Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bejfez Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1292

Én magam láttam a fiatal és keveset futott motorra vonatkozó javallatot, de kézenfekvőnek találtam, hogy az új Chevim fiatal és még keveset futott. Ezek után minden bizonnyal csak a párszáz km-t gurult járművekre kell ezt érteni, nemde?

 

off

 

Sárkány, kösz. :-))

 

on

Előzmény: IJN Yamato (1290)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1291

off

 

Bejfez!

 

Az Index Fórumán levő adatlapon vond vissza a publikus e-mail címed, mert kb. 1 perc alatt megtudható belőle, hogy melyik cég marketing és termékfejlesztési fõosztályán dolgozol, a neveden és a hivatali telefonszámodon túl.

Nekem ennyi időbe telt, pedig nem vagyok hacker hajlamú...

 

Bocsánat az offért.

 

on

IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1290
Sarkany

Való igaz, jó hogy szóltál mert nekem elkerülte a figyelmemet, hogy a Metabond honlapján az M-nél "fiatal keveset futott motorokról" ír, míg a Metabond C-t ajálja "dinamikus terhelésnek igénybevett dízel- és benzinüzemű gépjárművek motorjának kezelésére" - a tájékoztató.

Üdv Y.
off
rockdobos

E@mail ment DVD ügyben.
Paice forewer :-)
on
Előzmény: Sarkany (1289)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1289

 itt a Metabond M fémfelület-nemesítő adalékról van szó

 

Ez elkerülte a figyelmem délelőtt!

A Lacettibe (és a belsőégésű motorokhoz általában) a Metabond C a nyerő...

Előzmény: IJN Yamato (1278)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1288

Ahhoz, hogy kipróbáld, most elegendő, ha egyet veszel. A többit meglátod!

Vagy megfelel az elvárásaidnak, vagy nem...

Ez utóbbi esetben még ki tudsz a projektből félköltséggel szállni!

Előzmény: Bejfez (1283)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1287

6000 km körül van a kocsiban és 3000 km-nél töltöttem be.

Tapasztalataim azok, melyeket alább már leírtam.

A beszerzés körülményeit is alább olvashatod. Szerintem bármelyik benzinkútnál meg tudod vásárolni.

Előzmény: sz946cs (1286)
sz946cs Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1286
Mennyi km van a kocsidban, és mikor mennyi km-nél töltötted be az első adag Metabondot ?  Tényleg van érezhető hatása a motorteljesítményre és fogyasztásra ? Ha igen , hol vásárolható meg ? Az én tapasztalatom egyébként az, hogy a kezdeti elég magas fogyasztás után most kezd normálissá válni. Most 3500 km körül vagyok, és az utolsó fogy. adatom 7,6 l, vegyes városi-országúti használattal normál stílussal. (1,6 SW ötajtós)
Előzmény: Sarkany (1275)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1285

Szerencsére gratisz jutottam hozzá.

A cég, ahol dolgozom, nagyban vásárolja és használja fel. Észrevehetetlen volt az a 4 dl, amit elhoztam... :))

Előzmény: Bejfez (1283)
Novi1 Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1284

  .

  .

3. Novi - 1.8 SW Platinum

  .

  .

Előzmény: Novi1 (1233)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1283

Sárkány, ezt jól kitalálták: hiszen mindenképpen 2 db 250 ml-es adagot tudok csak venni, az a legkisebb kiszerelés (és 8900 Ft, most akciósan 7700 Ft).

Ha nem a teljes projektet valósítom meg, akkor elég egy is: és két alkalommal folyasztom el, mondjuk 150 és 100 ml-es tételekben.

Ha meg kettőre is rászánom a pénzt (felér egy telitankolással), akkor 2 dl, 1,5 és 1,5 dl a három adag.

 

Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1282

Kicsit drága ez az adalék ahhoz, hogy most, az 5000-es olajcsere előtt beletöltsd!

 

Én, a helyedben, megvárnám az 5000-es olajcserét és utána tölteném be az első adagot!

