Keresés

Részletes keresés

Árpi Creative Commons License 2005.02.04 0 0 286
"Az összes embert akit egyedül látok egy 4 kerekűben föl-alá furikázni"
Ezt írtad. Ebben nem volt kivétel. Mint ahogy abban sincs, hogy Magyarországon az adót mint luxusfogyasztásra róják ki az autózásra. Mert az embereket az ilyen "fizessenek többet a gazdagok" jellegű szólamokkal mindig meg lehet szédíteni, utóbb meg mondani, hogy "ááá, mi nem így gondoltuk".
"Statisztikai adat, hogy az autóval közlekedők minimum 80%-a teljesen fölöslegesen szennyezi a levegőt."
Hja kérem, aki meg nem nevezett forrásból származó (esetleg nem is létező) statisztikáknak hisz! Ha készült is ilyen statisztika, és nem egy újságíró agyszüleménye, ki határozza meg, mi a fölösleges? Hol, milyen útvonalon vizsgálták? mi volt a feltett kérdés? "Hova megy?" vagy "Hova megy, mit csinál ott, mit visz a csomagtartóban, és miért nem villamossal megy?" Semmit nem tudsz róla, fogadjunk! De örökérvényű kinyilatkoztatásokat teszel, hogy zárják hordóba!
Ja, persze írod, hogy a szomszédod is. Hány szomszédod van? Mind fölöslegesen jár autóval? Az enyéim közül egy sem. Már nem jött össze a 80%. :o)
De ilyen hangzatos dumák miatt lehet megtenni, a döntéshozók fejét teletömve a dolog jóságáról, hogy pl. a Bartók Béla utat úgy építették át, hogy direkt vették el a parkolási lehetőséget, és nem a fákkal. Hanem a kövezet külön e célra kiagyalt kialakításával. És még büszkék is rá, hogy forgalmat generálnak azokkal az autósokkal, akik ott köröznek a környéken parkolót keresve! Lehet, hogy ez a forgalom kicsi, de tényleg fölöslegesen szennyezi a levegőt, amikor valaki harmadszor gurul el 10 perc alatt ugyanott.
(Érden vajon lesz-e elegendő parkolóhely a csodás rendőrpalota-közigazgatási blokk körül, vagy majd kiderül, hogy a P+R-re tervezett parkolót kell majd elfoglalnunk, ha ügyeket akarunk inzétni?)

Amúgy ha egy ilyen viszonylag rövid út autóval ennyire gyorsabban megtehető, nem az a hibás, aki "kényelmes", mert ő vastagon megfizet érte, hanem az, aki pénzt kap azért, amit nem is végez el: akinek a tömegközlekedést az igényekhez kellene igazítania. Régi alaptétel: egy új út vagy híd forgalmat generál. Ha nincs híd Érd (vagy a közeli Tétény) és Csepel között, senkinek nem jut eszébe Érdről mondjuk Halásztelken munkát vállalni. Ha ott a híd, és busz jár rajta, akkor igen. Ha ott a híd, de nem jár rajta busz, akkor azok vállalnak munkát, akik autóval át tudnak járni. Hasonló helyzetet teremtett a Lágymányosi híd is. Sajnos, a rajta kialakított tömegközlekedés szinte nullának mondható az összekötött városrészek nagyságához képest. Ennek persze lehet oka az ottlakók ellenállása a tisztességes forgalomlevezetéssel szemben a budai oldalon, de a térképre nézve nagyon kínálná magát az 1-es villamos a Kelenföldi pályaudvarig meghosszabbítva. De ugye a Hamzsabégi út lakóit minden zavarná...
Előzmény: Törölt nick (284)
Árpi Creative Commons License 2005.02.04 0 0 283
Részemről meg csak most kezdődik, mert épp az ilyen nagyhangú korlátoltak miatt lehet megtenni azt, hogy vannak már helyek a fővárosban, ahol egyszerűen nem vállalok munkát.
De ugye nem baj, hogy egy pár seggfej előítéletei miatt nem szállok buszra egy komplett számítógép konfigurációval (gép, monitor, nyomtató, negyed köbméter és 40 kiló), mikor ki kell szállítanom? Vagy hogy szeretnék egy órán belül odaérni, mikor egy egész cég áll egy szerverhiba miatt, és nem érek rá az átszállásokra rászánni a szükséges plusz másfél órát?
Hálából, amiért a hozzám hasonlók biztosítják, hogy Te valahol nyugodtan dolgozhass, úgy járunk, mint a nyuszi az erdei boltban.
Amikor sorakoznak az állatok, a nyuszi elmegy a sor mellett az elejére a sornak az ajtóhoz, de a medve utánanyúl, és hátradobja a sor végére. Egyszer, kétszer, háromszor, ekkor megszólal a nyuszi: Ha mégegyszer hátradobsz, elmegyek haza, és ma már nem is nyitok ki!
Előzmény: Törölt nick (282)
Árpi Creative Commons License 2005.02.03 0 0 281
Ugyan, ne húzd fel magad!
Tudod! Aki autóval megy, az mind egy szál aktatáskával jár, és kizárólag a Moszkva térről a Keletiig utazik az autójával minden nap reggel és este. Soha nem visz 50-60 kilónyi cuccot, soha nem kell naponta 60-80 km-t megtennie a városban. Puszta kényelemből teszi mind, akasztófán a helye mindnek! Csak azt nem tudom, akkor ki lesz a fejőstehén, akiből kilométerenként 6-8 forintot le tud gombolni az állam.
Előzmény: kígyószisz (280)
kígyószisz Creative Commons License 2005.02.03 0 0 280

