Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A DKV honlapján miért írják a "díj" szót kitartóan két j-vel?
Amúgy is elég fura honlap, látogató lévén olvastam volna arról, hogy fizető-e a parkolás az ünnepeken, hogy jár a villamos szilveszter éjjelén, de a hírek hamar rovat hamar átcsap 2007-es archívumba.
Mentesítő buszok indulnak Debrecenből és Debrecenbe
A Hajdú Volán vasárnaphoz hasonlóan hétfőn is mentesítő buszjáratokat indít a fővárosba, illetve Budapestről Debrecenbe. Debrecenből délelőtt 7-kor, 10-kor, illetve 12-kor indulnak buszok Budapestre, ahonnan délben, 15 órakor és 17 órakor indulnak Debrecenbe járatok a Stadionok buszpályaudvarról. A vállalat szükség esetén délután is indít járatokat Debrecenből Budapestre, ezek indulási időpontjáról a 06/40/200-756-os telefonszámon lehet érdeklődni, amennyiben éppen elérhető.
Ez például a vásárlási szokások átalakulásával magyarázható, ugyanis egyre többen keresik fel a nagy bevásárlóközpontokat.
Már megint az a nagy helyzet, halvány halvány lila gőze sincs az egészről. Illetve annak, aki ezt az egész marhaságot írta neki.
Eddig is sokan jártak a bevásárlóközpontokba, csak az a tendencia, hogy egyre több van belőle, ami arra ösztönzi a vásárlókat hogy akkor ott is szétnézzenek. Ez pedig többlet utazást generál. De jellemzően nem a nagy bevásárlóközpontba mennek az emberek napi bevásárlás céljából. Persze az a forgalom sem elhanyagolható, de alkalomszerű, ahhoz képest, hogy egyesek munkába járásra használják az autót és bónuszként hozzák viszik a gyereket az iskolába...
Épp a Fórum átadásakor bizonygatták, hogy számottevően nem fog nőni a forgalom. Akkor most hogy is van?
Ha a mélygarázsok parkolási díjai nagyobb mértékben emelkednek, akkor azt fogja eredményezni, hogy mégtöbben fognak a felszínen várakozni, sok esetben szabálytalanul.
Külön kategóriába tartoznak a parkolási díjak, mivel ezek nem egyszerű közszolgáltatási díjak, hanem fontos közlekedéspolitikai eszközök. A parkolási díjak várhatóan átlagosan 10,3 százalékkal nőnek. A város önkormányzata ugyanis azt szeretné, ha egyre többen vennék igénybe a tömegközlekedési eszközöket, annak érdekében, hogy a város közúthálózatának forgalmi terhelése csökkenjen. Két évvel ezelőtt még 99 millió utazást regisztráltak a tömegközlekedési eszközökön a városban, ami 2008-ra – , változatlan népességszám mellett – 5 millióval esett vissza. Ugyanakkor az emberek utazási igénye nem csökkent, sőt, növekedett. Ez például a vásárlási szokások átalakulásával magyarázható, ugyanis egyre többen keresik fel a nagy bevásárlóközpontokat. Ennek dacára a tömegközlekedési eszközök igénybe vétele csökkent. Ez pedig nem történhetett másként, csak úgy, hogy a személygépkocsi-forgalom nőtt. Ha viszont drága a parkolás, akkor jobban megfontolják az emberek, hogy autóval közelítsék-e meg úti céljukat, vagy tömegközlekedési eszközöket vegyenek ehhez igénybe. A város önkormányzata a belvárosi mélyparkolók díjait fokozatosan közelíteni kívánja a felszíni parkolókéhoz, így ezen a téren 33 százalékos lesz a várható díjemelés, míg a felszíni parkolási díjak átlagosan 6 százalék körüli mértékben nőnek. A debreceni önkormányzat egyébként jelentős változtatásokat tervez a parkolással kapcsolatban a városban, de ezekről az elképzelésekről a szakemberek később számolnak be. Nincs tervben azonban a fizető parkolók zónájának kiterjesztése a történelmi belvárost ölelő körúton kívülre.
Valamint Pajna nemrég egy nyilatkozatában megemlítette, hogy megvizsgálták a közlekedés javításának lehetőségeit, pl.: buszsávok szélesítését. (Gondolom létesítésre gondolt.)
Azért azt ne felejtsük el, hogy az már nem belterület, hanem kertség. Nem véletlenül töredéke az ottani ingatlan ár, a belterületnek. Aki oda költözött, az tudta mit vállal.
Ha egy szolgáltatónak (lásd HV) illetve az általunk megválasztott képviselőknek 8-10 ezer ember illetve azok véleménye, akarata nem fontos, vagy leseprik az asztalról, akkor ott tényleg nagy a baj. Rá kellene már jönniük, hogy ők vannak értünk és nem pedig fordítva! A lakosság a büntetőpontokat majd a 2010-es választásokon kiosztja remélhetőleg!
