Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

norbi0325 Creative Commons License 2011.03.05 0 0 5058

Köszönöm a választ..

 

A D5S-F kályhának ugyanaz a vezérlője mint a D5Z-F nek ??  Mret akkor ha biggyesztek rá egy szivattyút akkor tudja vezérelni azt is ..Illetve vezérli  is...!..Jól gondolom ? Vagy a vezérlőt programozni kell,hogy van-e rajt szivattyú vagy nincs? Ez így hülye kérdés nem ? :)  

 

Előzmény: 409 (5056)
409 Creative Commons License 2011.03.05 0 0 5057

Hogy meddig melegíti a vizet, az a benne lévő hőérzékelőtől függ, túlképpen az autóhoz ebből a szempontból nincs is köze. Mindig a benne lévő víz hőmérsékletét méri, így az amit a műszerfalon látsz, nem azonos azzal amit a kályha maga mér. Megeshet, hogy rossz a hőérzékelője, de az is, hogy ilyenre van programozva, vagy lassan keringeti a motor a vizet. Sajnos azt nem tudom, hogy mi módon lehet megemelni a max hőmérsékletét. Az "állófűtésre" alakitás, ha csak járó motornál akarod használni, akkor az alább leírt termokapcsoló rövidre zárásával megoldható, de ekkor is a saját vezérlője szerint fog működni, azaz a víz hőmérséklet nem lesz magasabb. A hőérzékelőáramkör ellenállásának megváltoztatásával magasabbra lehetne vinni, de ekkor kérdés mikor kapcsolja le a biztonsági hőérzékelő, lehet, hogy azt is módosítani kell. De ezekhez először is meg kell mérni a valós hőmérsékletet!

A motortól független működéshez kell egy keringetőszivattyú, egy kétáramkörös mágneskapcsoló és valami amivel bekapcsolod. Kapcsoló/programóra/távirányító az igények szerint. :-)

Előzmény: bolyongo77 (5055)
409 Creative Commons License 2011.03.05 0 0 5056

"..mert a vwasam 10 fok fölött már nem kapcsolja be a kályhát ..Miért nem ?"

 

 Mert van egy termokapcsoló az autóban, ami kikapcsolja  8-10°C feletti hőmérsékletnél.

Ha ezt a kapcsolót (nem hőérzékelő szenzor, csak egy kapcsoló) egy másik kapcsolóval rövidre zárod, akkor nyár közepén is beindul a kályha.

Előzmény: norbi0325 (5053)
bolyongo77 Creative Commons License 2011.03.04 0 0 5055

a kivitelezésben esetleg tudnál segíteni??  vagy ajánlani valakit

Előzmény: 409 (5051)
bolyongo77 Creative Commons License 2011.03.04 0 0 5054

Üdv nekem talán még az is elég lenne ha felnyomná a megadott 75 fokig vagy 80-ig, remélem valami megoldást találunk rá

Előzmény: grandegabo (5052)
norbi0325 Creative Commons License 2011.03.04 0 0 5053

Mondjuk ez a manuális bekapcsolás engem is érdekelne ,mert a vwasam 10 fok fölött már nem kapcsolja be a kályhát ..Miért nem ? Rohadjon el :) Én még 15 fokban is akarom hogy menjen mikor először elindulok...és akkor amikor én akarom ..tehát manuálisan.....Ha találtok megoldást ..közzétehetnétek ..Mondjuk az én kályhám Hydronic D5Z-F

grandegabo Creative Commons License 2011.03.04 0 0 5052

Amúgy ezt nem nagyon értem, hogy egyes Z kályhák lekapcsolnak már 60-70 fok körül, másikak  meg 80-90 fok körül..  Biztosan egy szoftveres módosítással megoldható lenne a "feljebb" fűtés, csak hát ki az aki ilyen szinten ért a vezérlőkhöz..

Előzmény: 409 (5051)
409 Creative Commons License 2011.03.04 0 0 5051

Be lehet kötni állófűtésként a külsőhőmérséklettől függetlenül is, de kell hozzá keringetőszivattyú, ha álló motornál is működtetni akarod. Ha csak a külsőhőmérséklet jelét akarod kiiktatni ahhoz mindössze 1db kapcsoló kell. A hőérzékelői benne vannak a kályhában, és annál sokkal "okosabb" szerkezet, hogy ez a része egy kapcsolóval becsapható legyen.

Előzmény: bolyongo77 (5044)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.03 0 0 5050

sajna nincs másik izzítóm amivel próbálkozhatnék. a benne levő, elég kokszos volt. a lángszita jónak tűnik, de a kis járatok az üzemanyag csőnél szintén retkesek voltak. amúgy az egész kályha belseje gázolajos volt. balu instrukciói alapján kipucoltam, csinálok hozzá egy tömítést és jövő héten összerakom. ha nem lesz jó, akkor elküldöm/elviszem balunak.

eddigi tanácsokat neked is és balunak is, itt is köszönöm.

