Én egyértelműen ennek tudom be a dolgot, valamint a két motor közötti nyomatékkarakterisztikai különbségeknek.
Az 1.6 16V 307-es 130-nál kb 8 litert, 150-nél kb. 9.5 litert eszik - a fordulatszám ekkor már jóval túl jár a 4500-on. (Bravo-összevetés: 160-nál kb 8.5 liter, 4000-es fordulaton.)
Bizonyos vagyok benne, hogy a Stilo takarékosabb ilyen sebességek mellett, ám emelkedőn vagy csak úgy simán nem lehet vele úgy elstartolni ötösben, mint a Puggal.
Marcsello! Mi a nem érthető vagy nem hihető abban, amit írtam? Ezek tények voltak, mindenféle szubjektivitás nélkül...
sokallom.
persze, nyilvan autopalyan nem lehet egyenletesen tartani, savvaltas, miegymas, de ugyanigy autopalyan, savvaltas miegymassal eszik a lajos picivel 8 felett 150 koruli atlagnal, az meg megiscsak egy benzines.
benzines 1.6-os 307 kb. mennyit fogyaszt ilyen temponal (autopalya 130-150)?
irtatok valahol lejjebb, hogy peldaul a 307 mennyivel dinamikusabb a stilonal, mert hogy rovidebbek az attetelek, viszont a stilonak jobb a fogyasztasa tartos nagy sebessegnel.
ez nem lehet az oka a dolognak?
Kezdem azt hinni, hogy nektek nem 1,6 16v motorotok van... A tietek 110 LE HDI? Akkor nem csodálkozom.
Stilo,
hát meg kell mondjam nekem a 806-os jobban tetszet kívülről mint a 807, de belülről a 807 nagyon jól néz ki. Viszont ha a 307 SW olyan szép lesz mint ahogy leírták, akkor a 807 nem éri a dupláját (ennyire saccolom az árkülönbséget)
A 131-es átlag nem feltétlen jelenti azt, hogy folyamatosan 130 körül mentem. Kellett gyakran fékezni a sok amatőr miatt aki index nélkül és hátrapillantás nélkül bemegy a belső sávba pont a "legjobbkor". Amit írtam adatot abban volt jócskán 150 és afölötti sebességgel haladás is.
ezt nem ertem egeszen. 130-nal 7.8-at eszik a hdi? az egyeltalan nem csucstechnikaju benzines 1.6-os lajosom eszik ilyen temponal ennyit, klima nelkul ennyit se. 150-nel eszik jo 8-at.
A 307-ben meglehetősen csöndes. 2 helyen lehet hallani brummogást: 2600-nál és 4200-nál.
Ez azt eredményezi, hogy az autó 150-nél csöndesebb, mint 140-nél (ez utóbbi közel esik a 4200-hoz). Én 150-nél simán tudok kultúrált hangerővel beszélgetni, vagy zenét hallgatni az autóban.
A 2600-as brummogás voltaképp csak gyorsításkor, pillanatokra hallható, mert ilyen fordulaton kár járatni az autót: ötösben valami 85 környékén mehet - tehát gyorsítani vagy lassítani érdemes -, négyesből meg föl kell váltani, és elnémul a motor. 2000-től bátran használható az ötös a rövid összáttételnek ksözönhetően.
Igen, kinézetre sima nyíló ajtó, de azt írják hogy toló, és egyik képen se láttam még olyat amin egyértelmű lett volna.
Mellesleg nektek a 110 lovas motor hogy jön be? Nekem egy xsara van ilyennel (céges) és egész jól megy, de a hangjával bajom van, mikor megkaptam azt hittem nincs benne olaj, olyan zajos volt 3000 környékén. Azóta némileg csendesedett a 8000 km alatt, de még mindig nagyon zajosnak tűnik. Peugeotban hogy muzsikál ez a szerkezet?
Hm...
Szívesen elismerem, ha tévednék, de továbbra is kételkedni vagyok kénytelen.
Van egy belső képem az autóról, ahol elég egyértelműen hagyományos hátsó ajtó látható. Emellett a külső karosszérián is jele lenne, ha tolóajtó lenne, nem? Valami vezetősín, ilyesmi? Én nyomát sem látom.
pedig ezt írják a honlapjukon:
"In the rear, besides easy access with _sliding doors_, the 307 SW offers 4-star quality, with variable seating arrangements so that sitting in the back means you still have one of the best and most comfortable seats in the house. "
Ezen kívül van egy kép ahol a belső teret mutatja amiben benne van a B oszlop is, de azon nincs rajta ajtó. Vagy leszerelték, vagy tényleg hátra van csúsztatva. (sajnos belinkelni nem tudom, mert flash animáció) Mellesleg a tolóajtó a legnagyobb találmány egy ilyen kocsinál.
Amit így elsőre tudni lehet:
- 5-6-7 személyes
- kétoldali tolóajtó
- 1,4 kivételével a szokásos 307 motorok
- panorámatető (külföldön széria)
Nekem egy 806-osom volt tavaly őszig, a 4 kölök miatt nagyon jó lenne egy ilyen. Állítólag itthon áprilistól jön, de ennél bővebbet senki sem tudott, ha valakinek itt van több infoja, akkor kérem ossza meg velünk.
Ment mint a disznó, csak így tömören :)
Gyorsulást nem tudtam vele mérni, mert nem volt a közelben 1 digit óra sem.
Bp-ről Győrig egy kicsit nyomtam neki az M1-en, de nem túlzottan. Az átlagsebesség 131 km/h volt, a fogyasztás pedig 7.8 l/100km ezen a szakaszon.