Ha minden jól megy akkor most tavasszal Külső-Létai úton az ottlakók helyi összefogással elkezdik építeni a leendő megállókat, a buszfordulót a városgazdálkodás épülete után a kishídnál!!!
Ez így ebben a formában biztosan nem igaz.
Valószínűleg megelégelték az impotens HV teszetoszi hozzáállását az ott élő 8-10 ezer ember, akik nem először kérik a szolgáltatót az 1-es busz meghosszabítására!!!
A HV a szolgáltató, a megrendelő a város. A HV úgy számolt, hogy a hosszíbbítás neki plusz költséggel járna, ami nem csak üzemanyagban mutatkozna meg. Ezt a plusz költségek valamiért nem akarta vállalni, a város pedig nem hajlandó ezt kifizetni. Éppoly sáros az önkormányzat is ebben.
Kiváncsi vagyok, hogy a DKV a szolgáltató váltás után mennyire lesz rugalmas a lakók kérései irányában.
Erre én is, de jobbra ne számítsunk. Az a gyanúm, hogy ha valahol adni fog máshol elvesz majd.
"Az hogy az utolsó 1-es járat 22:55 kor már a Csokonai Színháznál járjon, az szinte kizárt, szerintem példa nélkül való. "
Sajnos egyes HV-s sofőrök furán értelmezik az indulási időket ebből is adódnak ezek! Gyorsan a végére lehet járni ezeknek jelenségeknek, hiszen elég csak megnézni a térfigyelő kamerákat a Csokonai Színháznál!!
A Vámospércsi-Létai út kereszteződése az nagyon gáz. Azzal valamit csinálni kell.
A Létai út és a Lahner utca kereszteződésébe vajon minek lámpa? Ott még soha nem vártam busszal 15-20 mp-nél többet.
Ezek akkora tulzások, hogy nem is mondok rá semmit. Gondolom te minden nap az utolsó 1-sel utazol. Hétvégen egyébbként a legritkább esetben késnek, ha pedig kimarad, az szinte biztos hogy lerobbanás miatt van.
Az hogy az utolsó 1-es járat 22:55 kor már a Csokonai Színháznál járjon, az szinte kizárt, szerintem példa nélkül való.
A kecske éhenhalt, a káposztát megették: így lehetne jellemezni a MÁV-START 2009. évi menetrendjét. Az év közben megfogalmazott - és feltehetően többször megváltozott célok az integrált ütemes menetrend dunántúli kiterjesztését, és ésszerűsítést céloztak. Az eredmény több, mint elkeserítő: az ésszerűsítés címén sikerült a Kelet-Magyaroszágon és a budapesti elővárosban működő ütemes menetrendet járatritkításokkal szétverni, míg Nyugat-Magyarországon nem jött létre az a csatlakozásokra épülő ütemes menetrend, mely valódi kínálatot teremtve kötné össze a régió városait. A sajtóban többször idézett menetrendi ésszerűsítés pénzügyi eredménye több, mint kétséges: valódi megtakarítást (személyzet, jármű) feltehetően nem értek el, Kelet-Magyarországon csupán a közlekedtetett vonatok mennyiségét mérő ún. vonatkilométer-mérőszám csökkent, ennek kapcsolata a vasút igazi költségeivel viszont nem lineáris. Jól mutatja ezt az, hogy várhatóan sem élőmunka-, sem eszközmegtakarítás nem fog keletkezni a MÁV csoportnál, ugyanannyi vasutasra, járműre, mozdonyra lesz szükség, csupán az utasok számára meghirdetett vonatból lesz kevesebb, mellyel várhatóan a bevételek is csökkennek az autót választó utasok miatt.
Kétségtelen, hogy az egész ország számára fontos az évről évre egyre több pénzt elnyelő vasút veszteségeinek kordában tartása. Erre azonban nem a megfelelő eszköz a közlekedtetett vonatok számának ész nélküli csökkentése, a vasúti üzem sajátosságai miatt ugyanis az összköltség nem arányos a vonatok számával: közel azonos költséggel lehet közlekedtetni a jelenleginél pár százalékkal több, vagy kevesebb vonatot is.
A néhány napja nyilvánosságra hozott új vasúti menetrend jelentős járatritkításokat, értelmetlen kínálatszűkítést és a vasúti közlekedés színvonalának jelentős leromlását tartalmazza – mindez viszont nem kevesebb, hanem épphogy több pénzbe kerül majd.
December közepétől a vasúttal utazók legnagyobb csoportja, a budapesti elővárosi utasok komoly színvonalromlással néznek szembe. A délelőtti személyvonatok zömmel csak iskolaidőszakban fognak közlekedni, akkor, amikor az iskolások épp a tanórákon ülnek, ráadásul egyes esti vonatok megszüntetése sem magyarázható az iskolaszünettel. Nyáron viszont a diákok mellett a bevásárló, ügyet intéző utasokat is „szamárpadba” ültetik: az elővárosi vonatok követése duplájára nő az eddiginek.