Előzmény: cirki (5049)
cirki Creative Commons License 2011.03.03 0 0 5049

Szia

Langszitat es izzitot ellenorid le. Esetleg probalj bele egy uj izzitot. Nem eleg hogy kiprobalod es szepen felizzik mert attol meg lehet hogy nem bir teljesiteni.

b_karcsival is ott szivtuk meg hogy a gyertya szepen izzot kiveve es bennt megsem teljesitet. Ha van ket izzitod akkor ugy lehet kiprobalni nagyon hamar es egyszeruen hogy sorba kotod oket es amelyik hamarabb kezd izzani az a gyengebb! . Kb 14-16V kozt tapold be de nem kulon kulon hanem sorbakotve!

Előzmény: Törölt nick (5041)
b_karcsi Creative Commons License 2011.03.02 0 0 5048

Szia,nálam az izzítógyertya cserélye teljesen kezelte a helyzetet ,azota boldogan használom.Szétbontva a gyertya müködött de összerakva a beérkező levegő és üzemanyag annyira kihütötte hogy nem volt képes lángra lobbantani a beérkező gázolajat,csak füstölt.

Előzmény: vectrás pityu (5047)
vectrás pityu Creative Commons License 2011.03.02 0 0 5047

Szia nekem is D5W z kályhám van atünetek hasonlóak mint neked .

Bekapcsolásnál  a ventillátor elkezd felpörögni majd leáll és dől a  füst a kocsiból.

hideg motornál szintén csak dől a füst a kocsiból.ja ezegy2005-os 1.9cdti vectra.

érdeklődnék neked sikerült már valami megoldást találnod?

KÖSZI 

Előzmény: b_karcsi (4846)
kocsisjan Creative Commons License 2011.03.02 0 0 5046

Üdv!

 

5038-as hozzászólás!!!

Előzmény: obor zil (5045)
obor zil Creative Commons License 2011.03.01 0 0 5045

E39-es Bmw gyári thermo top z/c kályhához keresek új keringető szivattyút. Esetleg jó állapotú bontottat.

bolyongo77 Creative Commons License 2011.03.01 0 0 5044

Sziasztok, most vásároltam egy b vectrát és van benne kiegészítő fűtésnek egy D3WZ Eberspacher, az lenne a kérdésem hogy meg lehet -e oldani vagy van-e hozzá olyan kiegészítő ( elérhető áron használt is jó ) amivel állófűtésnek is át lehet alakítani ugye mivel ez csak akkor kapcsol be ha 5 fok alatt van a kinti hőmérséklet és a motorban a víz 75 foknál hidegebb. Vagy ha meg tudná mondani valaki hogy ez honnan veszi a hőmérséklet adatokat hol vannak az érzékelői elhejezve , mert nem igazán melegíti fel az írt 75 fokig a vizet hamarabb kikapcsol és úgy gondoltam hogy ha megoldahtó akkor egy direkt kapcsolóval vezérelném, természetesen csak járó motornál ha lehetséges, köszi a választ előre is mindenkinek.

gibbonpitti Creative Commons License 2011.02.27 0 0 5043

üdv.

 

keresnék eladó diesel vízes fűtést......webasto-t és thermo top valamit.....óra nem feltétlen szükséges,de a többi kellene hozzá(kábelköteg,relé,biztosíték,stb.)

 

gibbonpitti@gmail.com.

 

köszönettel.

petyho Creative Commons License 2011.02.26 0 0 5042

Sziasztok!

 

Én most 1 Webasto ThermoTop V kiegészítő fűtésből szeretnék csinálni 1 állófűtést. Ahogy olvasgattam a neten mindenhol azt írják,h át kell frissíteni a kályha agyát,h állófűtés legyen belőlle. Ebbe esetleg tud nekem segíteni v esetleg meg tudja frissíteni a kálya agyát? Vagy esetleg a VCDS programba lehet vmit állítani,h mennyen mint állófűtés? Meg csak ehez a kályhához az ovális program óra jó v esetleg olyan is szóba jöhet ami az A8akba volt beszerlve?

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.26 0 0 5041

tegnap kétszer próbálkoztam, de nem indult el. kicsit pörgött ugyan, de nem indult.

Előzmény: Törölt nick (5040)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.25 0 0 5040

üdv!

a múltkori gondom (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=106716282&t=9076685) megoldódott, de most meg már háromszor-négyszer is előfordult, hogy úgy füstölt az indítást követő harmadik negyedik percben, hogy többen azt hitték, kigyulladt az autó.

de nem áll le, hanem megy tovább és szép lassan abbahagyja a füstölést.

ilyenkor mindig 52-es hibát ír ki.

a német hibakód listában: Kein Start - Sicherheitszeit überschreitung,

az angolban: No flame detected on start attempt.
Check fuel delivery and fuel supply, Check exhaust gas and combustion air ducts.

ilyenkor mi van?

syncro75 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 5039

Köszi már megoldottam.

kocsisjan Creative Commons License 2011.02.24 0 0 5038

Szia!