Nem szitkozódtunk, nem kritizáltunk, hanem érdeklődtünk, hogy mire kell számítanunk - érdeklődtünk és válaszoltak, amibe belenyugodtunk.

A "qrva autósok" kifejezés azonban finom, kulturált magatartásra és főleg műveltségre utal. Gratula :-)))

El kell tudni viselni - még buszsofőröknek is -, ha másoknak nem tetszik egy begyöpösödött rendszer, van, akinek igényszintje is van.

Ilyen kifejezéseket egyébként ezen a fórumon nem szokás használni, ez "más közeg". Jó lenne, ha tudomásul vennéd és visszavennél az arcodból.

 

Előzmény: Törölt nick (277)
Árpi Creative Commons License 2005.02.03 0 0 279
A régi kereszteződésben (bár nem minden nap jártam ott abban a 6 évben, amikor a lakótelepen laktam) csak koccanásokra emlékszem. Balra kanyarodó mazsola elétolta a kocsi orrát valakinek, meg ilyenek. Akkor még a Balaton felé a városon át vezetett a 4 sávos út. Az a nyerges felborulás meg csak a szerencsén múlhatott, hogy áldozat nélkül esett.
Előzmény: patrol27 (278)
patrol27 Creative Commons License 2005.02.03 0 0 278

Árpi!

 

Ami ott történt az súlyos sérüléses volt, két gépkocsi volt a részese, elsőbbségadási jog meg nem adása miatt történt.

Az, hogy előtte mennyi baleset volt nem tudom megmondani, de 1nél több.

Ja, meg volt egy másik is, amikor egy nyerges felborult, de az saját hibás volt sérülés nélkül. Ezt nem kell számolni. :)

 

Üdv., Patrol

Előzmény: Árpi (268)
kígyószisz Creative Commons License 2005.02.03 0 0 276

"1"
Na látod, ezt nem hiszem. Évek óta írogatunk ezen a topikon ugyanerről (és újra felmerült, hát nem érdekes?).

Érd az egyik legpocsékabb város tömegközlekedési szempontból, amit valaha láttam. Ha lesz majd egyszer - ha lesz - 4-es metró, az is csak részben fogja orvosolni ezeket a problémákat.

Előzmény: Törölt nick (275)
kígyószisz Creative Commons License 2005.02.03 0 0 274

A buszozásról Érdről Pestre (vagy akár vonatot is írhattam volna) éppen a Klub-topikban cserélünk eszmét. Mivel normális úton tömegközlekedéssel nem lehet beérni másfél óra alatt sem Pestre, köszönhetően a kötött útvonalon menő és végződő járatoknak, maradok "qrva kényelmes autós", mert nem tehetek mást. Ezért  továbbra is probléma, hogy hogy fogok közlekedni az építkezések idején.

Nem mindenki időmilliomos, hogy naponta 3 órákat utazzon és körbekerülgesse - sok felesleges kilométert megtéve - a várost, amikor van ugyan rövidebb és jól járható út (6-os), de azon nem megy semmi, de semmi. Ráadásul 3-szor kell átszállni.  

