Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sarkany Creative Commons License 2005.11.11 0 0 1232

Odáig tudtalak követni, de ezt itt alább, még ma reggel sem sikerült megfejtenem.

 

+ --> a - ellentettje, s nem meg

 

Végülis nem lényeges, nem az én dolgom... :))

 

Előzmény: Novi1 (1231)
Novi1 Creative Commons License 2005.11.11 0 0 1231

+ba asztatat jelenti, hogy pluszba, s nem mást :)))

>;-))

Előzmény: Sarkany (1222)
Komis Creative Commons License 2005.11.11 0 0 1230

Próbáltam korrigálni.

1. Ádám77 - 1.6 SW Elite
2. Sarkany - 1.6 HB Elite
3. Novi - 1.8 SW Platinum
4. 1stperson - 1.6 HB Elite C
5. Feketebálna - 1.6 SW Platinum
6. Johnnee - 1.4 Elite
7. Rockdobos - 1.4 HB Elite
8. Zoli59 - 1.6 SW Elite
9. nagyharcos - 1.6 HB Platinum
10. Lacettiman - 1.4 Elite
11. subvoice - 1.6 HB Elite
12. Bejfez - 1,6 Sedan Platinum
13. IJN Yamato - 1.4 HB Elite, Menta Hercegnő, mert alant a neveket is kérdeztétek:-)
14. Komis - 1.4 Star 5a. mentazöld - Rómeó
15. teacska - 1,6 SW Elite, ezüstmetál
16. sz_peter - 1.4 HB Elite
17. Allanon1983 - 1.4 HB Elite

18. surrender - 1.4 Star 5a. bézs színű

19. sz946cs -1,6 Elite 5a. bézs (szül idő: 2005.08.15. Bp.)

20. Novi - 1.6.... -Lajos

21. Adria007 - 1.6 SW Platinum

 

Tovább is van? Írjátok még... Novi majd .osíts!:-))

Előzmény: Novi1 (1213)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.11 0 0 1229

Kár, hogy negligáltad egyszerűségem biciklis hasonlatát.

 

Csupán azért nem bonyolódtam bele a hasonlatodba, mert nem látható belőle kristálytisztán az ok-okozati összefüggés. A felületes olvasót félreviszi...

Előzmény: Bejfez (1227)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.11 0 0 1228

igaz, hogy ha azonos _teljesítménnyel_ tekerem a cajgát, de a kerék egyszer kicsi (195), máskor nagyobb (185), akkor különböző sebességgel fog haladni a bringa?

 

Igaz.

Előzmény: Bejfez (1227)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.11 0 0 1227

Kösz, nem vagy rossz pajdagógosz sem. :-)

Az összefüggéseket érteni vélem. Kár, hogy negligáltad egyszerűségem biciklis hasonlatát. Makacsul megkérdezem mégis: ugye igaz, hogy ha azonos _teljesítménnyel_ tekerem a cajgát, de a kerék egyszer kicsi (195), máskor nagyobb (185), akkor különböző sebességgel fog haladni a bringa? Ha ez igaz, akkor ld. előző levelem eszmeiségét...

Ebben a témában ennél gondolkodóbb már nem akarok lenni. :-))

Előzmény: Sarkany (1225)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.11 0 0 1226

Bocsánat!

 

Az alábbi mondat:

 

A motor a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon mindig a maximális erőt adja, függetlenül attól, hogy a váltó melyik sebességi fokozatban van.

 

így helyes:

 

A motor a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon a maximális nyomatékot adja, függetlenül attól, hogy a váltó melyik sebességi fokozatban van.

 

Hiába, késő van már....

 

 

Előzmény: Sarkany (1225)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.11 0 0 1225

Nyomatékkal kérlek: taníts!

 

 

Igyekszem, bár didaktikai szempontból (is) vannak korlátaim. Nem vagyok mérnöktanár... :))

 

Az könnyebb érthetőség kedvéért vegyünk egy példát, számok nélkül!

 

Van egy változtatható nagyságú, de felsőkorláttal rendelkező erő.

Ezt a motor adja és az erő nagyságát a motor fordulatszámának változtatásával szabályozod. Van egy fordulatszám, ami felett a motorból kinyehető erő nagysága már tovább nem növekszik.

 

Létezik a motor mellett, azzal összekapcsolva, egy változtaható nagyságú erőkar.  Ez a váltó.

Az erő és az erőkar szorzatának van egy maximuma. Ez a maximális nyomaték.

 

A motor a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon mindig a maximális erőt adja, függetlenül attól, hogy a váltó melyik sebességi fokozatban van.

 

A váltó pillanatnyi állása a haladás pillanatnyi sebességére van hatással és ez bizonyos határok között független attól, hogy a motor pillanatnyilag mekkora nyomatékot ad.

