Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Kiengedted rendesen a huzalt? Ennél kell a kb. 1,5 cm távolság az áramátadótól. Elvileg túl közelről hegesztve tud zárványos lenni, mert nem tud rendesen felmelegedni a portöltet. Nekem a védőgázzal a kis távolságot volt nehéz megszoknom utána. Sok varratot visszacsiszoltam, de soha nem láttam zárványt. 5 mm anyagot simán vitte a hasonló kategóriás gép, és nem volt teljesen feltekerve.
Én az elején próbáltam pár sarokvarratos darabkát szétverni kalapáccsal, nem sikerült.
A fröcsihez kellett az erős drótkorong, de az szinte mindent levitt.
Ha valami gagyisztán huzal volt, akár az magában hazavághatta az egész bulit.
4 kg huzal alatt talán 3-4 alkalommal sült be a huzal, de az egyértelmű balfékség miatt volt.
Há’ nemtom, nekem olyan szépen vitte azt a porbelest a Hunyadi.
Ma én is porbéllel hegesztettem rokonnál (kiskapu-2 nagykapu)
Egy életre megutáltam. Rábeszélt hogy ne vigyem a saját gépemet palackkal, használjuk porbelessel az új ipotools160 gépét. (fix rövid kábel, gagyi műanyag előtoló,hangos ventilátor- olcsó volt de többet nem is ér)
Hiba volt. Lehet hogy gyakorlattal tűrhetően is lehet ezzel dolgozni, de annyit szenvedtem a dűznibe beégő huzallal, masszívan ráégő fröcskölésekkel, gyenge varratokkal hogy még egyszer ilyet nem csinálok.
Lemezhez inkább szerezz kölcsön egy co palackot, de kis tüzoltó co palackot leselejtezve ki lehet fogni pár ezerért, reduktort szintén, a huzal meg fajlagosan olcsóbb mint a porbeles és sokkal kevesebb utómunkát igényel.
+ a porbeles varrat szerintem mindenféleképp televan zárvánnyal, ami vsz korróziót fog okozni karosszériánál.
A bal poti lenne az előtolási sebesség, de csúfolhatjuk Amper vagy anyagvastagság beállítónak is.
A jobb a feszültség, aminek összhangban kell lennie az előtolással. Mivel szinergikus a gép, ezért ezt saját maga beállítja, te csak korrigálni tudsz rajta. Ha jól írták meg a szinergikus programját a gépnek, akkor a feszültség korrekciót 0-n hagyva értelmesen kéne hegesztenie. Ez egy egyenletes sziszegő hangot jelent. Ha hullámzik vagy akadozik a hang, akkor nem jó. Jó hangja van?
1 mm anyagot 0,8 huzallal azért már nem egyszerű átégés nélkül ezzel a technológiával. Én próbából élbe összehegesztettem 0,8-as lemezt 0,9 huzallal, de gyakorlat kellett hozzá, és csak pöttyözve ment, az is épphogy. A gép minimumra volt tekerve: https://youtu.be/e9hSKCz7I6k?si=5Mb7F_HEKkZEO3_y
Próbálj előbb gyakorlatot szerezni legalább 2-3 mm anyagokon.
Lehet, hogy a gépet nem lehet elég alacsonyra tekerni vékony lemezhez.
Lehet huzal minőségi probléma, nem ismerem. Én iWELD huzallal nyomultam.
Porbelessel hegesztenék, varrat szinte nincs de már kilyukasztja az 1-1,5-ös lemezt. Mit rontok el? 50A-ról mentem egyre lejjebb a minimumig. Telwin 0,8-as a huzal.
(azt mondták ívvel nehezebb hegeszteni, de azzal viszonylag jól tudtam) Köszi ha segítetek.
Nekem jó (volt) ez így, nem sült be a huzal, nem is próbált. A gép megoldotta. A 2 az csak a kezdeti huzalsebesség.
Gyakorlatilag minden sallangot gyári értéken hagytam, csak anyagvastagságot választottam, aztán kész.
Kicsit lejjebb látod a videót, hogy miről beszéltem. 20:55-től látszik a legjobban.
Amit észrevettem még (nem volt nehéz), hogy ilyen nagy áramerősségnél borzalmasan összekormolta a varrat környékét. Szénfekete lett a felület, de kesztyűs kézzel letörölhető. Még az áramátadó is kormos lett sokszor. A hegesztett felületek fémtiszták voltak, igaz nem frissen csiszolva, esetleg kicsit zsírosak lehettek.
Nem sokáig lesz már ez a CO2, csak üzemeljem be a kocsit meg a kevertgázt.
A MIG SYN-t nem kell javasolnod, mert abban használtam.....
Nem próbáltam a lenti adataid sem,mondjuk nem zavarná az ivgyújtási hiba,de ne csodálkozz érdekes hangok hallatán,ha 147A- hez 2m/ perc előtolást állitasz.....! Az a csoda,hogy nem sült be az áramátadóba a huzalod.....!
Ezért javasoltam a mig syn módot,mert ez esetben csak áramerősséget kell állitani,de én a tick- et nem szeretem,job a v poti.......