Előzmény: Törölt nick (260)
Árpi Creative Commons License 2005.02.03 0 0 273
Ezek szerint mégiscsak összehozzák a Töhötömöt a Diósdival. Így már értelmes lehet ott is a körforgalom.
Előzmény: Fricy (271)
Metal Dog Creative Commons License 2005.02.03 0 0 272

Hú, ezt a Spar körforgalmat már nagyon várom. Naponta legalább egyszer átgyalogolok ott az úton. Tiszta életveszély az a kereszteződés, főleg gyalog, de kocsival sem egy élmény. Az Ürmös utcai buszok meg azért kerülnek, mert nem tudják bevenni a kanyart a Diósdiról a Diósdira. :-) Egyébként a Spar falai egész szépen állnak már. Tudom sajnálni a kőműveseket, akik ilyen időben falaznak.

Ezt a finanszírozás dolgot biztos bevenném a Spar nyitó kampányába: a Spar már az elején sparol az érdieknek. :-)

Előzmény: Fricy (271)
Fricy Creative Commons License 2005.02.03 0 0 271

Diósdi út - Töhötöm utca - Bajcsy-Zsilinszky út - Spar körforgalom:

Spar - Diósdi út körforgalom

 

5-ös körforgalom:

5-ös körforgalom
Előzmény: Árpi (268)
Fricy Creative Commons License 2005.02.03 0 0 270

Ide nem. De a fricy.fw.hu-ra biztos felteszem.

Üdv: Fricy

Előzmény: Törölt nick (267)
Árpi Creative Commons License 2005.02.03 0 0 268
Az a problémám, hogy nem egy helyre ész nélkül telepítik őket. Erre éppen a "csak a vasút és a buszok miatt" beduguló érdi a példa. A dugónak nem a vasút vagy a busz az oka, hanem a körülményekre való tekintet nélküli forgalomtervezés. Az ötös kereszteződésben valószínűleg ideális megoldás, ezt egy pillanatig nem vitatom. Az ugyanis egy jelenleg nagyon nehezen át- és belátható kereszteződés, ott megváltás lesz a körforgalom. De a Töhötöm-Riminyáki kereszteződésnél már nem tudom, mi lesz a helyzet. Nem tudom ugyanis, hogy hogyan jön ott majd be a Diósdi a képbe. Mert ha ott egymás mellé két körforgalom kerül, az maga lesz a téboly. Egy körforgalomba (emlékeim szerint) a távolság miatt zűrös lenne összehozni az utakat ott.
A fő bajom az, hogy a biztonságnak általában a forgalom lassítása az ára, és bizonyos helyeken szerintem fölöslegesen fizettetik meg ezt az árat. A biztonság szent nevével az ajkukon kirohannak, és megállítják a forgalmat? Az útnak persze biztonságosnak kell lennie, de a fő feladata a haladás lehetővé tétele.
És ugyanakkor más helyeken meg, ahol jobb lenne a körforgalom, nem épül meg. Megítélésem szerint pl. a központ helyett a Tárnoki-Bajcsy-Riminyáki kereszteződés előrébbvaló lett volna, ha a biztonság, és nem a divat lenne a fő mozgatóerő. Nehezen tudom elhinni, hogy ott kevesebb és kevésbé súlyos baleset történt, mint a központ lámpás csomópontjában. Pár kisebb koccanás elkerülése szeritnem túl drága ár azért, hogy most meg ugyanazok az idióták, akik régebben az autókat törték, most meg index nélkül váratlanul kikanyarodva a gyerekemet akarják elgázolni.
Teljesen más lesz persze a helyzet az aluljárók elkészült után. Akkor már várhatóan nem lesznek ott dugók. Csak index nélkül kikanyarodók. A biztonság nevében.
Úgy látom, rendelkezel pontos statisztikával:
A régi, naponta megtörént balesetek közül mennyi volt személyi sérüléses? És az azóta történt egy mennyire volt súlyos, gyalogos vagy autós sérült, felnőtt vagy gyerek? A régiek közül volt-e hasonló?
Előzmény: patrol27 (261)
Fricy Creative Commons License 2005.02.03 0 0 266

Dehogy baj! Alig várom már, hogy épüljön! Majd jól lefotózom azt is az utókornak! :)

Üdv: Fricy

Előzmény: Törölt nick (260)
patrol27 Creative Commons License 2005.02.02 0 0 263

Hali!

