Hangszóróügyben én is a Media Markt-ban jártam hétvégén - óh, boldog idők, akkor még ilyeneket tervezgettem, hogy hangszórókat veszek a 307-be...-, szerintem a 13-as és 16.5-ös Blaupunktok szóltak a legszebben, a Pioneer sem volt rossz, csak kicsit élesebb volt a hangzás.
Chiptuningot szvsz tök fölösleges a benzines Pugokra tenni. Mégis, mi a fenének? Nem elég nyomatékos talán?
A dízeleknél más a helyzet, ott komoly nyomatéknövekedést lehet elérni - mármint ha szarunk a környezetvédelemre, mert a kormolás erősödni fog.
Egyébként jövő hétre lesz kész az autó, rendelni kellett alkatrészeket: a teljes elektronika és az indítómotor cseréje van folyamatban. Addig valahogy csak elleszek a 406-tal...
Vmikor a topic indulásakor már volt szó a hangszórókról, volt aki le is cserélte. Úgy emléxem azt mondta, a kis hangszórókkal nincs baj, azok nem rosszak, csak a nagyok az ajtóban.
Én azt fogom tenni, hogy amikor lesz idöm kimegyek a Media Markt-ba és meghallgatom, hogyan szólnak, aztán amelyik tetszik és az ára is megfelelö, azokat fogom megvenni. Valszeg akármelyiket is veszem jobban fog szólni, mint a mostani, állítólag nagyon gagyi. Én olyan 25-40e forintot szánok a 4 hangszóróra, abból csak ki lehet hozni normális hangzást.
Sajnos azt nem tudom, hogy hány wattos hangszórók kellenek, ennek még utána kellene nézni. Nem tudja esetleg vki?
Úgy tudom átlagosan 8%-ot lehet hozni, attól függ a mostani program hogyan van hangolva. Tudtommal chiptuninggal elveszted a garanciát.
Én nem hiszem, hogy belemennék chiptuningba, vagy csak akkor, ha van egy nagyon megbízható, nagyon bejáratott hely, ahol már >10 307-es chiptuningját megcsinálták gond nélkül és hatásosan. Jó kis horror történet van erröl a TotalCar-on, hogy mire képesek a magukat profinak kikiáltó amatörök :-(
Azért ez nem teljesen igaz, a Focus kormányzása és futóműve kimagaslóan jó, sokkal inkább hozzájárul a nagy vezetési élményhez, mint a 307-es konstrukciója.
A kiforrottsága is egyértelműen előny.
Motorikusan azonban egyértelműen gyengébb - kivéve talán az 1.4-est, de az defaultban gyenge ezekhez a gépekhez.
Az utóbbi idöben számtalan tesztet olvastam. 307, Astra, Alfa 147, Golf, Focus, Corolla, Civic voltak benne. Az összesen legalább 10 tesztböl egyetlen helyen gyözött más (a Corolla) a 307-tel szemben.
Úgy emléxem abban a tesztben, ahol a Focus is szerepelt a Focus egyetlen dologban volt (egy kicsit) jobb, a futómüben. De azt hiszem ott a Focus sportosabb (Trend?) futómüvével vetették össze. Minden esetre nekem eddig Astra volt ugyancsak sportfutómüvel és egyáltalán nem érzem bizonytalanabbnak a 307-et, söt a budapesti utakon kifejezetten stabilabb az autó, mert nem pattog a gödrökön/buckákon. De nehogy félreértés legyen, a 307 nem egy puha rugózású autó, szerintem teljesen jó feszes rugózása van.
A 307-nek nagyobb a kerékmérete, ami miatt jobb az utazási komfort és szebb az optika is.
Az biztos, hogy jelen pillanatban a 307 felszereltségével csak a Stilo vetexik, ebben a tekintetben valszeg le is gyözi a 307-et. Azaz - bár az árakat nem ismerem - majdnem biztos, hogy ugyanazon árért a 307 jobban felszerelt, mint a Focus. Ez annyit jelent, hogy olyan dolgok vannak benne, amiröl egy Golf/Astra/Focus tulaj nem is álmodhat, vagy ha igen csak horribilis árakon (vészfékrásegítés, automata vészvillogó, esöérzékelö ablaktörlö, automata lámpa, digitklíma, hüthetö kesztyütartó, sok tárolórekesz ...).
A 307 nagyobb belülröl és a csomagtere is nagyobb.
Hogy a külsö vagy belsö tetszik-e az ízlés kérdése, minden esetre a 307 formája újabb és a beltér anyagai finomabbak.
