az útról ahol tudnak. A fogyasztás a méretekhez képest nagy, ráadásul a megfigyeléseim alapján hőmérséklet és időjárás függő is. A járulékos költségek (adó, biztosítás) viszont barátságosak. Tehát leginkább hobbiautónak, illetve vidéken elszaladgálni A-ból-B-be megfelelő. Bár egy másik fórumon ismerek olyat aki nem rég Németországban járt vele. 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19882

Nekem is csak egyszer kellett megcsinálni eddig, mert elég sokat állt.

Előzmény: Lütyő1 (19880)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19881

Nekem valahogy alap hogy lecserélem az egészet, lehet hogy van akinek nem. Nekem valahogy eszembe se jutna hogy csak rátöltök:) De igazad van nem biztos hogy ez mindenkinek egyértelmű.

Előzmény: Lütyő1 (19880)
Lütyő1 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19880

Az, hogy ráöntesz annyi fékfolyadékot,amennyi hiányzik, nem egyenlő a folyadékcserével...Kétévente le kell cserélni, mert vizet szív magába,de ezt sokan leszarják..amikor felforr a lejtőn a fék, akkor meg már mindegy..Az hogy szétszedés után nem lesz az igazi a fék, az valami nagyon nagy hiányosságot feltételez a szerelőben...Mindenesetre sose volt bajom a fékkel(se egy, se kétkörös főfékhengerrel), és bizony néha szét kell szedni azt is..Ha egy szerelő azt mondja, hogy nem kell sose, mert nem lesz az igazi, akkor az nem ért hozzá, de mindenki annak hisz, akinek akar...Orbánnak is hisznek sokan...

Előzmény: Törölt nick (19878)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19879

Elsőre egy nagytakaritás és festés, esztétikai javitás:) ennyiért nem lenne drága a többi élőben válik el motor, futómű,kasztni,elektromos hálózat, stb ... 

Előzmény: Törölt nick (19875)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19878

Szerinted ha szétszeded a fékmunkahengereket, akkor nem cseréled le a folyadékot? Gondolom senki nem tölti vissza ami kifolyt (ha igen akkor meg is érdemli)

 

Nkem teljesen jó lett a fék pedig  a főfékhengert nem bolygattam meg (egykörös), megbízható, Trabit szerető és jól ismerő sokat szerelt emberek mondták hogy azt csak ha nagyon muszáj, mert összerakás után az már nem szokott az igazi lenni. Persze ha az is sz@r akkor muszáj meglépni.

Előzmény: Lütyő1 (19876)
Lütyő1 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19877

Ajjaj, ha ez egy legendásan jó és olcsó kereskedés, akkor milyen a többi??::((Kíváncsiságból kérdezd meg a kocsi tulaját, mennyiért vette be a kereskedő..asszem meglepődsz...

Előzmény: kaposvar23 (19872)
Lütyő1 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19876

Mindazonáltak ez mind szart se ér, ha a főfékhengert nem újítod fel, valamint a legfontosabb: a fékfolyadékot is le kell cserélni!

Előzmény: Törölt nick (19871)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19875

50ért fel szoktak bukkanni egész használhatók, kereskedőtől ne vegyél, azok csak átb@sznak.

 

Itt van például ez 50-ért, szerintem elég használható, ebből gyönyörű veteránt lehet varázsolni, nem nagy költségből:

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s-5389310

 

 

Előzmény: kaposvar23 (19872)
józsika1986 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19874

Szép napot 

 Bocs,hogy beleszolok de egy kereskedőnek az az érdeke,hogy minél hamarabb péznt csináljon mindenböl ugy beszél ,hogy neki jó legyen ...

A katalizátoros dolog felöl inkább ha biztosra akar"sz" menni valami okmányirodát, vagy az NKH ott valószínűbb, hogy igazat beszélnek "remélhetőleg" :s

remélem tudtam segiteni 

 

Előzmény: kaposvar23 (19872)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19873

Csak az OT minősítés ment fel alóla elvileg, DE (!) a rendelet nem ír olyat hogy kötelező a katalizátor megléte, csak a határértéket (2000 PPM). Azt egy jól rendberakott motornak, gyári értékre beállított karburátorral, lehetőleg új kipufogóval nem lehetetlen produkálni. (persze tudod, a propaganda szöveg hogy katalizátor nélkül lehetetlen, egyáltalán nem az)

 

OT minősítéshez még egy dolog, ahhoz nem elég ám hogy 30 éves legyen, hanem tiptop állapot és természetesen a korhű, évjáratazonos kinzet is követelmény.

