Egy apró kiegészítés az előbbi hozzászólásomhoz: a relativ szó szintén nem található az MTA SZTAKI szótárában, és is rosszul írtam (relatíve), azt hiszem, a megfelelő szó a "viszonylag".
Én sem tudok németül, ezért kértem, hogy egy németül tudó fórumtárs fordítsa le a szöveget. Tegnap nem néztem tovább a cikket, mert nem gondoltam, hogy a Hankookról az általam idézett mondaton kívül írnak még, most viszont csak ezt találtam még a jelzett oldalon: "Hankook W 440 Ice Bear - Bestnote beim Sprit sparenden Rollwiderstand, relativ gut auch auf Eis, sehr schwach auf Schnee" Az általad idézett mondatot nem találtam, bár ha idézted, biztos, hogy létezik, és valószínűleg havas útra nem ajánlják, legalábbis ez tűnik ki az általam most idézett mondatból ("sehr schwach auf Schnee" = nagyon nem ajánlott hóra). Viszont jeges útra rámerészkedhetünk vele, mert "relativ gut auch auf Eis", vagyis relatíve jó jégen is.
Az "is" vagy szintén (auch) valószínűleg a tegnap idézett mondatomhoz kacsolódik.
Természetesen a fordításom nagyon sok kívánnivalót hagy maga után, ugyanis az MTA SZTAKI online német-magyar szótárával próbáltam fordítani, de több szó meg sem található benne.
A klíma nemcsak hűt (ha melegre állítod a hőfokszabályzót, ami amúgy abszolút nem káros neki, akkor nem is hűt) hanem párátlanít is - a kondenzvíz ebből van ugyebár.
Köszönöm a tanácsokat, megnyugtató infokat. Alig várom, legyen egy kis jegesedés, és jöhet a féktréning :-) Eddig nem kellett a Lacettivel vészfékeznem, normál körülmények közt én is nagyon jónak tartom a féket.
A párásodás viszont zavar, ez még a nyáron feltűnt, mert ha csak egy kicsit bórus idő volt, állandóan fújatnom kellett a szélvédőt, hiába próbálkoztam ablaknyitással. Most akkor a következő lesz a stratégiám: 1. megpróbálok résnyire nyitott ablakkal parkolni, főleg éjszakára. 2. Törlőkendő és ablaktisztító szer beszerzése (a páramentesítő spray nekem régebben nem vált be, főként télen: azonnal odafagyott). 3 "Szakszerű" fújatása az szélvédőnek, de ezzel kapcsolatban kérdezném: minek ehhez a klíma?
Egyáltalán nem tudok németül. cucogány, segítenél? Mit jelent ez a mondat: "Absolut nicht zu empfehlen sind der Hankook W 440 Ice Bear (trotz des schönen Namens)"?
"Hankook W 440 Ice Bear - Bestnote beim Rollwiderstand, besonders gut auch auf Nässe, etwas schwächer auf Schnee und Eis"
Jó lenne, ha a fenti mondatot egy németül tudó fórumtárs lefordítaná, mert nem tudom, hogy a "besonders gut", vagyis a "különösen jó" megjegyzés mire vonatkozik akkor, ha elégtelen minősítést kapott a gumi - a Magyar Nemzet címet viselő online újság szerint.
Élvonalbeli technológiát telepít Dunaújvárosba a Hankook, amely luxusmárkák beszállítója lesz – állította korábban a gazdasági miniszter. Eközben a német autóklub legfrissebb téligumi-tesztje szerint a gyár terméke a nem ajánlott kategóriába került. Egy szakértő szerint kevés az esélye, hogy a távol-keleti abroncsgyártó termékeivel az európai prémium márkákat – Mercedes, BMW, Audi – Hankook gumival kínálják. Teljes cikk »
én is ilyen alkoholos szemüvegtörlő kendővel szoktam belülről megtörölgetni. Szemüvegen már bevállt elég jól. Tudjátok, mindíg utáltam, mikor hidegről melegre bemenve, ki se láttam a szemüvegből. Ma már elég jó ilyen előre csomagolt alkoholos kendők vannak. És árban sem drágák.
Nemrég végeztem egy vezetéstechnikai tréninget, ahol vészfékezésre kifejezetten azt ajánlották - oktatták -, hogy rúgjak bele a fékpedálba. ABS esetén bármilyen útviszonynál alkalmazható ez, de persze elég, ha csak hirtelen rátaposol, nem kell a rúgást szó szerint érteni, a többit meg elvégzi a technika /nem így volt ez az ABS nélküli autókban/. Amúgy az én Lacetti SW-m még csak két hónapos, de a fékekkel teljesen meg vagyok elégedve, még extra csúszós úton is, nyári gumikkal úgy megállt, mint a huzat, és igen, az ABS olyan, mintha ütnék, rángatnák az ember lába alatt a fékpedált. Némely autótípusokban, pl. Peugeot, amennyiben ABS-t használata történik, bekapcsol a vészvillogó, ezzel jelezve a mögöttes forgalomnak a vészfékezést.
