Szerintem jöhet a logo, bár nem akarok a topic nevében nyilatkozni. Nekem mindenesetre tetszik.
Ami a hibákat illeti: A kezdeti szériák bizony szériahibákkal rendelkező alkatrészeket tartalmaztak. Nálam az akkumulátor, a hátsó lengéscsillapítók és a gyári CD-s rádió volt hibás. Ezeket kicserélték garanciában, azóta nincs probléma. És az autó annyira jó, hogy én magam, aki aberrált szinten utálok bárhova is kényszerűségből menni, azt mondom: belefér. Így is imádom a 307-est... :-)
Egy apró kérdés: kicsit takaritottam a vinyómon és találtam egy korábban készitett 307-es topiclogo-t. Van már 206-os és 406-os a fórumon. Kell nektek egy 307-es esetleg? Ha igen, akkor szivesen felrakatom. Igy néz ki:
Én a január 2-án megrendelt kocsimat TALÁN holnap vehetem át. Amúgy a 2 hónap az reális. Én eladtam a régi autómat (renault clio II) amint megmondták hogy itt a kocsim, vesztemre:))) A német autókról csak annyit, hogy a családom minden tagja vw, ford vagy opelt használ, de szerintem ebben az árkategóriában a 307 a legjobb ajánlat. És még szép is... Miután lassan már egy éve gyártják, remélhetőleg kinőtte már a gyermekbetegségeit. A francia kocsikat imádni kell és lehet:))))
Üdv.: Kiki
ui.: a hibákról én még nem tudok nyilatkozni, majd a többiek részletesebben tudnak majd segíteni. Csak várd meg a hétfőt... Hétvégén autóznak:))))))))))))
kb.mennyi idő alatt jöhet be a kocsi, ha megrendelem a gyártását?
nekem 2 hónapot mondanak, ami nem is baj, mert a régit el kell adnom ill. az extráimat nem igen tartalmazza egy a készleten lévő 307 sem...
Láttam a Kovácsos véleményeket, fene se tudja, engem egy csókos ember vitt be, akinek a haverja a bizonyos Simai T. (ért. vezető), úgyhogy baba kiszolgálást kaptam + kedv. + igen jó, VIP. hitelkonstrukciót (kezelési költség+jutalékmentes).
Hétfőn tesztelek...rákérdezek egyre s másra.
Amiért izgulok, hogy még soha sem volt peugeot-om. német autók....A sok, sok leírt apró bosszantó hiba is a németek mellett döntene, dehát gyönyörű lenne a fekete 3 ajtós 1.6-os.....
nehéz döntés, nincs kedvem egy 4m-es kocsival a szervízbe rohangálni.....
Csak egyet mondok!! Ha szeretnéd megkímélni az idegeidet, akkor NE A KOVÁCSÉKNÁL VEDD! Amúgy a 4% nem rossz... Nekem a majdnem 4 heti késésért 1 riasztó egy váltózár és gumiszőnyeg (vagy szövet)járt. Ez van, semmi több.
A Kovácsék egy megbízhatatlan cég. És ezzel a véleménnyel nem vagyok egyedűl.
Kiki
Jó néhány napja böngészem a netet a 307-esre vonatkozó teszteket olvasva, végre rátaláltam erre a fórumra.
Jelenlegi VW polomat szeretném 3 ajtós 1,6 presence-re cserélni. Sajnos(?) pont a Kovácséknál érdeklődtem........
Nagylelkű 4%kedvezményt sikerült kicsikarnom belőlük, amit egy kicsit keveslek, próbálom majd a csom.tartót, riasztót, váltózárat rájuk hárítani...kiváncsi vagyok. Hétfő tesztvezetés!!!
Nem tudjátok hogyan tudnék még egyéb kedv.kicsikarni belőlük???
Amúgy remélem jó döntés az 1.6 !(digit klíma, napfény, cd, aluf, metálfény...szóval kb.4,2m a vége.....
Tigrislábkarom válasz erre | adatok | e-mail 2002.03.07 16:17
Szóval a fazon a 307-én odadrótozta a dísztárcsát a kerékhez!!! Két elég erős műanyag pántal rögzitette a tárcsához (csak közelről látható), és így elég hosszadalmas leszedni róla.. Pont ma láttam, még röhögtem is, hogy milyen dolog ez..most már megértem.
Következmény:
Elolvastam ezt, és rögtön átmentem a kollegámhoz kábelkötegelőt kérni, de sajnos éppen elfogyott neki. Ez volt kb. 16:30-kor. Gondoltam sebaj, mert 18:00-kor megyek a METRO-ba és veszek. Közben 17:00-kor megálltam a TESCO-nál, és mire kijöttem, hiányzott egy dísztárcsám.
