Álló fűtést szeretnék az új Dácia Dusterembe, de eddig nem volt soha se dízelem se állófűtésem soha. Na most, újan nézegettem de az új egyelőre nagyon drága, ezért használtra gondoltam. Azt szeretném tudni, hogy egyáltalán milyen modelleket nézzek. Elvileg én egy EBERSPACHER, D4WSC vagy D5WSC re gondoltam, de azt már nem tudom, hogy ezeknek a C-s variánsoknak van e előnye illetve hátránya, vagy esetleg nézzek más fajtákat? Na meg nekem az lenne a legkönnyebb, ha olyan modellek után kutatnék, amik esetleg standard valamelyik gyári dieselen, pl. Volvo, ugyanis ilyenhez könnyebben hozzáférnék bontóban.
Szóval van 2 tök egyforma kályhám ugyan azon hibával mind a kettő egyébként jó állapotú, csak a gyertyák szakadtak.
A kályhák Dízel B vectrákban voltak alapból egy tartó és a üza pumpa jár hozzájuk (az egyik gyári opel csatija sérült de asszem ez nem gond) Ha valakit érdekel együtt vagy külön külön , biztosan megegyezünk.
Ha nem kel el valamelyik akkor szükségem lesz egy vagy 2 gyertyára.
Különálló egységként, ami nincs együtt az állófűtéssel, és egy vízcsőbe be lehet applikálni, tudtok ajánlani keringető szivattyút autóba, 12 V -ra? Esetleg ha van fölösben valakinek eladó?! :)
A csatlakozó csonkok 1/2 col -3/4 col közt kellene, hogy legyenek rajta, és nem túl nagy teljesítményű is megfelel, csak hibamentes legyen. Ha újat ajánlotok, kérlek írjatok típust, vagy linket, ahol meg lehet nézni/venni.
Hátul a jobb oldalt a híd felett a kaszninál a visszatérő ágnál van egy "T" elágazás és utána kicsivel egy "adagoló pumpa".
Ezen van egy csatlakozó, de ha szerzel leírást akkor a vezérlőnél jobban odaférve impulzusokat adva (sima 12V-t meg testet) a pumpára hallható kattanásokat kell halljál és ennek megfelelően elöl a kályhánál "köpködni" a benyát :)
Megértem, hogy tartasz a benzintől, ezért valóban nagyon körültekintően járj el.
Ha kell segítség keress meg, a BMW-t ismerem kicsit ;o)
Vettem egy 1989-es évjáratú E32 735iLA típusú BMW autóra, amiben egy Webasto fűtésrendszer van beépítve, BBW-46-os kályhával valamint a hozzá tartozó SG 1560-as vezérlővel.
A rendszer valószínűleg működik, mert a "láng" gombra azonnal feléled, időzíthető is, vezérli a BMW fűtést, mindent nyit zár, fúj is be levegőt. A kályha forgatja is a vizet, de nem gyújt be az égéstérbe. A benzin betápot lehúzva nem is küldi bele a rendszerbe az üzemanyagot..
A rendszert megbontani, belenézni egyenlőre nem merek, mert még nem szereltem ilyet. Esetleg valaki tudna tanácsot adni, hogy milyen irányban induljak a problémamegoldásában?
Ha kapcsolóval szeretném indítani, akkor mindegy, hogy a generátor vagy a hőkapcsoló vezetékére adok 12V-ot? (nyilván a kettő közül az egyiket állandóan plusszra teszem)
Azt mértem, hogy a csati 1-2 pontján állandóan van tápfesz.
Gondolom, ha elveszem a 12V-ot, akkor leáll a befecsi, és kialszik a láng, majd szellőztet.
Nekem csak egy tippem van, hátha segit: Nézd meg, hogy a friss levegő szivó oldalon nincs e tömődés. Szöszmő, por ha elzárja az utat, akkor nem fog bekapcsolni, mert nincs levegő utánpótlása. Vagy ha itt minden OK, akkor esetleg a kipufogójába is nézzél bele, mert ha az is el van tömödve, (láttam már én a kipufogóba egeret belefészkelni) akkor meg azért nem indul be, mert nincs kipufogása.
Nah, kicsit kutakodtam még, meg füleltem miközben szenvedtem az időzítővel.
Amit észrevettem az az, hogy ha egy kicsit is meleg a motor (40fok-tól mér a vízhőfokmutatóm és épphogy fölötte volt a pálca), akkor ha megnyomom a gombot magáhoztér és hallom kattogni a szivattyját is, de a levegőt gy fujatja, hogy egyszer nyom egyet jobban, utána abbahagyja, majd megint.
Néha hallom azt is, mintha a kályha próbálna begyjtani.
Lehetséges, hogy az izzítógyertyája szarakodik?
A kipufogójából nem dől sem a füst sem a gázolaj, valamint légmozgást sem érzek rajta.
Nincs valakinek egy robbantott ábrája, vagy szervízkönyve kapcsolási rajzokkal? Kimérni ki tudok mindent, ha tudom, hogy hol és milyen értékeket kellene látnom.
Nemrég vettem egy C220 Mercedest, amibe utólagos webasto (elméletileg DW50) állófűtés van beszerelve. A probléma az, hogy nem igazán akar működni.
A jelenségek:
-Meleg motornál megnyomom a bekapcsolás gomobot az időzítőn (ha a tűz piktogram azt jelöli...) és a fűtésrendszer beindul, de kályhának hangját sehol sem hallok.
-Hideg motornál ha megnyomom a gombot, akkor egy relé kattanását hallom, de ezenkívül semmi. A klímavezérlő sem kapcsol be és ventilátor sem kezd el tekerni sehol.
Hol kezdjem a hibakeresést? Nincs valaki köztetek, aki Székesfehérvár, Mór, Veszprém vagy Győr közelében van, és legalább rá tudna nézni?