Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 300
Átlagolva az értékeket 5250-ig egészen pontosan 260 Nm jön ki, és vuk már kiszámolta a 1.14-es szorzót, amit elfogadtam
Előzmény: Bihus (295)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 299
Tehát az ígért összegzés sebességsávonként kimutatva:

Sebesség
CTR vonóerő / Bonni vonóerő
CTR vonóerő/Bonnie vonóerő hányados

0-36 km/h:
9775 / 13556
0.72

36-56(57) km/h:
9775 / 8840
1.10

57-78:
6373 / 6296
1.01

79-88:
6373 / 4760
1.33

89-103:
4538 / 4760
0.95

104-123:
4538 / 3823
1.18

124-128:
4538 / 3063
1.48

128-163:
3433 / 3063
1.12

És a CTR-nél itt váltják az 5-diket és akkor még van egy 6-dik is! A Bonni meg itt halt meg! :-))))

Szerintem elég meggyőző a CTR fölénye! Várom a további nyomatéktárgyú hozzászólásokat!

E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 298
Az a lyuk nem magyarázat (nem 100%-ig;) a szelep vezérlés váltásra,hisz állandó vezérlésű gépeknél is van ezen a tájon egy lyuk a nyomaték görbében;)
De az a full egyenes teljesítmény görbe....:D Az gyanus;)
Előzmény: capri-3 (293)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 297
Ha tudok , mindig segitek ! :-)))))

Amugy capri kolléga felfedezte és igaza van . Csak azt nem értem a teljesitmény görbén miért nem látszik ? Ja tudom ! Honda ! :-)))))))

Előzmény: E30M40 (292)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 296
ehh, mindegyik *2 persze, csak még a régen általad adott képlettel számolok, ahol te kerékátmérővel osztottál sugár helyett :)))
Előzmény: Hooshee (294)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 295
Na, még utoljára beleszólok, aztán a többi már Vuk érdekvédő képességén múlik :)

Szóval 260 a 300-nak csak 86%-a.

Viszont a CTR nyomatékgörbéjén jól látszik, hogy lehet kb. 180 Nm-s átlaggal számolni. Úgysem esik a fordulat soha 5000 alá, szvsz.

Tehát ami kis előnyöket itt összecsípsz, az mind-mind neked fog kedvezni a végeredmény számításakor.

A lóerőpártiak aszondják, kb. a két autó lóerőkülönbségének kell kijönni a végén. Tehát a Bonny a CTR kb.85%-át fogja tudni.

Viszont azzal, hogy felviszed a fordulatot 5250-re, megint csak kapsz olyan 5%-ot, holott ott már 215 Nm körül tudna csak a Bonny...

Részemről ennyi :)

Előzmény: Hooshee (284)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 294
A vonóerők az általad használt sebességtartományban:

6831
3489.612903
2491.771429
1875.9

Ez még a csúcsnyomatékkal számolt

capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 293
ott van benne, a nyomatek mutatja is, esik 4-5000 kozott, de aztan valt es ujra puposodik a vonal felfele...
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 292
"de hát ez Honda ! :-))))"

Mindent megmagyaráztál;)

Előzmény: ZolikA (291)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 291
Az hát ! :-))))

Én sem értem hogy nincs benne luk de hát ez Honda ! :-))))

Előzmény: E30M40 (290)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 290
Most akkó változó vezérlésű vagy nem???:)
Válasz please valamelyik Ronda...izé Honda gurutól;)
Előzmény: E30M40 (282)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 289
"Benne vagy?"

NEM!

:P

Előzmény: Hooshee (287)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 288
Ehhez az adatok:

38.09534814
58.48440771
82.11719737
108.6066159
135.2570993
168.7964613
a sebességek a különböző fokozatokban

Előzmény: Hooshee (287)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 287
Ha már ennyire optimalizálunk, akkor mielőtt összegzel, vigyük feljebb a váltási pontomat, mert tényleg mindenhol 5000 fölötti értéket írnak. Hagy ne legyen nagyon elszállt, 5250-re mondjuk. Benne vagy?
Előzmény: HondaVuk (280)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 286
160-nál előzi vissza ilyen váltó esetén, mivel a bonny nem tud tovább forogni.

Előzmény: HondaVuk (281)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 285
Az hogy mi a király minden értlemes tudja aki meg nem az magára vessen és számoljon és ringassa magát a hülyeségbe ! :-)))))

Vagy vegyen gőzmozdonyt tényleg !