Még egy fontos dolog: a Focus lassan kifutó modell lesz. Szerintem 1-2 éven belül leváltják. Ez annyit jelent, hogy sok van a piacon, nehezebb lesz eladni és az eljövendö új Focus-szal a használtpiaci ár is biztosan esik pár százezer forintot. Ha bizonytalan vagy ez is egy szempont a 307 mellett.
Mivel csak egy párszor mentem Focus-szal nem tudom teljesen összevetni a két autót, ennyit mertem mondani, amiért vállalom is a felelösséget.
En is le szeretnem cserelni a hangszorokat, probaltam visszaolvasgatni a topicban es lenne egy hulye kerdesem. A muszerfal tetejen a ket sarokban az nem hangszoro? Azt nem cserelitek le vagy nem erdemes? Milyen markajut erdemes venni?
Chiptuningal mennyit no a teljesitmeny es a fogyasztas? Elvesztem a garanciat?
De igen, le kell szedni az egész ajtóburkolatot. Kell hozzá egy 20-as TORX csavarhúzó. SZVSZ jobban jársz, ha magad csinálod, mert a szerelők nem igazán szoktak odafigyelni a műanyag stiftek épségére, zörgések kiküszöbölésére, stb.. (tisztelet a kivételnek!) Én a visszaszerelésnél minden stifthez tettem kis darab szivacsos ragasztószalagot is, így semmi nem zörög. A tükröknél lévő belső burkolat elég bénán, ragasztóval van csak odabiggyesztve...
Gondolkodom még azon a SnowFox nevü dolgon is. Azt hiszem ez a neve. Olyan hajlékony müanyag vacak, mintha 2-3 cm mély recék lennének amikböl fémtüskék állnak ki, azaz jégen is jó. Elönye, hogy ha fel kell tenni akkor betonon sem teszi tönkre a gumit. Viszont kicsit drága, bár nem sokkal drágább, mint egy jónevü hólánc.
Nekem is van hozzá hólánc, bár még nem tettem fel. Ez olyan fajta, hogy nem ér hozzá a felnihez sehol. két nagy kör, egy belül, egy kívül, és V alakban a futón a lánc. Hátrány, hogy elég nagy csomag, előnye, hogy egyszerű feltenni és nem bántja a felnit. A hangszórót én nem cseréltem, mást kérdezz!
Szomorú amit művel a géped, de a legszomorúbb, hogy a Peugeotnak úgy tűnik nem sok fogalma van a hibáról. Lehet, hogy már az első alkalommal se az aksi volt a bűnös.
Nekem továbbra is csinálja a gépem az 1s-os elektromos reseteket (eddig kb 5-ször fordult elő), de még senki nem mondott igazán okosat! Fogalmuk sincs, hogy ez mitől van! Pedig nem én vagyok az egyetlen ezzel a problémával.
Mi lesz, ha egyszer egy kicsit hosszabb időre kapcsolja le a gép a fényszórókat, sötétben, 160-al az autó pályán?
Hello, ha jól emlékszem, neked már cserélték egyszer a BSI-t, vagy nem? Csak azért kérdezem, mert nekem most pénteken cserélték ki (Cobra risztó rendetlenkedései miatt), s ezek szerint továbbra is fennáll a veszélye annak, hogy nem enged majd be a 307-esem... :((
Nézegettem az árakat, az olcsóbb, de azért még minöségi gyártókat nézve kerekenként kb. 7e forint eltérés van a két megoldás között (a 195/65-höz ugye még kellene lemezfelni is). Végül is 4x7e=30e forintot el lehet viselni azért, hogy télen is ugyanolyan szép legyen az autó. Persze az már megint más kérdés, ha a mostani téligumim feltehetö, akkor már nagyobb az eltérés. Ennek utána fogok nézni, mert az sem biztos, hogy az Astra és 307-es osztóköre ugyanaz.
A 205/55R16-ra lehet hóláncot tenni/venni? Nem teszi tönkre a gumit vagy felnit?
Persze amíg csak lehet kerülöm a hóláncot, de mivel gyakran járok síelni elöforulhatnak olyan viszonyok, hogy nincs más megoldás. Mondjuk 10 éve vezetek, eddig azt hiszem 3-szor raktam fel hóláncot, de akkor tényleg kellett.
Én 205/55 - ös Kléber Krisalp-ot vettem az Y2000-nél, és nagyon-nagyon baba volt télen. A hegyekben lakom, és megjártam télen a Dinári hegyeket is, de egyszer sem volt félni valóm. Mások hólánccal mentek, nekem meg se kottyant!