 

Amennyiben az említett "bizonyos határokon" kívülre kerül a motor, lassul a  kocsi sebessége, hiába nyomod a gázt padlóig. Ad abszurdum, lefulladhat a motor.

Ezért kell pl. meredek emelkedőn visszakapcsolni, vagy a nagyobb haladási sebesség elérése érdekében felkapcsolni.

 

Ezért van az is, hogy 2-es sebességi fokozatban sokkal kisebb sebességgel haladsz, mint ugyanakkora fordulatnál 5-ösben, viszont 2-esben lényegesen nagyobb húzóerőt érzel, mint ugyanakkora fordulatnál 5-ösben.

 

A haladáshoz szükséges erő és a haladás sebességének szozata a teljesítmény. 

Az elérhető maximális végsebesség motorteljesítmény és nem nyomaték függő.

A motor által szolgáltatott maximális nyomaték a sebeségváltozás sebességében játszik szerepet. A sebességváltozás sebességét gyorsulásnak nevezik.

 

 

Na, ez így már elég bonyolult, vagy cifrázzam még egy kicsit? :))

Előzmény: Bejfez (1223)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1224

Írd be, Novi, +ba!

Legyen hiteles a lista!

(Én még nem vagyok fáradt.)

Előzmény: Novi1 (1213)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1223

A tuning egy elég sajátos formája lenne, ha a gumiméret változtatásával lehetne befolyásolni a motor nyomatéki görbéjét.

 

Hirtelen maradt abba a leveled. Úgy érzem, folytatni tudnád. Tedd meg, légy szíves. Vajon rosszul gondolom-e -- hogyha egy biciklitekerős példában _gondolkodom_ --, hogy ha mindig azonos nyomatékkal tekerem a bringát, akkor attól függően, hogy például hármas vagy négyes sebességben van-e a váltóm, más és más sebességgel fogok haladni. Ennél a példánál nem a kerékátmérő adja a különbséget, hanem a váltó. Szerintem azonos nyomatéknál, azonos sebességáttételnél, de különböző kerékátmérőknél különböző lesz a jármú haladási sebessége. Erre mondtam azt, hogy a nyomatékról is érdemes lett volna beszélni. Mert műszakilag, mérnökileg nem értek hozzá, de tanulni szeretnék tőled.

Nyomatékkal kérlek: taníts!

Üdv,

Bejfez

 

Előzmény: Sarkany (1218)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1222

Ehhez a rébuszhoz kicsit késő van.

Majd holnap megpróbálom dekódolni... :))

Előzmény: Novi1 (1221)
Novi1 Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1221

+ --> a - ellentettje, s nem meg :))))

Novi  >;-))

Előzmény: Sarkany (1214)
feketebálna Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1220

Üdv a Taksáknak!

 

Irigykedve olvasom a kollégák beszámolóját a fogyasztás alakulásáról.

(pl.: Surrender: 7,29/100)

 

Én még nem tudtam 9/100 alá vinni, pedig nem vagyok ólomlábú.

Igaz, kocogós 90-120 km/h eddig nemigen volt, vagy város (max 50) vagy otópálya, (140-160) - remélem, röndér nem olvas minket...

A bejáratásra ügyeltem, 2000-ig max 3000 rpm, utána max 4000. Most 3500 körül járok. Szerintetek még javulhat, vagy törődjek bele?

Ja, és a kombi és a zötajtós között lehet számottevő fogyasztásbéli különbség?

 

És még valami: valamely kedves kartács korábban írta, hogy utólagosan szereltetett be tolatóradart. Valaki tudna ebben tanácsot adni? Nem akarok a kombimmal úgy járni, mint az előző négyajtós Astrámmal, amit sikerült házilagosan csapotthátúvá átalakítanom... :-(

 

Bálnabácsi

subvoice Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1219
A pótkerék helyére pl. príma helytakarékos mélynyomót lehet építeni. ;-)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1218

Miért? Nem fordulhat elő?

 

Nézd meg figyelmesen az autód csomagtartójában a mankókereket és vizsgáld meg azon a gumiköpenyt!

Olyan, mint egy terepbringa gumi, vagy még olyan sincs...

 

A mankókerék csupán arra alkalmas, hogy szolid sebességgel el tudjál autózni az első gumijavítóig. Rövid idejű, kényszerhasználatra van kitalálva.

Mi értelme lenne a téli és nyári mankóguminak?

 

miért nem magyaráztad meg, hogy a méretkülönbségnek lehet-e kihatása például a nyomatékgörbére?

 

Hogy a motor mekkora nyomaték leadására képes, az nem tévesztendő össze azzal, hogy a motor által szolgáltatott nyomaték mekkora karon forgat!

A tuning egy elég sajátos formája lenne, ha a gumiméret változtatásával lehetne befolyásolni a motor nyomatéki görbéjét.