Budapest környékén az Újszász - Szolnok vonalon egész évben 60 perces követés várható a jelenlegi félórás helyett, Kunszentmiklós-Tass felől közel kétórás „lyuk” tátong a reggeli vonatok között. Székesfehérvárról reggel csak személyvonattal lehet utazni, mivel két gyorsított vonattal kevesebb közlekedik majd. A Veresegyház – Vác vonalon a csúcsidőben járó gyorsított vonatok megszűnnek, tanszünetben 60 percesre nő a vonatkövetés. A főváros és Mende, illetve Monor között 6, Gödöllő esetében pedig napi 8 vonatot kell az utasoknak nélkülözniük, itt is órásra növelik a követési időt. A zsúfolt elővárosi vonatok megszüntetésével a kormány és a MÁV vezetése újabb hathatós intézkedéseket tesz az elővárosi közlekedés ellehetetlenítése, a hosszabb dugók és a nagyobb légszennyezés érdekében.
Vidéken sem jobb a helyzet, a távolsági utasok sem ússzák meg az új menetrend hátrányos következményeit: a kelet-magyarországi sikeres ütemes menetrendet szétverve rosszabb csatlakozásokra, kevesebb eljutási lehetőségre lehet majd számítani. Kiskunhalas felé 8 helyett 6 pár távolsági vonat marad, Debrecen, Nyíregyháza, Eger, Miskolc, Szeged felé az eddigi ütemes menerendet szétverték, számos vonat tűnt el a menetrendből. A Balaton északi partját Budapesttel csak három vonatpár köti össze, Tolna megyéből pedig csak hosszú tortúrával lehet vonaton eljutni a fővárosba, mivel az összes gyorsvonatot egy tollvonással megszüntették.
Ha minden jól megy akkor most tavasszal Külső-Létai úton az ottlakók helyi összefogással elkezdik építeni a leendő megállókat, a buszfordulót a városgazdálkodás épülete után a kishídnál!!! Valószínűleg megelégelték az impotens HV teszetoszi hozzáállását az ott élő 8-10 ezer ember, akik nem először kérik a szolgáltatót az 1-es busz meghosszabítására!!! Aki nem ismeri a helyet, annak elárulom hogy csak 600 méterről van szó, de ez igen nagy segítséget jelentene az ottélőknek!!! Már minden adott lenne, hiszen kiépült a gáz, telefon, vezetékes ivóvíz, áram, sőt már mikrohullámú internet szolgáltatás is van, és megépült a tervezett 1.500 méteres útból 600 méter. Közben persze az önkori és a HV egymásra mutogat miért nem tesznek eleget a lakosság kérésének, kéréseinek. Kiváncsi vagyok, hogy a DKV a szolgáltató váltás után mennyire lesz rugalmas a lakók kérései irányában.
Legutóbb hat hónapig kellett könyörögnie a lakosságnak, hogy a még aszfalttal el nem látott részen tolják le a Külső-Létai utat, mert azon járművel, de akár kerékpárral is haladni lehetetlen. Amikor arra jártam, akkor azt mondtam hogy bombatámadás után nincsenek ilyen utak, és legszivesebben beültetném az autóba az összes képviselőt akiket megválasztottunk egy próbaútra 50 km/h sebességgel és megtudják milyen az kiköpni a fogukat egy ilyen út után :D:D:D:D Garficicus
Hétvégén az 1Y helyett jobb lenne ha a HV a 30-as buszt a Diószegi út végállomás helyett a Lahner utcán át továbbvinné a Kinizsi nyomdáig!!!! Így a 30-as menetideje még 30 percbe beleférne, és javulna a kihasználtság is.
Vámospércsi-Létai út kereszteződése megérne egy misét!! Lámpán áthaladni Létai irányából néha 4-5 lámpaváltásig is eltart... Nem ártana egy kanyarodó sáv és a lámpák átprogramozása!!! Másik ilyen pont a Létai út és a Lahner utca kereszteződése, ahová szintén nem ártana egy lámpa!! Hétvégén napközben 1-es és 1Y busz vagy késve (+5-8-10 perccel később) jön, vagy többször előfordult hogy kimaradt, utolsó járatok indulási időpontjánál meg csalnak a soförök, sokszor jóval hamarabb elindulnak a végállomásról. Nem egyszer előfordult, hogy az utolsó 1-es járat 22:55 kor már a Csokonai Színháznál járt... noha ekkor még csak a Kinizsi nyomdától kellett volna indulnia!!!!!
Természetesen. Az első két képen a DKV telephely látható, a második egy „közeli” a bent álló villamosokról. A következő két kép a Segner tér előző verziós állapotban. A 3. kép bal oldala a Kisállomás hűlt helye, a 4. képen a Tesco-t építik, a Pesti utca pedig még csak várja az aszfaltot. Az utolsó kép a Hajnal utca Munkácsy előtti szakasza. Itt valószínűleg egy 2-es és egy 4A troli van a képen, de ez csak tipp. A képek egyébként debrecen.hu-n lévő rendezési tervből vannak.