"Azt kéne belárni, abból amit írtam, hogy létezik és létezett valamiféle zsidó nemzet, akiknek a tagjai zsidók voltak és zsidó volt a vallásuk és errefele keveredtek."
Ez mar csak azert is nevetseges, mert vesd ossze a -mondjuk - Nemetorszagbol a XIX-ban idejovo muvelt bankart, aki gyarat alapit es baroi cimet kap, meg a Galiciabol idevergodo harom elemit vegzett hasszid kaftanos hagymaszagu rofost, csak nem azt akarod mondani hogy ezek mar ELEVE ugyanannak a "nemzetnek" a tagjai voltak?
És már mér is ne létezne, ha létezhet román meg tot, meg sváb, ha benne van egy egyesületben ha nincsen, ha tud németül, ha nem, ha egyszer tuggya, hogy a családja német és 1740 körül ide lett telepitve és erre bátran, lyól eső érzéssel emlékezik meg. És németnek tartja magát, aki mostan éppen magyar állampolgár.
Kérdés, hogy hova tünt és mér nem létezik mostan a zsidó..
És a még fontosabb kérdés, hogy mér nem mer előkeveredni.
Érzem én, hogy ez így igazságtalan, de visszacsinálni nem tudom. Az ihlette, amikor annyi év után is még nekem is az orrom alá dörgöli pindy mester azokat az ezüst kiskanalakat.. Nagyon sok kiskanál eltünt nem vitás, de azért azt gondolom sok embernek volt gerince még akkor is. Sőt, azt gondolom most sokkal kevesebbnek van. :(
Tamáska rosszak a kommentjeid és a szavaknak meg van a maguk jelentése.....
Csak ugy eldünnyögök azon, hogy vannak sváb magyarok, vagy magyar svábok, meg tot magyarok meg magyar totok és hadd ne soroljam, azokat a nemzetiségeket, amik nincsenek, a melyke egyébként valahogyan ugy hivják magukat, hogy magyarországi németek.......
Azt kéne belárni, abból amit írtam, hogy létezik és létezett valamiféle zsidó nemzet, akiknek a tagjai zsidók voltak és zsidó volt a vallásuk és errefele keveredtek.
Nem értek egyet ennek a tagadásával.
Mér pont a zsidó nemzet nem létezett, nem létezne és egy egészen más kérédnek tekintem, hogy mér is nem akarja a feldmajer, hogy létezzen.
Az "antiszemiata" kodnevu betegsegnek, mint allaspontnak ket allitasbeli sarokkove van:
1. "O" mas mint "En".
2. "O" art nekem.
Nos, amikor mar az 1-pont is alig teljesul, akkor szerintem nem feltelenul helyes az "1"-et onbeteljesito joslatkent megvalositani csak azert, hogy aztan a "2"-t a nylvanossag erejevel lehessen cafolni.
Ez azert diszfunkcios, mert ebbol a betegsegben szenvedo kiszamithatoan ugy fog reagalni, hogy
"Lam, megmondtam, hogy az 1-ben igazam van, barmennyoire is tagadtak a disznok" es mivel betegsegrol van szo, "2" beli meggyozodesebol ugysem lehet kimozditani.
Nekem az az érzésem, nem az a kérdés, hogy létezik e olyan, hogy zsidó, hanem az, hogy bármilyen formában ellentmond e ez az egyidejű magyar nemzetiségnek. Akik a kulturális nyelvi vallási oldaláról szeretik megközelíteni ezt a fogalmat, ahogy sok ide írogató mellett én is, annak magától értetődő a két dolog egyidejű érvényessége. Akik meg a vészkorszak eseményei felől azoknak nem, és akkor még ott vannak a hardcore antiszemiták, bár ez a két a két utóbbi részhalmaz egymásnak van kitalálva.
A kisebbségi törvény hatálya alá akarnak kerülni, mint 14. magyarországi kisebbség.
