De azért nekem már a Concordia se tetszett annyira,mert amikor a 3ezer ember egyszerre visszaér egy kirándulásból, azt a sorbanállást megspóroltam volna..:o)
A Costa hajók szerintem pont olyanok,mint az "anyahajói",a Royal Caribbean többi hajója,mert ők is odatartoznak,csak az olaszok üzemeltetik.Ezért olasz a dekor meg a kaja meg a nyelv meg sok utas. Másként "csicsás",mint az amerikai hajók, fantáziadús, sok művészi megoldás van és féktelen fantázia a berendezésben. A kaja mediterrán, és persze pizza,tészta is. Én szeretem. A stílus európai,kicsit kötöttebb,elegánsabb az este, a vacsora időre van,kiöltözős,de ez sem baj, ez is ad egyfajta hangulatot. Kívánsci leszek az Azamara Quest-re,tavasszal azzal megyünk Távol-keletre,mert azon kötetlen kajaidő lesz és laza öltözet megengedett (na nem annyira persze),ez szokatlan lesz,de könnyebséget is jelent persze.Ez a Celebrity egy új " leányvállalata", a Pullman-t vették meg,és nevezték át.
na hát én is úgy értettem,hogy ezek 2000-es évjáratok. :o) Mert a régebbiek nem balkonosak,és soknak kicsik a kabinjai, és a kerek ablakosak nem igazán nyújtják azt az élményt,mint a balkon,viszont árban nem különböznek sokszor. Ami a skandináv utat illeti,nem is kérdés,hogy oda menj először,az a táj a szívem csücske!Izland még csak terv,de a többi már megvolt,és Norvégia a kedvenc.Van egy hajójáratuk a Hurtigruten, nézd meg a neten, jó kis teher-posta-és személyhajók egyben,naponta végigmennek a part mentén Bergentől Nordkappig,mi 3 napra becsatlakoztunk egyik évben , Hammerfest és Trondheim között.(Odáig Finnország felől mentünk autóval, visszafelé meg Svédországon át haza) Na azoknak aztán nincs stabilizátoruk! :o) Minden éjjel,mint egy bölcső,úgy ringatott bennünket az északi tenger!:o)) A lofoten szigeteket szerettük volna látni ilyen módon,és sikerült is. Idén a Costával Koppenhágából indulva Bergenig mentünk,közben a Geiranger fjord,Oslo,Stavanger,mind csodás volt. Ne hagyd ki,ha majd megteheted,tényleg érdemes ott kezdeni!!
Ízelítő a Geiranger fjordból,és egy északi+éjszakai (11-kor!) naplemente a kabinból (ezért kell a balkonos:o)
Az Atlantica azért nem olyan új, ... 2000-es hajó. :D:D:D Már nyolc éves, lassan mehet felújításra :D:D:D Bár 9 lábbal hosszabb, mint Concordia. Nah jó, csak vicceztem :D:D Én már a Pacifica-t & a Luminosa-t várom.
A stabilizátorok miatt nem billeg a hajó, ami víz alatti "szárnyként" képzelhető el. A QM2 óta sztem, mindegyik új hajóra építenek stabilizátorokat.
2000 szeptemberében többek között a stabilizátorok helytelen kezelése és egyéb súlyos emberi mulasztások miatt süllyedt el az MS Express Samina amikor beleütközött a Párosz kapujának nevezett sziklacsoportba a görög Párosz sziget partjától pár száz méterre. A katasztrófa első hivatalos halottja a mentés vezetője volt. Leírás a Wikipedia-ban (angolul) és az origo.hu-n. A National G. vagy a Discovery C. is feldolgozta a katasztrófát.
Egyszóval, hajós dolgokban nem kell félteni, csak még nem utaztam óceánjáróval. Visszatérve a különböző utakra, az első egy-két hajókázást a Skandináv részen szeretném eltölteni. Mo. K-Ny -i tengelyétől eddig még csak délre voltam, néhány kivételtől eltekintve. Megnézném Európa északi részét. Dánia, Norvégia, Finnország, az észtek, a lettek, a litvánok, az észak-német városok. Ha ott van az ember onnan Izland csak egy köpésre van.
