Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Igen. A Debrecen Megyei Jogú Városhoz tartozó helyi autóbusz közlekedés üzemeltetésére írták ki a pályázatot. Az összes vonalat a DKV fogja átvenni. Pontosabban Cívisbusz konzorcium. Kivétel a Cora járatok, melyek ugyan a városban közlekednek, de szerződéses járatok.
Lassan 2 évtizede (4A nem működő viszonylatot leszámítva), hogy drótot húztak volna ki Debrecenben. Egy kissé ezért vagyok szkeptikus. Ezek után nehezen képzelhető el és álomvilág kategóriába lehetne sorolni a trolihálózat fejlesztését. A DKV kétségkívül elment egy irányba: járműállomány fejlesztése/beszerzése, most a szolgáltatóváltás és a a jövőben a 2-es villamos esete, de a trolihálózat növelésére már nem maradt erejük, sem energiájuk, noha 20 év "alvás" után ideje lenne ezen is változtatni. Na ja, lehet mondani, ott van a 3E, de az egy rendkívül elfuserált dolog, lételeme is megkérdőjelezhető ebben a formában, ezzel a követéssel. Nyilván valami fontos politikus /vagy nagy ember lakik a környéken, mert a Tóciba már régen ki kellett volna vinni a trolit akár drót alatt akár anélkül a nagyerdei változat helyett.
Nem érdekes, majd most 1 éven belül jönnek megint a parlamenti választások, és az önkormányzati választások amivel szembekerülünk megint az ígéretekkel: "lesz 2-es villamos és minden ami szem szájnak ingere... ", csak az ígéretek továbbra is ígéretek maradnak.:(
A DKV jól tudja, hogy a Segner tér mint kényszeredett trolifordulóhely, már elvesztette létjogosultságát, különösen a kisállomás elköltözésével és a környék átalakulásával, azonban tömegközlekedési változások a mai napig nem születtek a végállomás áthelyezésére, különösen a trolira. Igen, simán meg lehetne oldani, hogy ehelyett a megoldásnak igencsak nevezhető Tóciba való kivezetésssel orvosolható lenne a probléma. Igen ám, de amíg az akarat hiányzik addig itt nem lesz semmiféle járathosszabítás, pedig emlékeztetőül azért vettek önjáró trolikat, hogy oda is eljuthasson a troli ahol eddig nem volt. Legalábbis akkor ez volt az egyik ütőkártya. És akkor itt most megállnék egy pillanatra: A fenti gondolatokat követve a 2-es villamos is oda épül ahol a legnagyobb lesz a kihasználtsága, de troliknál miért nem figyelhető meg hasonló? Annyian laknának a Nagyerdőn, hogy az egy önjáró trolivonalat kíván??? És a Tócoskert ahol min 40-50 ezer ember él??? Most, hogy szolgáltatóváltással Határ úti ipari parkban épül egy csili vili DKV-s kiszolgáló-bázis, egy idő után a Salétrom utcai telephelyről bizonyára átköltöztetnek majd sok mindent az új helyre, kivétel villamosok. Ha előrelátók és konzekvensek lennének a DKV-nál, akkor fejlesztésnek tekinthető is lenne a költözés. Evidensnek tűnik, hogy Segner tér-ipari park között (Kishegyesi úton) drótot kellene kihúzni ehhez, amiből a Tócos felé kiágazás a Derék utcán már nem lenne olyan nagy dolog, igaz ennek anyagi vonzatát nem ismerem. De hát erről a jelenlegi körülmények között egy hang sincsen, hiába a közlekedésbarátok/szakértők igencsak erőteljes kívánalma és útmutatása, miközben a városháza tevékenysége kimerül abban, hogy sétálóutcákat csinálnak közlekedési hatástanulmányok nélkül valamint siránkoznak a többszörösére növekedett gépkocsi-forgalom által okozott dugók, balesetek, szmog és gondok miatt. Tisztában van azzal mindenki, hogy a szolgáltatóváltással beszerzésre került új Volvo buszok EURO5 motorral mennek, emissziós értékei minden előírásnak megfelelnek , nagyon korszerűek, de a trolit a 0 emissziós értékével sosem közelítik meg. Jó, rendben, az elektromos áramot is erőművekben termelik többek között nem éppen környezetvédelméről híres módon, de akkor sem Debrecenben marad a szennyeződés. Igen is sokkal jobban szükség lenne arra, hogy buszok helyett troli vonalak épüljenek, ennek lételemét meg sem lehet kérdőjelezni, csak ki kell tekinteni a nyugat-európai nagyvárosok által indított kötöttpályás közlekedésre. Debrecen város területét és népességét tekintve, már régen el kellett volna odáig jutni - köztük a városházának is - hogy a tömegközlekedés alapjául a kötöttpályás közlekedés újragondolásával megvalósítani egy egységes hálózatfejlesztést, egy új integrált hálózatot. Ami pedig a vonalak számát illeti, a legforgalmasabb vonalakat (pl. 24, 32) ki kell(ene) váltani trolikkal drót alatt, különben belefulladunk 10-20 év múlva abba a mocsokba, koszba, szmogba amit magunknak teremtettünk. A cselekvésnek a szükségességét mindenki érzi, de a válasz nemes egyszerűséggel mindig ugyanaz, nincs rá pénz. Miért is? Mert most is közel 10 mrd Ft-ból 140 db buszt vásároltak... Miért nem vettek inkább pl. 40 db trolit és 100 db buszt? Igen, az önkormányzat is hibás, mert így írta ki a tendert, lehetőséget sem adva arra, hogy a trolihálózat fejlődésnek induljon, hiszen újabb járművek nélkül nemigen lehet a hálózat hosszát gigantikus módon növelni... Mintha valakinek konkrét érdeke lenne, hogy buszokkal járjunk és ne "környezetkímélő" trolikkal... de ez már más kérdés, mintahogy az is, hogy a folyton növekvő szénhidrogén árak mellett vajon milyen jegyárakat kénytelenek majd fizetni az utasok 5-10-15-20 év múlva...
