ne ezaz. ha a 406 HDI110 150-nel otot eszik, akkor a 307 miert eszik 7-8-at?
itt nekem valami nem stimmel. nem lehet, hogy a szobanforgo 307-est orvoshoz kellene vinni?
Látom itten mindenkiből ömlik a szkepticizmus, hát aztat tudom akkor mostan javasolni, hogy nézzetek be a 406-os topicba, és kérdezzétek meg MetaCode nevű asztaltársunkat - az ő 110 lovas autóját (is) vezettem -, hogy miket tapasztalt a több ezer km-es útjain, amiket megtett vele.
A kihegyezésről pedig érdemes megkérdezni Pugfant, aki a 90 lovas 306-os HDi-jéből faragott a garancia megtartásával (!) jóval 100 ló feletti példányt, 300 Nm-hez közeli nyomatékkal. Jó példa lesz arra, hogy mennyire kell túltuningoltnak tartani a 110 lovas HDi-t...
Az Utolsó Európai
Hát nem tudom én is vezettem 406 HDI-t de nem volt túl meggyőző igaz az csak a 90Le HDI volt.Gonodolom a nagyobb kaszni,a váltó áttételek sokat változtatnak az élményen. Ettől függetlenül jobban izgat a 110Le HDI,merem remélni hogy nincsen kihegyezve a motor és nem 200.000km bírja. A régi Peugeot dizelek nagyon jók.
Kicsit OFF tud valaki az uj Ford TDci-ről valamit.Érdekes lehet összehasonlítani a különböző konszernek dizeleit :)
Finanszírozás:
Ahány ház annyi szokás.A márkakereskedők azzal a lizingcéggel szerződnek amikvel akarnak,ill. legnagyobb jutalékot adja,DE lehetőség van (általában) az általad preferált céget bevonni nem szokata elzárkózni. Nekik ilyenkor mindegy hogy ki csak vigye a kocsit (éves tervet teljesíteni kell,ha pedig ez meg van akkor úgyis olcsóbban kapja a forgalmazótól :) )
Egy előző hozzászóláshoz még annyi hogy ha valaki egyéni vállakozó akkor nincs nagy különbség a pénzügyi lízing és hitel között. Az egyéni ill. társas vállokozás nem cak a havi részletek kamat részét hanem a kocsi amortizációját is leszámolhatja ( 5év évi 20% )+ szerviz díjak,stb de ekkor kell cégautó adót fizetni (nem vagyok könyvelő)
Sziasztok,
Ugyan nem vagyok oroszlan birtoklo, de kovetem a topic-ot. Mivel most egy finanszirozasos kerdes merult fel, en is kerdeznek egyet: ha maganszemelytol veszek autot, bemehetek egy bankba es kerhetek hitelt a vasarlashoz? A hangsuly a maganszemelyen van, eddig csak kereskedotol vettem autot. Most melyik bank ajanlata a legkedvezobb?
Koszi !
pete
A Kovácsékat már én sem ajánlom! A negyedik átadási időpontot kapom tőlük, és hülyébb indokokat még nem hallottam:((( Nagyot csalódtam a cégben, Elveszik az ember örömét, már nem is fogok teljes szívemből örülni az új járgánynak. 3 hete KP!!! kifizettem a kocsit, azóta ülnek rajta... Kezd elegem lenni...Most azt mondják péntekre megkapom, de ha nem, akkor sem tudok mit lépni. Elegem volt, és végtelenűl csalodott vagyok. Ehhh...ez van..
- a tartós bérlet akkor jó, ha nincs más lehetöséged nagyobb költségekre. Minden azonnal elszámolható költségként (az összeg nagyságától függetlenül, mivel szolgáltatásról van szó) és a végén egy kellemes összeg növeli a magánpénztárcádat. Hátránya, hogy magasabb a havonta fizetendö részlet és a lejárat végén ha tovább akarod használni az autót akkor pénzügyileg nem jársz jól. Közben nem nagyon lehet kiszállni belöle, csak ha bevállalsz egy nagyobb pénzügyi veszteséget. Az eladás kicsit macerás, mert ha nem akarsz rosszul járni 1 hónap van rá és magyarázkodni kell az amúgy is bizalmatlan vevönek, hogy te hogyan is tudod eladni az autót, ha nem a tiéd. Ha a vásárló hitelböl akarja venni az autót akkor az megint bonyolítja a dolgot.
- a hitel akkor jó, ha nem az az elsödleges szempont, hogy költséget generálj. Kisebbek a havi részletek és az autót addig használod, amíg akarod. Ha akarod eladod fél év után, ha akarod 10 év után. Az eladás egyszerübb, mivel a cégé az autó és nem kell magyarázkodásba bocsájtkozni az amúgy is gyakran bizalmatlan vásárlóval szemben. A vásárló nyugodtan felvehet hitelt is vagy átvállalhatja a tiédet. Nem kell negyedévente engedélyt kérjél a lízing cégtöl, hogy ha ki akarsz menni az országból.