(Ez egy Fabia, de erre is 8 000 Ft egy gyári.)
Akinek van sebességváltó zára 307-eshez
az árulja már el legyenszives hogy :
1.nagyon szét kell bontani a beszereléshez
a kocsit ?
2. mennyi időbe telik a beszerelés ?
Szerintem az intelligens szervizintervallumkijelző kb jól számlálja visszafelé a km-eket. 1.6-os benzinesnél eddig megtett út 19500km, 30000-es
szervizig hátra van 8400km, ami összesen 22600km-t jelent. A differencia 3100km, aminek nagy részét az első 7-8000kn-en szedtem össze. Amikor városon belül megyek, sok rövid szakasz, hideg indítások, akkor szemmel láthatóan gyorsabban pörög visszafelé. Nem hiszem, hogy marketing fogás lenne.
Igazából, amíg 100km alatt van a különbség az gyakorlatilag azt jelenti, hogy nics semmi különbség, mert a visszaszámláló ugye nem mutat tízes helyiértéket.
Vagyis a dízeleknél lehet, hogy kevesebbet számít a vezetési stílus, vagy lehet, hogy nem is intelligens szervíz intervallum jelző!
Az eset felvet még egy problémát. A garancia feltétele a kötelező szervizek betartása. Ezt a gépkönyv szerint az int.karb.jel. határozza meg. Ha holnap beáll a motor (igen kicsi a valószinüsége) a PH nyugodtan hivatkozhat arra, hogy nem tartom be az előirásokat.
Másrészt a szerviz nem hiszem, hogy maga ellen dolgozik, ha kellett volna biztos cserélnek olajat. Inkább arról halottam, hogy akkor is cserélnek, ha nem kell.
CSak annyit hogy nem vettem át P-s rendszámmal, megfogadván a tanácsokat.
Szerintem marketing fogás ez a szervíz kijelző izé... Mintha valahol már hallottam volna ez..."Nem kell vele foglalkozni, elég csak a kötelező szervízekre behozni a kocsit.."
Éljenek Peugeoték!!!!!!
Akkor most elmesélem az intelligens szerviz-intervallum mérő, a ~13000-es km állás és a Peugeot szerviz találkozásának rövid, de tanulságos történetét:
Reggel kocsi 30000-es szervizre elvisz.
Munkafelvevőnek kérdés feltevése a 13e km és a 30e km közti különbség rendjénvalóságát illetőleg.
Rövid értetlenség után (azt hitte a km óra rossz, mert már 30e-t mentem de csak 13e-t mutat) megnyugtatás, majd Ők megvizsgálják a számítógépet.
Egyéb apró (és egy hatalmas) hibák említése, másik részről ezek megértése.
Délután telefonon érdeklődés a látogatás anyagi vonzatai felől. A szerviz részéről megnyugtatás, jöhetek üres zsebbel, nem kellett a 30e-es szervizt megejteni.
Később, már személyesen, érdeklődve hallgatni a frappáns megoldást: "... ez régi hülyesége a Peugeot-nak, még abból az időből, amikor 15e volt a szervizciklus ... megjelenik a szerviz jelző, de nem kell vele törődni ... csak akkor van baj, ha a motordiagnosztika világit ... lenullázták a szervizszámlálót, ezt meg lehet csinálni ... majd ha a km óra mutat 30e-t akkor kell elhozni szervizbe ..."
Kivul arcon vélhetően döbbenet, belül lélekben tomboló vihar, az anyacég és szervize közötti konfliktus nagysága miatt.
Értesülés az apróbb problémák elhárításának sikerességéről, a hatalmas probléma megoldásának a szerviz által elképzelt orvoslásának kedves visszautasítása.
Hazafelé az úton az egyik kisebb probléma fennállásának megtapasztalása.
Kollégák, később rokonok felvidítása a történet elmesélésével.
Nekem volt (!) olyan, hogy nem ment a féynszórómosó.
1. Szervízbe el. Két szerelő nézi. Számítógép
rádug, elektromos hiba semmi. Új időpont
adása löklap stb. szereléshez.
2. Új időpontban szervizbe el. Alsó takarólemezek
elöl le, felső motortérben le. Semmi külső
jel a mechanikus hibára. Fényszórómosó
motor ki. Vezeték le, mérés, nincs feszültség.
Újabb szerelő oda. Most hárman. Tanakodás.
Aztán a nagy ÖTLET 3-as szerelőtöl.
"Biztosíték jó ?" És lőn, biztosíték kiégve.