 

"a fent említett helyen, akkor őt büntetik meg"

Ki is bünteti meg? Max. a csőszök szólnak érte. :)

Egyébként pont 1re gondoltunk ezzel kapcsolatban. :)

 

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (262)
patrol27 Creative Commons License 2005.02.02 0 0 261

Hali!

 

Árpi! Tulajdonképpen mi is a problémád a körforgalmakkal? A legbiztonságosabb és leggazdaságosabb kereszteződés amit valaha is kitaláltak. (Amióta elkészült, 1 személyi sérüléses baleset történt, azelőtt naponta történt ott baleset.)

Csak gondolj bele. Igaz, ami Érden van az nem az igazi, de ez csak a vasút és a buszok miatt dugul be napközben. Majd ha lesz(?) aluljárónk, és a buszok is hátul fognak kijárni, akkor meglátod hogy 2-3 autónál több nem fog várakozni egy-egy behajtóágnál.

A másik kereszteződés amiről beszéltek, a Kossuth-Vörösmarty, azzal viszont csak most vannak problémák. Annak idején, amíg a Vörösmarty utca volt a főút és a Kossuth az alárendelt útszakasz, tökéletesen be lehetett látni minden irányból. Kérdezném viszont, hogyha változtattak ezen, akkor a buszok miért is állnak meg mindkét oldalon a kereszteződés előtt, miért van ott a buszmegálló?

A 6-os és 7-es utaknál este a fényjelző készülékeket előbb kéne átállítani éjszakaira, mert a kocsisor nagyon feltorlódik, aki rutinos az elmegy a Sárd utcán végig, aminek a állapotát meg lehet már most nézni. Erről asszem volt már szó, bocs.

 

Üdv., Patrol

Előzmény: Árpi (257)
Fricy Creative Commons License 2005.02.02 0 0 259
Most már mindegy, úgy is lesz aluljáró. :)
Előzmény: Árpi (257)
Árpi Creative Commons License 2005.02.02 0 0 257
Én már többször kifejtettem a véleményemet, hogy azért működik rosszul, mert divatból épült, és teljességgel átgondolatlanul. Ugyanis igaz az, hogy 50 m a javasolt legkisebb távolság vasúti átjáró és körforgalom között, de ebben nincs benne, hogy mekkora forgalmú a vasút, meg hogy kettő van ott egymás mellett, no meg az sem, hogy a körforgalomba vezető utak közül 3 is ott szűkül le 2x2 sávról 2x1-re. Ilyen helyen szerintem "sima" körforgalmat nem lett volna szabad építeni, és pontosan tudom, hogy rendes helyen már rég megvannak az eszközök egy ilyen csomópont olyan szintű modellezésére, amelyből ez előre látható lett volna. Bevallom, azt sem tartom kizártnak, hogy valaki meg is futtatta ezt a modellt, csak gyorsan letörölte az eredményét, mert túl zsíros melótól esett volna el, ha azt mondja, hogy oda nem szabad építeni...
Oda szerintem kizárólag olyan kialakítás jöhetett volna szóba, ahol a régi 7-es út két irányában is megmaradt volna a külső sáv, hogy aki nem tud kihajtani (a sorompó miatt) a körforgalomból, az ne akadályozza a járható irányokat.
Csak kis hazánkban sajnos divat a szolgai másolás, a lényeg átgondolása nélkül, és szerintem a körforgalmak nagy része ezért és így keletkezik. Ugyanakkor persze el kell ismernem, hogy bizonyos helyeken hosszú távon mérve ez a legolcsóbban üzemeltethető biztonságos csomópont. Igaz, hogy oda meg sokszor nem az kerül...
Előzmény: Döcsakovszky Béla (252)
Fricy Creative Commons License 2005.02.02 0 0 256

Nem árnyékdíj, hanem rendelkezésre állási díj.

Üdv: Fricy

Előzmény: kígyószisz (255)
kígyószisz Creative Commons License 2005.02.02 0 0 255

Lehet, hogy nem pontos a párhuzam, de Állam Bácsi sem csinál tulképpen mást, mint az ő saját útján felépítteti (mással) az M6 autópálya egy szakaszát, majd évek alatt kifizetgeti azt a befektetőknek (árnyékdíj formájában), s így átszáll rá a beépített érték, nem?