Én is most fogom eladni a tartós bérelt autómat de már elöre félek töle. Én legközelebb biztosan hitelre veszem. Hát kb. ennyi. Ha van egyéb kérdésed írjál mailt!
Én vezettem Fabia PDTDI-t és 406 HDi-t, szerintem az utóbbi magasabb szinten áll motorikusan. Nemcsak zajkultúrában, de erőben is (190-et úgy ment mint a szél, 150-nél 5 liter fogyit jelzett a számítógép).
Sziasztok 307-tulajdonosok és -használók!
Autót tervezek venni, 307-es a befutó, teljesen begőzöltem, mióta először láttam (Erdély-körúton, Csíkszeredán!, tavaly nyáron). A finanszirozáson gondolkodom, valószínüleg cégünk lenne a befutó, ezen belül vagy a tartós bérlet, vagy a hitel. Nektek van-e céges finanszírozási tapasztalatotok, tudtok-e előnyt-hátrányt mondani? Köszönöm, CM
-Túl sokat nem vezettem hidegben. Az elmúlt 3 hétben már enyhébb idő volt. Max -5 fok volt, de nem vettem észre semmi változást a hangján.
-Milyen tuningra gondoltál? Motortuning?
-Rugalmassági adat még várat magára a hétvégére, míg beszerzek egy nem mutatós órát :)
-Próbáld meg a Fábiánt felhívni, én ott teszteltem náluk.
-Van egy első szerviz ami fél év vagy 10e KM. Utána 20e KM a szerviz.
-A CASCO majdnem 16e, 10% önrész, min. 50K HUF
-Alkatrész ügyben nem tudok nyilatkozni, és remélem pár évig nem is kell hozzányúlni :) Vagy a kötelezően cserélt alkatrészekre gondoltál mint oljaszűrő?
-Megvétel szempontjából a Peugeot Kovács csak acél idegzetűeknek ajánlott.
CommandAir:
Gratula a géphez ! Átolvastam a topicot és kérdeznék még egykét dolgot!
Nekem 1 évvel ezelőtt Skoda Fábia 1.9 PDTDI :)volt (100Le,240Nm) nagyon meg voltam elégedve vele,de sajna meg kellett válnom tőle. Idén van lehetőségem újra egy jó kis dízelbe beruházni.Aki vezett új generációs dízelt az nehezn szokik át másra :).
Na szóval
A hideget hogy viselte a gép(hangosabb,stb..)?
Van-e tuning lehetőség felfele (gyári)?
A rugalmasságát ígérted a topicon,de nem találtam :)?
Hol lehet 110Le teszt példány kipróbálni?
Mennyi a szerviz intervallum és mikor mit kell cserélni? (olaj,szűrők,vezérműszíj stb)
Ha van CASCO-d (biztos van) mennyire horribilis?
Az alkatrész árak mennyire fájnak?
Hol érdemes megvenni és hol szervizelni?
Mit szeretnél tudni a 110es HDi-ről? Olvasd el pár régebbi hozzászólásom. Nekem nagyon bejött az autó. Még így 2000km után sem vennék mást mint HDi-t, csak ezt tudom mondani.
engem is érdekeltek volna ezek az adatok, annyit tudok, hogy áprilisban indul az európai forgalmazás, magyarországon még nem tudják (talán peugeot hungária?), az árát én valahova a zafira környékére teszem (4 - 4,5 körül az 1,6 16v), talán olcsóbb is lesz, mivel az 5 ülés a széria a plusz kettő extraként rendelhető (kérdés mennyiért). Szerintem az árkülönbség megmarad annyi az alap és a HDI/2,0i között mint a sima 307esnél. Ha ennyiért odaadják, én is benevezek egyre azt hiszem. De kiindulhatsz abból is, hogy a 307 1,6 16v pont egy árban van a xsara 1,6 16v azonos felszereltségű változatával (3,5 MFt). A 307SW-hez nagyon hasonló kvalitású xsara picasso 2,0 HDI 90LE motorral alap (SX) felszereltséggel (amiben azért már van automata klíma, 4 lufi, ABS, fedélzeti számológép, el. tükrök és ablakok, stb.) 4,7 MFt. ha ugyanezt a különbséget adod hozzá a 307 1,6 16v árához, a 307SW 2,0HDI 90LE olyan 4,7 - 4,8 millióra jön ki, amit ha még megtoldasz plusz 2 üléssel (ha kell), olyan 5 millióért van egy szuper autód.