A Mediterranea-val háromszor is utaztunk már,a Magicával,a Concordiával egyszer-egyszer, és most majd ősszel az Atlanticával. Ezek mind nagyok és újak,ami előny,mert kevésbé mozog és tágasabb,igaz,sokszor a rengeteg embert el kell viselni.. Én csak ajánlani tudom a hajózást,semmihez sem hasonlítható,és már megfizethető, egy belső kabin ára ,főleg pronto price-ban és a Costánál, semmivel sem kerül többe,mintha egy jó szállodában foglalsz teljes ellátást a tengerparton.De micsoda különbség!! Benne van egy csomó repülőjegy ára,ha jól meggondolod. Reggel arra ébredni,hogy megint egy másik országban vagy,fantasztikus élmény, de a legjobban azt szeretjük,amikor ülünk a balkonon (mert azért az igazi mégis a külső kabin) és nézzük a tengert,amit nem lehet megunni. És rengeteg hely van,ahová nem mennék el nyaralni ,de egy kikötésre nagyon is megéri ,és így sokkal több élményhez jut az ember,mint,amikor letáborozol egy helyen .Persze ezek csak benyomások, de az élet rövid,és úgyse tudsz mindenhová hetekre eljutni. Ez tökéletes arra, hogy mindenbe egy kicsit beleharapj..:o) Dél-Európából így láttunk már nagyon sok mindent,de egy norvég fjordhajózás is pl. életünk egyik legklasszabb élménye volt!
Na hát ennyit kedvcsinálónak,de csak egyszer kell elmenni,és utána mindenki "függő lesz"!
Ami azt illeti, én itt vagyok, itt is voltam, csak nem utazok MSC-vel, ezért nem írtam. S mivel nagyhajós tapasztalataim nincsenek, csak fényképeim, nem tudok hozzászólni a gyakorlati dolgokhoz. A Te utadhoz is csak a túlélős dologokban tudtam írni.
Melyik hajókkal utaztál? Eddig csak kívülről láttam őket, név szerint a Magica-t, a Victoria-t és a Concordia-t. Írhatnál a Costa-ról, hátha kedvet kap vki az utazás e formájához.
Ezen kívül még van fényképem, az MSC, az Aida, a Royal Caribean, a Louise, az Elysian, a Pullmantur, és a Pricess hajóiról. Fényképezni olcsóbb, mint velük utazni.
Ui.: Még lehet jelentkezni a törzsgárdába, amíg tart a népszámlálás :D:D
Addig is beajánlom a topikot a startlap ide kapcsolódó oldalainak, hátha fellendül a forgalmunk :D:D
én is itt vagyok,de én "Costás" vagyok, november elején lesz a következő utunk, egészen Egyiptomig. Ez már a hatodik lesz, de csak a Costa hajókról vannak tapasztalataim , (ki kell használni a Club előnyeit) és európai utakról. Viszont tavasszal már lesz távol-keleti is .. Ha segíthetek,szóljatok, szoktam erre járni
A topic eléggé haldoklik. Ketten szoktunk itt bezzélgetni, mindkettönknek más tervei vannak hajó utat tekintve. Akivel szoktam beszélgetni az egyszer csak eltünt..
Megnéztem a hajótokat, szép nagy az is. Miért erre esett a választás?
Az ABC szigetek: Aruba, Bonaire és Curacao holland felségterület - és főleg a főváros, Willemstadt kikötőközeli része úgy is néz ki mint egy kis trópusi Hollandia.
Van bedobom, kimossa, megszáritja, és van leadom, kitisztitják, stb. is. Első fillérekbe kerül, második sok dollárba.
Áram és konnektor a hajón u.a. mint az USAban. Mindkettő más, mint Mo-on.
Üditőjegyek kb. 6-7 dollár naponta, fejenként. Egyenként vásárolva egy kola kb. 1.5- 2 dollár.
A csomagokat átvilágitják, de nem kutatják, ha olyat nem látnak, amit nem lehet felvinni a hajóra. Ekkor felbontják és kiszedik. Erről a kofferben cédulán értesitenek.
Zakód nem fog gyürődni, vagy csak annyira, hogy pár óra alatt kirúgja magát. Próbáld ki, ha nem hiszed.
