A D5S-F kályhának ugyanaz a vezérlője mint a D5Z-F nek ?? Mret akkor ha biggyesztek rá egy szivattyút akkor tudja vezérelni azt is ..Illetve vezérli is...!..Jól gondolom ? Vagy a vezérlőt programozni kell,hogy van-e rajt szivattyú vagy nincs? Ez így hülye kérdés nem ? :)
Hogy meddig melegíti a vizet, az a benne lévő hőérzékelőtől függ, túlképpen az autóhoz ebből a szempontból nincs is köze. Mindig a benne lévő víz hőmérsékletét méri, így az amit a műszerfalon látsz, nem azonos azzal amit a kályha maga mér. Megeshet, hogy rossz a hőérzékelője, de az is, hogy ilyenre van programozva, vagy lassan keringeti a motor a vizet. Sajnos azt nem tudom, hogy mi módon lehet megemelni a max hőmérsékletét. Az "állófűtésre" alakitás, ha csak járó motornál akarod használni, akkor az alább leírt termokapcsoló rövidre zárásával megoldható, de ekkor is a saját vezérlője szerint fog működni, azaz a víz hőmérséklet nem lesz magasabb. A hőérzékelőáramkör ellenállásának megváltoztatásával magasabbra lehetne vinni, de ekkor kérdés mikor kapcsolja le a biztonsági hőérzékelő, lehet, hogy azt is módosítani kell. De ezekhez először is meg kell mérni a valós hőmérsékletet!
A motortól független működéshez kell egy keringetőszivattyú, egy kétáramkörös mágneskapcsoló és valami amivel bekapcsolod. Kapcsoló/programóra/távirányító az igények szerint. :-)
Mondjuk ez a manuális bekapcsolás engem is érdekelne ,mert a vwasam 10 fok fölött már nem kapcsolja be a kályhát ..Miért nem ? Rohadjon el :) Én még 15 fokban is akarom hogy menjen mikor először elindulok...és akkor amikor én akarom ..tehát manuálisan.....Ha találtok megoldást ..közzétehetnétek ..Mondjuk az én kályhám Hydronic D5Z-F
Amúgy ezt nem nagyon értem, hogy egyes Z kályhák lekapcsolnak már 60-70 fok körül, másikak meg 80-90 fok körül.. Biztosan egy szoftveres módosítással megoldható lenne a "feljebb" fűtés, csak hát ki az aki ilyen szinten ért a vezérlőkhöz..
Be lehet kötni állófűtésként a külsőhőmérséklettől függetlenül is, de kell hozzá keringetőszivattyú, ha álló motornál is működtetni akarod. Ha csak a külsőhőmérséklet jelét akarod kiiktatni ahhoz mindössze 1db kapcsoló kell. A hőérzékelői benne vannak a kályhában, és annál sokkal "okosabb" szerkezet, hogy ez a része egy kapcsolóval becsapható legyen.
sajna nincs másik izzítóm amivel próbálkozhatnék. a benne levő, elég kokszos volt. a lángszita jónak tűnik, de a kis járatok az üzemanyag csőnél szintén retkesek voltak. amúgy az egész kályha belseje gázolajos volt. balu instrukciói alapján kipucoltam, csinálok hozzá egy tömítést és jövő héten összerakom. ha nem lesz jó, akkor elküldöm/elviszem balunak.
eddigi tanácsokat neked is és balunak is, itt is köszönöm.
Langszitat es izzitot ellenorid le. Esetleg probalj bele egy uj izzitot. Nem eleg hogy kiprobalod es szepen felizzik mert attol meg lehet hogy nem bir teljesiteni.
b_karcsival is ott szivtuk meg hogy a gyertya szepen izzot kiveve es bennt megsem teljesitet. Ha van ket izzitod akkor ugy lehet kiprobalni nagyon hamar es egyszeruen hogy sorba kotod oket es amelyik hamarabb kezd izzani az a gyengebb! . Kb 14-16V kozt tapold be de nem kulon kulon hanem sorbakotve!
Szia,nálam az izzítógyertya cserélye teljesen kezelte a helyzetet ,azota boldogan használom.Szétbontva a gyertya müködött de összerakva a beérkező levegő és üzemanyag annyira kihütötte hogy nem volt képes lángra lobbantani a beérkező gázolajat,csak füstölt.
