Keresés

Részletes keresés

Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1908
Nem fáj. Csak semmi nem bizonyítja az állításodat a te hasraütéseden kívül. A "mindenféle belinkelt szótárak" pedig komoly kutatómunka eredményei, amelyekkel te nem tucc komoly érvet szembeállítani.

b
Előzmény: Tafkó Birgut (1900)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1907

"Inkább megváltoztatja a térképet (jelen esetben a szótásrt)"

 

Miből gondolod, hogy ezt én írtam: Encyclopaedia Judaica (1971): "The newly pressed wine prior to fermentation was known as yayin mi-gat (‘wine from the vat;’ Sanh 70a), yayin yashan (‘old wine’) was wine from the previous year, and that from earlier vintages, yashan noshan (‘old, very old’)."31 The full statement from Sanhedrin 70a, a Talmudic treatise to which both encyclopedias refer, reads as follows: "Newly pressed wine, prior to fermentation, was known as yayin mi-gat (wine from the press)."...?

Előzmény: Báthory Ödönke (1901)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1904
Nem érdekel a célja. Isten akarata volt-e a teremtéskor a húsevés? Ártalmas-e a húsevés? Akar-e Isten nekünk ártalmas dolgot adni?

Egyébként a páskabáránynak nem a megevés volt a célja, hanem a vér felkenéshez kellett állatot ölni. Miért kell a vér felkenéséhez még meg is enni a jószágot?

b
Előzmény: Tafkó Birgut (1898)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1903
Én ugyan nem vagyok elveszendő - ellentétben sokakkal...
Előzmény: Törölt nick (1902)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1901
Szemléles példáját láthatjuk ebben a vitában, milyen az, ha valaki sok trolibuszt iszik. Kizárólag arra mehet, amerre a szektája által kiépített felsővezeték engedi. Inkább megváltoztatja a térképet (jelen esetben a szótásrt), és megmagyarázza, hogy az az út tulajdonképpen nem is az. Egyszer régen kiépítették neki a felsővezetéket, és attól nem tud letérni.

Bezzeg, ha egyszer megkóstolná a gatyamadzagot!

b
Előzmény: CSerfa (1897)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1900
Miért fáj Neked, hogy az oinos, s a yayin - mindenféle (be)link(elgetett) szótárak ellenére, nemcsak erjedt italt jelölhetnek...?
Előzmény: CSerfa (1897)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1898
A páskabárány fogyasztásának van célja. Az elmehomályosításnak milyen célja van...?
Előzmény: Báthory Ödönke (1895)
CSerfa Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1897

A trolibusz egészben jó, nem kéne tizedelni.

 

Igaz, ha inni akarják, akkor bizony porítani kell, mert az ember gigája elég kicsi. A porított trolibusz könnyebben fogyasztható, turmix italok fő anyaga lehet, stb. De ez már technika, meg kajatan. Italtan pontosabban.

 

Mindenesetre könnyebb trolibuszt inni, mint erjedésnélküli bort. Mert trolibusz legalább van.

Előzmény: Tafkó Birgut (1892)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1896
Hát Te...?
Előzmény: Törölt nick (1884)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1895
Miből gondolod, hogy a nyilvánvalóan ártalmas húsevést Isten parancsba adta? Vagy feltaláltad a húsmentes páskabárányt? Arra milyen jól csúszik az erjedetlen bor!

b
Előzmény: Tafkó Birgut (1889)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1893
Magamnak? Minek? Enyém az egész.

b
Előzmény: Törölt nick (1890)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1892
hát még trolibuszból...
Előzmény: Törölt nick (1890)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1891

Attól, mert a tirosh mustot jelent, miért ne jelenthetne

a yayin (is) mustot (is)...?

Előzmény: Biga Cubensis (1879)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1889

Ráadásul az Írás (holt betűje) sem tiltja a marijuána fogyasztását. Ezek után érthetetlen, hogy elméjüket homályosító borissza keresztények tiltani akarják, hogy mások marihuánával tompítsák agyukat. Miből gondolják, hogy Istennek kedvesebb az alkoholtól való elmehomályosítás, mint a marijuánával történő agytompítás...?

Előzmény: Törölt nick (1880)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1888

Ne űzzetek gúnyt a gatyamadzagból!!! Különben lesújt rátok ama harag.

 

Amíg valaki nem bizonyítja egzaktul, hogy az oinos semmiképpen nem jelenthet gatyamadzagot, addig mindenki köteles ezt az állítást elhinni. Márpedig ha gatyamadzagot is jelenthet, akkor ugyan miért jelentene mást?