1. Szerintem neked is felhúzza, csak tovább kell nyomva tartani a távirányító gombját (3mp).
2. Én a drágábbik megoldást választottam 205/55 téli gumi. Ha már olyan szép a felni, nem fogom az év felében csúny felnivel nézegetni.
3. ha jól emléxem elöl 17; hátul 13 cmm.
AUE!
Mind ebből az következik -szerintem-, hogy minden bajodnak egyettlen oka van, és azt még nem sikerült megtalálni. Szerintem BSI! Nem olyan vészes az, 80 ezer Ft, ha jól tudom. Meg fogják azt csinálni meglátod. Még az is lehet, hogy szerencsés vagy. Milyen szar lenne, ha pár hónap mulva jönne elő az ilyen hiba (garancia lejárta után).
1. a téli gumit nem szabad addig levenni, amíg az ember olyan helyre megy (síelni), ahol van esély havazásra, még akkor sem, ha már teljesen tavasz van (lásd Ausztria, ahol beköszöntött a tél)
2. vannak olyan (vegyes használatú) nyári gumik, amikkel az ember elboldogul télen is (hacsak nem >10%-os havas emelkedöket kell megmászni), viszont a 205/55R16 méretü nyári sportgumik a lehetö legalkalmatlanabbak a közlekedésre havon. Annyira nincs tapadás, hogy a legkisebb emelkedön megáll lefelé meg ABS ide vagy oda irányíthatatlanul csúszik. Semmeringnél fel kellet vontatni az autómat, mert megállt a kb. 4km-es emelkedö alján.
Végül is már nem tudtam szerezni zöldkártyát a 307-eshez, úgyhogy a régi(eladó) Astraval mentem, azon is ugyanaz a méretü kerekem van, mint a 307-esen - bár az kicsit nehezebb gondolom a viselkedése hasonló lett volna. A hazaút egy horror volt, szerencsére mire elindultunk lefelé Semmeringröl addigra letolták a havat és felsózták az utat, különben nem tudom, hogyan jutottunk volna le.
Kérdések:
1. nektek sem húzza fel az ablakokat (Premium), ha bezárom az autót a gombbal? Ha ezt gyárilag nem tudja mi erre a megoldás, hogy így müködjön? A jobb riasztókban ez benne van, de ugye a 307-be nem ajánlatos bármilyen riasztót betenni. És ha nem akarok riasztót?
2. Ti milyen megoldást választottatok téli gumira? 205/55R16-os téli gumi az alufelnire vagy 195/65R15-ös téli gumi + lemezfelni? Szerintetek használható a volt autóm (Opel) 185/65R15-ös téli gumija erre (mondjuk nem ugyanaz a méret, de átméröre igen - persze egy gumist kellene inkább kérdezzek, de hátha tudjátok)?
3. Milyen átméröjü hangszórók is kellenek elölre + hátulra, ha vki kicsit fel akarja javítani a hangminöséget?
A Peugeot Assistance-ról jut eszembe, hátha tudjátok: mennyi ideig érvényes meghosszabbítás nélkül? 1 év? Csak az elsö tulajra (az Opelnél csak az elsöre érvényes) vagy ha eladják az autót akkor is?
Nagyon sajnállak, én is tudom, milyen az, amikor az ember elveszti a bizalmát egy autóban. Még akkor is, ha korábban nagyon szerette. Nekem a korábbi Honda Civic-emmel volt így. Én csak annyival tudlak biztatni, hogy ha megtalálják a hiba okát, és az teljesen kézenfekvö és elfogadható, nem vmi rizsa, akkor lassanként újra bízni fogsz benne. Ha megtalálják a hibát ...
Nekem a Civic-em nedves idöben idönként nem indult be, ha meg áthajtottam vmi nagyobb pocsolyán gyakran leállt. Már ott tartottam, hogy saját magunkat veszélyeztetve kerülgettem a pocsolyákat. Persze senki nem tudott semmit. Aztán egyszer vmi régi vágású szaki rájött, hogy mikrorepedés van az eloszófedélen és az ázik be. Kicserélték és újra megbízható lett az autó.
Én csak reménykedem, hogy az új (használt) autómmal nincsenek és nem lesznek ilyen gondok. Ilyesmi ugye nem derül ki egy egyszerü állapotfelmérésen...
Utolsó Európai, egyrészt sajnálom, hogy így csalódnod kellett a 307-ben, másrészt örülök, hogy én végül is a Corolla mellett döntöttem. Sokáig gondolkodtam melyik legyen, de aztán döntött a hideg logika, és a Toyota minőségébe vetett hitem. Remélem, engem nem fog hasonló keserű meglepetés érni... :( Már csak 60 napot kell aludnom, hogy megkapjam az új Corolla Sedan 1.6 Terra-t.
