Én magam láttam a fiatal és keveset futott motorra vonatkozó javallatot, de kézenfekvőnek találtam, hogy az új Chevim fiatal és még keveset futott. Ezek után minden bizonnyal csak a párszáz km-t gurult járművekre kell ezt érteni, nemde?
Az Index Fórumán levő adatlapon vond vissza a publikus e-mail címed, mert kb. 1 perc alatt megtudható belőle, hogy melyik cég marketing és termékfejlesztési fõosztályán dolgozol, a neveden és a hivatali telefonszámodon túl.
Nekem ennyi időbe telt, pedig nem vagyok hacker hajlamú...
Való igaz, jó hogy szóltál mert nekem elkerülte a figyelmemet, hogy a Metabond honlapján az M-nél "fiatal keveset futott motorokról" ír, míg a Metabond C-t ajálja "dinamikus terhelésnek igénybevett dízel- és benzinüzemű gépjárművek motorjának kezelésére" - a tájékoztató.
Mennyi km van a kocsidban, és mikor mennyi km-nél töltötted be az első adag Metabondot ? Tényleg van érezhető hatása a motorteljesítményre és fogyasztásra ? Ha igen , hol vásárolható meg ? Az én tapasztalatom egyébként az, hogy a kezdeti elég magas fogyasztás után most kezd normálissá válni. Most 3500 km körül vagyok, és az utolsó fogy. adatom 7,6 l, vegyes városi-országúti használattal normál stílussal. (1,6 SW ötajtós)
Sárkány, ezt jól kitalálták: hiszen mindenképpen 2 db 250 ml-es adagot tudok csak venni, az a legkisebb kiszerelés (és 8900 Ft, most akciósan 7700 Ft).
Ha nem a teljes projektet valósítom meg, akkor elég egy is: és két alkalommal folyasztom el, mondjuk 150 és 100 ml-es tételekben.
Ha meg kettőre is rászánom a pénzt (felér egy telitankolással), akkor 2 dl, 1,5 és 1,5 dl a három adag.
Köszi:-), Isók uccse kipróbálom :-), úgy is míszem van a fogyasztásomtól meg a motorhangtól, meg a hidegen üzemeltetéstől. Péneteken és vasárnap is megjártam a Miskolc Avas-dél, Budapest Békásmegyer fordulót és a csak az M30-ra melegedett be rendesen a motor. Összehasonlitva, pénteken is kb. ugyanott - az M30-ra történő felhajtás után - érte el az üzemi hőfokot a motor mint vasárnap, pedig pénteken előbb a melóból haza mentem, megebédeltem, felcuccoltunk és indulás, vasárnap ki a garázsból és indulás. Üdv Y.
Akkor - ha jól értelek - itt a Metabond M fémfelület-nemesítő adalékról van szó és a kb 4 liter olajhoz első alkalommal kb 2 deciliter, a későbbi - olajcserék utáni - alkalmakkor kb 1 deciliter adalékot kell adagolni. Üdv Y.
Én cseréltem 5487 km-nél, de eddig nem vetem észre, hogy csökkent volna a fogyasztás. Most 6512-nél járok. Ebben a teljesítményben két tankolás van, egy teljes városi 9,97 l/100km és egy teljes autópályás, 7,89 l/100km. Mind a kettő "kiméletes" stílusban :-(.
# Tire diameters can vary slightly for each tire model. The listed diameters are from calculations based on the tire size. # When changing tire sizes, we recommend staying within 3% of the diameter of the original tire. Any more than this and you face the risk of brake failure. # This calculator is for information purposes only and we do not guarantee fitment based on this calculator alone.
Most láttam akciósan 62000-ért 195/65 R15 LM25. Ez jó méret az 5 ajtós Lacettire?
A 195/65R15 méret az 6,5%-al nagyobb mint az eredeti 195/55R15, ez az összes általam ismert "gumis vélemény" szerint túl van a "megengedhető" határon. Az max 3% eltérés az eredeti átmérőhöz képest, kb. ennyi a használat alatti kopás miatti átmérő változás. Szvsz van olyan gumis aki fel sem szerelné. Én semmikép nem tennék fel ilyen méretet az öt ajtós Lacettire (nekem is ilyen van, 185/60R15-ös téli gumival). A Bridgestone Blizzak LM 25 az ADAC teszten két csillagos lett.
Mi a véleményetek a Bridgestone téli gumikról? Rakatott már fel valaki? Most láttam akciósan 62000-ért 195/65 R15 LM25. Ez jó méret az 5 ajtós Lacettire?
Hááát, vedd úgy, hogy mindig ott van, akkor nincs meglepi, vagy gurulj baromi lassan hátra, akkor megállít, de nem karcol, mint a Cif (persze csak a citrus erejével) : )
Persze a buta amerikaiak ezt is megoldották már. Minden nyavalyás parkolójukban az állóhelyek elején egy beton kerítésoszlopot fektettek le olyan távolságra a faltól/kerítéstől/szakadéktól, hogy a legböszmébb Lincoln orra se érje el. Egyszerűen addig kell gurulni, míg a kocsidat meg nem fogja a betoncsík.
Pech. Bár, ha orral állsz be, nem sokat ér a hátsó lökhárítóba szerelt tolatóradar.
Ha ilyen körülmények között kellene parkolnom, felszerelnék egy puha gumicsíkot a falra a lökhárító magasságában és szép lassan rákúsznék a csíkra. :))
"erre nem tudok korrekt választ adni, mert az én kocsimon nincs vonóhorog"
Persze én nem erre gondoltam (t-birdnek is). Hanem arra, hogy beparkolsz farral egy farral álló vonóhorgos mögé... És a te radarod az ő horgát képes-e indikálni. Ez volt a kérdésem. Persze az én hibám, hogy nem így írtam le már az előbb is.
ha ki is kínlódja a kocsiját az autód mögül, nagy valószínűséggel meg fogja sérteni "hátulról a kocsidat"
A 40 cm-en belüli mérés igénye valós (cucogány 1257). A mi cégünk mélygarázsában olyan szűk a hely, hogy én 3 cm-re állok be a falhoz -- persze a kocsi orrával; és a szemüveges szemem a radarom. (Hosszú idő után kialakult rutin most már.) De ott mindenkinek muszály egészen "rámenni a falra" legalább 20 cm-nyire; még a nőknek is. Ők ezt vagy segítséggel csinálják, vagy 10 cm-enként kiszállnak és megnézik...