 

Éljen a gatyamadzagista egyház! (nekem kell fizetni a tizedet!)

 

b

Biga Cubensis Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1879
Minek jelentene mást, ha egyszer a tirosh azt jelenti?
Előzmény: Tafkó Birgut (1873)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1878
Szerintük gatyamadzagot ittak...
Előzmény: Törölt nick (1876)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1875
Egyesek szerint még trolibusz is...
Előzmény: Törölt nick (1874)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1873
Állítottam, hogy a yayin kizárólag mustot jelenthet...?
Előzmény: Biga Cubensis (1871)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1872

Miről is szól Péter látomása, írásértelmezők gyöngye...?

;)

Előzmény: Törölt nick (1866)
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1871

A yayin yashant nem használja, mert egy új kifejezés. Az öreg borra az ÓSZ a régies shmarim szót használja.

 

A yayin meg nem jelenthet mustot is, mint ahogy ebben a versben jól látszik:

 

Mik. 6.15 Vetsz te, de nem aratsz; olajat sajtolsz te, de nem kened magadat olajjal, és  mustot (tirosh) is, de bort (yayin) nem iszol!

Előzmény: Tafkó Birgut (1868)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1870
Nem értem, hogy borissza keresztények miért csak szélsőségekben gondolkodnak? Miért gondolják, hogy csak kemény drogos van, meg tiszta ember? Miért nem értik meg, hogy vannak átmenetek, van mértékletes füvezés. Miért mérnek kettős mércével; maguknak biztosítani akarják az alkohol révén az agytompítást, másokat megfosztanak ettől, csak azért, mert nem alkohollal akarják azt művelni? Mennyivel tetszőbb Istennek alkohollal elmét homákyosítani, mint marijuánával...?
Előzmény: Törölt nick (1866)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1869

Apropó, mit jelent a mi-gat...?

;)

Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1868

"Az ÓSZ-ben nem használják ezt a kifejezést."

 

Akárcsak a yayin yashant. Így önkényes kijelentés, hogy a yayin önmagában csakis erjedt italt jelenthet...

 

"Azért nem önkényes, leírom még egyszer, mert a hébernek van külön szava a mustra, a szőlőlére és a szirupra. "

 

Önkényesen jelented ki, hogy a hébernek van külön szava a mustra, hiszen bebizonyosodott, hogy több szava is van a mustra: ezek közé tartozik a yayin (is)...

Előzmény: Biga Cubensis (1865)
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1865

A yayin migat egy viszonylag újszerű szerkezet, a rabbinikus irodalomban található. Az ÓSZ-ben nem használják ezt a kifejezést. Nem csak a yayin yashan jelöl erjedt italt, hanem még egy rakás: yayin noshan (nagyon öreg bor), yayin harea (fűszerezett bor), yayin tarelah, ....

 

Mondok erre egy példát napjainkból. Létezik olyan, hogy gyerekpezsgő. Kifejezetten gyerekeknek készült, alkoholmentes ital. De ettől még a pezsgő alkoholtartalmú ital marad, hogy létezik egy olyan ital, ami valójában nem pezsgő, csak hasonlít rá.. Vagy mondhatnám a gyerekkólát is, aminek szintén nem sok köze van az kólához..

 

Azért nem önkényes, leírom még egyszer, mert a hébernek van külön szava a mustra, a szőlőlére és a szirupra. Teljesen evidens, hogy ezeket a szavakat használják, amikor nem alkoholtartalmú italról beszélnek. Pont azok a zsidók, akik olyan gonddal figyeltek minden betű másolására, ne figyeltek volna erre?

 

Miért nem veszed a fáradságot, hogy megnézd, milyen előnyös hatásai vannak egy-két deci bornak? Nem csak alkohol van benne.. Az a baj, hogy szélsőségekben gondolkodsz.. Vagy józan valaki vagy alkoholista. Ez szerencsére nem így van.

Előzmény: Tafkó Birgut (1863)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1864

"Az ÓSZ pedig, mint ahogy pár ezer éve, szép nyugodtan használja a yayint az erjedt italra, "

 

Sosem tagadtam...