Lenne egy kérdésem mindenkihez. Szerintetek az első ablakra felszerelhető légterelő mennyire rontja az autó légellenállását és mennyire növeli a zajt?
Az a szent igazság, hogy nem vagyok különösebben naiv típus, a felhajtástól pedig kifejezetten irtózom.
Amiket eddig autócsere ügyben olvastam, nem különösebben bátorítanak arra, hogy belekezdjek egy ilyen kálváriába. Nekem az az ideg, idő, hercehurca nem ér meg ennyit (más szóval pénzben nem fejezhető ki az értéke), az eredmény pedig jóindulattal is kétes; minimum hónapokig húzódik az ügy, de lehet, hogy évekig.
Mindenesetre megvárom Kovácsék reakcióját. Ha teljes BSI csere lesz, az még hordoz magában egy halvány esélyt, hogy többször nem ismétlődik meg a dolog - az én logikám szerint legalábbis -, de ha megint ráfogják valami mellékes hibácskára, akkor rosszul fogom érezni magam.
Nyáron esélyes lenne pl. egy horvát meg egy spanyol út, hogy a túróba induljak el ezzel a kocsival? Esküszöm, előbb-utóbb oda jutok, hogy veszek egy Corollát és az ADAC-listákkal a párnám alatt alszom...:-((
(hangulatomat mi sem mutatja jobban, mint egy ilyen kijelentés az én számból...)
AUE!
Ezt nem hiszem el! Ez nagyon durva és persze nagyon sajnállak, főleg a párodat, akinek mindig kijut ez a szar. Figyelj, szerintem ne cicizz, nyomulj rá a fogyasztóvédelemre, beszélj velük! Közben menjen egy levél a PUG HUG-nak és a franciáknak is.Ez igy nem mehet tovább. Én már csak kocsicserében gondolkodnék. Ez Tévautó, nem Évautó. Hú ez gyenge volt, de mindegy, a lényeget érted: KÉRJ EGY ÚJ GÉPET,mert ez nem ad önbizalmat.üdv mopis
ps: és kitartás, Veled vagyunk!!!!
Na emberek, megtörtént, amitől már nem tartott nálunk senki: másodszor is meghalt az autó...:-((
És ismét nem voltam ott, szegény kedvesemet ijesztette megint halálra! STOP! felirat, teljes leállás, elektromos zavarokkal (pl. ablaktörlő beindulás, csomagtartónyitó blokkolása), és valami le is égett a motortérben, mert az autóban átható elektromos bűz terjengett.
Úgyhogy ismét tréler vitte a gépet, ezúttal nem a Centrálhoz hanem Kovácsékhoz. Az Assistance szerelője - aki múlt kedd óta dolgozik itt, úgyhogy talán no comment - szerint BSI beázás vagy indítómotor leégés vagy generátor leégés, amike nekem nem jnnek igazán össze a hibajelenségekkel, de a BSI miatt végülis minden lehetséges, és mindennek az ellenkezője is. Az akksi ezúttal teljesen OK a mérésk szerint.
Most mondjátok meg, mit csináljak? Ti mit tennétek? Elvesztettem a bizalmat az autóban. Továbbra is nagyon jó autónak tartom, de sajnos az én példányom nem megbízható. Ha belegondolok, hogy egy héttel korábban az Alpokban is ragadhattunk volna ezzel, hát különösen keserű a szájízem; a minimum, amit elvárok az autótól, hogy ne hagyjon cserben.
Innentől kezdve bármit csinálnak is vele, az lesz az érzésem, hogy várhatom a következő meghalást... Mikor? Hol? csak a jó Isten tudja...
El vagyok tehát keseredve. Miért nem működhet úgy, mint Nektek, mint bárkinek?
Az ürömben csöpp öröm, hogy egy kétliteres 406-ossal járok most, mint csereautóval. Nincs olyan jó mondjuk mint a 307, de legalább mozog, mégpedig igen szépen.
És mi lesz, ha lejár a garancia?! A gatyánk rámegy ezekre a dolgokra! Keresem a legjobb megoldást, de egyelőre nem tudok tiszta fejjel gondolkodni a témában...:-((
nekem a xsara-nal ugyanez a visitas van, a szervizben "kicsit felcsiszoltak", akkor megszunt, de kb 1-2 het utan megint kezdte, ugyhogy lehet valami ebben az "uveges" feluletben.