Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bejfez Creative Commons License 2005.11.18 0 0 1322

"Bell/Target Euro 550-est használok"

 

Az interneten nem találtam nyomát. Van hozzá linked? Érdekelne a működése...

Előzmény: Sarkany (1319)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.18 0 0 1321

"Láttad már...?"

 

Persze, ezekre utaltam mikor életműről írtam.

 

 

Előzmény: rockdobos (1320)
rockdobos Creative Commons License 2005.11.18 0 0 1320

off

Bejfez!

Láttad már a bécsi Hundertwasser házakat?

Én igen. Eszméletlen jók...

:-)

on

sziasztok

Előzmény: Bejfez (1310)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.18 0 0 1319

Használ valamelyikőtök radar/lézer észlelőt (előjelzőt)?

Ha igen, ki melyik tipust? Tapasztalatok?

 

A magam részéről egy Bell/Target Euro 550-est használok, kiváló hatékonysággal.

IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.18 0 0 1318
1. Azonos megoldás.
2. Szintén.
3. Én a helyzetjelzőig kapcsolom le, esetleg többször is.
4. A hátsó ködlámpát akkor "vezem le", ha a tükörben már látom a mögöttem jövő ködlámpáját, - ha van neki - illetve ha már látszik az, hogy nincs. A két db. 21W izzóval is lehet villogtatni - volt már akinek lesett, hogy mit akarok.
Azon kívül megy az erőlejes jobbra nézés, illetve a Remmington emlegetés, ez utóbbi még a szürke álcázóöltözetet viselő, este felé az útszéli bokor mögül kiugró, öngyilkos-hajlamú gyalogos esetében fordul elő. Ezeknek szoktam még a "20 emeletes" tetejét ajánlani - az biztosabb és engem nem érint. :-)

Üdv Y.
Előzmény: Bejfez (1317)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.18 0 0 1317

Aha. Nálad kulturáltan működik. A Remington-megoldás utóélete eléggé macerás lenne... Az én megoldásaim a három helyzetre:

 

1. Látszik, ha távfény maradt felkapcsolva -- hagyományos megoldással villantok neki egyet vagy kettőt.

 

2. Az is látszik, ha a megváltozott terheléshez nem igazította hozzá a fényszóróállást -- nem teszek semmit (csak semiselfcensored tájékoztatást adok a családomnak a helyzet megértéséhez). Azért nem teszek semmit, mert nem tudhatom, hogy állítható-e egyáltalán a fényszórója. Ha pedig nem, a villogásommal csak zavart kelthetek benne is meg a mögötte haladókban is, így semmi értelme. (Jobb esetben persze azt hihetik, hogy radarozó rendőrökre hívom fel a figyelmüket, és leveszik a sebességet, ami jót tesz ugyan a biztonságnak, de a forgalomnak nem.  De akkor is: minek vakítsam őket fölöslegesen?)

 

3. Látszik, ha nem ég a fényszórója -- jámbor pedagógiai megoldásom: én is teljesen lekapcsolom a fényszórómat egészen addig, míg mellé nem érek... (Az esetek többségében azonnal kapcsolnak.)

Előzmény: IJN Yamato (1316)
IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.18 0 0 1316
Mit jelent a selfsensored?

Nem selfsensored, hanem selfcensored, öncenzúráztam magam, nem azt írtam, hogy hü??e balf???ok, bar?? áll??ok stb :-). Ezenkívül nem kerestem probléma megoldásnak a Remmington bevált eszközét:-)

Üdv Y.
Előzmény: Bejfez (1315)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1315

Mit jelent a selfsensored? Hogy működik?

(Nem rajongok értük én sem...)

Előzmény: IJN Yamato (1313)
IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1314
off
e@mail és DVD ment :-))
on

Bocs az előző formázásáért, csak az első sor idézet:-(.

Üdv Y.
Előzmény: rockdobos (1309)
IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1313
nagyon irritáló

Pénteken az M3-M30 autópályákon sok autósnak pattogott az anyukája - a csuklástól - kifolyt a szemem a hátső ködlámpáktól.
Ha már filozófikus geometria, én a szimetrikusan asszimetrikus koordinátatengely origójától merre esem azzal a bevett szokásommal, hogy az ködlámpákat elől is és hátul is úgy használom mint a távfényszórót :-))

Ezen kívül vesszenek a fényszóró-magasságállítót nem használó, de Tesco gazdaságos "xeneon" gázzal toltött "diamont withe, ice blue violet K80000" izzót - lehetőleg 100/100 wattost - használó selfcensoredk.

Üdv Y.
Előzmény: Sarkany (1312)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1312
Nos, akár szimmetrikus és/vagy végtelen, egyben azonban számomra közös: nagyon irritáló... :))
Előzmény: Bejfez (1310)
Novi1 Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1311

"Aki vagány, annak nem számít. Hányan vannak, akik fényes nappal is ködlámpáznak..."