Autó összeszerel. Hát ennyi. Minden működik.
(kopp, kopp, kopp)
Tanulság ?
(Mondjuk a biztosítékot én is megnézhettem
volna, de mentségemre legyen, hogy 3 napos
autóhoz nem akartam nyúlni amíg nem működik
minden.)
Nem tudja valaki, hogy ma a különbség a normál és a P-s rendszám között? A próbásra is van biztosítás, max 2 személy utazhat az autóban, és menetlevelet kell írni. Van még valami hátránya ezeken kívűl???
306-os tulajdonosként csak kontárkodom a tipicotokban, csupán csak az lenne a kérdésem, hogy van-e közületek valaki, aki villamosság szempontjából szervizmélységig ismeri a 306-ost. Az ablaktörlőmotor-vezérlésével kapcsolatban lenne néhány kérdésem, a kapcsolási rajz megvan, de mielőtt nekiesek a kocsinak jó lenne egy-két dolgot átbeszélni.
Pont ma néztem egy jó megoldást a problémádra, persze most már késő... Szóval a fazon a 307-én odadrótozta a dísztárcsát a kerékhez!!! Két elég erős műanyag pántal rögzitette a tárcsához (csak közelről látható), és így elég hosszadalmas leszedni róla.. Pont ma láttam, még röhögtem is, hogy milyen dolog ez..most már megértem.
más:
Holnap átadják a kocsit, de csak P-s rendszámmal. Se biztosítás, se semmi. Nem is fogok kimozdulni vele a lakásból, csak a garázsban nézegetem... Legalább nálam lesz. Rendszámot hétfőn kapok állítólag. Érdemes elhozni egyáltalán???
Már ettől is félek... Nekem sehogy nem jó:)
Szasztok!Már rég irtam be, de most is csak horrort birok leirni:
A gépet szombaton este megszabaditották a disztárcsáktól gyökér kiscsávók. Kicsit sirdogáltam a sarokban, aztán hivtam a Pözsó-szalonokat gyorsan. Itt az eredmény: disztárcsa: 7800-8500 Ft/db, alufelni: 55000 Ft/db. Szóval tovább sirdogálok asszem és veszek valami tesco-gazdaságos tárcsát haccázé. Na persze ez se könnyű,mert 15 ''-ös az persze nincs ócsóba.Sirjatok velem!üdv Mopis
Az Intelligens karbantartásjelzővel kapcsolatos tapasztalataim:
Télen kaptam a kocsit, szinte csak full város, full dugó és a karbantartásjelző kb. duplán számolt. Kb 2500 kilométerállásnál voltam egy 2000 km-es úton 3 nap alatt, annyit szépített dolgon, hogy majdnem utolérte magát az 5000 km-t futott autóban. Most járok 9000 km-nél és 17 000-re javasolja a szervizt, voltam pár hosszú úton is, de jobbára csak város. Úgy tűnik, helyesen működik. Szerintem, ha nagyon kíméletesen mész sokat, még lassabban is számolhat visszafele, mint a megtett kilométer. Persze nem biztos, pontos feljegyzéseket nem készítettem.
Más!
Voltam ma is Kovácséknál. Tudjátok, nekem útba esik. Beszéltem a villanyszerelő sráccal, és van megoldás nappali fényben a belső kijelző fények normalizálására. Van egy un. nappali világítás szoftver, amit azoknak az országoknak ajánlanak, ahol kötelező nappal világítani. Ha ezt rátöltik, akkor minden beindítás után bekapcsol a világítás automatikusan (leállításnál pedig le), de a műszerfalvill. az nem. A kijelző fények, pedig a nappali erősségnek megfelelően világítanak. Ha besötétedik, akkor felkapcsolod a kényszerkapcsolóval a világítást (kilátás csomagosoknak valószínűleg még ezt sem kell), és már is éjszakai hangulat van a kocsiban. Azér ez nem semmi! Vannak még szoftverek, ígérte, hogy megnézi nekem, mivel lehetne még upgratelni, az amúgy sem buta nagymacskámat.
A riasztóról a 240. hozzászólás táján találsz pár érdekességet. Amit én hozzáteszek az az, hogy ha úgy döntessz, hogy beszereltetsz egyet, akkor ragaszkodj a Texalarm-hoz. Ez a "gyári" risztó, amit egyszerűen rácsatlakoztatnak a BSI-re, és kész. Amit még gyáriként szerelnek be - például nekem is (merthogy a Texalarm állítólag hiánylistás) - az a Cobra, de ezt hozzá "reszelik", s emiatt a BSI meg tud kergülni s kellemetlen perceket okozhat az amúgy szeretett Oroszlánod.