Semmi köze a kárpótláshoz.
Helyi, országos, ill. a mostani módosítást követően megyei kisebbségi önkormányzatokatz hozhatnának létre. Oktatási, kulturális intézményeket vehetnének át.
Rendszeres állami juttatásokat kapnának automatikusan, ill. pályázhatnak vissza nem térítendő támogatásra.
Tagjai azok lehetnek, akik zsidónak vallják magukat.
Így szól a törvény 1. §-a:
1. § (1) E törvény hatálya kiterjed mindazon, a Magyar Köztársaság területén lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárokra, akik magukat valamely nemzeti vagy etnikai kisebbséghez tartozónak tekintik, valamint e személyek közösségeire.
(2) E törvény értelmében nemzeti és etnikai kisebbség (a továbbiakban: kisebbség) minden olyan, a Magyar Köztársaság területén legalább egy évszázada honos népcsoport, amely az állam lakossága körében számszerű kisebbségben van, tagjai magyar állampolgárok és a lakosság többi részétől saját nyelve és kultúrája, hagyományai különböztetik meg, egyben olyan összetartozás-tudatról tesz bizonyságot, amely mindezek megőrzésére, történelmileg kialakult közösségeik érdekeinek kifejezésére és védelmére irányul.
hát most már aztán elég; én nem háborodtam föl, én leírtam, hogy a Kertészt gyalázó mélymagharok ezt is felhasználták ellene; tökéletesen igaza van, hogy örül annak, hogy, a kétezeréves történelmi előzmények után megnyugtató, hogy van egy Izrael nevű állam. ami mást jelent politikailag, jogilag és mást a zsidók vallása, a náluk meglévő különbségek szerint, de, van egy hely, ahová a továbbra is a világban szétszórtan élő, véletlenül életben maradt zsidók esetleg menedéket találhatnak; igaz, kis terület, és annyi nem zsidó él ott,l hogy, szerencsére nem férne el ott az összes zsidó, dehát szerencsére olyan még nem volt, hogy a menetrendszerű zsidóirtrások a világon egyidőben következtek be
Idezojelben az eredeti szoveg, a tobbi az en kommentjeim.
"Az asszimilácilyó maga azt jelenti, hogy valakik akik nem azok, azok akarnak leni, akik nem ők."
Szoval, ha a szegeny ember gazdag akar lenni az egy asszimilacios kiserlet?
"Ebből következik, hogy két diszjunkt halmazról van szó.
Tehát kimondható, hogy a dolog ugy indult, hogy VOLTAK (kiemeles HT) magyarok és VOLTAK (kiemeles HT) zsidók.Követrkezésképpen eléggé értelmetlen tagadni, hogy VANNAK (kiemeles HT) zsidók."
Csakhogy itt a masodik csusztatas, mert amikor az elso asszimilacios kiserlet megtortent egyszrre tobb dolgot is jelentett: a. volt egy polgarjogi asszimilacio, aminek semmi koze nem volt a "magyarsaghoz" hanem a magyar allampolgrsaghoz, b. volt egy kulturalis, nyelvi asszimilacio, amiben viszont minden mas a Magyar Kiralysag teruleten elo nemzetiseg is -tobbe kevessbe - reszt vett, igy peldaul a budapesti (nem csak zsido) nemet nyelvu polgarsag is, aminek kovetkezteben a varos nyelvet valtott.
Ebbol pedig kovetkezik, hogy mivel "a"-tipusu asszimilacios kiserletnek nyeloje a "b" tipusunal a forrasa nem vag egybe a masikeval, a megvaltozott tartalmu VOLT-bol nem lehet a VAN-ra kovetkeztetni.
"Aztán jött az emnacipácilyó, mely továbbra sem tagadta, hogy vannak magyarok és vanna zsidók, de aztat mondta, hogy a jogaik és a kötelességük azonos."
