Sziasztok! Elindulás után 20Km/h-környékén mindig van egy fura pisszenő halk hang a motortérből és a gázpedálon érzek akkor egy kis vibrálást. Egy másodperc az egész. Olyan érzés, mintha leérne a kocsi alja. Következő ilyen esemény indítózás és elindulás után van csak. A jelenség mindig megtörténik. Ez normális? Valami feltöltődik? Mi lehet ez? Van okom aggódni? (LTZ plus KL1Y 2.0D automata) Köszönöm a választ!
Én az állandóan világító helyzetjelzőt,az összes belső világítást,és rendszám világításokat T10 ledekre cseréltem a Can Bus sem jelez semmit,és nagyon szépen látok és látszanak is.
Igen két csavart kicsavarod kimozdítod lámpatestet és óvatosan elfordítod a foglalatot amiből utána a T10-es izzót kihúzod,vissza szerelésnél nem fog férni a kezed de a foglalatot ütközésig forgasd,becsavar a két csillag fejű csavar és kész.
Én úgy gondolom ez az átalakítás plusz test vezeték miatt sem most sem később semmi nem mehet tönkre.
A műanyag lámpa burát úgy tervezték,hogy a napsugárzást és időjárási viszontagságokat jó bírja és én arra lennék kíváncsi a belső foncsor és foglalat az emelt izzó hőjét miképp viseli el.
Biztosan úgy van, ahogy írod. Nálam eddig -minden autómnál- réz vezeték volt a negatív (test) kábel, még a világításnál is. Ezért aztán az valamiért nem annyira korrodált. A régebbi autóknál a testkábelt a lámpatesthez közel, a karosszériáról vezették, manapság ez pont a can-bus miatt nem működik. A karosszéria a maga nagy kiterjedésével nagy keresztmetszetet jelent, ezért a veszteség minimális. Ami a lényeg, hogy az akkumulátor negatív pólusa és a karosszéria között megfelelő fémes érintkezés legen, ill. a világítás testkábele és a karosszéria között szintén jó legyen a kontakt. Ez pedig egy normál viszonyok között használt és karbantartott autónál 10 + években mérhető. Vagyis, valami nem kerek, de még egyszer mondom: ha neked így jó, akkor jó.
Ami a menetszél hűtőhatását illeti. Régen rossz, ha a foncsort -ami a foglalat közelében van-, ill. a foglalatot hűteni tudja. Mert akkor ott bizony vagy lyukas a világítótest, vagy maga a karosszéria. Ja, és akkor bizony bepárásodik/beázik a fényszóró. Egyébként az fényszóró "műanyag üvege"-t p. napsütés is éri, ami bizony jócskán fel tudja melegíteni, ráadásul mivel a motortérben van a lámpatest onnan is kap némi meleget.
Halk megjegyzés -és ne vedd bántásnak-, de ha arra épít valaki, hogy majd pár év múlva tönkremegy egy átalakítás miatt valami az autón, azzal tényleg nem érdemes megvitatni dolgokat.
De igen az enyémre kellett sokat várni,lehet hogy a tengeri levegő nem tett jót neki.
Igen külön vezeték de mikor plusz testet vittem a lámpa melletti karosszéria test pontról érzékelhetően változott a fényerő.
Philips emelt fényű izzóval sokkal jobban látok,a fényszóró müanyag túlmelegedés szerintem csak álló vagy totyogó helyzetben léphet fel amúgy a menetszél hűti. Ez a keményedés is csak évek múlva jelentkezhet.
Én már cseréltem rendszám világításnál izzót csak a vissza rakás macerás mert nagyon rövidre hagyták a vezetéket és a bajonett becsavarásnál kinlódsz picit de megoldható.
Ha már az izzókról megy a vita....csak úgy mellékesen, kiégett az egyik izzóm a rendszámtáblánál. Cserélt már valaki ilyet, könnyen hozzáférhető vagy inkább szervizbe vigyem? Köszi.