Most a végsebesség úgy 190 körül alakul. Ami nagyon tetszik ,hogy emelkedőn is tud gyorsulni. Igaz ekkor padlógáznál 16.6 l/100km volt a pillanatnyi fogyasztás. A múltkor meg írtam hogy a sík terepi padlógáz durván 3 literrel kevesebb.
Legközelebb lemérem igérem a 0-100-ra gyorsulást, meg a 100-fölötti tempónál a rugalmasságát. Mert ugye az is van rendesen :)
Termosztátot nem nézték meg, mert nem volt már időm elvinni. Érdekes a dologban, hogy a Kovács szerint állítani kellene rajta, a Grósz szerint meg nem. Most kinek higgyek?:)
Az autó átvételekor kapsz egy checklist-et, ha jól emlékszem átvételi jegyzőkönyv mellékletet, ahol tételesen fel van sorolva egy csomó dolog: az autó fényezése, üléskárpit sértetlensége, tükrök állapota, gumik állapota, kreszcsomag, fényszórók működőképessége, index, ablaktörlők, autórádió stb. A listán ha végigmész nagyon nem lőhetsz mellé.
Amit még a listán túlmenően érdemes megnézni és rákérdezni:
- a kreszcsomagot és azon belül főleg az egészségügyi csomagot, ami annak;
elválaszthatatlan része hajlamosak elfelejteni!!! (ez mondjuk benne van a fenti listában :-) )
- az autók nyílását és záródását érdemes szisztematikusan végignézni (van amikor nem tökéletesen záródik;
- ha riasztó van benne érdemes kipróbálni (pl. benne ülsz és ráélesíted, majd elkezdesz kalimpálni;
- szerintem érdemes a CD-t, vagy magnót is kipróbálni;
- a szövetszőnyeget megnézni, hogy benne van-e és csavarral rögzített-e (hallottam már olyanról hogy ez nem volt meg ?!);
- ha titán dypol (sebváltózár) vagy bármilyen más extra védelmi cucc van benne mindenképpen nézd meg, hogy le van-e pecsételve a garanciajegye;
Röviden ennyi jutott eszembe...
Amúgy nem kell tojni, ha bármi gond van az úgyis néhány héten belül kiderül és 1 éves garancia van az oroszlánra.
Hogy ment a hétvégi teszt az autóddal? Mértél vele gyorsulást? Nagyon érdekelne, hogy a valóságban mennyivel produkál többet a géped mint a 90 lovas.
Múltkor írtad, hogy a szervízben megnézeted a termosztátot. Azzal mi a helyzet, mondtak valami érdekeset?
Nekem az elektromos hibám, megint előjött. 1s-re megint elment minden majd vissza jött. Felhívtam a Peugeot Hungáriát, azt mondták már hallottak ilyen problémáról, de nem tipikus. Fogalmuk sics, hogy mitől van. Állítólag van valami, új keret szoftver, az modták lehet hogy az megoldja.
Én is egy jövendőbeli 307 tulaj vagyok.
/Talán a jövőhéttől. :))/
Eddig még nem volt új autóm, ez lesz
az első. Úgy látom , van itt pár
gyakorlott autó átvevő. /:)/
Tudnátok tanácsot adni, hogy átvételnél
mire figyeljek ? Akár konkrétan a
307-esnél ?
Én nagyon kedvelem az 1.6-os motor/váltó egységet, nyomatékos, csendes, dinamikus jószággá varázsolja a 307-est. Eltérően az Alfa/Honda jellegtől, nem pörgős a gép, hanem 2000-től hadra fogható, és 6500-ig folyamatosan húz.
Ez a rövid áttételezés eredménye is, aminek nagy tempójú utazáskor azért megissza a levét a user - 150-nél pl. simán 10 litert kajál (egy hosszabb áttételezésű gép kb. 8.5-öt). Békésebb tempóban azért akár 2-3 literrel is csökkenthető.
A klímának nem éreztem komolyabb gyengítő hatását - részben ismét a remek nyomatékviszonyok miatt, részben pedig azért, mert csak akkor műxik, ha arra valóban szükség van. Azért automata.
Szerintem a Peugeot 307 váltója egyáltalán nem rossz. OK, pl. a Hondák váltója jobb, de szerintem az Astra váltóját hidegen és melegen is veri. Amúgy ezzel a váltó-témával kapcsolatban: egyik sem rossz váltó, max. az érzet nem olyan finom, ahogy átsiklik (átkattog) egyik sebességböl a másikba.
Más, motor: akinek 1.6-os motorral van a 307-es azokat kérdezném, hogy mennyire vált be a mindennapi használatban? Én a gyakorlatban az egy pár próbaúton nem éreztem különbséget más 1.6-os motorú autók (kivéve Alfa Twin Spark, Honda VTec) viselkedéséhez képest. Szerintetek is így van?
Klíma: én eddig kicsit idegenkedtem az automata klímától, mivel tavaly rossz tapasztalatom volt vele. Viszont most vki betette a bogarat a fülembe, hogy míg mechanikus klímánál "kikeverek" egy hömérsékletet, és a klíma folyamatosan megy, addig automatánál ki/be kapcsol, ha éppen nem kell hütenie, emiatt az autó is kicsit jobban megy. Erröl mi a véleményetek? Teljes gáznál (gyorsítás) lekapcsol a digit. klíma?
A Vmax 192km/h, a gyorsulás 11sec. A Vmax idáig 175 volt sík terepen, a gyorsulást még nem mértem stopperral. Most hétvégén egy hosszabb túrán megpróbálom kicsit meghajtani.