az ígért "zúgás 90-nél" és "olajszint" összefüggése:
rosszul mérte az olajszint-jelző az olajszintet, ezért nem volt megfelelő az olajnyomás, azaz magasabb olajnyomáskor szabályozott le, mint kellett volna, ez okozta a 90-nél előtörő morgást, amely a leszabályozás után elhallgatott. Szerencse, hogy hamar visszavittük, mert ez állítólag óriási károkat okozhatott volna (vagy okozott olyan helyen, ahol ezt nem lehet megnézni, pl. motor belseje), ha hosszú távon pl. kétszeres az olajnyomás.
És egy kérdés: írta itt valaki, hogy nem aktiválták az Autovolume-ot rádiócsere után. Nekünk ez a funkció nem működik egyáltalán (illetve van, hogy fordítva, azaz pl. 120-nál elkezd halkulni), elképzelhető, hogy azért mert valamit mi cseszünk el vagy ezt aktiváltatni kellene a szervízben (természetesen ON állásban van a autovolume :))
Nekem most 8-at evett, 30% város 70% országút 90-100 as tempó.
A harmadik FM sáv neve FM AST, úgy emlékszem.
Van egy fura hírem. Ma ebéd közben meséltem egy Ford focusos kollégámnak a rádióm bajait, mire ő unott képpel közölte, hogy az ő gyári rádiója CD tárral pontosan ugyanígy viselkedik. Kezdem hinni, hogy tényleg a magyar RDS betegsége ez az egész...
Nem az FM1-re teszi, hanem egy 3. FM sávra, aminek most nem tudom a nevét. Sorban, ha nyomogatod a rádió gombot előbb FM1, majd FM2, Utána az a harmadik, ahol a 6 legerősebben fogható adó van, majd AM, és kezdődik minden előlről. Ez így logikus, hiszen a 12 kedvenc adódat nem kell elprogramozni, ha új vételi területekre (külföldre) mész, mert a gomb hosszan benyomásával a 3. FM sáv mindig az adott terület 6 legerősebben fogható adójáé. Nekem ez a szolgáltatás, meg a rádió összes szolgáltatása nagyon tetszik, és logikusnak tűnik, csak ne bolondulna meg néha. Bár az enyém, már jó ideje hibátlan. Ezért félek is kicseréltetni, hiszen, ha jól emlékszem mackor mondta, hogy neki nem sikerült a csere. A méretek nekem is szokatlanok vóltak, de hamar meg lehet szokni és egyre jobban szeretni.
Az autó csodálatos. Ma már vidékre is elkalandozott az oroszlán. A 120 meg sem kottyant neki... Az autó méretei szokatlanok és nem is az elejével vannak problémák, hanem a széleivel... jó széles egy jószág.
A rádióval kapcsolatban van néhány kérdésem és tapasztalatom. A rendszer sávonként (FM1, FM2, AM, ...) képes 6 csatornát tárolni. Hogyan lehet a kézi távirányítóról sávot váltan? A rádió gomb folyamatos lenyomásával a kütyü képes a 6 legerősebb csatornajel automatikus befogására. Na igen ám csak mindig az FM1-hez tartozó 6 sávot fogja be. Hogyan lehetne a többire is ugyanezt megtenni. (Bocs, ha mindez az oroszlán kézikönyvében le van írva, de sajna sikerült elkatatnom valahová.)
Az RDS bekapcsolása tényleg érdekes dolgokat tud művelni: az egyik rádió beprogramozása közben a rendszer fogadott egy szöveges üzentet, amit szépen elmentett a csatorna neve helyett... elég mókás és egybe elég szomorú dolog is. Nem értem miért nem lehet egy közel 4 milkás autóba normális rádiót tenni...
Nekem a héten fogják kicserélni, ha hagyom, de most már félek, mert ezzel most mióta benne van az erősítő semmi gond nincs. Nagyon nem szeretném, ha egy rosszabbat kapnék bele.
A szervizben nekem azt mondták, hogy többeknek cseréltek már CD-rádiót hasonló okból mint nekem, és eddig mindenkinek segített a csere.
Köztetek van valaki, akinek segített a csere?
Már kezdek oda jutni, hogy hagyom aza egészet, és eltűröm, hogy néha meghülyül a rádióm.
De az is lehet, hogy a nyár végén ismét kérek egy cserét (szept. 11-ig van gari), akkor már hátha jót adnak.
Tegnap sikerült munkára fogni az ESP-t a Pilisben. Az éles kanyarokat simán lehetett venni 80-90-es tempóval, ott még be sem kapcsolt az ESP. Csak egy helyen működött, egy közel 180 fokos kanyarban. Egy egyhe rántást lehetett érezni a bal hátsó keréktől. A Fiat Barvóm tuti kipördült volna ennél a tempónál, mondjuk azon csak 175-ös gumik vannak. A 205-ös gumi is biztos sokat számított most.
Egyforma audióval készül az autó, függetlenül attól, hogy hova gyártják. Clarion rádiósmagnó vagy CD-s rádió. Mindegyikhez kapcsolható az öt lemezes CD-tár. Nekem mindkét kocsiban a magnó+cd tár kombináció van, még sose csinált hasonló dolgokat. Egyébként ez a kavarás a rendezetlen és szabályozatlan RDS viszonyoknak köszönhető. Nyugaton ez a hiba nem létezik.