De messzire sem kell menni az ellenpéldáért: Szeged ! Ők vajon miért helyeznek óriási hangsúlyt (kb. 30mrd Ft- os fejlesztés) a kötött pályás fejlesztésére? Ott miért épülnek úl trolivonalak és villamosvonalak? Talán tudnak vmit, amit Debrecen nem:(
Ott azért nincs kapaszkodó, mert a szabvány nem engedi meg. Túl közel lenne az ülő utas fejéhez, így amikor feláll, vagy leül beverhetné. Viszont az előtti üléssor felett elférne és kellene.
Ma megnéztem a kiállított szóló, és csuklós buszokat.
Próbáltam nagyon kritikus szemmel nézni, de egy pár apróságtól eltekintve jó benyomást tettek rám.
Egy-két ülés-távolságot karcsúnak találtam.
Mindkettőben hiányoltam viszont, hogy a hátsó ajtó előtti ülések felett SEMMILYEN kapaszkodó sincs! Hogy ott egymás ölibe fognak esni az utasok, az boritékolható!
A helyszinen tartózkodó DKV-s úriember sem tudott érdemi válasszal szolgálni, úgy vettem észre, hogy neki is akkor tünt fel ez, amikor megkérdeztem. (különben igen kultúrált és udvarias volt!)
A HV az értékesítendő buszait nagy valószínűséggel már régen eladta (papíron!) hazai volántársaságok számára, igaz, leghamarabb júliusi vagy augusztusi átadással. De ha ezekről mégis szeretnél képet, akkor javaslom hogy látogass el a HV Déli sor telephelyére és készíts pár fotót a megmaradt flottáról.
Jó lenne, ha: - a megérkezett 5 Db civisbuszt felhasználnák arra, hogy a szolgáltatóváltásig hátralévő időben a villamospálya felújítást megtennék és villamospótlónak használnák. - Plazánál leendő váltó-rendszer kiépítése a fenti vágányzár alatt - a megállóban felszerelendő táblákon a követési idők konkrét időpontokra vonatkoznának , s nem a jelenleg troliknál és villamosnál használatos 10-15 perces követési időt feltüntetve. - a civisbuszokat próbázás során troli és buszvonalak összevonásával létrejövő vonalakon használnák... pl 2-es troli MGM-Nagyállomás-Segner tér-Doberdó 3-as troli Köztemető-Csapó-Széchenyi-Vincellér u. 4-es troli Vincellér-Derék-Kishegyesi-Segner tér-Dobozi Ltp - az új buszokat olyan fóliával fednék le az ablakait, amellyel megvédnék a karcolásoktól, és a graffitisektől - kamerák is vigyáznák a belső teret - idő és zónaalapú jegyek és bérleteket vezetnének be július 1 től!!! - a beharangozott ÁFA-emelés nem érvényesülne az árakban, bár ez utóbbi kizárt!!
sziasztok azt szeretném megkérdezni tőletek hogy hol lehetne azoknak a debreceni helyi autóbuszoknak a képeit megnézni amik eladósorba fognak kerülni.és mikortól lesznek megvásárolhatóak?
Sajnos a beharangozott ÁFA-emelés szinte minden ágazatot, így a tömegközlekedést is érinti. Mivel a felnőtt helyi buszbérlet ezzel átlépi a lélektaninak mondható 5 ezer Ft-os határt, ezért sokan el fognak gondolkozni a tömegközlekedés helyett az egyéni közlekedés, magyarul a saját autó használatán. Tény és való, hogy a benzin és a gázolaj ÁFA tartalmának emelkedése miatt az autózás sem lesz olcsó, de ár és haszon elv alapján meggyőződésem, hogy még többen elfordulnak a tömegközlekedéstől. Persze lehet mondani, hogy 1-2 száz Ft-os emelkedés nem ver senkit a földhöz, azonban mindez csak viszonyítás és nézőpont kérdése, hiszen az emeléssel egy normál 4 személyes család esetén a minimálbér közel harmadát (Budapesten közel FELÉT!!!) kell majd kifizetni buszbérletre!!!! Ugye így már más az egész... Na ja sokan felszisszennek és azt mondják, akkor majd járunk biciklivel, úgyis egészséges, de a biztonságos biciklis közlekedésnek a mai napig hiányoznak a tárgyi feltételei, nevezetesen az összefüggő kerékpárút hálózat!!!!
