Hogy kell-e aggódni, azt nem tudom, de nekem állandóan automatára van állítva (télen-nyáron), és. eddig nem tűnt fel hogy hangja lenne. Viszont mostanában a szellőző ventilátornak van időnként nagyon halk hanga. Nekem meg ez nem volt eddig. Nem zavaró, nagyon oda kell figyelni hogy meghalljam, de eddig ez sem volt.
A klíma kompresszornak milyennek kell lennie, némának, vagy azért hallani? Én tavaly már nem sokat klímáztam, de nem emlékszem, hogy lett volna hangja. Egész télen nem volt bekapcsolva ( meg ősszel sem ), most ilyen nem is tudom, mihez hasonlítsam búgást produkál, ami a fordulatszámmal együtt változik. Nem csapágy, és nem olyan hangos, hogy nem lehet beszélgetni, de hallani, hogy dolgozik. A lényeg, hogy normális e? ( az Opelben is ilyesmi hangja volt, sosem volt baja és hűtött is rendesen, mindenkinek ilyen hangja volt. Viszont ott többször leszakadt a főtengely ékszíj tárcsa. Remélem itt nem lesz ilyen. )
Nálam is pont a napokban jelentkezett (ismét, mióta a kocsi megvan már vagy harmadszor). Firmware, azaz gyári szoftver hiba. Állítsd le a motort, várj egy kicsit, majd indítsd újra. Ilyenkor többnyire a program is újraindul. Ha nem akkor valahogy ki lehet kényszeríteni, de nem emlékszem a gomb kombinációra. A lényeg hogy előbb-utóbb magától elmúlik a jelenség. Elsőre rám is a frászt hozta. :)
Következő hibával találkoztam ma a citromunkon ...amikor rükvercbe rakom sebesség váltót 1 pillanatra megjelenik a tolatókamera képe majd az egész bord elsötétül! Mi lehet a probléma oka???
Remélem nem gond, ha ezt kis eladó cuccomat ide teszem, hátha érdekel valakit.
Autócsere miatt eladóvá vált a 2013 utáni Citroen C4 Picassora való (nem Grand!) első-hátsó (4 db) Heko légterelőm újszerű állapotban. Minden fém klipsz meg van hozzá.
Személyes átvétel elsősorban Pécelen, vagy Bp. közelében. Érdeklődni pm-ben.
Ára: 5000 Ft
- Lehúzott ablaknál nem csap be a szél - UV-álló - Füst színű - Prémium minőség - Elektromosan becsukódó visszapillantóval is kompatibilis - Gyorsan felszerelhető
Ebben az található, hogy minden verzióban széria felszereltség a tempomat. Az adaptív részre külön nem térnek ki. Az enyém nem grand, de gyárilag benne volt az adaptív tempomat.
Van sebesség követő tempomat C4 GP ben? Kanyarodáskor rá lehet valahogy bírni az autó vezérlését, hogy ne csak a fényszóró kövesse a kanyart hanem a ködlámpa is kapcsoljon fel amelyik irányba kanyarodok?
Nos, a helyzet az, hogy a firmware telepítése igen rizikós dolog - ezt mindenki csak a maga felelősségére teszi, és én nem szeretném átvállalni más válláról az ezzel járó terhet.
Maga a telepítés egyszerű folyamat - megkeresed a megfelelő fájlt a neten (célszerű ezekre a szavakra keresni: "smeg+ firmware"), majd letöltöd (lehet, tömörítve kapod), kimásolod egy pendrájvra, bedugod a járó motorú kocsid USB aljzatába, s magától elindul a folyamat, ami 15-20 perc, s közben nem szabad leállítani a motort, kihúzni a pendrájvot még akkor sem, ha úgy tűnik, mintha nem történne semmi.
A művelet nem visszafordítható, tehát a kocsidban aktuálisan feltelepített firmware verzióra már nem tudsz annál korábbi változatot "visszatelepíteni". Ha valami nem sikerül a telepítés során, vagy nem működik azt követően, akkor magadra maradsz a problémával, s csak a szakszervíz tud segíteni (pl. komputer cseréjével...).
