Pont azért porladt el mert 90es. A fém is úgy porlad bennük mint a kárpit. 70es évekbeli Trabantok két kategóriával minőségibbek, bár a kárpit azokban is szakad, de mégse olyan mint ezek a végéről származók.
az utastér nekem is levan nagyon pusztitva kárpit nulla szivacsok is.... az egyik ilösben a merevitö is elvan törve. valaki esetleg tudna méltányos áron ilyeneket eladni? mert ugynézki mint egy 60éves kocsi ami 30évig állt a napon és nemhasználták. :D
Meg ugye általában azzal szembesülsz ezzel amikor hozzád kerül az autó, tipikus történet hogy évek óta nem mozdult. Alapból is elöregedett a fékfolyadék, meg ugye keverni sem szabad a fékfolyadékokat, és általában a jó ég tudja milyen volt benne.
Pont tegnap futottam bele ebbe a szarságba. Miután az autó értékéhez képest horribilis összeget ráköltöttem és be is lett jelentve vizsgára, kiderült hogy mivel 2004 utáni így kell a katalizátor. A megoldás az lesz hogy katalizátor be, vizsga után ki. Következő vizsgára majd megint be. Csak azért mentem bele ebbe az egész műszakiztatós faszságba mert:
1. kell az autó mert itt nincs tömegközlekedés (Miskolc tőlünk 60 km, busszal-vonattal félnap járóföld, illetve a hivatásszerű bejárás lehetetlen).
2. El akarom majd adni de lejárt műszakival csak szaré-hugyé lehet és amíg nincs másik addig is járni kell valamivel. Nem fogom tudni megoldani a tárolást, így is eléggé megviselte már az 1 év csillaggarázs.
Az érzelmek vegyesek amúgy a (kétütemű) Trabanttal kapcsolatban. Kétségtelenül nagy fílingje van, rendkívül megbízaható technika. A legnagyobb hidegben is pöccre indul, némi műszaki vénával minden javítható otthon. Viszont a menet teljesítményei miatt egy számjegyű főútra nem szívesen megyek ki. Nem túl felemelő érzés amikor az önjelölt autó és kamion versenyzők ott előznek, tolnak, villognak le az útról ahol tudnak. A fogyasztás a méretekhez képest nagy, ráadásul a megfigyeléseim alapján hőmérséklet és időjárás függő is. A járulékos költségek (adó, biztosítás) viszont barátságosak. Tehát leginkább hobbiautónak, illetve vidéken elszaladgálni A-ból-B-be megfelelő. Bár egy másik fórumon ismerek olyat aki nem rég Németországban járt vele.
Nekem valahogy alap hogy lecserélem az egészet, lehet hogy van akinek nem. Nekem valahogy eszembe se jutna hogy csak rátöltök:) De igazad van nem biztos hogy ez mindenkinek egyértelmű.
Az, hogy ráöntesz annyi fékfolyadékot,amennyi hiányzik, nem egyenlő a folyadékcserével...Kétévente le kell cserélni, mert vizet szív magába,de ezt sokan leszarják..amikor felforr a lejtőn a fék, akkor meg már mindegy..Az hogy szétszedés után nem lesz az igazi a fék, az valami nagyon nagy hiányosságot feltételez a szerelőben...Mindenesetre sose volt bajom a fékkel(se egy, se kétkörös főfékhengerrel), és bizony néha szét kell szedni azt is..Ha egy szerelő azt mondja, hogy nem kell sose, mert nem lesz az igazi, akkor az nem ért hozzá, de mindenki annak hisz, akinek akar...Orbánnak is hisznek sokan...
Elsőre egy nagytakaritás és festés, esztétikai javitás:) ennyiért nem lenne drága a többi élőben válik el motor, futómű,kasztni,elektromos hálózat, stb ...