Sziasztok, most vásároltam egy b vectrát és van benne kiegészítő fűtésnek egy D3WZ Eberspacher, az lenne a kérdésem hogy meg lehet -e oldani vagy van-e hozzá olyan kiegészítő ( elérhető áron használt is jó ) amivel állófűtésnek is át lehet alakítani ugye mivel ez csak akkor kapcsol be ha 5 fok alatt van a kinti hőmérséklet és a motorban a víz 75 foknál hidegebb. Vagy ha meg tudná mondani valaki hogy ez honnan veszi a hőmérséklet adatokat hol vannak az érzékelői elhejezve , mert nem igazán melegíti fel az írt 75 fokig a vizet hamarabb kikapcsol és úgy gondoltam hogy ha megoldahtó akkor egy direkt kapcsolóval vezérelném, természetesen csak járó motornál ha lehetséges, köszi a választ előre is mindenkinek.
keresnék eladó diesel vízes fűtést......webasto-t és thermo top valamit.....óra nem feltétlen szükséges,de a többi kellene hozzá(kábelköteg,relé,biztosíték,stb.)
Én most 1 Webasto ThermoTop V kiegészítő fűtésből szeretnék csinálni 1 állófűtést. Ahogy olvasgattam a neten mindenhol azt írják,h át kell frissíteni a kályha agyát,h állófűtés legyen belőlle. Ebbe esetleg tud nekem segíteni v esetleg meg tudja frissíteni a kálya agyát? Vagy esetleg a VCDS programba lehet vmit állítani,h mennyen mint állófűtés? Meg csak ehez a kályhához az ovális program óra jó v esetleg olyan is szóba jöhet ami az A8akba volt beszerlve?
a múltkori gondom (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=106716282&t=9076685) megoldódott, de most meg már háromszor-négyszer is előfordult, hogy úgy füstölt az indítást követő harmadik negyedik percben, hogy többen azt hitték, kigyulladt az autó.
de nem áll le, hanem megy tovább és szép lassan abbahagyja a füstölést.
ilyenkor mindig 52-es hibát ír ki.
a német hibakód listában: Kein Start - Sicherheitszeit überschreitung,
az angolban: No flame detected on start attempt. Check fuel delivery and fuel supply, Check exhaust gas and combustion air ducts.
Bocsánat, rosszul irtam, közben megnéztem. Ha leveszem gyújtásról nem mozgat semmit. Ha ki-be kapcsolom a klíma panelt gyújtás alatt, csak akkor. Valószínűbb hogy úgy marad.
Hát ezt nem tudom pontosan, Én ha leveszem gyújtásról, hallom hogy mozgatja a zsalu(ka)t, ha ráadom, szintén. Lehet hogy csak a kinti levegő zsaluját zárja el (erre tipelek, mert nálam a belső keringtetés sosincs bekapcsolva és legutóbb a pollenszűrő cseréjénél úgy láttam hogy zárva volt).
Egyébként Én arra gondolok hogy úgy hagyja a hideg-meleg állást, ahogy utoljára leállítod. Sajnos az viszont egy hosszabb menet után már hideggel kevert pozíció, úgy meg nem biztos hogy jól be fogja fűteni az utasteret.
Az egész fűtésnek -mintha ráadnád a gyújtást- adsz tápot, az úgy nem nagyon fog "spórolni" az árammal :-)
Legalábbis az enyémnél amig fel nem fűti a beállított hőmérsékletre az utasteret, addig ő úgy szabályozza a ventit hogy a lehető leggyorsabban elérje a beállított hőfokot (mikor már eléri a 60-70 fokot a hűtővíz, elég nagy fordulatra teszi a ventillátort). Ha a tiednél is így van (gondolom, mivel VW csoport) ezt nem tudod kiküszöbölni.
Állófűtés módban viszont a klímavezérlő programja maximálisan energiatakarékos, alacsony fordulaton járatja ill. nem működteti az előre beállított fordulat felett a ventillátort, a klímakompresszor behúzóját sem (az enémnél a kezelőpanel fényerő is töredéke)..
Az előtétellenállással meg jól át kell szabni a venti bekötését, és csak a fene tudja hogy a klímavezérlő terelő lapátjai beállnak-e alapállapotba mikor előzőleg leállítod, és merre meg hogy fogják terelni a levegőt..
A digitklímán szokott lenni bemenet de általában csak azokon, amiken van gyárilag állófűtés. Egy ismerősnek nemrég kellett a seatjába egy passat klímavezérlőt tenni (1-az egyben belement) mert nem volt rajta bemenet. Amúgy ki lehet kerülni ha relével leválasztod és adsz neki valahogy egy fordulatszámszabályzót..