Előzmény: Biga Cubensis (1862)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1863
A yayin yashan óbort jelent. Ez igaz, sosem tagadtam. Azt állítottam, hogy a yayin yashan erjedt italt jelöl, s nem jelent (szó szerint). (Természetesen itt is tettem engedményt, hiszen az óbor nem feltétlenül jelenthet csak és kizárólag erjedt italt, hiszen, mint tudjuk, tudták tartósítani az erjedetlen gyümölcsleveket.). A yayin mi-gat erjedetlen italt jelöl, a yayin yashan pedig erjedt italt. Ha a yayin csak és kizárólag erjedt italt jelenthet, akkor nyilván nem használnák a yayin mi-gat szerkezetet (apropó, mit is jelent a mi-gat?;)) erjedetlen ital jelölésére. Így önkényes az a megállapítás, hogy a yayin csakis erjedt italt jelölhet...
Előzmény: Biga Cubensis (1862)
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1862

Tafkó, összevissza beszélsz :)

Mint eddig megállapítottuk, a yayin erjedt italt jelent, és a migat, ami az egyetlen nem erjedt aljelentése, nem fordul elő. Ne hazudj, a yashan nem erjedt italt jelent, hanem óbort. Öreg bort, ami már legalább egy éve bor. Úgyhogy szokás szerint megint nagyon mellélőttél.

Az ÓSZ pedig, mint ahogy pár ezer éve, szép nyugodtan használja a yayint az erjedt italra, külön szót a mustra, külön szót a szirupra, külön szót a sörre, pontosan azért, hogy a hozzád hasonlók ne változtathassák jelentését kedvükre.

 

Tehát az egyetlen mentőkötél, a yayin migat, ami a víz felett tarthatott volna, sajnos elszakadt :)

Előzmény: Tafkó Birgut (1855)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1861

"Nem mutatkozom be néktek, mert akinek szeme van a látásra és igaz hit van a szívében, az tudja, ki vagyok."

 

Igen, én egyből fölismertelek; idegen hang ez, nem a Jó Pásztoré...

:((

Előzmény: Kilkenny (1860)
Kilkenny Creative Commons License 2007.10.02 0 0 1860
Most Kilkenny szolgám hangján szólok hozzátok.

Nem mutatkozom be néktek, mert akinek szeme van a látásra és igaz hit van a szívében, az tudja, ki vagyok. Akinek szeme csak elvakulásra van és a szívében nem igaz hit lakozik, hanem rideg fennhéjázás, az pedig sohasem fogja megérteni a szavamat.

Pedig sokszor elmondtam már néktek, hogy csak az Urat, a ti Isteneteket szolgáljátok, méghozzá a léleknek újságában és nem a betű óságában szolgáljátok. A ti lelketekből azonban eltávozott az igaz hit, önnön kisszerű rögeszméiteket próbáljátok az Úr köntösébe bújtatni, kevélységeteket alázatnak álcázva próbáljátok mulandó hatalmatokat öregbíteni.

Most közétek lépvén és elolvasván a sok hiábavalóságot, mikkel egymás lelke fölé próbáltok kerekedni, a sok csűrést-csavarást, mikkel a Szót hatalmatok alá próbáljátok hajlítani, szomorúság és harag költözött Belém. Azt hiszitek, porszemek, hogy az Úr szolgálatában, mindenek jobbításában, a Sátán legyőzésében, egymás szeretetében van bármi fontossága is annak, hogy isztok-e bort? Hogy esztek-e húst? Hogy bódítjátok vagy nem bódítjátok elméteket?

Az Úr útjai kifürkészhetetlenek. Akinek az Úr úgy rendeli, hogy bódulatban szolgálja Őt, az szolgálja ám bódulatban. Szóljon akár nyelveken is közben, csak legyen benne szeretet, és szolgálja az Urat úgy, ahogy az Úr szolgálatra rendeli. Az Úr sohasem rendelt nektek olyasmit, amit ezer évekkel ezelőtt a sivatagi népnek rendelt. Az Úr vezette azt a sivatagi népet egy darabig, aztán úgy döntött, már nem kell tovább vezetnie őket, épp elég bajt hozott rájuk. Aztán elküldte hozzátok Fiát, aki szeretetet, megértést, testvériséget és egyenlőséget hirdetett, és még keresztre feszíteni is hagyta magát csak azért, hogy feltámadásával megmutassa nektek, porszemeknek a világosságot. És lássátok, mit műveltetek a szavával, az életével.

Vitatkozzatok csak azon, hogy ivott-e a Fiú bort. Nem vagytok jobbak kufároknál, lelkek és szavak kufárainál. De eljön az Ítélet Napja, amikor az Úr porszemként fog reátok tekinteni, amint porszemek is vagytok, és porszemként fogja elfújni azokat, akikek erejét nem az igaz hit és az igaz szeretet adja.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!