Megoldás: őszintén szólva és elszomorodva csak azt tudom mondani: NINCS!!
Tud Valaki arról vmit, hogy a város mely területét és mikor tervezi az önkormányzat belterületté nyilvánítani?????
A kérdés legszűkebb értelemben nem tartozik ugyan a tömegközlekedés kérdéséhez, de az adott területen élőknek az életminőségében jelentős változást hozhat, beleértve a tömegközlekedés fejlesztését is. Üdv Garfield
Már javában folyik a HV-nál is szvsz egy vészforgatókönyv készítése minden bizonnyal. Ennek irányai:
1, Határ úti telephely ha nem készül el, valahová el kell tenni a 140 db DKV-s Volvót. -> HV Déli sor ->HOZHATJÁTOK
2, Ha pedig nem érkezik meg mind -> BESEGÍTÜNK
3, Technikai feltételek hiányoznak -> MEGOLDJUK
Ha ez megvalósul, akkor ennek NAGY ÁRA lesz! Drága mulatság! HV dörzsölheti a markát! Tulajdonképpen itt még a személyi konzekvenciákat nem említettük, de bizonyára a fentiek esetén a DKv menedzsmentjét elküldik a Marsra iziben :)
2, Lesz-e kitérő és fordító vágány Fórum irányában a Hunyadi utcán?
Biztosan nem.
5, Középperon vagy szélsőperonos megoldással készülnek majd a megállók?
Mindkettővel.
6, Készült-e arról terv, hogyha megkezdődnek a kivitelezési munkálatok, akkor milyen terelések/alternatív útvonalak lesznek tömegközlekedés és autósok számára???
Természetesen.
Építés ideje alatt az érintett útvonalon közlekedő 15-ös, 31-es, 32-es busszal mi fog történni?
1, Plaza megállónál lévő kitérők, fordulóról valami tervek, egyperonos átszállásról, váltókról még terveket nem láttunk... Én el sem tudom képzelni, hogyan fog 90 fokot ott fordulni a villamos. Van valakinek erről egy dokumentációja vagy műszaki tanulmánya erről?
2, Lesz-e kitérő és fordító vágány Fórum irányában a Hunyadi utcán?
3, Lesz-e átkötés Plaza megállónál a Nagyerdő felé? (Delta vágány). Kossuth téri Rendezvények esetén létrejönne a (3-as vonal) Doberdó-Plaza-Nagyerdő vonal így:)
4, Hol lesznek azok a pontok (váltók) az új vonalon ahol üzemzavar/baleset/forgalmi okok esetén a szerelvények visszafordíthatóak??
5, Középperon vagy szélsőperonos megoldással készülnek majd a megállók?
6, Készült-e arról terv, hogyha megkezdődnek a kivitelezési munkálatok, akkor milyen terelések/alternatív útvonalak lesznek tömegközlekedés és autósok számára??? Építés ideje alatt az érintett útvonalon közlekedő 15-ös, 31-es, 32-es busszal mi fog történni?
7, Bólyai utcában 350-450 méter -átkötő-vágánykapcsolat (akár egyvágányú) létesítése miért nincs a tervekben?
Egy egyszerű, ám mégis sok problémát megelőző megoldás jutott eszembe: Mi lenne, ha az épülő 2-es villamos pályáját valahol az egyetem környéként egy átkötéssel összekötnénk a nagyerdei vonallal? Tulajdonképpen első hallásra furának tűnik, de az átjárhatóság megteremtésével - ami tulajdonképpen csak pár száz métert jelent , jelentősnek nevezhető dolgok lennének kialakíthatók. De előbb lássuk mi is kellene részletesen: A két vonal között a Bólyai utca tünik a legjobb összekötésnek.
Bólyai utcában 350-450 méter -átkötő-vágánykapcsolat (akár egyvágányú) létesítésével 1-es és 2-es villamos összeköthetővé válna! Sőt akár így kialakulhatna a Doberdó-Nagyerdei krt körjárati villamos...De további előny lehetne, ha az egyik vonalon felújítás /baleset van, mert a másik vonalról meg lehetne oldani az elláttását. Pl Péterfia utcán vágányfelújítás van, , de az összekötés lévén a nagyerdő továbbra is ellátott villamossal. Vagy Baleset történik a 2es vonalon és emiatt megbénulna az egész vonal, de az átkötés lévén a Doberdótól a Józsaiak be tudnak jutni a belvárosba.
Ime térképen is SÁRGÁVAL jelölve:
Szintén SÁRGÁVal jelöltem egy PLAZA-nál kialakítandó visszafordító vágánykapcsolatot Amire azért lenne szükség, hiszen belvárosi, Kossuth téri rendezvény esetén megteremthető lenne a visszafogás, vagy esetleg a Doberdó-Plaza-Nagyerdő 3-as vonal kialakítása