A közutakra vonatkozó jogszabályok - tudtommal, de nem biztos - nem ismerik a többszintű (márminthogy fizikailag többszintű) szabályozást, azaz pl. a fővárosi aluljárók sincsenek telekkönyvezve, hanem azonos jogi elbírálásban részesülnek azzal az úttal, amely alatt találhatóak. Tehát a körforgalom nem felépítmény és nem is ingatlan :-)))

Amúgy azt javasolnám, hogy 2010-ben majd "lelakott" körforgalmat váltsunk ki, addigra jó használt lesz, ez értékcsökkentő tényező :-)))

Hmm, nem mondtam komolyan :-)))  

Előzmény: otterlo (245)
Fricy Creative Commons License 2005.02.02 0 0 254

Részletfizetés? Körforgalmat szerintem még nem építettek így az országban!

Végülis mindegy ki fizeti most, a lényeg, hogy lesz!

Üdv: Fricy

Előzmény: Döcsakovszky Béla (249)
Fricy Creative Commons License 2005.02.02 0 0 253
Akciós körforgalmat vegyenek! Eladó egy körforgalom, tessék, tessék! :)
Előzmény: Árpi (243)
Döcsakovszky Béla Creative Commons License 2005.02.02 0 0 252

Árpi!

 

Tényleg kérdés, hogy jó e a körforgalom, a szakemberek teremtettek neki divatot.

 

Arra viszont felhívnám a figyelmedet, hogy a városközponti kf. azért nem működik rendesen, mert a vasúti átjáró lökésszerűen engedi rá a forgalmat.

 

Döcsakovszky Béla

Előzmény: Árpi (246)
Árpi Creative Commons License 2005.02.02 0 0 251
Ha nem lennék "körforgalomellenes", örülnék neki. De így...
Előzmény: Döcsakovszky Béla (249)
otterlo Creative Commons License 2005.02.02 0 0 250

10 pont :)

 

És ott sem volt versenyeztetés?

Előzmény: Árpi (247)
Döcsakovszky Béla Creative Commons License 2005.02.02 0 0 249

Árpi!

 

Azért, mert nekünk nem ez lett volna a legsürgősebb, közpénzt ebben az évben nem adtam volna érte.

 

Így a körforgalom (a Kossuth Töhötöm tengely csatlakozása, az ötös csomópon párja) áprilisra elkészülhet, kifizetni viszont a tervek szerint csak 2007 és 2010 között kell. Azt hiszem nagyon korrekt volt a Spar. Remélem a testület elfogadja a konstrukciót.

 

Döcsakovszky Béla

Előzmény: Árpi (243)
Fricy Creative Commons License 2005.02.02 0 0 248

A festős srác megérdemelte! Mindegyikkel ezt kellene tenni!

Beta verzió = még nincs kész teljesen. :)

Üdv: Fricy

Előzmény: Törölt nick (212)
Árpi Creative Commons License 2005.02.02 0 0 247
Legfeljebb autópályával együtt...
Előzmény: otterlo (245)
Árpi Creative Commons License 2005.02.02 0 0 246
Nekem erről egy világítási szakember véleménye jutott eszembe:
"El kell dönteni, takarékoskodni, vagy világítani akarunk. Ha az előbbit, akkor le kell kapcsolni a lámpát!"
A körforgalom olyan nélkülözhetetlen? Olyan vitathatatlan az abból fakadó előny a közlekedésben? (Szerintem mellesleg a központban a forgalom időnkénti összeomlása pont a körforgalomnak köszönhető.) Futunk (egy szerintem rettentően elhibázott) divat után, miközben tényleg kilóg a fenekünk a nadrágból. Lesz egy csomó hiper-szuper körforgalmunk, körülötte meg kismillió járhatatlan utcánk.
Előzmény: mézontófű (244)
otterlo Creative Commons License 2005.02.02 0 0 245

Ez egy igen érdekes konstrukció lehet! A saját ingatlanán más által megépített körforgalmat azt hiszem még senki nem vásárolt.

 

otterlo

Előzmény: Döcsakovszky Béla (242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!