Van. Nem olyan nehéz, kevesebb "haszomtalan" terhet kell cipelni és a fogyasztáson is javít. Különösen akkor, ha fel kell tenni! 80 km/h-val osonhatsz el a legközelebbi gumis műhelyig... :)))
Én benne vagyok, ha szőr a szőrben hajlandó vagy elcserélni a kereket. Én két és fél hete vettem át a Lacetti kombimat mankókerékkel. ha a Nubira pótkerék 195/55R15-ös, és a felni is jó a Lacettire, akkor benne vagyok. Azért ide írtam, mert az emiled nem publikus.
Hali!Én egy Nubira III pótkerekét cserélném el Lacetti mankókerékre.A pótkerekem még nem volt használva és gyári Kumho gumi van rajta.Ha valakit érdekel a bartel emilen elér.Köszi
Családi okok miatt eladnám Lacettimet. 2005. márc. végén lett üzembe helyezve, mentazöld metál, ködfénylámpával, gyári extrákkal, áron alul... Az 5ajtós verzió, 1,4es motorral.
Valami olyasmi rémlik nekem, hogy a téli gumi, tán anyagszerkezetéből kifolyólag puhább, s ezáltal természetes, hogy jobban tapad /ebből kifolyólag jobban is kopik száraz úton --> pont emiatt gazdaságosabb, javallt tavasszal lecserélni/, mint a nyári, vagy a 'négy-évszakos'.
A téli gumik szerkezete csökkenő hőmérséklet hatására keményedni kezd addig az optimális/?/ pontig, ahol a legjobb tapadását tudja kifejteni, 'minuszos' hőmérsékleti tartomány/ok/ban.
A nyári gumikkal a baj, pont a túlkeményedés miatt /s ezáltal nem megfelelő tapadás, megcsúszás veszélye --> irányíthatatlanság/ kockázatos télen közlekedni.
Oszt, lehet, hogy most valamiféle 'okos-tojáskodást' sikeredett karcolnom, de a hozzáértők részéről lehet cáfolni is :))))
Igen, az ami gyárilag van beletöltve, a Sajóban mérték, de rosszul emlékeztem, nem -38, "csak" -36 fokos, ráírták a kiegyenlítőtartálytra. :-).
A téli gumihoz.
Nyári 195/55R15 85V Kumho 769 Powermax vs. téli 185/60R15 84T Michelin Alpin A2, kb. 100 km téli gumis száraz, városi futás után.
1. gumizaj szinte semmi, elkezdtem a motor és a futómű hangját meghallani :-) 2. lényegesen kisebb az alulkormányzottság, azokba a kanyarokba ahol a Kumhoval "rá kellett húzni" a Michelin végig tartja az ívet, S kanyarokban nem érezni a "infelkciós pontnál" a gumi oldalterhelés változás miatti szlipjét (hétvégén meglátjuk a Bükkben hogy viselkedik). 3. Lényegesen jobb az utazási kényelme, - aki jár Miskolcon az Ifjúság, a Corvin utcákon , illetve a Madrász Viktor, Battyhány Lajos, Palócyz László, Kis Hunyad útvonalon az pontosan tudhatja mire gondolok - nem rázza ki a fogamból a tömést az autó.
A Kumhohoz még egy, nekem nagyon nem teszik, hogy szinte semmi öntisztulása sincs, még a kerékcsere alkalmáva is volt olyan zúzottkő a bordák között ami a Chevy Sajó hátsó - autótároló - udvaráról, az átadás idejéből származik, pedig az óta 5784 km-t futottak ezek a gumik és amikor és ahol megtudtam tenni kipiszkáltam a mintába beékelődött kavicsokat.
azok a mutatók szerintem se túl pontosak szoktak lenni. Csak tájékoztatásul szolgál.
Pl. nemrég benzintank mutatta nekem, hogy 1/4-en van. Akkor gondoltam megy bele 45L, de csak 36 ment bele!
Mértem egy fogyasztást: 7,29!
492km-en mértem: kb. 75% országút, 20% város, 5% szar tanyai földút! 3 személy, full csomag, néha kevés fűtés
szerintem ez egész korrekt érték, figyelembe véve a fentieket és azt, hogy szerintem nem vezetek vmi benzinkímélő üzemmódban és az auto még bejáratós, most kezdtem menni vele többet igazán. Tehát gondolom ez még javul.
Van egy kérdésem. Ami alapból a kocsiban van hűtőfolyadék (nyáron vettem a kocsit). Az szerintetek mikor fagy meg, meddíg bírja?
Bár nemsokára megyek a Sevi-sajóba Miskolcon gumitvenni, kereket cserélni és megkérdem, nézetem, de gondoltam megkérdem itt is, hátha tudja vki.
Yamato, neked ahogy írtad megnézték és -38 volt nem? az az volt ami alapból a kocsiban van, vagy cserélted?
A téli gumival kellemesebb a rugózása, nem annyira "pattogós", kemény az autó mozgása. Azt hiszem az első adandó alkalommal megszabadulok a nyári Hankok gumiktól.
Számomra ma délután volt az az első adandó alkalom: sikerült még akcióban vennem négy téli gumit Matadorból 14900 Ft-ért/db (195/55/R15 85 T). A régiket rögtön leszedettem, az újakat meg felrakattam az alufelnikre. A Hankookokat felhordtam a padlásra (ott lesznek tavaszig).
És valóban nagy élmény volt kipróbálni a téli gumikat. Érezhetően nagy a különbség. Csodálatosan fekszik az úton és tapad rá. Tényleg lágyabb a rugózása és nagyon engedelmes a kormányzásra.