Na itt mar oriasi csusztatas van, hiszen az "emancipacio" nem egy ember, aki altalanos ervenyu megallaipatasokat kepes tenni radasul ket tulterhelt fogalommal kapcsolatban, amelyek eppen a fent vazolt emancipacios folyamatok kovetkezteben gyorsan valtoztak.
"Aztán megindult az asszimiláció és hogy nem tüntek el a zsidók, az egészen jól nyomonkövethető a NC-tól a zsidó törvényelig."
Itt mar nem is csusztatas, hanem - ha finoman fejezem ki magam sulyos tevedes van ,- hiszen Horthyrajban pontosan politikai okokbol MEGTORETETT az asszimilacio, azaz akik asszimilaltaknak erztek magukat vissza lettek minositve nem asszimilaltta, es meg azt sem lehetett mondani, hogy az allam a kenyszerasszimilaciot sugalmazta volna, hiszen minden uzeneteben az elozoleg asszimilaltak velt etnikai kulturalis kulonallasabol szarmazo veszelyektol ovott.
"(Már megent vannak zsidók)"
Csakhogy ezek mar nem a maguk akaratabol erzetebol vagy tudatabol azok, hanem az allamnak formalis es folyamatosan valtozo kriteriumai alapjan, az allam megitelese szerint. Ahogy Orkeny Isvan elmeselte, o akko dobbent ra, hogy az allam ot zsidonak tartja (o addig magat gentry magyar uriembernek), amikor megkapta a munkaszolgalatra vonatkozo behivojat.
"Ez az asszimilácios kisérlet nem jött be, tehát ujfent vannak zsidók, akik nem magyarok. Kiirtottak ugy 600 ezret, de akik túlélték azok felszabadultak. Tehát 1945-ben még megvoltak a zsidók, akik nem voltak magyarok."
Ez utobbi kulonbsegtetel csak akkor igaz, ha vagy elfogadjuk a nacik terminologiajat, vagy azokra gondolunk, akik - a kitaszittatas miatt - teljesen erthetoen ugy velekedtek, hogy a megtapasztaltak miatt, koszonik szepen, de ok a tovabbiakban nem tekintik magukat magyarnak es baratsagosabb kornyezetet probalnak kereseni eletuk folyatasahoz. Az egy masik kerdes, hogy ezt a programot (hiszen az ember a az anyanyelvet, gondolkozasi strukturajat es emlekeit nem irthatja ki magabol) ez utobbi kategoriaba esok mennyire tudtak megvalositani.
"Uszkve valahol kell lenni itten még zsidónak ÉS (kiemeles HT) nem csak magyarnak, mert különben hova tüntek volna mára a zsidók?"
Ez viszont a korona a hozzaszolason, hiszen itt teljes mertekben ossze van zagyvalva es szembe van allitva a ket kulonbozo jelentessel agyonterhelt szo.
A mondat pontos ertelme pedig csupan annyi, hogy letezhet egy -szerintem maroknyi- olyan magyar allampolgar, amelyik allamplgarsagahoz kotodo lojalitasban es erzelmeiben nem, de egyfajta kulturalis vagy felelmen alapulo onmeghatrozottsagaban* el van idegenedve a tobbi allampolagartarstol, ES ezt az elidegenedettseget mind a maga, mind a tobbiek fele demonstralni ohajtja.
--------------------------------* Amely felelemhez es elidegeniteshez, egy szinten maroknyi, de kozeletileg erzekelto , harsany es olykor a politikai elit meghatarozott reszeitol is biztatast kapo magyarorszagi fasiszta tenykedese termesztesen jelentosen hozzajarul.
a dolognak semmilyen felelem erteke nincs. egy egyszeru kerdes. mik a feltetelek es mik az attributumok. hiszen ha esdras torvenyenek alapjarol lehelyezzuk magunkat akkor mi marad?
tehat mik a feltetelek es mik az attributumok.