Előzmény: Bejfez (1281)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1281

Akkor az alábbi módon járok el:

-- most 3750 km-nél tartok, rátöltök 2 dl-t;

-- 5000 km után lecserélem az olajat és rátöltök 2 dl-t, ismét, mert nagyon rövid igeig lesz benne az első 2 dl;

-- 15 000 km-nél a szervizelés után 1 dl-t töltök bele;

-- 30 000 km-nél a szervizelés után 0,5 dl-t töltök bele.

És a 45 ezres szerviz után már nem töltögetek...

Kösz az infót, nekem tetszik a dolog!

Előzmény: Sarkany (1279)
IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1280
Köszi:-), Isók uccse kipróbálom :-), úgy is míszem van a fogyasztásomtól meg a motorhangtól, meg a hidegen üzemeltetéstől. Péneteken és vasárnap is megjártam a Miskolc Avas-dél, Budapest Békásmegyer fordulót és a csak az M30-ra melegedett be rendesen a motor. Összehasonlitva, pénteken is kb. ugyanott - az M30-ra történő felhajtás után - érte el az üzemi hőfokot a motor mint vasárnap, pedig pénteken előbb a melóból haza mentem, megebédeltem, felcuccoltunk és indulás, vasárnap ki a garázsból és indulás.
Üdv Y.
Előzmény: Sarkany (1279)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1279

Jól értettél. :)

 

Elegendő csupán három alkalommal adagolni, azaz 45 000 km-ig.

Először 2 dl-t,  másodjára 1 dl-t, harmadjára 1/2 dl-t.

Ennyi idő után az adalék bizonyos komponensei beépülnek a fémfelületbe és szükségtelen a további adalékolás.

Előzmény: IJN Yamato (1278)
IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1278
Sarkany

Akkor - ha jól értelek - itt a Metabond M fémfelület-nemesítő adalékról van szó és a kb 4 liter olajhoz első alkalommal kb 2 deciliter, a későbbi - olajcserék utáni - alkalmakkor kb 1 deciliter adalékot kell adagolni.
Üdv Y.
Előzmény: Sarkany (1277)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1277

Csak fogtad a Metabondot és rátöltöttél a motorolajra?

 

Pontosan.

 

Ha igen, mekkora mennyiséget?

 

A névleges motorolaj mennyiség 5 %-át (első adalékoláshoz). Másodjára elegendő az először adalékolt mennyiség fele.

Előzmény: Bejfez (1276)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1276
Csak fogtad a Metabondot és rátöltöttél a motorolajra? Ha igen, mekkora mennyiséget?
Előzmény: Sarkany (1275)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1275

A Lacettimben azóta van érezhető javulás - bár a fogyasztásra újkorától nem volt panaszom - amióta betettem az olajba a METABOND adalékot.

 

Tapasztalataim:

- a motor hangja, magasabb fordulaton is, lecsökkent,

- jobban gyorsul,

- a fogyasztásom, ha nem hajtom 120 km/h fölött, 7 és 8 l/100 km között van stabilan.

Előzmény: rockdobos (1273)
IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1274
rockdobos

off
Este - otthonról - írok e@mailt.
on

Én cseréltem 5487 km-nél, de eddig nem vetem észre, hogy csökkent volna a fogyasztás. Most 6512-nél járok. Ebben a teljesítményben két tankolás van, egy teljes városi 9,97 l/100km és egy teljes autópályás, 7,89 l/100km. Mind a kettő "kiméletes" stílusban :-(.

Üdv Y.
Előzmény: rockdobos (1273)
rockdobos Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1273

Sziasztok!

Valaki már cserélt olajat az ajánlott, de nem kötelező 5-7000 km után?

És tényleg 20%-kat csökken utána a fogyasztás és jobban is megy a jármű?

 

Yamató: a postacímem kellene, vagy mi legyen dvdkkel? köszönöm ám, hogy nem felejtettél el!

Na, sziasztok

IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1272
Még egy, a 1010Tires.com gumiméret kalkulátora az alábbi okosságokat írja erről a méret váltásról.

Diameter Difference: 6.17%

# Tire diameters can vary slightly for each tire model. The listed diameters are from calculations based on the tire size.
# When changing tire sizes, we recommend staying within 3% of the diameter of the original tire. Any more than this and you face the risk of brake failure.
# This calculator is for information purposes only and we do not guarantee fitment based on this calculator alone.