Pénteken Debrecen-Nyíregyháza között (az elkerülőn) találkoztam egy fehér Orlandóval. Rögtön észre is vettem, ő is engem. Azonban sajna kicsit későn reagáltam, ugyanis nagy meglepetésemre intett a sofőr NEKEM!!!
:-D
Ku....a jó érzés volt, hogy valaki úgy tekint a másik Orlandós sofőrre, mint ha tényleg "haverok" lennének!!
Szóval csak így tovább, ha esetleg ő is itt van a fórumon, ha meg nem, reméljük hamarosan csatlakozik hozzánk! :-D
Amennyiben a negatív vezeték valahol korrodál, akkor valami nem jó az egész rendszernél. A katódos korrózióvédelem lényege, hogy a védendő fémre van kötve a negatív pólus. Azt nem nagyon értem, hogy egy fiatal autó hogyan tud a testelésnél korrodálni? Ha nálad ez már jelentkezik, akkor ott valami más baj lehet. Nem a Te autód volt az, amire sokat kellett várni?
Egyébként a fényszóró izzóknál a testelést nem a lámpatestről veszi az izzó, hanem külön vezetékkel van odavezetve.
A hőtermeléssel kapcsolatban is igaz, hogy a mérnöki munka egy része a méretezett hőelvezetés, a foglalat, foncsor, üveg (ami nem is üveg) hőtűrő képessége.
Azt a tapasztalatom, hogy az emelt fényerejű izzók nagyobb hőtermelése a műanyag alkatrészeket megkeményíti és törékenyé teszi. Pont ezért nem használom ezeket az égőket.
De ha Te úgy tapasztalod, hogy jó, akkor használjad.
A mérnökgárda munkájában teljesen mebízok de a tapasztalat,hogy a negatív testeléseknél oxidáció,korrózió keletkezik és nagyonn nehéz megtalálni hol veszik el hol nem érintkezik.
Azért érdeklődtem mert az emelt fényerejű izzók több hőt is termelnek és ez idővel milyen mértékben hat ki a műanyag lámpatestre.
2013-as az autó és méréseknél és vizuálisan is észrevehető külömbség van a karosszéria testelése és a plusz negatív vezeték bekötése között.
Biztosan jó, ha neked így megfelel. Én azt tudom, hogy az elektromos "háztartást" is komoly mérnőkgárda tervezi, ezért műszaki és gazdasági oka van, hogy miért olyan-amilyen. A világító testek beállítását meg nemzetközi szabvány határozza meg.
Mert én próbáltam Osram, Philips növelt fény erejű izzókat és nagy százalákban a Philips nyert.
A normál H4-től sokkal jobb,persze jól kell beállítva lenni a lámpának.
Sokkal világosabban,fényesebben látom az utat.(az izzó negatívjához plusz testet vezettem közvetlen a tökéletes érinkezés miatt,a helyzet jelzőt pedig led-re cseréltem)
Mondjuk a 4-5 ezer forintos ár szerintem nem éri meg, de ez az én véleményem. Nekem pl. egészen jól világít a hagyományos izzóval. Van szituáció (esti esős idő) amikor lehetne jobb is, de mentem olyan autóval amelyikben xenon volt és az sem volt valami hatalmas durranás akkor.
A növelt fényerejű lámpaizzók tesztje után meghívtak minket a Tungsram fejlesztőközpontjába, hogy megtudjuk, mi az, amit rosszul tudunk. És amit ők jól. Tovább »
Segítek! Egy autónak a futóművét-váltóját-kihajtását-fékrendszerét adott paraméterre tervezik. Ennek része a kerék mérete is -és nem csak az átmérő-, benne a középsík eltolás, vagy más néven ET szám is fontos. Ezektől eltérni elsősorban biztonsági okokból tilos! Van némi tűrési határ, ez a váltóméret, ami annyit jelent, hogy milyen más paraméterekkel biztonságos még az autó.