 

 s -talán pont ezért?- alig haladnak...

>;-))

Előzmény: Bejfez (1307)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1310

"...végtelen: az emberi hülyeség..."

 

Hundertwasser pedig azt állította, hogy a világon semmi sem szimmetrikus, csak az emberi hülyeség. Ezek szerint az végtelenül szimmetrikus. Ő maga felemás zoknit hordott, s az életműve is mentes a hétköznapi értelemben vett szimmetriától.

 

De a _vagányságnak_ van egy másik (topikos) véglete is: amikor szürkületben szándékosan fényszóró nélkül hajtanak, nem feledékenységből, mert persze oyan is van: ő lát, azt hiszi, őt is látják... Nos, ez is szimmetrikus. Vagy aszimmetrikus? Most elbizonytalanodtam... vagy mégse?

 

Előzmény: Sarkany (1308)
rockdobos Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1309

Nnna, most megkaptam...

:-)

Előzmény: Bejfez (1307)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1308
Einstein két dologról állította, hogy végtelen: az emberi hülyeség és az univerzum. Az utóbbiban nem volt biztos...
Előzmény: Bejfez (1307)
Bejfez Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1307

"A villamos fogyasztók fékezőhatást fejtenek ki a generátoron."

 

Aki vagány, annak nem számít. Hányan vannak, akik fényes nappal is ködlámpáznak...

Előzmény: Sarkany (1304)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1306
Egészségedre! :))
Előzmény: Novi1 (1305)
Novi1 Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1305

Üdv Sárkány!

 

Eeegeen :))))))), erről sokkal többet írni igen, míg tömörebben és jól megfogalmazni már nem lehet.........

Legközelebb valszeg díjazott kérdésként teszek fel hasonló témát a topicban :))))

Mivel nyeremény /sör? :)/ nem volt meghírdetve, igy csak virtuálisan /de azért/ küldök egy kocsival, s a nyeremény realizálásáért felelősen valóságban guríts le belőle jó egészséggel :))))))))

 

Novi  >;-))

Előzmény: Sarkany (1304)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1304

az elektromos fogyasztók milyen hatás-külcsönhatás elvén befolyásolják a motor benyafogyasztásának emelkedését

 

A villamos fogyasztók fékezőhatást fejtenek ki a generátoron.

Minél több villamos fogyasztó van üzemben, annál nagyobb ez a fékezőhatás. Ezt a fékezőhatást a motornak le kell győznie, tekintve, hogy a generátort - ékszíj segítségével - a motor hajtja.

 

A többletfogyasztást az eredményezi, hogy az autó haladásához szükséges teljesítményen túl, a bekapcsolt villamos fogyasztók összteljesítménye is terheli a motort. Ezt a többletteljesítményt a megnövekedett üzemanyagfogyasztás fedezi.

 

Ahhoz tudnám hasonlítani a jelenséget, mintha részben behúzott kézifékkel közlekednél. Egy újabb villamos fogyasztó bekapcsolása annyit jelent, mint amikor egy vagy több kattanással feljebb húzod a kéziféket.

 

Amikor Magyarországon kötelezővé tették lakott területen kívül nappal is a tompított világítás használatát, több szakíró cikkezett erről.

A bekapcsolt világítás miatti többletfogyasztást kb. 0,3 - 0,5 l/100 km értékre becsülték (ha jól emlékszem).

Novi1 Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1303

Üdv!

 

Egy másik /kedvenc/ fórumon beszélgettünk az elektronygyos fogyasztók által generált, megemelkedett /üzemanyag/ benyafogyasztásról.

Először mereven elutasítottam az összefüggést, de az ott kapott indíttatás révén, dr Guggoló segedelmével megpróbáltam utánanézni a kérdés tisztázása gyanánt, az összefüggéseknek, s jelenlegi /de még hiányos/ ismereteim szerint, mertem változtatni álláspontomon.

 

Az alapvető, mit /anno/ nehezen értettem meg, hogy az elektromos fogyasztók milyen hatás-külcsönhatás elvén befolyásolják a motor benyafogyasztásának emelkedését.

 

Szívesen vennék hozzászólást /beszélgetést a témáról/ a konkrét mechanizmusokról, a nálam többet tudókkal, hogy milyen ok-okozati összefüggés alapján történik mind ez, nővelve ezzel /tán, nem csak a saját, de/ mások tudásszintjét is.

 

Novi  >;-))

Novi1 Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1302

"Rengeteg hasznos információt tudtam meg a fórumotokból, így mindenképpen szeretnék csatlakozni a klubhoz, amennyiben ez lehetséges."