Üdv Y.
Előzmény: Allanon1983 (1269)
IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1271
Allanon1983

Most láttam akciósan 62000-ért 195/65 R15 LM25. Ez jó méret az 5 ajtós Lacettire?

A 195/65R15 méret az 6,5%-al nagyobb mint az eredeti 195/55R15, ez az összes általam ismert "gumis vélemény" szerint túl van a "megengedhető" határon. Az max 3% eltérés az eredeti átmérőhöz képest, kb. ennyi a használat alatti kopás miatti átmérő változás. Szvsz van olyan gumis aki fel sem szerelné. Én semmikép nem tennék fel ilyen méretet az öt ajtós Lacettire (nekem is ilyen van, 185/60R15-ös téli gumival). A Bridgestone Blizzak LM 25 az ADAC teszten két csillagos lett.

Gumiméret kalkulátor

Üdv Y.
Előzmény: Allanon1983 (1269)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1270

195/65 R15 LM25. Ez jó méret az 5 ajtós Lacettire?

 

Nem jó!

Előzmény: Allanon1983 (1269)
Allanon1983 Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1269
Sziasztok!

Mi a véleményetek a Bridgestone téli gumikról? Rakatott már fel valaki? Most láttam akciósan 62000-ért 195/65 R15 LM25. Ez jó méret az 5 ajtós Lacettire?
t-bird Creative Commons License 2005.11.14 0 0 1268
Hááát, vedd úgy, hogy mindig ott van, akkor nincs meglepi, vagy gurulj baromi lassan hátra, akkor megállít, de nem karcol, mint a Cif (persze csak a citrus erejével) : )
Előzmény: Bejfez (1267)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.14 0 0 1267
A betoncsík az betoncsík. De mi a helyzet a vonóhoroggal? Hogy ne az fogjon meg...
Előzmény: t-bird (1266)
t-bird Creative Commons License 2005.11.14 0 0 1266
Persze a buta amerikaiak ezt is megoldották már. Minden nyavalyás parkolójukban az állóhelyek elején egy beton kerítésoszlopot fektettek le olyan távolságra a faltól/kerítéstől/szakadéktól, hogy a legböszmébb Lincoln orra se érje el. Egyszerűen addig kell gurulni, míg a kocsidat meg nem fogja a betoncsík.
Előzmény: Sarkany (1264)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.14 0 0 1265
Az első lökhárítóba nem szerelhető "tolató" (ráálló) radar? Hát az ajtókba? :-)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.14 0 0 1264

A 40 cm-en belüli mérés igénye valós

 

Pech. Bár, ha orral állsz be, nem sokat ér a hátsó lökhárítóba szerelt tolatóradar.

 

Ha ilyen körülmények között kellene parkolnom, felszerelnék egy puha gumicsíkot a falra a lökhárító magasságában és szép lassan rákúsznék a csíkra. :))

Előzmény: Bejfez (1263)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.14 0 0 1263

"erre nem tudok korrekt választ adni, mert az én kocsimon nincs vonóhorog"

 

Persze én nem erre gondoltam (t-birdnek is). Hanem arra, hogy beparkolsz farral egy farral álló vonóhorgos mögé... És a te radarod az ő horgát képes-e indikálni. Ez volt a kérdésem. Persze az én hibám, hogy nem így írtam le már az előbb is.

 

ha ki is kínlódja a kocsiját az autód mögül, nagy valószínűséggel meg fogja sérteni "hátulról a kocsidat" 

 

A 40 cm-en belüli mérés igénye valós (cucogány 1257). A mi cégünk mélygarázsában olyan szűk a hely, hogy én 3 cm-re állok be a falhoz -- persze a kocsi orrával; és a szemüveges szemem a radarom. (Hosszú idő után kialakult rutin most már.) De ott mindenkinek muszály egészen "rámenni a falra" legalább 20 cm-nyire; még a nőknek is. Ők ezt vagy segítséggel csinálják, vagy 10 cm-enként kiszállnak és megnézik...

Előzmény: sz946cs (1260)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!