Előzmény: HondaVuk (281)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 284
Vuk, megnéztem a grafikonod alapján a CTR átlagos nyomatékát, valahol 170-175 közt van a Bonnyé pedig 260 körül, ezek alapján az adatok alapján, azaz kb 10% a veszteség mindkét autónál. Szvsz ez az előző számítást érdemben nem befolyásolná...
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 283
A lényeg hogy Te érted és le is magyarázod . Hát szomorú , elég szomorú kéremszépen !

Papiron kihozod hogy elver egy TD esetleg ? Vagy az a Bonny vagy mi a turo ? Tök izgi .....

Bocs hogy most nincs kedvem számolni , valahogy nem vagyok ebben most benne majd pár hét mulva addigra átveszem . Szerintem dr-nak nem kell lenni hogy kiszámoljam csak ugyebár ami baromság az az is marad akár hogyan is tekerjük !

Előzmény: Hooshee (277)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 282
Egy hülye kérdés:
Ezek a CTR-ek nem változó szelep vezérlésűek???
Mert ha igen,akkor kizártnak tartok egy ilyen egyenes teljesítmény görgét,hisz valamilyen fordulaton változtatja a szelepek nyitását nemde?

Ui: Ha nem változó a vezérlés akkor is kizárt egy ilyen görbe ;) (ami egyenes:)

Előzmény: HondaVuk (260)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 281
Így van! Csak az a kérdés, hogy hol előzi vissza! Szerintem elég hamar! :-)))))

Amúgy ez egy elméleti vita, aminek célja, hogy belássuk, hogy a lóerő a király! Úgyhogy ne akadékoskodj! :-))))

Előzmény: ZolikA (278)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 280
Köszi. Gyors vagy!

Mivel a váltó durván 75%-ra ejti a fordulatszámot, ezért esetünkben, ha 5000-nél váltassz, akkor kb. 3700-ra esik vissza! Ez estben kb. 260-as nyomatékkal számolhatunk! Ez azt jelenti, hogy az általad számolt vonóerőt 1.14-el kell osztani a Bonni esetén és kb. 1.04-el a CTR esetén! Mindjárt összegzem az eredményeket!

Előzmény: Hooshee (268)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 279
Az alsó fordulatszámtartomány egy tiszta erőből végzett sprintnél kihasználatlan marad...

Az már a rugalmasság bizonyításához kell.
Miért nem azt indítványoztad? :)

Előzmény: Hooshee (275)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 278
Ez baromság mert akkor ott tartunk mint ha 1 db azonos áttétel lenne . Elmegy a nagynyomatéku lassú fordulatú böszme motoros autó aztán visszaelőzi az erős . Ennyi ! :-)))))
Előzmény: HondaVuk (274)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 277
160 fölött elmegy...

De addig viszont csúnyán kikap,. és itt ugye gyorslásról volt szav...de veled befejeztem, mert érteni nem érted, csak mondod.

Vuk viszont sejti miről van szó...

Előzmény: ZolikA (265)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 276
Micsoda véletlenek vannak :)

Ez amúgy 5500-nál már csak 160 ló.

Előzmény: Hooshee (268)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 275
alul is? :)))))) Mert ott a CTRtől levonhatsz majd 60-at, a Bonnytól meg elég keveset...
Előzmény: Bihus (271)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 274
ZolikA!

A feladat most tényleg az, hogy azonos váltóval/végáttétellel/kerékkel... mérünk. És én azt mondtam, hogy minél magasabb fokozatban leszünk, annál jobban kijön a teljesítménykülönbség. És úgy nézem igazam van!

Előzmény: ZolikA (265)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 273
De implicite megszabtad, mivel azt mondtad, számoljunk a max nyomatékkal. ez pedig valójában vízszintes nyomatékgörbét feltételez. Egyébként átszámolhatom átlagosra, ha megadod a CTR nyomatéki adatait, a Bonnynál jól látszik, hogy az átlag valahol 250 körül lesz, nagyon szép szimmetrikus az alakja.
Előzmény: HondaVuk (267)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 272
Pont nekem mondod ? :-)))))Érdekes vagy Te is ! :-))))
Előzmény: HondaVuk (269)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 271
Sőt, vagyok olyan rendes, hogy kiszámolom neked 170 lóerőre az 5000-hez tartozó nyomatékot:

170/5000*7023=239 Nm...

Beza. Ahogy a görbét nézem, a CTR-től levonhatunk olyan 5 Nm-t, a Bonnytól meg majd 60-at...

Előzmény: Hooshee (264)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!