Segítségeteket szeretném kérni, akinek van tapasztalata a DSG váltóval és írna egy pár szót róla azt megköszönném! Keresgéltem róla a neten de nem találtam olyan írást amiben a hibáiról lenne szó. Passat vásárlás előtt állok és nem igazán tudom eldönteni, hogy milyen váltóval vegyem meg, sokan próbálnak rábeszélni a DSG-re, sokan meg lebeszélni róla. A döntés az enyém, sokat segítene ha valaki véleményezné a DSG-t.
P0471-es OBD II hibával találkozott már valaki. Ez egy senzor-hibának tűnik a kipufogóban. Néha-néha előjön. Mi okozhatja? DPF-et kell kiégetni (2.0 PDTDI BMR)? Szenzort ki kell cserélni?
Hívtam pénteken a Mapfret. Továbbra is azt mondják, hogy a pénz utalásra kész (minden papírom rendben van). Csak épp a pénzügyi osztály tartja vissza az utalást. Lehet, hogy várnak valami befizetésre.
Ez érdekes. Na majd jelentkezem, ha lesz valami fejlemény.
ha a vw nem bizna abban, hogy néhány elem túl éli a 7 évet (amire normál használat mellett igen nagy esély van) akkor egyszerűbb és olcsóbb lenne egy füst alatt mind a négyet cserélni.
"Újra csak magyarázkodjak, hogy miért cseréltem ki mind a négyet. Nem volt kellemes 34 fokban feltartani a belgrádi forgalmat egy hat hónapos kisbabával."
Nem kell magyarázkodni. Ez elég nyomós ok. Ezért kérdeztem rá, mert csak úgy nem cserél az ember 4-et ha nem muszály.
Bele olvastam a szerződéses hátterekbe. Mivel nem tudom, hogy neked melyik van nem is tudok benne segíteni. Viszont a nyelvezete sem fekszik nekem, látszik, hogy nem jogász (vagy nem gyakorló jogi szakember) fordította.
Ha nem változtatott a siemens a pd elemeken, akkor sajnos az új sem birja tovább..
Ami a PD elemek cseréjét illeti, mindenki mást állít. A fórumokon levő információra nem támaszkodhatsz bitosan, mint ahogy írtad, nem tudhatod, hogy ki áll a nickname mögött. Lehet egy VW szakember, vagy csak valaki, aki hallott bizonyos információkat egy ismerős ismerősétől. Én a PD elemek cseréjéről 2 VW partner szervízt kérdeztem meg, mielőtt belemenntem volna a cserébe. Mindkettő azt állította, ha egy el kezd romlani, akkor rövid távon számítani lehet, hogy a többi is gajra megy (persze mindig vannak kivételek, s csak reménykedni lehet, hogy ebbe a halmazba esel). Mivel drágák ezek a szarok, ezért egyesével cserélik. De a tapasztalat az, hogy a legjobb ha mindet cserélik. Hangsúlyozom, nem én állítom, és én ezt tartom hivatalos információnak. A gyári garanciában is gondolom arra játszanak, hogy minnél olcsóbban jöjjenek ki. így is elég bukta ez a VW-nek, de nem, hogy komplett cserélje az összeset.
Visszatérve a Mapfrera. Ami a jogi utat illeti. Már megkaptam a kárszakértői vélemnyt, s igen, a végzésben az állt, hogy támogatják mind a négy elem cseréjét. Szóval a jogi utat már kijártam, jó lenne, ha a gazdasági pályán is látnák valami növekvő tendenciát.
Újra csak magyarázkodjak, hogy miért cseréltem ki mind a négyet. Nem volt kellemes 34 fokban feltartani a belgrádi forgalmat egy hat hónapos kisbabával. Én is először csak egyet cseréltem. De mikor elszállt a második is, szakadt minden kötél. Valószínűbbnek tartom, hogy egy új PD elem tovább tart, mint egy megjáratott régi.
Az, hogy csak négy hozzászólásom van, nem jelent semmit. Előbb fordulok szakemberhez ha gond van, mint a fórumhoz. Van egy nagyon kedves ismerősöm, aki VW szervízt tart (30 éve szerel diesel motorokat - a legegyszerűbbtől a PD és CR motorokig mindent). Sajnos, nem tudtam összehozni, hogy ő cserélje le az elemeket, mivel elég messze történt az eset. Szóval, ha gondom van ilyen téren van hova fordulni. A fórumon csak az itteni kedves felhasználók tapasztalataira voltam kiváncsi, de eddig még nem sok értékelhető választ kaptam a témámban. Meg kell hagyni, az utolsó bejegyzésed az már segített, ha nem is a kérdezett témában, de van benne valami. Ezért a kimerítő válaszodért kérek az én korábbi kirohanásomért elnézést.
Az említett koncepcionélis hibát pedig én is a saját bőrömön éreztem.
Az utolsó fejezetedhez csak annyit, hogy pontosan így van. Ha használtautót vásárol az ember, akkor egyfajta kockázatot vállal. Valamennyire megpróbáljuk az ilyet kivédeni (szakember ellenőrzi előtte az autót, esetleg garanciát kell kötni), de ezek után is lehet bukta a dologban.
Tegnap beirtam mobilról egy hosszabb post-ot de elszállt.
Visszatérve.