Szerinted ha szétszeded a fékmunkahengereket, akkor nem cseréled le a folyadékot? Gondolom senki nem tölti vissza ami kifolyt (ha igen akkor meg is érdemli)
Nkem teljesen jó lett a fék pedig a főfékhengert nem bolygattam meg (egykörös), megbízható, Trabit szerető és jól ismerő sokat szerelt emberek mondták hogy azt csak ha nagyon muszáj, mert összerakás után az már nem szokott az igazi lenni. Persze ha az is sz@r akkor muszáj meglépni.
Ajjaj, ha ez egy legendásan jó és olcsó kereskedés, akkor milyen a többi??::((Kíváncsiságból kérdezd meg a kocsi tulaját, mennyiért vette be a kereskedő..asszem meglepődsz...
Bocs,hogy beleszolok de egy kereskedőnek az az érdeke,hogy minél hamarabb péznt csináljon mindenböl ugy beszél ,hogy neki jó legyen ...
A katalizátoros dolog felöl inkább ha biztosra akar"sz" menni valami okmányirodát, vagy az NKH ott valószínűbb, hogy igazat beszélnek "remélhetőleg" :s
Csak az OT minősítés ment fel alóla elvileg, DE (!) a rendelet nem ír olyat hogy kötelező a katalizátor megléte, csak a határértéket (2000 PPM). Azt egy jól rendberakott motornak, gyári értékre beállított karburátorral, lehetőleg új kipufogóval nem lehetetlen produkálni. (persze tudod, a propaganda szöveg hogy katalizátor nélkül lehetetlen, egyáltalán nem az)
OT minősítéshez még egy dolog, ahhoz nem elég ám hogy 30 éves legyen, hanem tiptop állapot és természetesen a korhű, évjáratazonos kinzet is követelmény.
Még egy megoldás, ha az eladó is benne van hogy üzemben tartóival íratod át. (nekem így van)
Az emberekre nem kell hallgatni, sok hülyeséget beszélnek a Trabantról, a szocializmus máig élő hagyatéka a lenézés (kizárólag olyanoktól akiknek soha az életbe nem volt Trabantjuk). Az a 88-as A Corsa semmivel nem tud többet egy Trabantnál...
Találtam 30 kilométerre ide egy legendásan jó és olcsó autókereskedésben egy 1983-as példányt. Beszélgettem a kereskedős csávóval, mondtam neki, hogy érdekelne, de itt van ez a rendelet a határértékről, meg a katalizátor-kérdés, miegymás. Azt mondja: ja, azzal ne foglalkozzak, ezt már eltörölték, nem kell katalizátor. Mondtam neki, hogy szerintem arról tudnék, és alig több, mint három éve hozták a rendeletet stb. De ő váltig állította, hogy nem kell katalizátor, nem kell semmi, ez biztos. Szerintem vagy tudatlan, vagy hazudik, de ha én tudom rosszul, erősítésétek meg. De majdnem biztos vagyok benne, hogy kamuzik, annál is inkább, mert közelebbről megnézve az autót pár helyen beszakadt a duroplaszt, a motortér és a belső is katasztrofális állapotban van, ráadásul 5 éve állt az autó, és így akart érte 150ezret, amennyit legfeljebb egy tiptop Trabiért adnék.
Dob felszabályozása, új betétek, és a munkahengereket se árt szétszedni, felpolírozni belül a hengert 2000-es csiszolópapírral, új gumikarmantyúkat tenni rá, új fékcsövek, és akkor egy darabig nem lesz vele gond.
Helósztok! tegnap vettem egy trabantot. gyöngyösön. félévig állt. autokereskedésböl vettem de egy nagyon idös nénié volt elsö tulaj. haza hoztam budára saját lábán eljött. de a fék szoval hogyis mondjam az valami katasztrófa. megnyomom egyböl megsatuzza csuszuk jobra aztán gondol egyet balra kikapja a kezemböl a kormányt.. 1990-es. szerintetek mit lehetne csinálni? fékpofa csere vagy a dob felszabályozása? üdv! ja 50ért vettem:D a kereskedés a nénitöl meg 20ért
Tudom, hogy unalomig ismételt, lerágott csont, amit kérdezni fogok, de még mindig ellentmondó információk keringenek a témában, ezért kérlek titeket, valaki válaszolja meg nekem utoljára ezt a kérdést.