magyar allampolgarsag eseten tudni KELL magyarul. tehat nem eleg a leszarmazas hanem mai magyar nyelvtudast is fel kell mutatni. gondolom a nemet allampolgarsag eseten is ez fennall. de hat nemetul akarki szivesen megtanulna az allampolgarsag miatt. anyagi, konkret anyagi, elonyokkel jaar.
nalunk a nemzetiseg tenyleg jarhat konkret anyagi elonyokkel de felteteleket nem tamasztunk.
volt mar olyan nemzetisegi kepviselo aki 4 evente valtogatta nemzetiseget.
lesznek authentikus es megelhetesi zsidok?
erdekes modon az itteni vitaban a jobb es baloldal kerdese szinte csak erintolegesen merult fel. de ha letrejon a 'dolog' akkor valoszinuleg rogton elkezd politizalni. szinte ohatatlanul. es akkor mi lesz? lesznek nemzetarulok es lesznek az 'igazak'!!!???
gondolom hogy ezen kulturak muvelesehez es a vonatkozo tamogatashoz (jo ertelemben) egyaltalan nem szukseges az illeto nemzetiseghez tartozni. a kinai kulturat is sokan muvelik, peldaul sokan buddhistak es megsem tagjai semmilyen nemzetisegnek.
gorog tanckar, spanyol flamencosok is mukodnek. ezek is kulturak, gondolom adott esetben tamogatast is kapnak.
francia/nemetorszag is tamogatja a nyelv es a kultura terjedeset.
mi peldual tamogatunk igazi roman nepiegyutteseket ha magyar tancokat is tancolnak?
a kultura fenntartasahoz szerintem egyaltalan nem szukseges barmilyen nemzetiseg tagjanak lenni. hiszen a kultura onmagaban ertek. talan elleneznenk ha afrikai tancokat es zeneket muvelne itt valaki? de vegul is jazzt is jatszanak meg van itt minden. az orszag sokszinu. es erdeklodo.
ettermek is minden orszagban sokfeele mukodik. mi peldaul ha jol emlekszem TAMOGATTUK a kulfoldi magyar ettermek letezeset. de hany es hany olasz pizzeria van a vilagon. vagy japan etterem? japan vagy nem japan szakaccsal.
ez vegul is uzlet is lehet. es nem hiszem hogy barmi baj lenne vele.
azt sem hiszem hogy a mazsihisz ne aldozott volna nagyon jelentos osszegeket a zsido kulturara, oktatasra stb stb.... ha tobbletforrasok megszerzeserol szol a dolog akkor miert es ki tamogatja????
A 4-es ponthoz: szerintem minden olyan dolog, amely hasonlóvá teszi a zsidóságot a többi magyarországi nemzetiséghez, az antiszemitizmu ellen hat.
Az 5-ös pontban nem kell feltétlenül elkülönülést látni. A zsidó kultúra támogatásra érdemes, mert gyökeret vert itt, és színesebbé teszi az országot, akárcsak a román, cigány, szlovák, stb.
olyan jo hogy mely csend fed mindent amit az ember felvet(ne). megkerdeztem peldaul ha letrejon a zsido nemzetiseg (kisebbseg) kik lehetnek a tagjai? mik lesznek a felveteli kovetelmenyek?
mi lesz ha karpotlas remenyeben 9.9 millio magyar allampolgar csatlakozni kivan?
akaar esetleg csak bencsikek kivannak csatlakzoni a mortimer szindroma alapjan. es aki oket megtamadna birosag elee viszik antiszemitizmus vadjaval. hiszen zsido ujsagirokat tamadnak, aljasul es becstelenul.! nem mondjak rajuk hogy zsido de sajat nevukon tamadjak oket, ok meg zsidok. tehat nyilvanvalo, a kontextusbol, hogy antiszemita zsidoellenes tamadas tortenik amikor bencsikeeket (ha van egyaltalan ilyen fogalom) tamadjak!!!???