Előzmény: Bejfez (1216)
Adria 007 Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1217

Eddig kimaradtam  1,6 SW Platinum

Előzmény: Komis (1210)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1216

Miért? Nem fordulhat elő?

Leveleiddel, Sárkány, mindig gondolkodásra noszogatsz. Igyekszem is. De egy valamit mégsem értek egy korábbi témával kapcsolatban (mostanáig gondolkodtam rajta). Amikor oly szépen ellevelezgettünk a 195-185 váltóméretről meg arról, hogy csalni fog a km-óra, miért nem magyaráztad meg, hogy a méretkülönbségnek lehet-e kihatása például a nyomatékgörbére? Nem fontosabb paraméter a nyomaték, mint a sok fránya legurult hamis km?

Szóval nem értem amazt sem meg ezt sem. Ezt 'nyomaték'kal mondom.

Előzmény: Sarkany (1212)
Anubisz Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1215

Megkérlek bízd rám jó?

Előzmény: sz946cs (1203)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1214

nem is írtam +ba az 1.6-os Lajost

 

Miért fogod vissza Magad? :))

Előzmény: Novi1 (1213)
Novi1 Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1213

ollan érzésem támadt, mintha kilógnék a sorból :))

s még nem is írtam +ba az 1.6-os Lajost

>;-))  

Előzmény: Komis (1210)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1212

A hurkapóton legalább téli gumi van?

 

Naná! Butított felnin... és nyáron majd lecseréli a téli mankógumit! :))

Gondolkodj!

Előzmény: Bejfez (1211)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1211

"szört a szörben" elcserélni

 

November közepe van. A hurkapóton legalább téli gumi van?

Előzmény: sz946cs (1203)
Komis Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1210

Frissítés

1. Ádám77 - 1.6 SW Elite
2. Sarkany - 1.6 HB Elite
3. Novi - 1.8 SW Platinum
4. 1stperson - 1.6 HB Elite C
5. Feketebálna - 1.6 SW Platinum
6. Johnnee - 1.4 Elite
7. Rockdobos - 1.4 HB Elite
8. Zoli59 - 1.6 SW Elite
9. nagyharcos - 1.6 HB Platinum
10. Lacettiman - 1.4 Elite
11. subvoice - 1.6 HB Elite
12. Bejfez - 1,6 Sedan Platinum
13. IJN Yamato - 1.4 HB Elite, Menta Hercegnő, mert alant a neveket is kérdeztétek:-)
14. Komis - 1.4 Star 5a. mentazöld - Rómeó
15. teacska - 1,6 SW Elite, ezüstmetál
16. sz_peter - 1.4 HB Elite
17. Allanon1983 - 1.4 HB Elite

18. surrender - 1.4 Star 5a. bézs színű

19. sz946cs -1,6 Elite 5a. bézs (szül idő: 2005.08.15. Bp.)

 

van valaki a vonalban, aki nincs még a listán?

 

"14. Komis - 1.4 Star 5a. mentazöld - Rómeó" - hát tisztára mint egy X-akta..

Sárkány kezdj írni...!:-))

Előzmény: sz946cs (1040)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1209

Gondolkodom felőle... :)))

Előzmény: Komis (1208)
Komis Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1208

:-))Jóó!

 

Shakespeare összes futóműve Lacetti-s újraértelmezésben!

 

Sárkány nem akarod egy kötetben megvilágítani a nagy író és a GM koperációjának nagy öszefüggéseit? Tuti siker! Kérek egy dedikált pld:-))

 

 

Előzmény: Sarkany (1207)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1207

Ő is kereket akar cserélni?

 

Tőle elloptak néhány kereket. Oféliától szinte valamennyit... :))

Előzmény: Komis (1205)
zsolt160matizos Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1206
"Van. Nem olyan nehéz, kevesebb "haszomtalan" terhet kell cipelni és a fogyasztáson is javít. Különösen akkor, ha fel kell tenni! 80 km/h-val osonhatsz el a legközelebbi gumis műhelyig..."

Ráadásul 80 km/h környékén már nagyon rázhat a kormány, ráadásul ellenkormányozni kell, hisz vékonyabb a kerék.
Előzmény: Sarkany (1202)
Komis Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1205

"William Shakespeare: Hamlet"

 

Ő is kereket akar cserélni?

 

BOCS!:-)))) De már nem birtam tovább....

 

 

Előzmény: Sarkany (1204)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1204

"Sok dolog van földön és égen,

jó Horatiom,

mintsem bölcs elmétek

felfogni képes."

 

William Shakespeare: Hamlet

 

:))

Előzmény: sz946cs (1203)
sz946cs Creative Commons License 2005.11.10 0 0 1203
Nem értem miért jó valakinek egy teljesértékü pótkereket "szört a szörben" elcserélni egy mankókerékre ? Mi ebben a bót ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!