Bevallom: életem első ilyen élménye ez. Korábban sosem volt téli gumim. Sem az MZ 250-en, sem a Trabanton, sem a Zsigulin, sem a Seaton, sem a Nexián. Telente nem is egyszer fordult elő koccanás. De most a Chevinél végre örülhetek az igényes biztonságnak...
Nagyon úgy tűnik, hogy a Lacetti üzemi hőmérséklete 85 fok
Kérdés, honnan veszi a jelet az érzékelő és mennyire pontosan kalibrált maga a mutató?
Hozzávetőlegesen pontos értéket akkor kapsz, ha meleg motornál lecsavarod a kiegyenlítőtartály fedelét (nem ajánlott) és ott méred meg a hőmérsékletet.
Nagyon úgy tűnik, hogy a Lacetti üzemi hőmérséklete 85 fok, legalább is a mutató szerint.
Amúgy meg az Astrámnak volt beragadva a termosztátja, amit a városban csak abból derült, hogy húsz perc alatt sem melegedett fel a motor. Viszont Horvátországban, az autópályán képes volt a kékig hűlni.
A termosztát folyamatos működésű. Ez azt jelenti, hogy télen kevesebb, nyáron több vizet enged a hűtőből a motor felé. Valamennyi termosztát egy számjellel van ellátva, ami jelzi, hogy mekkora az a hűtővíz hőmérséklet, aminek állandó értéken tartására törekszik. A magyarországi klímán ez az érték általában 92 °C.
Ha a termosztát megadja magát (bekrepál) két eset lehetséges:
- vagy azt tapasztalod, hogy a hűtővíz az istennek sem akarja elérni az üzemi hőmérsékletet,
- vagy azt, hogy amint bermelegedett a motor, fel akar forrni a hűtőviz.
Az első esetben (ami a szerencsésebb) nyitott állapotban, a második esetben zárt állapotban döglött meg a termosztát. Egyik eset sem használ a motornak. Az első eset növeli a dugattyúgyűrűk kopását, a második eset tönkreteszi a hengerfej tömítést.
A hullámpapírral történő hűtőtakarás nagyon igénybeveszi a termosztátot (a hűtőventillátor villanymotoját is - ezen túl, fölöslegesen terheli a generátort, ami végeredményben a fogyasztás növekedéséhez vezet) és növeli a termosztát bekrepálási hajlamát.
Nu, akkor a karton ötlet - meg különben nem találtam sem gyáribam, sem tuningban Chevys elmblémával rendelkezőt:-)) - khmm, hmm, izé meg gagyi és haszontalan elvetve:-) Köszi mindenkinek. Üdv Y.
MAX 70%-át takard és lehetőleg nyáron is hagyd benne, mint én tavaly.... :-)))) Jó lesz a fűtésed nyáron is! Ha beválik küld el szabadalomként (gyári extra) a gyártónak. Biztos küldenek egy zsák pénzt vagy kartonpapírt made in U.S.A. :-)
"Az ablakemelő kapcsolók szép zöldes színben izzanak elöl-hátul, de nálam a blokkoló gomb nem. Nem tudom nálatok hogyan van ez? Az enyém rossz?"
Nu megnéztem, az enyém sem világít, ezek szerint ez a "gyári beállítás".:-)
Más.
A legutóbbi - kiugró - fogyasztásommal kapcsolatban kaptam olyan tanácsot is, hogy takarjam le a hűtő kb. 75%-át hullámkartonnal, mert így hamarabb eléri az üzemi hőfokot és kevésbé hűl vissza, ha 10-15 percre megállok valahol bevásárlás, gyerek az iskolából stb miatt. Véleményem szerint kmm, hmm, izé. Szerintetek?
Ha netalán egy utólagos felszereléű külsö-belső hőmérő beépítésére adnám a fejem, hogy lehet a - mondjuk az első lökhárító belső oldalára felragasztott - külső érzékelő vezetékét bejuttatni az utastérbe?
Tegnap, ahogyan álltam be a garázsba, odavetődött a pillantásom, és eszembe jutott a kérdésed. Na, most vagy az enyém is hibás, vagy gyárilag ilyen, mert nekem is"csak" a 4 kapcsoló fénye pislákolt; ún "ablakemelő-gátló gomb" :-))))))) nem adott fényt. Sz'al ez gyárilag lehet akkor ilyen. Jöhet a sör:-))))))))
Yeahh Sir! Volt két erős jobb első kerék mögötti érintő, parkólóból ki az útra, egyik hely a járda keskenyebb mint a keréktávolság és a lendületes igyekvés miatt leért az alja, a másik meg egy marha magas és meredek járdaszegély - szintén parkoló kijárat - és nem volt elég hely "átlosan" lemenni, "baromállat" a vaker 15 éves roncs Audijával szemből rámhúzott, féltettem a Hercegnő elejét, a festés többet ért rajta mint a sucker egész tragacsa. Melletem ült a tőlem csak kicsivel nagyobb darab fiam, hátul a feleségem és a menyem, ez a nyégy személy :-)) elég volt, hogy leverjem az alját:-((. Üdv Y.
Nu még egy off téma. Én komálósként jártam a Bükk kupákra, Poran Ralire, Taurus Ralira és voltak pécsi ralis haverok - Nyitrai Béla, Simon István - Isten nyugtassa, Ranga Lacit Kurcz Árpáddal először még Lada VFTS-sel láttam a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt és a Parasznya-Varbó gyorsaságin. Azok a 130-140 pacis csodagépek, meg az 1976-os Kiss Zoltán féle 1600-os gruppe 2-es Moszkvics és csúcs gép a Ferjáncz féle Renault Alpin, - igaz ez egy kicsit régebben - ahhhhhhhhhhh. Üdv Y.