Sanyival épp teszteltünk. Nord E2 és saját. Motion Sound-on lezlivel, meg sztereóval is.
Most nem részletezem.
Amit a fizikai modellezésről már korábban említettem, azt érdemes kipróbálni más hanxerrel is.
Fullt kihúzni.
4. oktávban egy Céé dúr: C, E, G lenyomni.
itt ugrik a majom a vízbe:
Utána hozzányomni az oktávot, vagyis az 5. Cééé-t.
A modellezés úgy gondolta, hogy a fullban szól már annyi Céé, minek ismételje önmagát? Csak a pár apró összetevőt társította az 5. C-hez, amiáltal alig lehetett kihallani a C dúr mögül.
köszönöm kedves soraidat. Igazad van, a lényeg a koncert volt. A többi másodlagos. A szépet érdemes megőrizni. Gondolom, felvetted. Igy könnyebb is lesz.
Én nagyon örülök annak, hogy a most megszólaló fórumtársaink számára nagy élményt jelentett ez a különleges koncert.
Én nem éreztem különösebben zavarónak, hogy Sarrah Morrow kicsit többet produkálta magát, mert először hallottam őt és kifejezetten élveztem az improvizációit. (Legfeljebb az volt furcsa számomra, hogy a magyar népdal motivum ismétlésekor rendre a fülem szerint egy-két nem oda való hangot is belefújt....)
De minden problémát elfeledtetett a fantasztikus Hammond muzsika amivel a koncert végén megajándékozott bennünket Rhoda Scott.....Azt hiszem, én inkább a közel 3 órás koncert nem kevés számú, ilyen pozitív pillanataira fogok emlékezni... :-)))
Hát nekem egyáltalán nem tetszik az öregasszony jelző semmilyen formában. Egyúttal lehetett volna nyanya is már. Mindenképp sértő, hisz nem egy pöcegödörpucoló cigányqrváról beszélünk...
pl. a zongoraszállítók ( az is 200 kg felett van rendszerint) FELELŐSSÉGGEL szállítják bárhonnan bárhová a hangszert. Ezt, vagy ehhez hasonló biztonságos megoldást valószínüleg gazdasági okok miatt nem szoktak igénybe venni a szervezők PEDIG A HAMMOND MEGÉRDEMELNÉ !
Bocs Zsolt ! Nem vettem észre a kérdésedet. Azok műanyag jelölő gyűrűk, összefogni "Guliver haját" a sok vékony vezetéket.
Köszönöm az elismerést, - elég jól sikerült 3 napig dolgoztam rajta. A huzalellenálások megvannak. a többi gyárilag is benne volt ( vékony haj) csak nem le voltak földelve. oda kellett valóban, csak a képen nem látszik, a gyűrűk alatt vannak.
Természetesen mindannyian kicsit más oldalról látjuk ugyanazt - a koncertet. Ott ülve mezei hallgatók - nézők vagyunk. A közönség. Én ebből az aspektusból szemléltem az egészet, s műszaki emberként teljesen megértem a Technikai személyzet felelősségét és értékét. Semmilyen "vitaindító" szándékom nem volt, mint olvashatod kizárólag a "hangnem" amivel ismeretlen fórumtársunk jellemezte Rhodát, háborított fel annyira, hogy megszólaltam. Tartoztam ezzel a saját lelkiismeretemen túl pontosan a Hammond orgonának ( "aki" nem tehet minderről) s Rhoda Scottnak, aki annyi szépséget és élményt nyujtott mindannyiunknak, akik ott voltunk.
Valószínüleg, - ahogy írtad, Te éppen azért "úsztad meg" eddig a sok viszontagságos fellépések technikai csapdáját, mert felkészítetted a hangszert alaposan, amit bérbe adtál. Valóban igaz, - egyetértek a gondolataiddal - ennek a "nem mai csirke" hangszernek és alkotóinak alaposságát dícséri, hogy ennyi mindent kibír a hangszer.
Az az érzésem, hogy a szállítások "minősége" korántsem arányos a hangszer értékével. Ennek nyilván sok oka van, nincs értelme belemenni. Azt azonban tudom, hogy pl. a zongoraszállítók ( az is 200 kg felett van rendszerint) FELELŐSSÉGGEL szállítják bárhonnan bárhová a hangszert. Ezt, vagy ehhez hasonló biztonságos megoldást valószínüleg gazdasági okok miatt nem szoktak igénybe venni a szervezők PEDIG A HAMMOND MEGÉRDEMELNÉ ! Egy jól karbantartott és beállított hangszer ( Te tudod a legjobban, hiszen régóta magad is szakértőnek számítassz a közösségben ) ilyen banálisan nem hagy cserben főleg 1 koncert alatt 4 -szer ! Ez nem véletlen, ez nem Murphy ! Te is tudod. Ez emberi mulasztás, trehányság , nemtörődömség.