 

Még egy megoldás, ha az eladó is benne van hogy üzemben tartóival íratod át. (nekem így van)

 

Az emberekre nem kell hallgatni, sok hülyeséget beszélnek a Trabantról, a szocializmus máig élő hagyatéka a lenézés (kizárólag olyanoktól akiknek soha az életbe nem volt Trabantjuk). Az a 88-as A Corsa semmivel nem tud többet egy Trabantnál...

Előzmény: kaposvar23 (19869)
kaposvar23 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19872

Ja, azt elfelejtettem az előzőhöz:

 

Találtam 30 kilométerre ide egy legendásan jó és olcsó autókereskedésben egy 1983-as példányt. Beszélgettem a kereskedős csávóval, mondtam neki, hogy érdekelne, de itt van ez a rendelet a határértékről, meg a katalizátor-kérdés, miegymás. Azt mondja: ja, azzal ne foglalkozzak, ezt már eltörölték, nem kell katalizátor. Mondtam neki, hogy szerintem arról tudnék, és alig több, mint három éve hozták a rendeletet stb. De ő váltig állította, hogy nem kell katalizátor, nem kell semmi, ez biztos. Szerintem vagy tudatlan, vagy hazudik, de ha én tudom rosszul, erősítésétek meg. De majdnem biztos vagyok benne, hogy kamuzik, annál is inkább, mert közelebbről megnézve az autót pár helyen beszakadt a duroplaszt, a motortér és a belső is katasztrofális állapotban van, ráadásul 5 éve állt az autó, és így akart érte 150ezret, amennyit legfeljebb egy tiptop Trabiért adnék.

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19871

Dob felszabályozása, új betétek, és a munkahengereket se árt szétszedni, felpolírozni belül a hengert 2000-es csiszolópapírral, új gumikarmantyúkat tenni rá, új fékcsövek, és akkor egy darabig nem lesz vele gond.

Előzmény: zoltannovak (19870)
zoltannovak Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19870

Helósztok! tegnap vettem egy trabantot. gyöngyösön. félévig állt. autokereskedésböl vettem de egy nagyon idös nénié volt elsö tulaj. haza hoztam budára saját lábán eljött. de a fék szoval hogyis mondjam az valami katasztrófa. megnyomom egyböl megsatuzza csuszuk jobra aztán gondol egyet balra kikapja a kezemböl a kormányt.. 1990-es. szerintetek mit lehetne csinálni? fékpofa csere vagy a dob felszabályozása? üdv! ja 50ért vettem:D a kereskedés a nénitöl meg 20ért

kaposvar23 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 19869

Kedves Trabantosok!

 

Tudom, hogy unalomig ismételt, lerágott csont, amit kérdezni fogok, de még mindig ellentmondó információk keringenek a témában, ezért kérlek titeket, valaki válaszolja meg nekem utoljára ezt a kérdést.

 

Bevezetés röviden: évek óta 601-es Trabit szerettem volna venni, ezren próbáltak róla lebeszélni. Összejött annyi pénz, hogy egy normális állapotúra is telt volna (150ezer forint), de a környezetemben folyamatosan duruzsoltak, hogy hülye vagy, vegyél normális autót, mindenki le akart beszélni, egészen addig, amíg beadtam a derekam, vettem egy 88-as A Corsát. Azóta csak a baj van vele, fél év alatt 4-szer vittem szervízbe, most is ott van, és már nagyon unom ezt az egészet, szeretnék minél előbb túladni rajta.