 

Hekky!

Már ott vagy  :))

A fogyid 10-12ekm után stabilizálódik, persze lábfüggő a dolog :))

 

Rokdobos!

Yamato már megírta /küsz Y, jól látod :))/ --> 1296

 

Novi  >;-))

 

off

Előzmény: Hekky (1300)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1301

tulajdonképpn ennél jobb fogyasztásra már nem számíthatok?

 

Tapasztalataim szerint (korábban volt Lanosom és Kalosom is) kb. 10 000 km elérése után stabilizálódik a fogyasztás normális mértékűre.

Előzmény: Hekky (1300)
Hekky Creative Commons License 2005.11.17 0 0 1300
Szevasztok Lacetti őrültek!

Már vagy három hónapja nyomon követem a fórumotokat, mivel kiváncsi voltam az autóval kapcsolatos véleményekre, de elégedett voltam, így nem kevés hitellel, de október 03-án én is átvehettem az imádott gépemet: egy melainge beige 1.6 SW Elite Cool-t. A színe, külsője elképesztően tetszett már elejétől fogva, és a decens, visszafogott, de bőven elégséges belső is kielégít.
A motor elég erősnek tűnik, bár még csak most kezdem igazán döngetni, mert most járunk 1600 futott km-nél. Viszont az nekem is feltűnt, hogy a benzin visszajelző mutató sebessége nem túl visszafogott, azaz néha elég érdekes fogyasztást produkál a gép. Volt már 7,8 l is de legutóbb vegyesen a 9,8 l-t is volt képes megenni.
Tudom, hogy ez már lerágott csont nálatok, de tulajdonképpn ennél jobb fogyasztásra már nem számíthatok?
Rengeteg hasznos információt tudtam meg a fórumotokból, így mindenképpen szeretnék csatlakozni a klubhoz, amennyiben ez lehetséges.
Üdv mindenkinek!
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1299

Azt el tudom képzelni,hogy futott 200000km-t és kiprobálom

 

Az ilyen, végnapjait élő motorokhoz is van adalék... :))

Előzmény: ivb (1295)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1298
Kinek a pap, kinek a paplan... :))
Előzmény: ivb (1295)
Sarkany Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1297

Ezek után minden bizonnyal csak a párszáz km-t gurult járművekre kell ezt érteni, nemde?

 

Nem egészen.

 

Vannak motorok - ilyenek pl. a generátorral összekapcsolt gázmotorok - melyek állandó fordulatszámmal pörögnek, semmi fordulatszámváltozás nincs az üzemükben. Folyamatosan pörögnek 3000 1/min fordulattal az év 365 napján, leállás nélkül.

Egy ilyen frissen üzembehelyezett, új motorhoz az M jelű adalék kell.

 

A Lacettid változó terhelés mellett és dinamikus körülmények között üzemel. Gyorsítasz, lassítasz, fékezel, hegyre mész vele, sztrádán autózol, városban közlekedsz, előzöl, megállsz, leállítod a motort, indítasz, stb.

Na, ehhez már a C jelű adalék kell.

Előzmény: Bejfez (1292)
IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1296
off -> off topic -> a topic témáján kívüli
on -> on topic -> a topic témáján belüli

off
A Paice-s DVD-k a topic témáján kívüli téma :-))
Válasz e@mail ment.
on

Novi1 két autója közül az egyik Lacetti ez on topic, a másik Lanos az - kicsit - off topic:-)
Üdv Y.
Előzmény: rockdobos (1294)
ivb Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1295

Szerintem ez a metabond új kocsinál egy nagy marhaság!

Bár mindenki azt csinál amit akar!

Azt el tudom képzelni,hogy futott 200000km-t és kiprobálom,de

egy alig futott autóba hát.....

rockdobos Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1294

mi az, hogy off, meg on?

 

Jól használom?

 

off

Novi1!

neked 2 lacsedlid van? az1,8-as, és egy 1,6-os? Utóbbiról néhány napja olvashattunk. Azért valaki tud élni... :-)

on

IJN Yamato Creative Commons License 2005.11.16 0 0 1293
Nu most már teljesen össze vagyok zavarodva - információ túlcsordulásom van - rákerestem Dr. Google-val és mindent és mindennek az ellenkezőjét is találtam. Fiatal, keveset futott, dinamikusan terhelt, idősebb, 100 000 km alatti és 100 000 km feletti, Metabond M, C, Old teljes permut-, vari-, és kombin-ációja. :-).
Azt gondolom, hogy a Hercegnő 2005. június 10-től máig, még fiatal és 6512 km-rel még keveset futott :-)), de Sarkanynak van a Metabonddal tapasztalata és az Ő autója sem az idősebb kategória. :-))
Üdv Y.
Előzmény: Bejfez (1292)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!