Itt egy példa:
Chevrolet Orlando alap esetben 16"-os felnivel és 215/60 R 16-os gumival van tervezve.
Kapható volt 17"-os meg 18"-os felnivel is. Értelemszerű, hogy az átmérő -és ezáltal a kerület- ne változzon ezért a felszerelhető gumik oldalmagasságának kisebbnek kell lennie
mint a 16"-nál. Egészen pontosan zollonként 25,4 mm-rel növekszik az átmérő, ezáltal a kerület is (kerület= átmérő x 3,14)
Tehát 215/60 R 16 átmérője 664 mm, kerülete 2087 mm, a gumi oldalfal magassága 215 mm : 0,6=129 mm
235/45 R 18 átmérője 669 mm, kerülete 2101 mm, a gumi oldalfal magassága 235 mm : 0,45=106 mm
Vagyis az átmérő nem változik észrevehetően, ebből következik, hogy a pótkeréktartóba belefér a 16"-os, ráadásul a menet tulajdonságok sem változnak
Egyedül a látvány furcsa, mert a gumi oldalmagassága nem azonos.
úgy érzem nem igazán érted. Az autóhoz van egy kerék konfiguráció,ami azt jelenti, hogy mekkora az adott kerék átmérője. Ez elérhető 16 collos, de 17-es, 18-as kerékkel is. Ezek az egymást kiváltó méret-verziók a váltóméretek. Ez esetben az átmérő ugyanaz. A kerék szélessége változik, de átmérője nem, ill. nem is változhat, max. szűk határok között, mert nem férne el a kerék.
Másrészt pótkerékről van szó, nem arról, hogy többszáz km-eket mész a 3 18-as, 1 16-os kerékkel. Ha szükségpótkereked lenne, az még gázabb, mert az extrém kicsi, vékony szokott lenni. Akkor már ez a verzió sokkal jobb.
Hagsúlyozom, addig, míg a hibás kereket meg nem javítják.
A gyári 18-asnak csak akkor nem lehet a 16-os a pótkereke, ha olyan verziójú az adott modell, hogy pl. nagyobb féktárcsája van, és nem fér rá a 16-os kerék. Szerintem ez az Orlandonál nem áll fenn.
Köszönöm a választ! Honnan tudható meg pontosan, hogy a gyári 18-asnak(ritkább) tényleg lehet 16-os a pótkereke? 3db 18-assal és egy darab 16-ossal autózunk, nekem még a gondolat is fájdalmas :) Úgy kalkuláltunk kb. mi is, hogy egy százas, de így, hogy nem olcsó és van ez a méret probléma is, inkább a nem felé húzok.
Nem kell 18-as pótkerék, de mankókerék sem. Ha a 18-as a gyári méret váltómérete, akkor jó a gyári 16-os teljes értékű kerék pótkeréknek. Hiszen a pótkereket csak addig használod, amíg meg nem javítják az eredetit, nem állandó jelleggel.
Ha tényleg 18-as kereket akarnál a tartóba rakni, az átmérőbe még beférne (hiszen váltóméret, feltételezem, DE szélesebb, így valóban nem hiszem, hogy befér a tartóba).
Leírom nekem mennyi volt:
tartó: 22291 szerszám- és emelőkészlet: 20660, szerelés (2 óra márkaszervizben): 17465
kerék: 215/60R16 gumi gyári lemezfelnin, automaxtól rendelve: 31825 (a gumi egy jobbfajta kínai, Infinity Ecosis, előnye, hogy nem kötött forgásirányú, hiszen pótkeréknek ez a legjobb)
Szeretnék pótkereket, de azt mondták, hogy 18-as méretben nincs hozzá mankókerék, plussz kétséges, hogy befér-e egyáltalán a tartóba. Szerinted beférne? Mert akkor jobban utánajárok annak a mankókeréknek.