Az a lyuk nem magyarázat (nem 100%-ig;) a szelep vezérlés váltásra,hisz állandó vezérlésű gépeknél is van ezen a tájon egy lyuk a nyomaték görbében;)
De az a full egyenes teljesítmény görbe....:D Az gyanus;)
Ha már ennyire optimalizálunk, akkor mielőtt összegzel, vigyük feljebb a váltási pontomat, mert tényleg mindenhol 5000 fölötti értéket írnak. Hagy ne legyen nagyon elszállt, 5250-re mondjuk. Benne vagy?
Vuk, megnéztem a grafikonod alapján a CTR átlagos nyomatékát, valahol 170-175 közt van a Bonnyé pedig 260 körül, ezek alapján az adatok alapján, azaz kb 10% a veszteség mindkét autónál. Szvsz ez az előző számítást érdemben nem befolyásolná...
A lényeg hogy Te érted és le is magyarázod . Hát szomorú , elég szomorú kéremszépen !
Papiron kihozod hogy elver egy TD esetleg ? Vagy az a Bonny vagy mi a turo ? Tök izgi .....
Bocs hogy most nincs kedvem számolni , valahogy nem vagyok ebben most benne majd pár hét mulva addigra átveszem . Szerintem dr-nak nem kell lenni hogy kiszámoljam csak ugyebár ami baromság az az is marad akár hogyan is tekerjük !
Egy hülye kérdés:
Ezek a CTR-ek nem változó szelep vezérlésűek???
Mert ha igen,akkor kizártnak tartok egy ilyen egyenes teljesítmény görgét,hisz valamilyen fordulaton változtatja a szelepek nyitását nemde?
Ui: Ha nem változó a vezérlés akkor is kizárt egy ilyen görbe ;) (ami egyenes:)
Mivel a váltó durván 75%-ra ejti a fordulatszámot, ezért esetünkben, ha 5000-nél váltassz, akkor kb. 3700-ra esik vissza! Ez estben kb. 260-as nyomatékkal számolhatunk! Ez azt jelenti, hogy az általad számolt vonóerőt 1.14-el kell osztani a Bonni esetén és kb. 1.04-el a CTR esetén! Mindjárt összegzem az eredményeket!
Ez baromság mert akkor ott tartunk mint ha 1 db azonos áttétel lenne . Elmegy a nagynyomatéku lassú fordulatú böszme motoros autó aztán visszaelőzi az erős . Ennyi ! :-)))))
A feladat most tényleg az, hogy azonos váltóval/végáttétellel/kerékkel... mérünk. És én azt mondtam, hogy minél magasabb fokozatban leszünk, annál jobban kijön a teljesítménykülönbség. És úgy nézem igazam van!
De implicite megszabtad, mivel azt mondtad, számoljunk a max nyomatékkal. ez pedig valójában vízszintes nyomatékgörbét feltételez. Egyébként átszámolhatom átlagosra, ha megadod a CTR nyomatéki adatait, a Bonnynál jól látszik, hogy az átlag valahol 250 körül lesz, nagyon szép szimmetrikus az alakja.