Rhoda "tenyeres gliszandóit" évek óta látom, hallom, az a véleményem, hogy miután egészen fiatalon is már ezt tette, jó pár Hammondot tett volna tönkre 73 éves koráig. Nem gondolnám, hogy ez reális.
Ilyen korú hölgyel mint Rhoda egy intelligens ember MÉG MUNKAKAPCSOLATBAN SEM használna olyan hangnemet, amit kifogásoltam a megszólaló fórumtársunk hangnemében. A másik ember tisztelete ezt magától nem engedi meg.
Persze nem vagyunk egyformák. Ez igaz. Társaságban azt szoktam mondani: "mindig annyi tisztetletet várj el másoktól, mint amit Te magad is megadsz másoknak ! "
Hogy máskor kinek az orgonáján játszik majd "Dr. Rhoda Scott" valóban a menedzsere és a kapcsolatai fogják eldönteni !
Egyetértek Veled! Azzal a megjegyzéssel, hogy Az a menedzser, aki most ott volt a koncerten, - nyakamat rá - mégegyszer attól az embertől, akié EZ A BIZONYOS B3 volt - tuti nem fogja bérelni jövőre ! :)))))))))
Azért én árnyalnám ezt a galibát. Ez az orgona (B3/1973) dolgozott mindennap ápr. 2-10 között Rhoda Scott alatt.
Egy csomószor volt szállítva: Budapest 1-2, Miskolc, Debrecen, Szombathely, Budapest.
Tudvalevőleg minden szállítás sokk egy ilyen bonyolult, kényes hanxernek. Volt belőle bőven.
Nem hallottam hogy a turné korábbi állomásain is hasonló problémák merültek volna föl.
(sőt, ha fölmerültek volna, orvosolva lett volna és nem a végén jön ki)
Egy ilyen blama hogy a tápdugó villája kissé kontaktos lesz, benne van a pakliban, sajnos bármikor előjöhet.
A soundcheck sem hozza ki, mert ott csak egy pici terhelés van, nincs kiképezve az orgona.
A szétrúgást nehezen tudom elképzelni, mégha tapasztaltam hogy Rhoda néha férfiakat megszégyenítően tépi meg az orgonát.
(amiért természetesen az orgona tulajdonosa nem túl lelkes :-) Olyan tenyeres glissandókat vet az alsó manuálra, a drawbarokat sem kímálve, hogy büszke lehet Laurens bácsi a terméke tűrőképességére.
Szóval egy ilyen műszaki hiba szerintem mindig benne van a pakliban, gyakran szerencse kérdése hogy mikor és hogy jön elő?
Más alkalomal, ammikor az én orgonám dolgozott én is végig frászban voltam a felelősség súlya alatt. :-§Eddigmegúsztam.
Öregasszony... hmmmm..... Ez igazából nem sértő munkakapcsolat alatt. Abszolút nincs meg a hátsó, pejoratív tartalma, ez biztos, majdhogynem kedveskedés.
De! A nyilvánosság elé nam tartozik!!! Sokan írank a fórumbe, mégtöbben olvassák. Könnyen félreértés lehet belőle. Ennyire bizalmas hangvétel ide nem szerencsés.
Hogy máskor esetleg kinek az orgonáján fog játszani? Akitől a menedzsere majd kibérli. Kapcsolat kérdése.
Sajnos elképesztõ állagú hangszerek vannak forgalomban. Ez egy 60 Hz-s átalakító, ami "alapból" tudta a glissandót (a motorvezetéket fogadó csoki egyik lába nem volt beforrasztva):
Ez egy érdekes foldback-megoldás:
Itt meg borítékolható a drawbar vezeték leszakadása:
En is fennakadtam ezeken a dolgokon. Ez nem dobszerko, amit ha erosebben utnek kepes elcsuszni arrebb. Tehtube jol irta, emlekszem amikor pehely Joey a padrl allva raugrott az A100-as pedaljara. Meg se mozdult az orgona. Nem hinnem, hogy az A100 nehezebb lenne a B3-tol. Vagy mert pici feluleteken fekszik fel a 4 laba a B3-nak:-) Itt tenyleg egy szobadisz, de nem hasznalt, karbantartott B3-rol volt szo. Drawbar leszakadas, gondolom a kabelre ertette vintagekey, nem effektiv ugy mint a Hofi parodiaban anno, amikor a kezeben maradt a kamu Hammond:-)
Meg Emerson sem rangatja erobol a regisztereket, nemhogy Rhoda. Gyors mozdulat, egy ujjas pockoles lehet, de annak az a dolga, kis tomeg, nem szabadna leszakadnia. En mindig mondom, ezek a hangszerek pici karbantartassl, olajozassal tulelnek bennunket!