 

Nekem van egy bontott Thermo Top Z/C-hez való, PIERBURG brushless típusú, hívj és megegyezünk!

06harminc82harminc470egy

Előzmény: syncro75 (5037)
syncro75 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 5037

Jó estét mindenkinek!

VW T4-hez keresek keringtető szivattyút ha valaki tudna egy olcsó de jót akkor kérem jelezze.

Előre is köszi.

grandegabo Creative Commons License 2011.02.23 0 0 5036

Bocsánat, rosszul irtam, közben megnéztem.  Ha leveszem gyújtásról nem mozgat semmit. Ha ki-be kapcsolom a klíma panelt gyújtás alatt, csak akkor. Valószínűbb hogy úgy marad.

Előzmény: grandegabo (5035)
grandegabo Creative Commons License 2011.02.23 0 0 5035

Hát ezt nem tudom pontosan, Én ha leveszem gyújtásról, hallom hogy mozgatja a zsalu(ka)t, ha ráadom, szintén. Lehet hogy csak a kinti levegő zsaluját zárja el (erre tipelek, mert nálam a belső keringtetés sosincs bekapcsolva és legutóbb a pollenszűrő cseréjénél úgy láttam hogy zárva volt).

 

Egyébként Én arra gondolok hogy úgy hagyja a hideg-meleg állást, ahogy utoljára leállítod. Sajnos az viszont egy hosszabb menet után már hideggel kevert pozíció, úgy meg nem biztos hogy jól be fogja fűteni az utasteret.

Előzmény: szur tdi (5034)
szur tdi Creative Commons License 2011.02.23 0 0 5034

Gondolod a hideg meleg levegőt állitó motor  mindig alaphelyzetbe áll és az a kinti levegő?

Előzmény: grandegabo (5033)
grandegabo Creative Commons License 2011.02.23 0 0 5033

Nem hiszem hogy volt, ismerősnek is ezért volt ez a legnagyobb +kiadás.

 

Bízzunk benne hogy nem kinti hideg levegőt fog fújni.. :-P

Előzmény: szur tdi (5032)
szur tdi Creative Commons License 2011.02.23 0 0 5032

Köszönöm ,hogy segitesz.

Nem gondoltam ,hogy ezzel fogok megakadni:-((

Nem hiszem ,hogy egy ilyen seat ibizába lenne gyárilag állofűtéses:-((

Ki fogom próbáli ,ha csak a motor kap áramot akkor jön e a levegő mert ha jön akkor mindegy hova fújja az már nyerő:-))

 

Előzmény: grandegabo (5031)
grandegabo Creative Commons License 2011.02.23 0 0 5031

Az egész fűtésnek -mintha ráadnád a gyújtást- adsz tápot, az úgy nem nagyon fog "spórolni" az árammal :-)

Legalábbis az enyémnél amig fel nem fűti a beállított hőmérsékletre az utasteret, addig ő úgy szabályozza a ventit hogy a lehető leggyorsabban elérje a beállított hőfokot (mikor már eléri a 60-70 fokot a hűtővíz, elég nagy fordulatra teszi a ventillátort). Ha a tiednél is így van (gondolom, mivel VW csoport) ezt nem tudod kiküszöbölni.

Állófűtés módban viszont a klímavezérlő programja maximálisan energiatakarékos,  alacsony fordulaton járatja ill. nem működteti az előre beállított fordulat felett a ventillátort, a klímakompresszor behúzóját sem (az enémnél a kezelőpanel fényerő is töredéke)..

 

Az előtétellenállással meg jól át kell szabni a venti bekötését, és csak a fene tudja hogy a klímavezérlő terelő lapátjai beállnak-e alapállapotba mikor előzőleg leállítod, és merre meg hogy fogják terelni a levegőt..

Előzmény: szur tdi (5030)
szur tdi Creative Commons License 2011.02.23 0 0 5030

a fenébe ,ez ilyen nagy kaland

És ha ugy ahogy van adok a motornak áramot valami ellenálással az nem jó?

Vagy az egész fűtésnek mintha ráadnám a gyujtást?

Előzmény: grandegabo (5029)
grandegabo Creative Commons License 2011.02.23 0 0 5029

A digitklímán szokott lenni bemenet de általában csak azokon, amiken van gyárilag állófűtés. Egy ismerősnek nemrég kellett a seatjába egy passat klímavezérlőt tenni (1-az egyben belement) mert nem volt rajta bemenet. Amúgy ki lehet kerülni ha relével leválasztod és adsz neki valahogy egy fordulatszámszabályzót..

Előzmény: szur tdi (5028)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!