Ma voltam megint a Kovácséknál, megnéztem az autót, és tudomásul vettem, hogy a héten nem vehetem át a kocsit. Az indok az volt, hogy csúsznak a rendszám kiadásával, és nem lenne kész időben... Ez van. A gumibotot nem vették igénybe, igaz nem fenyegetőztem. MÉG nem. Csalódott vagyok, mert a hétvégén már akartam robogni vele,és az ESP-re is kiváncsi vagyok..:) Na mindegy..tüntetést szervezek...jön valaki?:)))
A Kovácséknál vettem és ott is szerelték be. A hiba okaként ugyanazt mondták, amit te is: azon a bizonyos BSI furaton keresztül beszivárgott a wasser. Már csak azt nem értem, hogy miért nem sikerült rendesen leszigetelni ?! A szervizesek amúgy nagyon készségesek voltak. (Azt azért senkinek sem kívánom, hogy a szervizben előre köszönjenek Neki :-) )
A BSI csere nem lehet egy kis volumen pénzben a cégnek. Ha tényleg a riasztó és a BSI nem fér meg egymás mellett, akkor igencsak drága tanulópénz lehet ez a szerviznek.
Holnap viszem kézi mosóba a kocsit. Addig is csak reménykedni tudok, hogy az éjszaka folyamán az új tömítések megszáradnak és nem áznak újra el egy esetleges esőtől.
Érdekes módon nekem az első két hétben kétszer rosszalkodott a CD rádió, azóta három hónapja egyszerse. Az én autómnak semmi de semmi baja nincs, tökéletesen csendes, 85 fokos víz, stabil 8,5 liter fogyasztás (mindegy hogy milyenek a körülmények), minden műxik rajta. Pedig benne van minden 1,6 full Prémium. Igaz riasztóm nincs. Szerintem már kijavították a legsarkallatosabb hibákat. Ha meg véletlenül marad benne, arra van a garancia. Biztosan minden rendben lesz előbb utóbb!
Azt kell mondanom, hogy lehet, hogy a CD rádiós horrorokért nem is biztos, hogy maga a rádió a felelős.
Nekem kicserélték a rádiót, utána rögtön 5 percen belül kevert egyet az adókon. Ezt 2-3 napig csinálta, azóta nem. Viszont más autóval rendelkező kollégák is beszámoltak ilyen jelenségekről...
Én a következőt tettem: RDS ON, TA ON, REG ON (ez fontos lehet), így beprogramoztam a kedvenc adóimat, és azóta rendben működik minden. Lekopogom...
Az ESP-ről röviden,velősen:
Míg egy ESP nélküli autóval kritikus helyzetben(jégfolt,vízfolt,hirtelen kormánymozdulat) az autó megpördül vagy kicsúszik, az ESP-vel felszerelt autóval 'mintha mi sem történt volna' nyugodtan autózhatsz tovább.
Bonyolult elektronika és szenzorok koordinálják a négy kerék külön-külön történő fékezését. Ez a titok nyitja.
Van egy jó kis oktató film a Continental-TEVES honlapon.
http://www.contiteves-am.com/english/indexmit.htm
A New videos linkre kell kattintani és utána az ESP mozira.
Úgy vettem észre, hogy növeli a vezetés élményét is. Kanyargós úton lehet a hatását jól kitapasztalni. Ismert útszakaszon pl a Fiat Bravohoz képest +10-15 km/h-val nagyobb sebességgel lehet kanyarogni, de biztos ebben közrejátszik a 205-ös gumi is.
Persze az ESP nálam nem azt jelenti, hogy vadállat módjára lehet most menni, hanem egy plusz biztonsági tényező ami adott esetben életet menthet.
Nekem pont ez történt. A BSI csere is stimmel. Valami olyat hallottam, hogy az említett riasztó beszerelésekor a BSI doboza megfúrásra kerül egy vezeték bevezetésének céljából amin aztán ragyogóan beázik a BSI. Vagy igaz vagy nem, de azóta kicsit aggódok az autómosóban állva. Én még jobban is jártam mint az a kollégám akinek a Hungária körúton adta meg magát a BSI beázásból kifolyólag.
Melyik kereskedésnél került bele az említett riasztó?
Na igen, erre mondják azt hogy flottul mennek a dolgok. Szerintem a Kovácséknak pénzügyi nehézségeik lehetnek. Másképp miért dolgoznának maguk ellen. A pénz kicsit több mint 1 hetes üdültetésére csak annyit mondanak, hogy náluk ez a normális ügymenet....
