Lehet, hogy félreérthető voltam.
Az a bajom, hogy miért modanak egy értéket, ha az nem tartható rendes körülmények között. Valóban többnyire városban használjuk az autót és tél is volt közben, ami szintén jobban növelheti az olaj elhasználódását. Lehet, hogy falábú is vagyok.:)
Elhiszem a számítógépnek, hogy "itt az idő", de akkor mi volt régen, mindenki tök elhasznált olajjal járt?
Pont most homalyositott fel egyik kollegam, hogy van olyan tipus ahol a tererzekelo 30sec utan aktivizalodik. Kiprobaltam es igy mulodik :-)
A corsa egybol vinnyogot.
Gondolj bele, ha annyi ideig áll az autód egyhelyben járó motorral ameddig mondjuk megtehetnél 30000 km-t is (u.a. benzinfogyasztással), akkor igaz lenne, hogy 30000-es a szervíz és mehetnél a 0 megtett kilóméteres kocsiddal 30000-es szervízre. Természetesen ez most a legszélsőségesebb ötlet volt, ami ugye nem igaz, de szemléltetésnek jó. A 30000-es szervíz ciklusban vannak tapasztalati értékek, de az csak statisztika. Te döntöd el, hogy a kilóméter számláló alapján mész 30000-et vagy csak egyhelyben járatod a motort.
Nem lehetséges, hogy csak városban közlekedsz és azt is a legnagyobb csúcsforgalomban?
Egyébként nem tudom, hogy függ-e pl az olaj minőségétől a megtehető kilóméterek száma (mert ugye ez is befolyásolhatja a dolgot). Lehet, hogy baromi szar olajjal töltötték fel annó a verdádat.
Nem túl szerencsés kombináció (se riasztó se váltózár)... Vagy az ajtónyitásra megszólal a sziréna? Egyébként, ha ma rendelném a kocsit nem ragaszkodnék a riasztóhoz (már háromszor nem engedett be), megelégednék a sebváltózárral, ami hatékonyabb "(el)riasztó".
Arra számítottam, hogy nem 30000-re fog kijönni a szerviz, de ez még a 15000-nél is rövidebb. Ezekszerint a 30000-et úgy lehet elérni, ha a gépjármű legelső indításakor lassan gyorsítasz 90-re és ezt tartod 30000-kmen keresztül?
Ez nem a fogyasztó megtévesztése? :)
Igen kifizettem de csak otthon vettem eszre, hogy nincs benne es a kontakt ember pont siel a heten de nem hiszem, hogy problema lesz belole mert ismeros :-)
Amugy a tererzekelo sem mukodik, remelem hetfoig nem lopjak el, akkor jon vissza az ember.
Ezek szerint mégiscsak az indítókulcshoz van köze a papírnak...
A kocsmba szerelt Titan Dipol zárnak saját kulcsa van. Egyébként nem nagyon lehet magát a zárat észrevenni, mert a sebváltó alá, oldalról kell benyomni a rudat s nem lóg ki a konzol síkjából.
Kifizettették veled a zárat?
Még mindig nem elég hülye a kérdés, de már jobb:)) A váltózár lényege az, hogy mechanikusan gátolja a váltókar mozgását. Semmi elektrónika, csak a nem savazható, nem fúrható, vágható stb...zár van ott, és egy rúd acélból vagy vmilyen ötvözetből, amit a váltó alatt a kardánboxon dugsz át, és ez reteszeli a váltókart, mondjuk hátramenetben. Kulcsal nyitható, és semmi köze a központi zárhoz... Remélem érthető voltam, ha nem akkor emilben majd kifejtem bővebben ha érdekel...
Baráti üdvözlettel: Kiki
Ui.: Simai megijedhetett, mert még a héten át akarja adni a kocsit, pedig csak keddre igérték. Szerintem nem tud eléggé beszarni, hogy holnap megkaphassam:(
Ezt is lehet nullázni otthon is. Az első szerviz
pedig 30e km-nél van, a karbantartásjelzőnek
ehhez kell(ene) kalkulálni.
10e km-nél csak garanciális szemle van.
HDIowner!
A mi régi autóinkba _nem_ intelligens az esedékesség-jelző, egyszerűen visszaszámol - ráadásul Te nullázhatod (gyújtás ráadáskor nyomni a napi nullázót), sőt választhatsz a 15 ill. 20ekm-es periódusok között (gyújtás ráadáskor 10mp-ig nyomni a napi nullázót)
Én maradtam a 20ekm-esnél, mert 10ekm-enként van szervíz (olajcsere is!)
Az, hogy az első szervízt 13700 km-re tette a computer, kifejezetten a nyugis vezetést feltételezi, mert az első szervíz 10ekm-nél van _minden_ autónál!
Vszleg ezt az intelligencs rendszert csak computerről lehet nullázni, a szervízben.
Nekem egy HDi-m van, de azon az intelligens szervízjelző halál pontosan együtt megy a lefutott km-rel.