Az elmúlt egy év alatt az én kofferom már kétszer nem érkezett velem haza. Mindkét alkalommal másnap kaptam csak meg. Ilyenkor nincs kártérités, de ha odafelé történt volna, kaptam volna valamennyi pénzt, hogy vehessek tiszta alsónemüt.
Csak kérdem: nektek se kell vizum majd egyik látogatandó országba se ( USAn kivül) ,mert nekünk nem kell.
Ez a "túlélési" gyakorlat nem játék. Ált. azonban ez csak gyakorlati bemutatót tartalmaz, aktív közreműködéssel.
Például, amikor a hajókürttel leadnak egy "7 rövid & 1 hosszú" jelzéscsoportot, akkor mindenki tudja a hajón, hogy "General Alarm" van, tehát=> SAJÁT mentőmellénnyel gyülekező a kijelölt "Muster Station" ön. Van még mentőcsónak-, tűz-, lék-, ember a vízben riadó. Mindegyikre más más hangjelzés van.
A folyosókon, meg minden felé, valószínűleg lesznek a falra szerelve világító oszlopok, különböző ábrákkal, esetleg eltérő színekkel. Az ábrák az előbbi riadókat szimbolizálják, és mindig a megfelelő világít, ha szükség van rá. Például, ha mentőcsónakriadó van, akkor nem mehetsz akár melyik mentőcsónakhoz, csak a "sajátodhoz."
De nem untatlak tovább ezzel a számomra oly kedves és érdekes témával. A hajón majd mindent elmondanak, és amúgy sem fogtok elsüllyedni, talán. :D:D De ha mégis, akkor még mindig ott vannak a zárt mentőcsónakok, melyeknek motorja 48 órán keresztül képes üzemelni. Ott vannak a mentőtutajok is, de azokban nincsen motor.
Sötét öltönyt vagy zakót vigyél. Ekkor egy sötét és egy világos nadrággal megfelelően öltözhetsz bármilyen funkcióra. Ingujj nem az igazi, pláne az ünnepi szezonban.
Nőknek a kiöltözéshez a fekete mindig divat, a kétrészes mindig praktikus.
Mindenütt meleg lesz. Max. egy könnyü kiskabát vagy kardigán/pulóver kellhet.
A kofferben el kell férnie azoknak a piperecikkeknek is, amiket terroristatámadás megelőzése végett senkinek se szabad repülőn kéziszatyorban szállitani.
Van mosoda a hajón. Ha gondolod, kellhet, vigyetek egy kevés mosószert. A mosodában van vasaló is. A kabinsteward eligazit, hogy mibe kerül, ha kiadjátok a holmikat mosásra.
A szállodában és hajókabinban is van hajszáritó. Az áram és a dugó is más itt.
Ha, mint sok magyar útáljátok az amerikai kávét, hozzatok instant kávét. Forró viz lesz. Presszókávé van a hajón is, de nagyon drága, ha nem az éttermi étkezésekhez akarjátok. Talán lesz egy ingyenes capuccino-gép a reggeli büfében, de az se ad olyan kávét, amit az európaiak szeretnek.
Az üditőitalok a hajón drágák, de lehet az egész útra egy jegyet venni. Nélgy személynek nem olcsó. Sokan (mi még sose) a szárazföldről visznek fel 24-es csomagolású kolafélét, azt lehet, de alkoholt nem. Sokan mégis felcsempésznek valamit zöld üditőspalackban. Ezt se próbáltuk, de Curacaoban az ott vásárolt szines narancslikőrökkel simán felengedtek.
A kabinban van egy kisméretü hütőszerény.
Ha hosszabb kirándulásra mentek, kérhettek a másnapi ebédre "lunch box" -szendvicset, stb. a stewardtól.
A szinházi előadásokra abszolút nem kell kiöltözni.
Nagy szél tud lenni a fedélzeten. Nőknek egy fejkendő jól jöhet.
Az első napi, hajótöröttségi túlélő-oktatást nem okos de nem is lehet megúszni. Félóra csak, de addig üldöznek, mig meg nem jelensz.