A párásodásra még annyit tudok mondani, hogy nekem is rohadtul párásodott - néha még most is -, de nagyon fontos, hogy valami alkoholos ablaktisztítószerrel jól takarítsd meg az üvegfelületeket belülről, sokat segít. Ja, és persze, ha benyomod a klímát, az 20 mp alatt elüntet minden párát - ablakra fújás, külső légbeszívással.
A Prolongról csak annyit, hogy ha jól tudom, akkor ezt még az első Iraki háború idején fejlesztették ki az amerikaiak, azért, hogy az esetlegesen sérült motorral el tudjanak vánszorogni a támaszpontig. Lehet, hogy nem igaz, de ha igen, akkor hosszútávú alkalmazásra valószínüleg nem jó.
Az ABS esetén nyugodtan lehet nyomni padlóféket bármikor, akár azonnal. A rugdalás, amit érzel abból adódik, hogy a vezérlő a fékek felé menő nyomást egy szelepel keresztül csökkenti, amelyik a pedálon keresztül érződik. Ez teljesen normális jelenség és ezt azelőtt még javasolták is, hogy biztonságos szituációban ki kell próbálni, pont az ilyedtség megelőzésére.
Rugdosni nem kell a pedált, de folyamatosan erősen kell nyomni.
(Én az út síkosságát szoktam a fékkel tesztelni. Ha nagyon síkos, korán beavatkozik az ABS, így lehet tudni, hogy sokkal óvatosabban kell menni.
A párásodásra megoldás lehet a régi trükk: résnyire le kell húzni az ablakot, ha a szellőzés már nem elég. (ja és a levegőt kívülről kell szívni, a belső keringetés nem hatásos.)
Az ABS ilyen, visszarúgja a pedált. A titka, hogy a pedált nyomni kell, mint a barom. Csúszós úton, ahol nincs forgalom gyakorolj sokat, mert szokni kell.
Lacetti SW-m van 3-ik hónapja, eddig minden nagyon OK volt vele. DE most két kérdésben szeretném a tanácsotokat kérni. Első, és fontosabb: ABS terén nincs tapasztalatom, és ne tudom, normális-e amit észleltem. Meredek utcán lefelé menve, folyamatosan fékezve és szinte lépésben, amikor még fagyos volt az út, hirtelen a fék elkezdett "rúgdalni", nem tudom másként kifejezni. AZt éreztem, mintha valami alulról ütögetné a féket nyomó lábam, és bizony nem éreztem fékhatást, az autó lassan de biztosan gurult lefelé. Talán ha 4-5 másodperc volt az egész, azután meg tudtam állni, de nagyon megijedtem. Előző autómban nem volt ABS, az út ismerős, a csúszást jegesedő úton már sokat tapasztaltam, no de ilyet?? Rendben volt ez így, vagy SOS szervíz?
A másik kérdésem: nagyon párásodik az autó, minden ablaka, és elég makacsnak tűnik a dolog. Van, hogy a motor indításakor még tiszta a szélvédő, de amint elindulok, párásodni kezd, ezért állandóan mennie kell a szélvédőt fújó venillátornak. Sajna többször tapsztaltam, hogy ez is kevés, alig akarja lefújni a párát. Ez így OK a Lacettinél? Vegyek jó törlőkendőt, esetleg sprayt?
Attól függ, most mi van benne. Ha félszintetikus, akkor igen. A csodaszerekhez én elég szkeptikusan állok hozzá. Szerintem, ha tényleg olyan lenne, mint mondják, nem így kéne reklámozni. Egyébként is egy új motorba, ha nincs kitéve extrém igénybevételnek, nem kell semmit rakni.
Szevasztok Csak egy gyors kérdés. Kaptam egy motorolajat csak nem tudom,hogy mit jelent a felirat:"EXCEL 10w-40 semi synthetic high performance motor oil". Szintetikus vagy félszintetikus motor olaj?
A mai nappal a fogyasztás-részidőm 8,98. Város, országút vegyesen, sok villamos fogyasztó használata (leginkább fűtés). 3913 km-nél járok, átlagos fogyasztásom 7,81.
Ha lime-ot kapsz, csinálj belőle lájmonádét -- szól az optimista bölcs mondás.
Végre lehullt az első hó! Ma reggel először próbálhattam ki igazán a téli gumikat ABS rásegítéssel... Ez a normális. Nagyon elégedett vagyok. A hírek nyári gumikon összecsúszott kocsikról szóltak este...
Valóban nem két fillér, bár amikor vettem, akkor 1 db vásárlása esetén is akciós volt.
Szeptemberben, amikor 12 óra alatt értem le Görögországba a Röszke - Belgrád - Nis Skopje - Thessaloniki - Makrigialos útvonalon, már behozta az árát... :))