 

A lényeg: most már tényleg valóra váltanám, amit régen elterveztem, és megvenném a Trabit (vagy elcserélném a Corsára), DE:

 

Itt van ez a rendelet a környezetvédelmi határértékről, amiről annyit tudok, hogy ha 2004. július 14. előtt vásároltam volna az autót, akkor nem vonatkozna rám. De mivel 2012 van, és így vonatkozik, 2000 ppm alatt kéne lennie a műszakin a CH-kibocsátásnak, ami katalizátor nélkül nem teljesíthető, de állítólag még azzal is nehezen, arról nem is beszélve, hogy ez milyen költségekkel jár, és milyen hamar tönkremegy, esetleg megnöveli a fogyasztást és tönkrevághatja a motort is. Ez tehát nem járható út. (Bár olvastam olyanról, hogy a műszakira beszereik a katalizátort, az autó átmegy a vizsgán, aztán kiszerelem, de ettől ugyanúgy meg kéne vennem, be kéne szereltetnem, pénzben ugyanannyi.) A másik megoldás, hogy 30 évnél idősebb autót keresek, mert úgy tudom, abban az esetben sincs határérték- meg katalizátor-mizéria. Azt viszont nem tudom, hogy elég, ha ennél idősebb, vagy veterán minősítés (OT) is kell hozzá?

 

Mi a megoldás? Gondolom vannak köztetek, akik 2004. nyara után vettek Trabit, tőlük szeretném tudni, hogy oldották meg ezt a problémát. Maximum egy közhellyel tudnék élni: vehetnék 1.1-est, de az ugyebár nem ugyanaz...

 

Előre is köszönöm a választ!

tom sawyer Creative Commons License 2012.01.19 0 0 19868

Nem sikerült eladni ellenben sikerült jól megszívni a Trabant vizsgáztatását. Eddig már több mint 100-ba van (alkatrész, vizsgadíj, munkadíj), tegnap ment volna, erre kiderült ez a katalizátoros faszság mivel tavaly vettem. Innentől patt helyzet van. A legszarabb az hogy olyan helyen lakom ahol tömegközlekedés csak nyomokban, így az autó létszükséglet. Aki kétütemű Trabant vásárlásban töri a fejét az ezzel számoljon. 

ss26 Creative Commons License 2012.01.13 0 0 19867

Sziasztok!

 

Megválnék az alábbi alkatrészektől. Elsősorban egyben szeretném eladni őket; hívj, biztosan megegyezünk! 70-3252-742, e-mail: ss26@freemail.hu

 

2 db gyári ajtó (jobbos, balos - ezen nincs rajta a duroplast, de megvan hozzá), alapozott, autón nem volt, hibátlan állapotban!!
1 db kormánymű
1 db kipufogó összekötő cső, új
2 db első szélvédő, használt
1 db hátsó szélvédő, használt
2 db ajtóba való ablak, használt
2 db jobb első sárvédő, használt
2 db jobb hátsó sárvédő, használt
3 db bal hátsó sárvédő, használt
1 db motorháztető, használt, az egyik merevítő el van vágva
2 db díszrács, használt
1 db műszerfal, használt
2 db zárszerkezet

Van még sok apróság (kondenzátor, gyújtásmegszakító, tömítések).

Tibke Creative Commons License 2012.01.12 0 0 19866

Nekem elvileg van, ha nem felejtem el, meglesem hétvégén.

Előzmény: kertesz.ferenc7 (19864)
Lütyő1 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 19865

A kábel másik végén mi van?

Előzmény: BZS218 (19862)
kertesz.ferenc7 Creative Commons License 2012.01.10 0 0 19864

Hello Srácok!

 

12 Ledes Trabi átfolyás mérő műszert keresek.

 

Aknek van ilyen eladó ne tartsa magába.

 

mail.: kertesz.ferenc7@gmail.com

 

 

 

ugur Creative Commons License 2012.01.08 0 0 19863

Üdv.Ninausszal is 1:50-be kevergetem,szerintem a remek felújított-utángyártott vackok 1:40-se bírják tovább.Sajnos az alketrészek minősége miatt kell himestojásként bánni a Trabival.

Előzmény: Törölt nick (19859)
BZS218 Creative Commons License 2012.01.08 0 0 19862



A képen látható fekete kábelt hova kellene kötnöm? válaszokat előre is köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!