Én úgy tudom, áprilistól rendelhető lesz, az áráról egy kukkot nem mondtak eddig. De mivel nem egy szimpla puttonyra való upgrade a dolog, nyilván nem 200 ronggyal lesz drágább...:-(
(Következő autónak én is ezt tervezem be amúgy...:-)))
Nekem nagyon tetszik az új 307 SW ! Tud valaki dátumot mondani mikortól és kb mennyiért lehet Mo.-on kapni? Mondjuk 110Le HDI vagy 2.0 benzinessel motorral?
Van valakinek gyakorlati tapasztalat az erősebb dizellel hajtott 307-ről?
PDTDI
ui:egyenlőre a nicknév marad,de ha veszek 307 SW változtatok :)
Ezért is hívom én csak fedélzeti számológépnek... :-))) Ha ilyen megbízható adatokat ír ki, jobb ha nincs is, csak félrevezet.
Még jó, hogy nem a feleségem vezetett amikor kifogyott a benya, mert akkor kaptam volna...
Nekem a zajjal komoly bajom van, ráaásul múlt héten valami iszonyat zaj jött előről olyan 130 körül. Kiderült, hogy eltörött a motor műanyag burkolatát tartó műanyag bolha, és a burkolat elszabadult a motortérben, még jó hogy nem vert szét semmit...
Ez ugyanaz a motor, az egyen-PSA 110 lovas 1.6 16V.
A 307 zajcsillapítása szvsz sokkal jobb, mint a Xsaráé (a HDi legalábbis jelentősen halkabb benne, benzines Xsarát még nem vezettem), ezért lehet a különbség.
A fedélzeti számítógép nem mindig megbízható, én rendszeresen a teletankolások alapján nézem a fogyasztást - bár ennek a pontossága sem mérnöki éppenséggel... Mindenesetre kialakult benne megy kép, hogy mire számíthatok a különféle használati módok/sebességek esetében.
hihető volt, és érthető, csak felmerült bennem a gyanú, hogy nem ugyanarról a motorról beszélünk. Én a xsara 1.6 16v 110 LE motorjával kapcsolatban krédeztem a zajról, és nem voltam abban biztos hogy ugyanarról beszéltünk. Egyébként nekem ez a motor a xsaraban a feleségemnél 7,8, nálam 8,5 literes átlagfogyasztást produkál a fedélzeti számológép szerint. Ugyancsak e szerint kábé az általad leírt fogyasztási adatokat vagy afölött produkálja a gép. De ugyanez a számológép miatt jártam már úgy hogy kifogyott a benzin, pedig még a megtehető távolságot 60 km-re "saccolta", tehát a pontosságáról nem vagyok meggyőzve.
HDIowner!
a dízel üzemi hőmérséklete 80, azaz nyolcvan (8*10) fok Celsius (353 Kelvin), a mutató nekem (306 HDi 90Le) a 80 fokos jelzés alatt szokott lenni 1 mutató-vastagságnyival, tehát olyan 78 fok körül mutat. EZ NORMÁLIS.
BENZINESNEK kell (szabad) csak 90 fokos hűtővizének lennie. pont
Felhívtam a Peugeot Hungáriát az elektromos problémámmal. A pasi igazából nem nagyon tudott mit mondani. Először elkezdte, hogy ilyen még nem nagyon fordult elő, de néhány perc után beismerte, hogy hallotak már róla, de csak kevés esetben. A pozitív dolog az, hogy mindig ilyen egy másodperces, reset jellegűen fordult elő másoknál is.
Fogalmuk sincs, hogy mitől van. Azt javasolta, hogy valami új keret szoftver elérhető a vezérlőhöz, azt kellene feltölteni, de hogy megoldja-e a problémát vagy sem azt nem tudja.
Rákérdeztem a termosztátra is, de egy kicsit össze vissza beszélt a pasas. Elkezde, hogy a HDI keveset fűt, ezért alacsony a hűtővíz hömérséklete. Mondom neki, hogy ez OK, de a termosztát kinyit 80 foknál ezért nem melegszik tovább. Erre, azt mondja, hogy azért nyit a termosztát 80 fokon, mert egyébként 90 fokon nyitott termosztátnál nem tudná tartani a motor a hőmérsékletet és akkor nem lenne fűtés az autóban. (Azt állította, hogy zárt termosztátnál, nincs fűtés) Szerintem a pasinál ezen a téren teljes volt a sötétség. Nem is tudtam vele zöld ágra vergődni.
1. Szerintem a 307-nek valószínüleg a legnagyobb légellenállása van a kategoriájában. Még ha a formája jó is, a magas építés miatt nagy a légellenállása. Ez is egy ok a nagy fogyasztásra nagy sebességnél.
2. A másik, hogy szerintem a sebességmérője elég pontosnak a 307-nek. Pl. opeleknél sokszor előfordul, hogy az óra 160-at mutat és az autó csak 145-el megy. Ez is egy látszólagos fogyasztás növelő tényező.