Én a "p e u g e o t f o r u m s . c o m" -on szoktam a friss változatról "érdeklődni".
Ha a navigáció frissítése alatt azt érted, hogy újabb térképeket másolsz be (telepítesz fel), mint amik jelenleg a rendszeredben vannak, akkor a válasz nem. Azaz, ez nem érinti semmilyen formában a rendszered nyelvezetét.
Tudomásom szerint a szoftverek vagy adatok, amiket frissíteni lehet, azok a következők:
- térképek;
- fedélzeti számítógép (erre gondolunk, amikor firmware-ről beszélünk - ez foglalja magába a felhasználói felület nyelvezetét is);
- motorvezérlő szoftver (ezt a gyakorlatban csak a szervizben tudod frissítetni).
Regeneráláskor több fogyasztót is bekapcsol a motor terhelésének emelése érdekében. Ilyenkor a tükörfűtéstis bekapcsolja, tehát egy leddel megoldod a jelzést, ugyanis, ha nem kapcsoltad be a szélvédő párátlanitását és mégis világít, akkor bingo, megy a regenerálás."
Azt olvastam erre azért van szükség, mert egy megszakított regenerálás sokkal többet árt, mintha el sem kezdődött volna. Hamarabb tönkremegy a részecskeszűrő. Elég sok macera van vele, örülök hogy nekem nem diesel motor van a kocsiban. :)
Ja, és ha ég a kis LED a visszapillantó házában, magyarán regenerálás folyik, akkor ilyenkor nem állítják le a motort, hanem - feltéve, hogy erre van éppen lehetőségük - addig mennek a kocsival, amíg a regenerálási folyamat le nem zajlik (és a kis LED ki nem alszik.)
Egy másik fórumban (Peugeot 307, de konkrét hozzászólás számot most nem tudok hirtelen) leírják, miért is megy a külső visszapillantó tükrök fűtése a regenerálás idején.
Az biztos, hogy ezt kihasználva szoktak a srácok egy kis ledet beapplikálni a visszapillantóba, ami világít, ha megy a tükör fűtése -> innen látják onnantól kezdve, hogy épp regenerálás folyik (és persze ha éppen nem ők kapcsolták be a visszapillantó tükrök fűtését).
Nagyon sok cikk van a neten, ami részletesen elmagyarázza a regenerálást.
Talán így lehetne összefoglalni: "A részecskeszűrő a dízelmotor kipufogógázában található, rákkeltő részecskék (“korom”) kiszűrésére használt szerkezet, amit nagy szériában elsőként a PSA-konszern alkalmazott, és ma már széles körben használatos. A szűrőtest szilícium-karbid alapú porózus anyagból készül, amelyet az előkatalizátor után építenek be a szűrőházba.
A rendszer fontos eleme az a tartály és adagoló, amely a tankban található, és minden egyes tankoláskor megfelelő mennyiségű adalékanyagot juttat a gázolajba. Utóbbinak az a feladata, hogy 450 fokra csökkentse a részecskék égési hőmérsékletét. Amennyiben a szűrőt közvetlenül a motor után építik be, nem szükséges adalék alkalmazása. Ebben az esetben a katalitikus felületbe beágyazott nemesfémek végzik el (350-500 °C fokon) a koromrészecskék semlegesítését. A telített szűrő regenerálása a benne lerakódott részecskék leégetésével történik, amire a telítettségétől függően négy-ötszáz kilométerenként kerül sor. A folyamatot a motor vezérlőegysége irányítja, és fontos szerepet kap a közös nyomócsöves befecskendezés is. A leégetéshez meg kell növelni a kipufogógáz hőmérsékletét: a hengerbe történő utólagos befecskendezés során 200-250 fokkal nő a hőmérséklet, az előkatalizátoron áthaladva a maradék üzemanyag is elég, további 100 fokkal felhevítve a gázokat. A regenerációs folyamat országúti használat esetén automatikusan, a vezető számára nem észrevehető módon megy végbe. Túlnyomórészt városi használat azonban akadályozhatja a regenerációt, ami a rendszer meghibásodásához vezethet."
Hogy a páramentesítésnek és a tükörnek ehhez mi köze van, az számomra is rejtély.