2: persze, a magnós-rádióhoz is rendelhető a CD-tár (nekem is ez a variáció van, mert fontos volt a magnó is)
A rádió végfoka gyenge, ez tény, de érdekes módon a vételi gondokat én csak itthon tapasztalom, Angliában pl elég sokat hallgattam rádiót és ott nem volt gond se a vétellel sem az RDS-szolgáltatással...
Miért van az, hogy a magyar piacra gagyibb rádióval szállítják az autót? Egyszer Szisti berakott egy képet a zöld belsővel, nem tudom itt vagy a vezess.hu-n... De abban az autóban nem ilyen "zenegép" volt...Lehet hogy a beszélő változat, vagy a navigáció szisztémával megáldott, de akkor is... Itthon még nem is lehet rendelni:((( Tud valaki erről valamit?
hát rossz hírem van. A tegnap kicserélt rádióm éppen ugyanolyan rossz, mint az eredeti.
Nekem úgy tűnik, hogy a hibajelenség akkor jön elő, ha CD-t hallgatok, és közben esetleg olyan helyre kerülök, ahol rossz, vagy nincs vétel. Ekkor van az, hogy utána visszaváltva az eredetileg beprogramozott adó helyén valami más van.
Amúgy OK, hogy idehaza az RDS még gyerekcipőben jár, de az összes eddigi rádióm megbirkózott ezzel a ténnyel. Nemrég voltam tanúja, amint az AF követte a Bartókot ahogy haladtam, így lett először BART_K, majd BARTÓK, és BARTOK… ez elég ciki.
SEGÍTSÉG!!!
Mo-on az RDS-t bekapcsolva nem csoda, hogy ezt tapasztaljátok: érdekes módon úgy tűnik, egyedül a Pannon rádió ad RDS-sávon infokat, azért teker oda - de az sem teljesen szabvány...
Tehát: RDS KIKAPCS!!!
Külföldön bekapcs, JAZZ kiválaszt + TI (Traffic Information).
Be van programozva a Klub rádió az 1-es program helyre. RDS bekapcsolva. Amikor az 1-esre kapcsolok, kb 4 másodpercig szól a Klub rádió majd elkezd őrülten keresni. 10 másodperc múlva behozza a Pilis rádiót. Innentől kezdve hallgathatom ezt. Ha újra nyomok egy egyest, kezdődik elölről az egész.
Azért ez furcsa, hogy egy középkategóriás autóba a gyár nem tud egy olyan rádiót beletenni ami rendesen működik. Ilyeneket gyárt a Blaupunkt meg a Clarion??????????????????
Amit mondtál nem nyugtatott meg. A mostani rádióm rég óta nem csinált semmi hülyeséget, még a cserét is meggondolom. Az erősítőt a Kovácséknál építette be a vill. szerelő, nem tudom hogyan, Ő mondta, hogy van kapcsolt feszültség, és ajánlotta is az erősítőt. Drámai javulást nem okozott, talán ritkábban kapcsol ki a stereo, stabilabb a hangszín, de ahol rossz a vétel, ott most sem jobb. Azt hiszem 20db-t erősít. 4000 Ft-ért vettem a Média Márkt-ba. (Westend Cici center)
ma nekem is meglett a rádió. Hát.. a vételérzékenység nekem nem tűnik jobbnak, a csere után 5 perccel pedig csinált egy "adócserét", vissza is fordultam rögtön, azért is, mert az auto volume -ot elfelejtették aktiválni. Ez utóbbit hamar megoldották, de ez az adócsere dolog nem nyugtatott meg, azt mondták, ha többször is lesz ilyen, akkor telefonáljak, és faxolnak a peugeot-nak, amire 24 órán belül kell választ adniuk. Hát ez van..
Érdekelne az általad beépített erősítővel kapcsolatban néhány dolog. Pl. elfér-e a rádió mögött rendesen, honnan adtál neki +12V-ot(esetleg megbontottad a gyári csatit), mennyire javult a vétel? Ja, és te is arról beszéltél, ami 20 dB-t erősít?
Én is gratulálok, ma jól megnéztem a Kovácséknál egy két fekete macskát, hát azannyát tényleg állati... A bejáratási szabályokat betartani ma már szerintem bugyutaság. Azér én is kíméltem az első 1-2 ezer km-n. :-)))
MA MEGJÖTT AZ ÜLÉSFŰTÉSEMBE AZ ALKATRÉSZ!!!(persze a jó idő is)
Utolsó Európai!!!
A rádióm is.
Átvettem az ajándék tető csomit is, amit vigaszdíjként kaptam. Mi kell még? :-)))
Köszi a jókívánságokat! Az oroszlán metálfekete színű, belül szavanna (vagy elefántcsont). 1.6-os benzines motor hajtja.
Van olyan dolog amire oda kell figyelni a kocsi bejáratásánál? Pl. 1000 km-ig nem szabad túlságosan hajtani stb. ? Egyenlőre még kímélem és nem nagyon hajtottam 90 km/h-nál gyorsabban.
Vannak ilyen hüvelykujj szabályok?