A tolvajokat ne becsüld alá. Az útlevelet, hitelkártyát, ATM kártyát, repjegyet, más iratokat kézpénzt és komolyabb gyógyszereket mindenütt a széfben tartsátok!!! Csak annyi legyen mindig nálatok, ami kellhet. Az iratokról, kártyákról egy fotókópiát tartsatok magatoknál, és egyet a széfben. Ha az útleveletek elveszne, sokkal könnyebb újat kapni, ha a belső első-második oldalról és az USA vizumról van másolat.
Autóbérléshez rövidebb időre nem kell nemzetközi jogsi.
Az USA dollár mindenhol elfogadott fizetőeszköz, az Euro nem.
1,-5,-max-1o dollárosok legyenek nálatok. A bankók legyenek jó állapotban. A szigeteken sokszor nem tudnak (?) visszaadni nagyobból, vagy csak az ő pénzükben. A legtöbb üzletben lehet - udvariasan - alkudni, és jobb helyeken elfogadják a hitelkártyát. Minket még sose csaptak be.
A hajón ajánlott üzletek a legdrágábbak.
A kirándulások is. Némelyik azért megéri, és mielőbb fel kell feliratkozni rájuk, mert a legnépszerübbeket hamar kiárusitják. A Princess site-on megtalálsz minden infót a Shore Excursions cim alatt.
Persze biztos jobban jártok a privát szervezéssel. Ha akarod, iratkozz fel a www.Cruisecritic.com-ra, "Roll Call" cimü fórumjára. Itt talákoznak először azok akik majd ugyanazon a hajón lesznek ugyanakkor. A hajón rendszerint adnak a tiszteletükre egy kis partit, de ami fontosabb, valaki ezek közül az útitársak közül mindig önként és ingyenesen megszervezi a kirándulásokat olcsóbban. Ezek a jólelkek már X alkalommal jártak ugyanott és alaposan utánanéztek a dolgoknak. Hátrányod nem lehet a Roll Call-ból.
Magán a hajón is drága minden, de legalább van, ha kell. Kb. kétszer nagy kiárusitást fognak rendezni a hajó üzletei. A második általában a végefelé van, ez lesz a jobb, de hogy ugyanazt árulják-e, nem tudni.
Amerikába semmilyen növényt és húsárut nem lehet bevinni, hiába kaptok pl. egy csodálatos virágycsokrot vagy exotikus gyümölcsöt, mint mi. Roppant szigor van a belépésnél, elveszik, amit nem engedélyeznek. Ami folyadék vagy kenőcs, vagy fogkrém, és nem ici-pici ( 3 oz. ), vagy vágóeszköz, kofferban kell szállitani, mert 1oo%ban nincs kegyelem.
Remélem, nem kell rengeteg cuccot cipelned. A kabinokban úgyse fér el sok.
Három csomagolási trükk segithet, ha nem ismernéd őket:
Egy: (Zippzáras), megfelelő méretü nylonzacskókba pakold a különböző ruhanemüket, fajta szerint.
Ingeket, gyürődő ruhákat, zakót vékony nylonba. Nem fognak összegyürődni.
Kettes számú trükk: vastag kartonból kivágott "polc". Miután alul elhelyezted a nehéz és/vagy kevéssé gyürődő cuccokat, a kartonlapot rárakod, és arra jönnek a gyürődőek. Minden nylonban. Ha extrafinomságú ruhanemükből több van, még egy "polcot" használhatsz. Ennek a rendszernek az is előnye, hogy amikor ki kell pakolni azonnal tudod, mi hol van.
Három: amit lehet, mert nem nagyon gyürődő, de nem is pici, ne hajtogass, hanem tekerj össze és tedd alulra a kofferben. Gyürődést és helyet spórolsz.
A beszállás napjára legyen nálatok mindaz a cucc, amire hamarosan szükségetek lehet. A böröndök néha csak órák múlva érnek el a kabinba. Ugyanezt javaslom a repülőútra is. Nem akartok Miamiban téliruhában flancolni, ha a koffert először tévedésből Kuala Lumpurba küldték.
Ezt a ruhás dolgot jó hogy mondod. Smokingom ugyan nincs, de vigyem magammal öltönyt? Azt nem nagyon akarnék, mert ugye azt akkor külön kéne hozni, így is rengeteg holmink lesz. Egy normális nadrág+ing nem elég? Vagy Te ilyen bál félére gondolsz?
Fotót kérek majd, ha nem adják horror áron, az biztos jópofa.