Holnap megint szerviz. Egy kis motor diagnosztika. Kérdezgettem más HDi tulajt, és nekik sem tetszett a 78 fokos hűtővíz. Majd holnap kiderül mi a gond.
Horrortörténetem folytatódik. :-(
Az autó gyönyörűen futott, mígnem belekerült egy még azonosítatlan (állítólag valamilyen új típusú) Cobra riasztó. A beszerelés óta 2x-ra vagyok szervízben. Vígasztalásul most cserélik benne a BSI-t (azt hiszem így híjják az oroszlán elektronikáját vezérlő tutit).
Az autó érthetetlen dolgokat művelt: ha esett az eső a létező összes hibaüzenetet reprodukálta (lehet, hogy az autóm segítségével csinálták a kézikönyv hibaüzeneteiről készített képeket :-) ), gyakran záráskor egy mozdulattal ki is nyitotta az ajtókat (?!), kb. 5-6 zárási próbálkozásra sikerült elzárni (ja és kulcsra is ugyanígy reagált: bezártam, amire a kicsike zárt és már nyitott is) valószinűleg a drága lelkem nem akarta, hogy a gazdi egyedül hagyja :-)
Valaki tapasztalt már hasonlókat?
Ja és az első tankolások tapasztalatai alapján az 1.6-os premium oroszlán átlagosan 9.1 l-t evett 100km-en (80%-ban városi közlekedés, sok dugóval vegyítve).
En a Peugeot City-nel rendeltem meg es csak foglalot kellet adni es az atvetelkor kell kifizetni a maradekot. Tehat igencsak erdekuk, hogy csipkedjek magukat. Nekem 5-en lesz meg ha minden igaz. Alig birom mar kivarni...
Na, leírom az én esetemet. 02.12.-én du. 4-kor bementem a helyi márkaképviseletbe, közöltem az igényeimet. Kattintgattak, keresgéltek. Megtalálták azt az autót, ami nekem kell. Igaz, van még benne +70eFt értékü extra (az elképzeléseimen felül), de így is megfelelt. Az autó 250 km-re van. Megalkudtunk, lefoglalták. MÁSNAP vittem be 200eFt foglalót. 02.15.-én kifizettem a saját részemet és a bank is ekkor telefonon jelezte a hitel folyósítását. 02.18.-án telefonáltak, hogy du. 2-kor érkezik az autó, ha akarok, menjek ki, legyek ott. Akartam. 3-kor megjött. Nagyon tetszik.
A papírdolgok, üzembehelyezés 02.20-ra intéződnek, akkor, de legésőbb csütörtökön átadás. Ha jól összeszámolom, ez max. 8-9 nap. (Csak a hitelügyintézés miatt ilyen sok, de ezt nem is ök végzik).
A történethez hozzátartozik, hogy itt 5 év alatt ez a hatodik autó, amit cégem vásárol.
Hát én igazán nem értem, mit tökölnek máshol hetekig?
Egyedi rendelés ide vagy oda, akkor is tartsa be azt amit igért...persze csak szóban. Papíron az átadás időpontja jövő kedd lenne... Még az sem lenne késő...
Viszek tábori ágyat, de sátrat is, mert a szalon területén nem tartózkodhat ügyfél 7 óra után, max kisérővel, de azt kötve hiszem hogy szolidaritásból az értékesítőm ott alszik majd velem. Mindenesetre viszek gránátot és gumibotot, hogy legyen mivel kiverniük a fogaim, ha netán robbantással fenyegetőznék. ÁT KELL ADNIUK PÉNTEKEN! Ma voltam bent, és a keritésen belül, már ott állt Ő!!! Nem tudtam bemenni megnézni, mert az értékesítő szabadnapos volt... Mellesleg egy almazöld 307 elött érkeztem a szalonba..Csak nem Szisti volt az?:))))))))
vigyel magaddal tabori agyat. ha elkezdik, hogy hat meg nem adjak, majd, akkor mondod, hogy innen te addig egy tapodtat nem mozdulsz, amig oda nem adjak. ekkor demonstrative lepakolod a szalon kozepere az agyat, es lefekszel ra. esetleg jol lathatoan kikeszited a fogkefedet es a pizsamat is, hogy lassak, hogy komolyan gondolod az ottmaradast.