Sík Sándorral sokáig volt kapcsolata, de, ő is csak bújtatni tudta volna; nem tudom, így igaz-e., ahogy Vas István leírta saját mentességét, az orvos neve sem jut eszembe, de, leírva és a kort ismerve igaznak tűnik
a könyv nekem sincs meg, de, még fekete-fehérben láttam egy évfordulón egy filmet, akkor még Vas élt, és többen elmondták, hogy valóban ő utasította vissza, hogy elbujtassák
akkor miért kellett őket gázkamrába hurcolni, ha nem magyar zsidók voltak? a többi magyart pedig miért nem? miért fegyvertelen munkaszolgálatra kötelezték őket, akiket kiküldtek ugyan a harctérre, de, fegyvert nem adtak nekik, hogy esetleg megvédjék magukat
én ma olvastam, hogy megpróbálják a többi nemzeti kisebbséghez hasonlóan megszerezni kisebbségi jogaikat magyar zsidók; azt írták, azért nem történhetett meg eddig, mert a MAZSIHISZ-nek félelmeik is voltak, és tartottak attól, ha a kevés megmaradet zsidóságnak több érdekvédelmi, kulturális szervezete lenne, szétforgácsolódnának; olyasmi lehet ennek a félelemnek az alapja, mint a határontúli magyaroknál a magyar pártoké; majd amikor úgy igazán demokraták leszünk, lesznek, akkor bizonnyal megszűnnek ott is a magyar parlamenti pártok, mert az csak egy szempont, hogy magyarok, és kisebbségben élnek, de azon belül vannak szocdemek, kereszténykonzervativok, liberálisok, és lesznek igazi zöldek is, és belőlük lehetnek képviselők, mint amerikában magyar is, aki nem nemzetiségi alapon képviselő, hanem azért, mert egy o. gy. képviselői körzetben őt választották meg
És voltak, akiket nagyon elragadott a büszkeség....))))
Szóval volt itten egy asszimilácijós kisérlet.
Ezt nem igazán lehet tagadni.
Az asszimilácilyó maga azt jelenti, hogy valakik akik nem azok, azok akarnak leni, akik nem ők.
Ebből következik, hogy két diszjunkt halmazról van szó.
Tehát kimondható, hogy a dolog ugy indult, hogy voltak magyarok és voltak zsidók. Követrkezésképpen eléggé értelmetlen tagadni, hogy vannak zsidók.
(Hallod Tamáska?)
Aztán jött az emnacipácilyó, mely továbbra sem tagadta, hogy vannak magyarok és vanna zsidók, de aztat mondta, hogy a jogaik és a kötelességük azonos.
(Tamáska még mindig léteznek zsidók!)
Aztán megindult az asszimiláció és hogy nem tüntek el a zsidók, az egészen jól nyomonkövethető a NC-tól a zsidó törvényelig.
(Már megent vannak zsidók) Ez az asszimilácios kisérlet nem jött be, tehát ujfent vannak zsidók, akik nem magyarok. Kiirtottak ugy 600 ezret, de akik túlélték azok felszabadultak. Tehát 1945-ben még megvoltak a zsidók, akik nem voltak magyarok.
Uszkve valahol kell lenni itten még zsidónak és nem csak magyarnak, mert különben hova tüntek volna mára a zsidók?
Lyó a Mazsihisznél nincsenek ezt tuggyuk Feldmajertől, de hol vannak?
nekem Karinthy, Radnóti, Vas István, Rejtő Jenő, Szerb Antal, Kertész Imre azért fontos, mert magyarul írtak, és, mivel magyar zsidók voltak, többet el tudtak mondani a "magyarokról", mint a magyar nevű, ki tudja, milyen ősüöktől származó magyar írók; több identitásuk volt; mint ahogy Széchenyi a legnagyobb magyar, aki naplóját végig németül írta, de, nem tévedett Kossuth Lajos, amikor ezt a címet neki adományozta