aha, koszi!
Azert nem teljesen vilagos a hangminoseg elterese, mert FM rendszerben a hangjel ket csatornajat 1.4 es 1.8 MHz-en rogzitik, ahol a szalagok kisse eltero viselkedese mar nem lenne szabad, h ennyit szamitson. Masreszt meg a magno igazan vegezhetne szalagkalibralast, egesz regi modellek is tudtak ilyet.
Nincs nagy különbség hangzásban, de a TDK szalagon szebbek a mélyek.
Viszont a BASF-nek krómos szalagja van, ezáltal más tulajdonságokkal rendelkezik, ezért húz egy kicsit magasba a hangkép szerintem. Egyébként strapabíróak, ezért szeretem ezt a márkát.
Az állófejes hangsávval pedig is nem foglalkozok! :)
Akkor visszatérnék egy kicsit a THOMSON VTH6210-re, mik is azok a bosszantó tulajdonságai.
1. Van rajta egy ún. "status" menü. (ilyenkor kiírja az információkat a képernyőre) Ha ezt akkor is előhívjuk, amikor AV bemenetről készítünk felvételt, akkor annyi...Ilyenkor ugyanis a tunerből érkező jelet veszi a szalagra!!! Egyszerűen érthetetlen - természetesen a használati utasításban meg sem említenek ilyesmit.
2.Ha két felvétel között van pár mp. üres rész, akkor átvált monó sávra. Aztán amikor újra jel van a szalagon, elkezd tracking-elni, és 5-6 mp. eltelik mire felismeri, hogy sztereó a felvétel - addig monóban játssza. Kissé zavaró.
3. Áramkimaradás esetén 1 percig őrzi meg a beállításokat...
Nincs multi index keresés, (a 10 éves Samsungon ez is volt!!! Sőt, index jeleket lehetett vele külön felvenni-törölni) és csak stop üzemmódból lehet indexre keresni.
4. A kijelzője nem sokat ér. Pl. képkereséskor "+sch" vagy "-sch" jelenik meg, szerintem az "ff" és "rew" ésszerűbb lenne.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe.
Ja, és tapasztalataim szerint minden régi videóval másolhatóak a védett filmek.
Eleg fura lenne, ha igy lenne. Akkor tenyleg barmilyen regebbi keszulek hasznalhato lenne masolasra, de kikotni se lenne nagy ugy.
Kazettaknal, analog vedelem gyakorlatilag csak ugy mukodhet, h a megjelenitett kepen nem lathato teruletre hatalmas tuskeket tesznek. A videok donto tobbsege (a regiek kozt is) felvetelkor egyszeruen a bejovo jel atlagahoz igazitja a felveteli szintet, amibe beletartoznak majd ezek a tullovesek is - az eredmeny egy tok sotet masolat. Olyan video kell tehat, ami csak a hasznos jel alapjan vegzi a szintszabalyzast, vagy egy kulon dobozka, ami kiszuri ezt.
Én egy vadiuj tékás kazin próbáltam ki a dolgot, Philips 2 fejesrôl a Pana 622-re, olyan csont nélkül másolta VOLNA hogy csak na. Csak épp a film nem volt olyan izgi.
Amúgy vadiuj kazi volt, valami uj cég csinálta, asszem dvdrôl másolhatták, mert néha szürke négyzetecskék és hasonló csíkok ugráltak be, és a film kb 3szor megállt , egyszer fél másodpercre megállt a kép, hang is kihagyott. Ha már a tékás filmek minôségénél tartunk..:)
Másolásvédelmi eljárások témakörében érdeklődnék:
Igaz-e, hogy a manapság alkalmazott -azt hiszem Macrovision- másolásvédelemmel ellátott kazettáknál már nincs a videojel "elrontva", hanem csak egy "vízjel" van a jelbe szőve, és ezeket a kazettákat csak azok a videók nem másolják, amelyekbe a kódfigyelést beépítették?
A régi videók tehát csont nélkül le tudják másolni?
mi az a VR1600? Philips? Jog-ot tényleg két kézzel lehet tekergetni, amúgy a Sony SE 1000-en nekem is van, és vágásnál csakis a pulton lévôt használom, távról pedig a SHUTTLE gyűrűt, azt egy kézzel is meg lehet kicsit forgatni.
Nekem is az a tapasztalatom, hogy az S-VHS ET-re egyedül - az eddig próbáltak közül - az E-HG a jó.Csak ne lenne ezek között is egyre több selejt ill. hamisítvány:((((
A többi szalagnál nagyon kijönnek az egyenetlenségek, szép fehér csíkok formájában.
