Nem tudom mi az igazi forgalmi értéke (nem értek hozzá), csak azt, hogy az önkormányzat által felkért szakember - ha jól emlékszem - 9 millóra becsülte a kártalanítás összegét (ez gyanúsan alacsony). Az ingatlan tulajdonosa 25 milliót kért, az előterjesztő ezt javasolta elfogadni, a képviselő-testület pedig megszavazta.
"Jut eszembe (most volt időm beolvasni a városháziba): a 25millát megkapta a Diósdi útinál útban levő ház?"
lal0210,
Igen megkapta, illetve megkapja. A testület 19 igen, 4 tartózkodás (4-en távol voltak illetve nem szavaztak) megszavazta a javaslatot az ingatlan 25 millóért történő megvásárlására.
Most, hogy az 5-ös kereszteződés minden ága aszfaltos, ott cifrák az elsőbbségi viszonyok. Nem is szokták megadni az előnyt, ha a Kossuthról jövök ki (a Töhötöm felől) a Vörösmarty-n érkezők. Pedig elvileg sima jobbkezes lenne a két utca viszonya.
Még mielőtt ez is átkerülne a "Nem költői kérdések" topicba. megismétlem a korábbi körforgalmas kérdéseimet:
"Arról azért jó lenne valami információ, hogy tokkal-vonóval mennyibe fog nekünk ez a két körforgalom kerülni és mi a tervezett határideje az átadásuknak? Van valakinek erről információja?"
Közben a langlovagok.hu-n megtalátam a kapcsolódó hírt:
Munkagépbe csapódott egy Suzuki 2005. január 28, péntek - [18:47] [Belföld] Tolólapos munkagéppel ütközött egy személygépkocsi pénteken délután a 7-es főút XXII. kerületi szakaszán. A Szoborpark közelében a Suzuki oldalával csapódott bele a Volvo munkagép elülső kanalába. A súlyosan sérült sofőrt a tűzoltók szabadították ki autójából. (Lánglovagok)
Hogy ezt hogy sikerült a t. járművezetőnek véghezvinni!
Baleset lehetett a 7-es főúton a Szoborparknál, mert Budatéténynél az 58-as busz végállmoása felé terelték el az autókat 17.00 után. A Diósdon át közlekedő Volán buszok is erre mentek. Háros utca - Nagytétényi út - Dráva utca - Párhuzamos utca :) - Barackos utca - Angeli út útvonalon tértek vissza Diósdnál a 7-es útra a járművek. Menetidő kb. + 10-15 perc. Kimaradt megállók: Budatétény, benzinkút; Szoborpark; Diósárok; Lőtér; Diófa utca. Üdv: Fricy
Kivéve, ha az épület az eredeti rendeltetésére használhatatlanná válik. Ha az ablakomtól 1 m-re fordulna a busz, és állandóan leverné a sarkával a muskátliról a virágot, az nagyon ott lenne...
Az szerintem egyetlen önkormányzattól sem várható el, hogy megvegyen egy egész telket néhány m2-nyi földterület kisajátítása esetén. Az épület nincs útban, ezért nincs is semmilyen jogos alapja arra, hogy az egészet megvegye. Félre ne értsd, én tényleg sajnálom az ott lakókat, tudom milyen érzés. De az igényük túlzás.
Már nem tudják hátráltatni perrel a kisajátítást. Korábban így volt, de pont azért, mert sokan visszeéltek a helyzettel, változtak a jogszabályok nemrégiben.
A kisajátító hatóság letétbe helyezi az összeget, amelyet ki akart fizetni, majd megindul a munka. Közben pereskedhetnek, akár többlet pénzt is kibrusztolhatnak, de az építkezést nem hátráltathatják. Azt hiszem az M6-osról szóló topikban vannak konkrét törvénycikkek is említve...
Sokkal, sajnos. Ha nem tudnak megállapodni az önkormányzattal, akkor per lehet belőle, ami évekig eltarthat.
Én megértem az ott élőket, de nem lehet egy fejlesztés ellen fellázadni. Ők még jól járnak, mert "csak" a telkükből vesznek el egy picit, nem úgy, mint a Diósdi útnál. Ott ugyebár egy egész házat bontanak.
Ráadásul (pletyka szinten) azt hallottam, hogy az ötös körforgalom körülötti telkek összefogtak a kisajátítás ellen. Ha ez igaz, az vajon mennyivel hátráltatja az építkezést?
Ma megint olyan gyorsan végeztek velem (az ügyemmel) az Okmányirodán, hogy maradt egy kis időm megnézni a kirakatában kiállított körforgalmak tervrajzait. Nekem laikusnak és közlekedőnek nagyon tetszenek. Bárcsak mielőbb megvalósulnának! Arról azért jó lenne valami információ, hogy tokkal-vonóval mennyibe fog nekünk ez a két körforgalom kerülni és mi a tervezett határideje az átadásuknak? Van valakinek erről információja?
De jó lenne, ha nem kellene levegőt szennyeznem a központban, hogy megnézhessem! Mikor lesz természetes, hogy pár fénykép a város weboldalán is hamar megjelenik minden ilyen tervről? Vagy van már róla?
Na ez jó hír! Reméljük mielőbb megvalósításra is kerül.
De azért úgy szeretném már a parkvárosi CBA elé ígért gyalogos átkelőhely tervrajzát (még inkább az átkelőhelyet) is látni. Kb. másfél éve mindig csak az a válasz érkezik az érdeklődésre: folyik a tervezése.
Reggel a Martonvásárból 6.30-kor induló elővárosi vonatra egy Pécs-Déli pu. táblával felszerelt fülkés szerelvényt tettek be. Világítás épphogy pislákolt, álló helyzetben semmi. Fütés legalább ment. Tök koszos volt az egész. A peronajtókon nem lehetett kilátni, mert össz-vissza volt fújva. Undorító. Ilyen szxr kocsival még nem mentem...
Februártól egyébként 72É fog járni Törökbálintra is. Budaörsre már több mint egy éve jár 40É. De ezekre a településkre nappal is megy BKV-járat. Érden viszont csak a Volán szolgáltathat 2013-ig, szerződése van erre az önkorival.