Lesz hangminta, de kitartott akkord formájában. (ilyen volt, ilyen lett) Biztos vagyok, hogy nem nálam van a bölcsek köve, mert csak a kitartott hangoknál jelentkezik az általam kifogásolt anomália. Sokan biztos legyintenek rá, mert "én nem játszom olyan dalokat" és ezzel be is zárult a kőr. Nem is volt a célom, hogy egy tökéletes kőrpanorámás hang keletkezzen, csak, hogy érzékehetővé váljon az a hang ami a lezliben történik élőben. Nyilván a "nyers" belső tér akusztikája hozzá tesz a hang térélményhez, és ízlés dolga, hogy valaki ennek teret ad, vagy nem. Én ezt a "más" hangzást éreztem magaménak, és ezért kutattam ennek a kivitelezhetőségét. Részemről ez csak egy játék, aminek vagy lesz követője, vagy nem:-)
Mottó nemtudom ki szerint: semmi sem lehet annyira jó, hogy egy kis túlzás ne segitene rajta!:-)
Ezek szerint a leslie szekrény sarokszögletei adnak egy plusz lüktekő (huppogó) hangot?
Erről a módosításról nem ártana egy hallható dolgot is feltölteni valahová! :)
Egyébiránt nekem nagyon tetszik a spáci módon applikálható lacis miksi állvány is! Bár ahogy a fotó mutatja a bejárati ajtónak kissé útban van a laci... :)
Tegnap A Cry Free-vel topiktársunk -Jon Lord/SNorbi- döngetett a Kerepesi úton a Vadvirág nevű pincei rokkocsmában. Az biztos hogy névadójának hangzását még a tulajdonosától sem hallottam ennyire azt a nagy korszakot megidéző minőségben!
Hammond-C3+Leslie 770+OMate+RingMod+csöves kombó.
Nagyon eltalálta az 1970-1975-ös mexólalást, amelyekre ráerősített a jellegzetes futamokkal. A Cry Free csak Deep Purple számokat játszik. www.cryfree.hu
Az utóbbi idöben sokat foglalkoztam a Hammond orgona Lezlin keresztüli hangfelfételével. Tudom, hogy vannak már "bejáratott" technikák, és az így készült felvételekből nagyon sokat meg is hallgattam. Volt ami tetszett, és volt ami nem. Elsősorban azokban a felvételekben találtam (számomra) kivetni valót, ahol lassú volt a téma, és choralban több körön keresztül kitartott akkord volt hallható. Sajnos egy jobb mikrofon elég csúnyán "meghallotta" amikor a felső tölcsér a mikrofonok előtt elhaladva az első belső sarok felé fordult. Ott tapasztaltam egy jól hallható "bicsaklást" a hangban. Ezért arra gondoltam, hogy jó lenne lekerekíteni a tölcsérek üregét. Vettem is vékony jól hajlítható farost lemezt erre a célra, és behajlítottam az üregbe. Nem tökéletes köríve lett, hanem egy exponenciális csigavonal. Az eredmény magáért beszélt, csak egy problémám volt, hogy nem lehetett hallani a különbséget a hangban, amikor háttal volt a sugárzó tölcsér a mikrofonoknak. Ezért a furnér lemezre, egy vastagabb bolyhos szőnyegpadló fel lett ragasztva. Így már kellemes kiegyenlített balról-jobbra, és a tompább jobbról-balra úszó hangja lett. Sajnos tremoloba kapcsolva egy jól sikerült szélturbina lett belőle:-) Amit egy saját készítésű nagyméretű popfilterrel sikerült kijavítani, és a mikrofonokra szélzaj csökkentő szivacsot kellett pluszban felhúzni. Ezzel a módszerrel sikerült kiküszöbölni a durva "huppogó" zajt, viszont megmaradt a tölcsér saját suhogásának a zaja. Ezzel élő maradt a felvett hang.
A mikrofonozáshoz három darab (egy kicsit megbuherált) BEAG MD210-es mikrofont használtam, felül szembe fordított ORTF szitémával, alul egy mikorfon, dobrotort takaró lemezt meghagyva a helyén, és a mikrofon előtt egy sk. készített dupla szövetes popfiltert alkalmaztam.
Remélem hasznosítható lesz valakinek ez a pár sor/tapasztalat.
Üdv. M. Ui.: A mikrofon állványt külön erre a célra készítettem.
Élőben először hallottam a "kéknyuszit", nem tudom mikor ki mit szárnyal túl, de ez szuper volt. Bár én kifejezetten Matyooo játékáért mentem, de "off" a fúvós szeksön és a gitár is nagyon ott volt.
Javaslom mindenkinek a ma esti Gödörbeli Kéknyúl Hammond Bend koncertet. Eddig minden koncertjük felülmúlta a korábbit, gondolom ma sem lesz másképp. A belépőjegyek árára sem lehet panasz, úgyhogy kéretik a hátsókat felemelni....
Csak egy apró nyelvi bizonytalanság a részemből: Most akkor a banda Blú Bunny vagy Rabbit?
Ahogy a Youtube-os videómban is írtam, ez a B3 hangja és nem egy lezlis B3 rendszeré. Szóval az jön ki belőle mint a B3-ból.
Effektek: a chorus vibrátó effektet tudja. Zengető rugócsapásokat tudja. Egy jobb zengetőeffekt pl. az 5000-esben is bőven található.
Lezlit ne várj, mert épp amiatt használhatóak olyan szűkösen a mások által készített hangbankok, mert a lezlizett hangot mintázták be. Szóval ha no Leslie stílusban játszanál: Brian Auger, Jon Lord (70-73), Jimmy Smith (55-73) akkor ok, ha forgatnád a hangot, akkor kell valami. A legjobb 147-től, lefelé, nekem a Motion Sound, másnak Dynacord, Allsound, Solton, de többen használják effekttel. Rt-20, Line6, Korg.
Kompatibilitás: Egyszer a preseteket át kell kismértékben programozni a vibrátó miatt. Nem téma, leírást tudok adni hozzá, más már megcsinálta. Nekem is volt 3 napig 5000-esem, megcsináltam, jó lett.
Van egy mentőcsónak orgona hangbankom a sajátom után. Ezekben az enyémnek megfelelő sorrendben azok a presetek vannak nagyjából mint nálam, de ezek lezlieffektesek. Itt a vibrátó helyett az áttekeréssel átúszik a hang a lassúból a gyors forgásra.
Ha kényelmesen próbára megyek, vagy ingyenes a koncert (magyarul még én fizetek), akkor nem viszek lezlit hanem ezt használom.
Vettem egy EMU E5000 Ultrát. A Te sampling bankod jó erre a típusra ? Leslie nélkül használnám, és jó lenne, ha effektezett minták is lennének benne...