Hát, igen. Nekem még van régről egy csomó olyan alap videokazi aminek műanyag kazettatokja van.
egyébként TDK EHG. Ez az egy ami érdemben birja az S-VHS ET-t. A többi mind szar.
Amúgy még mindig teccik a VR 1600-as. Úgy láccik, hogy a VHS utolsó nagy mohikánját sikerült megvenni, mert manapság nem nagyon foglalkoznak a gyártók ezzel a technikával.
LP-ben még rögzíti a teletexet, EP-ben már nem nagyon. Viszont még ott is szinesben joggol. (sima vhs-en)
Viszont közben arra is rá kellett jönnöm, hogy a távbabrálón tök felesleges a jog-tárcsa. Az előző JVC nyomógombbal változtatható jog funkciója jobban kezelhető...Azt a szart, csak két kézzel lehet tekergetni.
Úgy érted, nem hiszed el, hogy mikor kibontasz egy kazettát, akkor az, amit látsz, az eredeti? Sajnos, az a helyzet, hogy az.
Akinek van tíz évnél régebbi pl TDK kazettája, vagy Maxell, javaslom, jól nézze meg, mert soha többet nem lesz igényes videókazettája. SEM.
Hol lehet jó kazikat kapni? Japánban, amiket belsô piacra készítenek, és egyáltalán mindenféle gép és anyag, amin csak japánul találsz feliratokat..:(
akkor azt mondjátok meg légyszi (és ez VHS-re, 8mm-re és hagyományos audio kazira is vonatkozik), hogy hol lehet olyan kazettát kapni, ami olyan, és ott készült, mint ami rá van irva. Tehát igazi TDK, igazi Maxell, stb.
Vagy anelyikre ez van irva, az ez, és kész?
z
Szerintem nyugodtan reszletezd a tulajdonsagokat itt - ez a topic eppen errol szol!
Egyebkent az FM hangban van nagy kulonbseg a kazettak kozt? Az allofejes hangminoseg eltereset jobban megertenem...
A videókazikról:
Nekem a Maxell (gx-black)jött be igazán, meglepően jó a képe. A hangjáról egyelőre nem tudok érdemlegeset mondani, mert nem csináltam vaktesztet vele. A BASF nekem Pana videóval nem jött be igazán, TDK még annyira sem (csak képminőségről beszélek!)
A Sony excellence viszont borzalmas, két felvétel után vízszintes zajcsíkok a képen, újabb felvételnél még rosszabb.
Két hónapja vettem én is egy HI-FI videót, mert a 10 éves Samsung megadta magát. (ami egyébként igen strapabíró volt, rengeteg szolgáltatással, igaz hogy egykor csúcsmodell volt)
Én megfogadtam, hogy VHS videóra nem vagyok hajlandó vagyonokat áldozni, így vettem egy Thomson VTH6210 típust potom 40 ezerért akciósan. (egyébként egy tizessel több)
Röviden a jellemzők:
Hangminőség nagyon jó (nálam ez a legfontosabb); képminőség átlagos; borzalmasan zajos mechanika; távvezérlőt vagy megszokja az ember, vagy kukába dobja.
Semmi extra, (de ennyiért nem is vártam) VPS/PDC, Show View, index keresés van, hátul két Scart csatlakozó, RCA-nak nyoma sincs.
Mondjuk a két Scart nekem elég is: az egyiken a digitális beltéri pumpálja a jelet befelé, a másikon a hang van kivezetve az erősítőre, a TV pedig a beltérin keresztül megkapja a jelet.
Viszont van még neki egy pár olyan tulajdonsága, hogy falra mászik az ember tőle - most nem részletezem, de ha valakit érdekel ez a típus, szívesen leírom.
Még pár szót a kazettákról:
Eddig még nem találtam olyat, amellyel a maximumot tudnám kihozni a gépből. Nálam jelenleg ez a helyzet:
BASF kazetták: nagyon tiszta képminőség, kissé vékonyabb hang.
TDK kazetták: jóval gyengébb képminőség, viszont dinamikusabb hang, mint a BASF esetében.
Ha esetleg valakinek van olyan kazetta típus, ami nagyon bevált mind képileg, mind hangilag, jelezze!
Nem tudom...
Velem telcsin mindig kedvesen beszélnek a Kalotaszeg utcaiak, nem küldenek el a francba.
Még azt is felajánlották, hogy vigyem be a vcr-t egy fejtisztításra:)))
Azért nem szeretném, ha kicserélnék benne "puszta szívességből" az új fejdobot egy használtra!