Bevezetés röviden: évek óta 601-es Trabit szerettem volna venni, ezren próbáltak róla lebeszélni. Összejött annyi pénz, hogy egy normális állapotúra is telt volna (150ezer forint), de a környezetemben folyamatosan duruzsoltak, hogy hülye vagy, vegyél normális autót, mindenki le akart beszélni, egészen addig, amíg beadtam a derekam, vettem egy 88-as A Corsát. Azóta csak a baj van vele, fél év alatt 4-szer vittem szervízbe, most is ott van, és már nagyon unom ezt az egészet, szeretnék minél előbb túladni rajta.
A lényeg: most már tényleg valóra váltanám, amit régen elterveztem, és megvenném a Trabit (vagy elcserélném a Corsára), DE:
Itt van ez a rendelet a környezetvédelmi határértékről, amiről annyit tudok, hogy ha 2004. július 14. előtt vásároltam volna az autót, akkor nem vonatkozna rám. De mivel 2012 van, és így vonatkozik, 2000 ppm alatt kéne lennie a műszakin a CH-kibocsátásnak, ami katalizátor nélkül nem teljesíthető, de állítólag még azzal is nehezen, arról nem is beszélve, hogy ez milyen költségekkel jár, és milyen hamar tönkremegy, esetleg megnöveli a fogyasztást és tönkrevághatja a motort is. Ez tehát nem járható út. (Bár olvastam olyanról, hogy a műszakira beszereik a katalizátort, az autó átmegy a vizsgán, aztán kiszerelem, de ettől ugyanúgy meg kéne vennem, be kéne szereltetnem, pénzben ugyanannyi.) A másik megoldás, hogy 30 évnél idősebb autót keresek, mert úgy tudom, abban az esetben sincs határérték- meg katalizátor-mizéria. Azt viszont nem tudom, hogy elég, ha ennél idősebb, vagy veterán minősítés (OT) is kell hozzá?
Mi a megoldás? Gondolom vannak köztetek, akik 2004. nyara után vettek Trabit, tőlük szeretném tudni, hogy oldották meg ezt a problémát. Maximum egy közhellyel tudnék élni: vehetnék 1.1-est, de az ugyebár nem ugyanaz...
Nem sikerült eladni ellenben sikerült jól megszívni a Trabant vizsgáztatását. Eddig már több mint 100-ba van (alkatrész, vizsgadíj, munkadíj), tegnap ment volna, erre kiderült ez a katalizátoros faszság mivel tavaly vettem. Innentől patt helyzet van. A legszarabb az hogy olyan helyen lakom ahol tömegközlekedés csak nyomokban, így az autó létszükséglet. Aki kétütemű Trabant vásárlásban töri a fejét az ezzel számoljon.
Megválnék az alábbi alkatrészektől. Elsősorban egyben szeretném eladni őket; hívj, biztosan megegyezünk! 70-3252-742, e-mail: ss26@freemail.hu
2 db gyári ajtó (jobbos, balos - ezen nincs rajta a duroplast, de megvan hozzá), alapozott, autón nem volt, hibátlan állapotban!! 1 db kormánymű 1 db kipufogó összekötő cső, új 2 db első szélvédő, használt 1 db hátsó szélvédő, használt 2 db ajtóba való ablak, használt 2 db jobb első sárvédő, használt 2 db jobb hátsó sárvédő, használt 3 db bal hátsó sárvédő, használt 1 db motorháztető, használt, az egyik merevítő el van vágva 2 db díszrács, használt 1 db műszerfal, használt 2 db zárszerkezet
Van még sok apróság (kondenzátor, gyújtásmegszakító, tömítések).
Üdv.Ninausszal is 1:50-be kevergetem,szerintem a remek felújított-utángyártott vackok 1:40-se bírják tovább.Sajnos az alketrészek minősége miatt kell himestojásként bánni a Trabival.