Pénteken kicserélték a hátsó lengéscsillapító gumibakokat. Az autóm mellett a szervizben szintén állt egy quartz 307, annak meg a komplett hátsó lengéscsillapító csere volt. Mintha halkabb lenne ,bár még valami zörgés van hátul, de szerintem az már az üléstámla lesz. Majd holnap nekiállok szivaccsal kibélelni a támla zárat.
Kihalok ha nem adják át a gépet pénteken.. Mit fognak kitalálni?? Már ott áll a Kovácsék telepén szegényke, várja hogy elvigyem.. Lehet hogy a rendszám, forgalomba helyezés stb ennyi időt vesz igénybe?! Na ne! Holnap is bemegyek, és megfenyegetem a kereskedőt:))) Nekem KELL a kocsi PÉNTEKRE! Gondolom ez nem nagyon fogja meghatni Kovácsékat:((
A műanyag elemnek már csak azért is ellenálló kell hogy legyen a sérüléseknek, mivel az első sárvédő lemezek is műanyagból vannak és ugye azok is színre vannak fújva. Gondolom ugyan azt a rugalmas festéket használják a gumi csíkoknál mint a sárvédőnél.
Mackor, ezt hajlamos vagyok elhinni, mert cuppantam már neki fának vele parkolás közben. Miután defibrilláltak, előre mertem menni megnézni, de nem volt nyoma a horrornak.
A szavazást ezennel lefújom és megállapitom, hogy nyert a Szinre Fújt. Sajnos most kellett lefújnom, mert épp vezettünk :-)
Más: egy ismerősöm céges 2,0-es prémiuma 3 hete figyel kifizetve a Frédi Béni-nél. Aszonták szegénynek, hogy még nincs vámkezelve, ő meg elhitte. Sajnos ez egy újabb adalék a már szokásos ,miért nem kapom meg a gépet vazze?,, cimű szado-mazo thrillerhez.
Van valakinek konkrét tapasztalata a fekete vs. színre fújt védőcsíkokkal kapcsolatban? Arra gondolok, hogy lehet-e Presence modellt rendelni fekete csíkokkal? Illetve mennyibe kerül egy utólagos csere?
Szerintem jól néz ki, persze csak akkor, ha szép tiszta, és metálfényű az autó.
Egyébként nekem azt mondták a kereskedésben, hogy nem sérülékeny, mert egy olyan spéci festékkel festik be, ami képes deformálódni anélkül, hogy lepattogna.
Úgy tűnik engem is utolért a Peugeot egy 2 literes (benzin) fekete Premium 307-es cégautó képében.
Mivel még csak két napja hajtom elég vegyesek az érzéseim mivel egy nagyobb kategóriából (Saab) ültem át a 307-be.
Remélem azért idővel túljutok olyan problémákon, hogy fékezéskor beakad a lábam a műszerfal aljába ami már majdnem véget is vettet a 307 rövid életének, stb...
Ha esetleg van valami jó ötletetek beállításokat illetően, vagy hogy mire érdemes figyelni az elején, azt örömmel venném!
Rögtön az aktuális témához: A fényerőszabályzást már kb. 8-10 éve megoldották egyes cégek egy un. Black Panel alkalmazásával, ami éjszaka nagyon jó szolgálatot tesz. Egy gomb megnyomásával a kilóméter óra és a hibajelzések kivételével mindenről leveszi a fényerőt! Nagyon jó mert egyáltalán nem bántja a fáradt szemet. A kérdés csak az, hogy miért nem használják más cégek is?
Szisti!
Nem vagy te egy kicsit maximalista. Még azt is vegye figyelembe az elektronoka, hogy viselsz -e napszemüveget? Kellene egy szenzor ami felismeri, hogy van-e rajtad napszemüveg, kell egy másik amelyik megállapítja a színét és sötétítés mértékét, sőt azt is, hogy nem koszos-e.
Nem rossz!
Más.
Még egy szavazat a fényezett csiknak. Tudom, hogy nem praktikus de szebb.
Ha a praktikum és a takarítás oldaláról nézem akkor a szavanna belső sem nyerő, viszon fantasztikusan jól néz ki egy sötét autóban.
Még egy adalék a csik cseréhez. Az egyik kollégám tapasztalata alapján. Ne igazán sikerült úgy lepattintani, hogy ne sérüljön a fényezés ( jó esetben a csikon, rosszabb esetben az ajtón).
Én benne vagyok, persze csak ha nem találják ki azt, hogy nem kapom meg a kocsimat időben.. Most tényleg félek ettől:))) De azért TÁMOGATOM az ötletet:))) Okos CommandAir:)))))