Üzemanyagszivattyútól ugyanúgy megáll a motor mint a PD elemtől, a nyomáskülömbség jeladó jelére regenerálja a részecskeszűrőt , ha tönkremegy akkor merev 70km/órára képes az autó és már csak műszeres regenerálás lehetséges! (szivattyú 890000ft jeladó 18500ft)
Szinte mindegyikben a piezós vezérlés lesz zárlatos, egy kb. 500Ft-os szigetelés miatt... A szigetelése nem megfelelő az átvezető csatlakozónak és a 100-200V-os feszültség, amivel működik, áthúz a szigetelésen és nyekk.
Ennyit a Siemensről.. Egyébként én villamosmérnök vagyok és szégyen, hogy ekkora hibát követtek el. (vagy zseniális ötlet, hogy szándékosan "időzítették" a PD elemek besz@rását, ezzel jó kis plusz haszont bezsebelve..)
Sajnálattal közlöm hogy az általam lecserélt Siemens Pd elemek egytől egyig mind elektronikai hiba miatt álltak meg! Szerintem nincs köze a gázolaj minőségnek a Pd elem megálláshoz.Összesen 1 db-ot cseréltem gázolaj hiba miatt(de az nem állt meg csak rángatott) és kb 200-at elektronikai hiba miatt. Ha nem akarsz rossz emléket egy hosszú útról akkor cseréltesd ki mindet ( nagyon rossz éjszaka az autópálya szélén várni az autómentőt)
Felhívtam egy olyan céget akik pd elem javítással (bosh) foglalkoznak.
Sajnos megerősítettek benne,hogy maga a gázolajunk nem egy "prémium" katgoria.
Siemens pd esetében elég egy 2micronos kosz ha bejut az már tönkre vágja a rendszert
vagy egy pd elemet.
Ez ellen védekezhetsz de nem 100% a hatás.Ott kell tankolod ahol sűrűbben tankolnak.
De hozzá tette maga a gyári gázolajszűrő is "gyenge" a 2micronos kosz kiszűrésére...
Megoldás: van egy Német cég akik a pd dieselekre szakosodtak és a gyári szűrő helyére beraknak egy nagyon komoly finom rendszert+szűrőt. 70.000ft is lehet.
Igaz ha egy db pd elem a szakszervizben 200.000ft akkor lehet a 70.000 nem is olyan sok.
Ma délután megyek ki egy profi szűrős céghez akik Angliából tudnak hozni olyan szűrőt ami a gyári helyére megy be és sokkal finomabb a szűrése...Kiváncsi leszek árban mit tud majd a cucc.