1
én nem véleményeztem semmit. Mivel nem tudtam (gondolom másokse) hogy miért cseréltél egyszerre 4 pd elemet ezért kérdeztem rá. Nem gyakori eset, hogy egyszerre megy ki mind a 4 ezért értetlenkedtem. Pláne - a külföldi - egyszerre 4 cserét nem értettem.
2
ez is céges autó. Már külföldön cseréltek benne 2-őt. A 3. most áll meg a pályán itthon.
3
ebben sem kevés km van. (300 felett, 4 éves autó)
4
a gariról én is innen a fórumról tudok. Mint ahogy arról is, hogy néhány helyen ezt letagadják a szervizekben. (Külföldön ezt még nehezebb érvényesítettni, mert kiszolgáltatott helyzetben vagy.
5
ha az üzleti életben mozogsz, akkor ez a stílus kicsit furcsa volt. Pláne, hogy összesen itt eddig 4 hozzászólásod volt. Régi topiklakók se engedik meg ezt a stílust itt.
6
sohasem tudhatot, hogy melyik nick mögött ki lakozik.
7
egy elnézést minimum elvártam volna
8
a konkrét ügy. Nem ismerem a biztosítási feltételeket. Ezt nézd át. Azonban biztosítói/jogi oldalról nézve a jármű továbhaladásához nem kellett 4 elemet cserélni csak 2-őt. Vagyis ha annyit térítenek meg akkor is örülhetsz. (Megjegyzem a szervizek sem cserélik garanciában az összeset egyszerre, hanem csak a hibásat. És az is benne van - ahogy nálad is -, hogy az összerakás után megadja magát egy másik elem. És még mindig van benne kettő potenciális hiba forrás. Ugyanakkor arra sincs garancia, hogy az új elemek tovább birják mint a régiek.)
A te megközelítésedből (jogi és biztosítói oldalról nézve) nem jogos, hogy minden egyébként fennálló, de a tovább haladást nem akadályozó hibát térítsenek. Pl. morgó kerékcsapács, mélyen fogó kuplung stb.
9
koncepcionális hiba vw csoport részéről, hogy ilyen esetekben megáll a motor. Simán mehetne vészüzemmódban tovább, mint más márkáknál.
10
ezek az autók (az itt elhangzott hozzászólásokból kiindulva) jó néhány potenciális hiba forrással rendelkeznek. De ha a használt dizel vásárlás kockázataira gondolunk, akkor a turbó, hengerfej, kettős tömegű lendkerék, üzemanyag ellátó rendszer önmagában mind olyan kiadások, amik 100-200 k környékén mozognak. És bármikor előjöhetnek egy bizonytalan (de nyomonkövethető) előéletű autónál is.
OK. Kb. 1 hónapja volt nálam az autó. Nem tudtam a gariról, s gondolom Belgrádban sem hallottak róla. Ha a Mapfre fizet, akkor az is egy fajta gari nem? Szóval, ha valakinek volt ügye a Mapfreval, kérem írja meg a tapasztalatait.
Az emlegetett garanciáról ami a hét éves PD elemekre érvényes, csak fórumokon olvastam, utólag. Senki nem tudja, hogy mikortól érvényes, illetve kik végzik el a cserét. Nekem ott a helyszínen sűrgősségi ellátás kellet. Ilyen esetekre vettem a Mapfre garanciát.
Nem ez volt a kérdés, és nem is azért van a fórum, hogy véleményezd a hozzászólásokat. Ügyes vagy, hogy neked kicserélték. Üzleti úton voltam, s lerobbantam egy idegen, többmilliós városban. Éppen elég harc volt, hogy egy rendes szervízbe el tudtam vitetni. Mivel sokat megyek, leszarom, hogy a többi jó volt vagy nem. Kicseréltettem az összeset. Különben egyet akartam kicserélni, de mikor az első cseréje után áltam ki a szervízből, elszállt még egy. Ekkor már a tököm volt ki vele, s kicseréltettem az összeset. Az nem a te dolgod, hogy miért! Szóval, volt ügyed a Mapfreval és azért szóltál hozzá ehhez a topikhoz?
P0471-es OBD II hibával találkozott már valaki. Ez egy senzor-hibának tűnik a kipufogóban. Néha-néha előjön. Mi okozhatja? DPF-et kell kiégetni (2.0 PDTDI BMR)?
Van valakinek tapasztalata Mapfre Asistenciaval? Előzmény: vettem egy 2.0 PD TDI BMR-t. Gondom volt a PD elemekkel. Kicserélték külföldön mind a négyet. A számlát elküldtem a MAPFRE-nak. Ők azt válaszolták, hogy megtérítik a PD elemek árát egy bizonyos mértékig. A visszaigazolást is megkaptam a kárszakértőtől. Viszont nem akar jönni a pénz. Mikor hívom őket, akkor azt mondják, hogy a pénzügyi osztályon van már az ügyem, legyek türelemmel.
Azért furcsa az egész, mert ha nem akartak volna fizetni, akkor már az elején visszadobhatták volna a számlámat. Nem értem ezt az időhúzást.
Hello.
Találkozott már valaki közületek olyannal, hogy az üzemanyagtartály tele van mikro méretű fémszállnak látszó tárggyal? 2.0td,bkp.140.
Illetve, hogy mi lehet az oka? Hogy kerülhet bele elvi alapon bármi is a tartályba?
Kösz