Eddig a 20.000-es szervizen van túl az autó és az pont 20.000-nél volt esedékes. Én mondjuk sokat megyek autópályán és ország úton, de azért enyhén szólva furcsa, hogy semmilyen irányba nincs eltérés!
Te örülhetsz, a te autódban tényleg van intelligencia. (Meg a szervíz is örülhet, több lét tudnak leakasztani rólad!)
Nekem is volt fonalkod a kulcson(en is kidobtam :-)) de nincs sebvaltozaram pedig redneltem bele. Vagy azt is a kozpontizar nyitja es nem latszik semmi a valton?
Bocs a nagyon hulye kerdesert.
Köszi az infókat P307 és szistipisti, a légterelő ügyében.
Természetesen most már értem a működését ennek az ablakemelőnek.
Amit viszont nem értek, hogy akkor miért akarták rámsózni! Hát úgy is kiderült volna, hogy nem fér össze a két dolog, akkor meg a fejükhöz vágtam volna.
Egyébként én is kezdek egy kicsit aggódni, mert a jan. közepén megrendelt febr.6-ai gyártásba benne lévő "kocsimról" még semmi hír.
Nem tudjátok, ez normális?
Azért most már egy hónapja bekerült a gyártásba!
Tudjátok, az a szomorú, hogy ez nem csak a Kovácsékra jellemző. A Fábiánt a kis 106-sommal messziről kerülöm.
Sok éve fordult elő a következő: az x ezres szerviznél otthagytam a kocsit, másnapra kész is lett. Próbálom indítani, de a beindításhoz túl kevés volt a feszültség, viszont azt látom, hogy a rádió egyből bekapcsol. (külön áramkörön volt) Mentem a T. munkafelvevőhöz, aki megpróbált meggyőzni arról, hogy rossz az aksi, vegyek újat. Hihetetlen fantázával kitalálta, hogy már öreg (2-3 éves), stb. Azt nem volt hajlandó elismerni, hogy a szerelő bekapcsolta és úgy is hagyta.
A következő szerviznél Kovácshoz mentem, láttam a plakátjukat, ingyen van a kocsimosás - persze egyből kértem. A végén megkaptam a javítás számlájáz - óradíjban rajta volt a kocsimosás.
Annyira felháborító, hogy mennyire hülyének nézik a kedves vásárlóikat - akik birka módjára be is állnak a sorba, mert sajnos nem tehetnek mást.
Nagyon tetszik a 307, de nem tudom, kihez menjek. Lehet, hogy más autó lesz a végén belőle.
Remélem, olvassák a topicot a Peugeot-s illetékesek is.
új hozzászólóként magamról annyit, hogy február 1-től 307 tulajdonos volnék magam is. (Csak, hogy borzoljam a kedélyeket, elmondom, hogy én is Kovácséknál vettem az autót, DE a Fórum néhány szerencsétlenebb tagjával ellentétben, nálam a kereskedő a fenti időpontot jelölte meg előzetesen is átadási dátumként :)...)
Szóval, elérkezettnek éreztem az időt, hogy hozzászólásommal "gazdagítsam" e fórumot, mert tudni vélem a kulcs - kártya kérdésre a választ.
A kulcshoz kapott műanyag kártya kell pótkulcs rendeléshez, vagy a kulcs újratanításához (esetleges BSI csere...). A papírfecni szerintem a sebváltózár kulcsához van, de ez nem tuti.
Simán visszakeresik a számot a rendszerükben... Itt inkább maga az elv ami elkeserítő. Kovácséknak 4 értékesítője van, ezek közűl 3 már tuti hogy felkészületlen és tájékozatlan. Mikor rendeltem a kocsit, és kérdeztem hogy mit gondolna, ha még beletetetném az ESP-t is a kocsiba ez volt a válasz: "Érdemes megrendelni, mert így teljesebb lesz az autó felszereltsége":))) Ergo azt sem tudta mi az az ESP. A dologhoz hozzá tartozik, hogy ha nem tudtam volna hogy decembertől rendelhető, akkor még le is tagadják a dolgot, merthogy az egy másik extralistás(valószínűleg egy újabb) papíron volt..
Szomorú ez. És nem vagyok biztos benne, hogy ez csak a Kovácsnál és a Centrálnál megy így...
a szervíznek valószínűleg megvan a kódszámsor a komputerjükben, vagy ha nincs, akkor simán vissza tudják nyomozni. Ha rájuk vered a balhét emiatt, és a PuG Hungária is tud erről, akkor nagyon is érdekeltek lesznek ebben... Bár simán letagadják majd Kovácsék, hiszen bizonyítani ezt nem tudod.
Kellett kapnod egy kékes színű, hitelkártya nagyságú lapocskát, ami le van ragasztva a kulcs utánrendelési száma. Ha a kulcson lógna egy fecni, bárki akinek a kezén átmegy, tudna rendelni kulcsot a kocsidhoz.
Nem lennél vidám :)
Más.
Nekem most érkezett el a "30000-es" szerviz. A gondom csak annyi, hogy a kocsiban 13400-km van. Tudom, hogy "intelligensen" méri a szervizciklust, de ez egy kicsit durva. Nálatok is hasonló a helyzet?