"3-4 centit ment előre a koncert alatt..." - ezt sem értem.
Nekem otthon parkettán van, filc betéttel a lábai alatt, de soha 1 mm-et sem mozdult meg (csak ha neki feszülök és elhúzom a helyére, mert takarítok mögötte...). Az hogy a pedáljátéktól mozog - ez szerintem duma. De cáfoljatok meg.
Hadd szóljak én is hozzá: a koncert nagy élmény volt. A nagy orgona nagyon szépen szólt, a Hammond is megtette a magát.
Nagyon-nagyon kár volt a műszaki hibákért, sajnos elrontotta az ember katarzisát a koncert közben. Nem véltetlen volt Xavér viccelődése a "200 éves Hammond orgonáról". A közelembe ülők többen mondták is. "200 éves, akkor minek hoznak ide egy ilyen szart?!" Hát nem szar csak a felkészítése a koncertre az volt a szar, de nagyon. Nem kicsit, nagyon. Ezt Rhoda nagyon nem érdemelte meg!
A véleményem arról hogy széttaposta, meg leszaggatta pedig annyi mint Berni Ecclestone-nak azon forma 1-es autókról, amiket "szét lehet verseny közben taposni". Bernie véleménye: "akkor az a technika olyan is!".
Én csodálkoztam, mikor Xavér átinvitálta Rhoda-t a nagy orgonához, hogy Xavért olyan rövid idő alatt viszonylag normális regisztrálást tudott neki beállítani, de a nagy orgona nem erre való.
A pozanos hölgy meg mindig sok szokott lenni egy kicsit, de ezt is megszokhattuk már. Véleményem szerint most eza műszaki hibáknak is köszönhető volt.
Ne haragudj az "átkeresztelésért" véletlen "nyelvbotlás" volt az iménti irásomban. Bántott az a stílus és nyelvezet, ahogyan Rhoda Scottról egy általam ismeretlen fórumtársunk beszélt. Én és társaim az 215-ös szektorban ültünk, onnan is kiváló volt a hangzás.
Lehet szeretni és nem szeretni azt a zenét, amit Rhoda játszik, ez természetesen zenei izlés kérdése, de ezt a 73 éves Tündért, akit maga Xavér is láthatóan tisztel és szeret, nem illő ilyen jelzőkkel illetni, amelyek korábban elhangottak.
Az egész koncert úgy ahogyan volt számomra - csoda. A hangulat az atmoszféra - Te is tudod - egyszeri és megismételhetetlen. Jó volt ott lenni, jó volt átélni.
Nekem, egy kicsit "sok" volt a pozanos hölgy szereplése, aki egyébként rendkivül kreativ improvizációival méltán volt jelen ott és akkor. Engem csupán az zavart, hogy ( mint a jazzban általában "körbe jár a labda" az improvizatív szólók ) a hölgy kissé sokáig tartotta magánál a "labdát" s így Rhoda háttérben kisérő szerepet játszott ez idő alatt. Rhoda elég rutinos és szerény ahhoz, hogy ezt mosolyogva és élvezettel tegye, meg is történt. Személy szerint többet szerettem volna hallani Rhoda Scottból és néha magamban a "pokolba kívántam" azt a hölgyet, ( duguljon már el !) függetlenül attól, hogy elismerem - szépen fújt. A koncert Rhodáról és Xavérról szólt ! Ezért jöttünk és nem azért, hogy a hölgyet hallgassuk. Rhoda kevesebbet mutathatott a csillogó, jellegzetes önmagából, - legalább is játék időben mindenképpen kevesebbszer szólózhatott - sajnos.
A profizmus és Xavér lélekjelenléte segítette át az előadást, hogy mégis élvezhettük ! Kár volt a B3 ilyen szerepléséért és - bár nem tudtam, valyon kié lehet, - de magamban "leszedtem a keresztvizet" róla, hiszen, én is tudom- technikai gond bárhol, bármikor adódhat, ez sajnos természetes, hiszen a Hammond nem "mai csirke" de ennek a példánynak - amin Rhoda játszott - több sebből is véreztek az alkatrészei, ami az emberi trehányság, nemtörődömségből fakadhatott, nem pedig Murphi közismert törbényéből.
Úgy véltem, az az ember, aki ilyen hangszert kölcsönöz Rhodának, nem beszélhet így a Művésznőről.
Picit elragadott a hév, ezért nem figyeltem eléggé, mikor a Nevedet leírtam - bocs !