Hát ez van, megszívtam. Most már csak arra lennék kiváncsi hogy a többi 307 tulajnak erre a kis cetlire felhivták-e a figyelmüket hogy öreg ezt ki ne dobd a kukába mert akkor nem lehet pótkulcsod. Járt még valaki így?
Amúgy tényleg egy jelentéktelen kis vacak volt az a vonalkód ahogy most visszagondolok. Semmi Warning vagy Attention felriat nem volt rajta. Mondjuk ez a Peugeot hibája is. Ha az immobilizer kódjának tudnak külön műanyag kártyát gyártani(kaparós sorsjegy) akkor a kulcs kódjának mi a fenéért nem tudnak??
"Szóval a kereskedő azt mondta hogy ezzel nem kell foglalkozni."
Aztaqrva! Ez nem semmi!:-( Hogy a jó életbe' hordozhat a föld egy ekkora taplót a hátán??? Normális az ilyen? Ezt azonnal a Pug Hungária felé nyomnám! Szerintem egy 10 éves kissrác is jobban informált egy ilyen balféknél, hogy dolgozhat egy ekkora állat egy Pug kereskedésben?
Megjegyzem, az nem lehet, hogy esetleg eljátsza ezt másoknál is és aki véletlen otthagyja azt a kis kódcetlit, annak mindjárt másolódik egy kulcs, amivel később el lehet lopni az autót?
Mert hogy valaki ilyen alap dolgot ne tudjon, de hogy egy komplett szalon ne tudja (vagy nem mondják neki?), az hihetetlen!
Most fogom tökön szúrni magam :(
Előszedtem a 307 kézikönyvét ma este, hátha mond valami újat 1 hónap után.
Hát mondott...
Azt írja, hogy a kulcskarikán van 1 kis vonalkódos papír ami az újabb kulcs rendeléséhez kell. Emlékszem hogy volt is rajta egy mini vonalkódos papír, rá is kérdeztem a kereskedőnél (akit a fórumban mézga géza is említett karláncos topmenedzser néven) hogy mit kell ezzel csinálni. Szóval a kereskedő azt mondta hogy ezzel nem kell foglalkozni. Én meg nem is foglakoztam fele, leszedtem a kulcsról és már valamelyik szeméttelepen lehet.
Na most ilyenkor mi van? Nem tudok már pótkulcsot rendelni hozzá?
Köszönöm a szíves fogadtatást. Jól esett.
Szerintem semmi helye bármilyen ellenségeskedésnek a két topic között (és általában sincs), legfeljebb nemes baráti versengésnek és kölcsönös érdeklődésnek. Jó példát mutatattak erre "amc" és "CommandAir" topic társaink. (Megj.: erről egyébként írtam a másik topicban is). Egyébként is utálom a "dögöljön meg a másik tehene is" jellegű hozzáállást.
Remélem, hogy a a 307-esnél tapasztalt kezdeti apróbb gyermekbetegségek okaira mind fényderül, garanciálisan és gyorsan orvoslásra kerül és az újabb szériáknál már nem is jön elő.
A Stilo a 307-eshez képest még nagyon fiatal jövevény, így engedjétek meg remélnem, hogy itt ne tapasztaljunk annyi problémát, főleg ne komolyabbat.
Örömmel látlak, különösen azért mert bár más márkát képviselsz, de nem azért jöttél, hogy bennünket piszkálj. A légterelőnek majd utána nézek, köszi az infot. A 307 becsípődésgátlója is működik menet közben. A naptető is becsípődésgátlós.
Megvárom, amíg Tigris megkapja az autóját, aztán felhívom a figyelmét a Kovácséknak erre a topikra, ha netán unatkoznának, legyen mit olvasniuk. Mert unatkozni úgy látom fognak, hisz csak idő kérdése és a vevők azok elfogynak. Én magam privátban több levelet kaptam, hogy előszőr a Kovácshoz mentek volna, de ez a topic elriasztotta őket. Ezek a Kovácsék nem normálisak!
Előző levelemből láthatod, hogy a Stilo topic-ból rándultam ki ide.
Régóta figyelem mély együtérzéssel és egyre növekvő felháborodással a canossa járásodat.
Jómagam sajnos semmilyen effektív segítséget nem tudok nyújtani, de talán az is jelent valamit, ha kifejezem öszinte együttérzésemet.
Remélem a kocsid hamarosan meg lesz.
Remélem továbbá, hogy ezután nem fogsz, fogtok megállni. Rá kell húzni a vizes lepedőt erre a kereskedésre!!!!! Már csak az esetleges további áldotainak az érdekében is! Nem szabad, hogy legyen esélyük még egy emberrel így kib@szni.
Egyébként tudom még ajánlani minden olvasónak, hogy az esetet ismertessétek (objektíven) más kereskedésekben is. Én meg fogom tenni a FIAT kereskedésemben.
Tigrislábkarom!
Kitartás és nyugalom! Amíg meg nincs a kocsi, addig ez a legfontosabb, nem kell, hogy még rá menj Te is.