Az teljesen normális, hogy mindig megy!!! Mielőtt barkácsolnál, előbb nézesd meg hozzáértő emberrel, ha már Te nem vagy az. (senki sem születik szerelőnek) Leállított (hideg) motor mellett , szabad kézzel el tudod forgatni a ventilátort, akkor a viszkó nincs megszorulva, beragadva, besülve...egyszóval jól működik. Ha csak nagyon nehezen, vagy nem is tudod elforgatni, akkor esedékes lehet a csere.
Egyéb esetekben inkább én is a termosztát környékén keresgélnék. A benzines terrano nagyon hamar eléri az üzemi hőfokot (pár perc, 2km) gondolom a dízel picit lassabban.
A visco pedig úgy működik, hogy együtt forog a meghajtó tengellyel, csak nem azonos fordulatszámon. Ahogy nő a hőmérséklet, úgy zár egyre jobban és veszi fel a tengely fordulatát. Maximális zárásnál már odabent is hallani, hogy dolgozik a cucc....
A 3000-es motor francia, a renault gyártotta. Ez a legjobb fogyasztású motor és a legerősebb, cserébe a legmegbízhatatlanabb....legalábbis az írások szerint. A 2.7 tdi szerintem egyszerűbb és jól bevált, az már bizonyított....
ventilátor szerintem azért megy mert a vízpumpa tengelyén van, legalábbis ahogy én nézegettem. Azt meg nem jó ötlet megállítani. Elég gyorsan kéne bemelegednie, ha nem melegszik akkor megakadt a termosztátod nyitott állásban, azt nálam is cserélni kellett amikor megvettem. Először a kis kör melegszik be (motor, utastérfűtés) ez kb 5 liter, addig nem megy víz a radiátorba. Ha az meleg akkor kinyit a termosztát és a teljes körben forog a víz, lehet látni amikor kinyit akkor összekeveredik a két körből a lötty és visszaesik a hőmérséklet jelzője. Nálam legalábbis így megy. 1996-os td27.
először azt hittem ez normális, hogy mindíg megy. " traktor :D :( "
( én is új terepjárós vagyok )
( használt terepjáró tulajdonos )
újjal nincs ilyen gond ! " bár ha 20 éves gépek lesznek.......... pfff , az a sok elektronika,technika.. !!!!! nem irigylem a gazdikat !!! az akkoriakat ! "
Üdv mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni. Van 1 Nissan TerranoI 2.7 TD típusú autóm és ebben szeretnék hűtő folyadékot cserélni , de a blokkon nem találok semmi féle leengedő csavart csak a hűtő jobb alsó sarkán van 1 csavar. Esetleg valami megoldás van rá, hogy a motorból is le tudjam engedni a régi folyadékot? Előre is köszönöm a segítséget.
Már régen írtam, mert nem volt gondom a géppel. Terrano II 1997-es 2,7 dieselem van, brutál erős, de hát ismeri akinek ez van. Pécsen voltam és a motorjelző CHECK lámpa kezdett el néha néha felvillanni, aztán valamikor több kilométeren keresztül világított, valamikor meg nem. Amikor felvillant és elkezdett világítani, abba a pillanatba mintha éreztem volna egy kis teljesítmény visszaesést, rángást, de utána hiába világított folyamatosan már nem éreztem semmi különöset. Aztán az egyik kereszteződésbe befulladt, viszont pörcre ismét elindult. Azóta mentem vagy 100 kilométert, néha világít, néha nem. Járt már esetleg valaki így közületek? Ha igen megosztaná a tapasztalatát, esetleges szervíz igényt, költségeket?
Meg , ugye a munkahengerek is ki tudja mit művelnek, mit nem.
Át nézzük!
Csak azt nem értettem ,minek villan be ,ha tele van olajjal.
" láttam hajmeresztő retkes olajat , ez nem olyan. Nem tudom,,,,,,, ha nem lesz jó az áz zongorázás után. akkor cserélem az egész olajat a rendszerből.
A szűrő alján a vízzsák érzékelő szenzorja van. Ha elér egy bizonyos szintet a víz akkor jelez a műszerfalon az ikonja. Akkor ki kell lazítani alul a leeresztőcsavart hogy kifolyjon a kondenzvíz a szűrőből. Nekem még sose kellett, igaz nem tankolok hordóból,vödörből,ceglédi kannából stb, csak kúton. Üdv.
A szűrő alján a fehér elektromos érzékelővel el látott csavar, AZ MI?!!??
Nekem nincs be kötve ,csalakoztatva sehová.
De egyébként ha nem igényli én nem is bánom hogy nincs + elektronika ami kavarhat. :D
Még a féket nézem, lehet légteleníteni fogom az egészet.!!
Van bene olaj!!
De a bal első nagyon hamar fog !
+ valami fék hibát jelez a műszerfalon ha szaggatottan vagy nagyot fékezek !! " erőset "
Valami tipp / tanács még jól jönne !! KÖSZÖNÖM !
( a fékek nem kopottak , elől biztos nem !! A dob hátul nem tudom milyen , jó lenne meg lesni !! Bár nem érzem hogy hulladék lenne.. Látom a kéifék kötél hátul új ,új lett be vezetve, lehet a fékeket is normálisan rendbe szedték aránylag,,,,, remélem ))
Terrano I '93-as 2.7-es kocsimban bennakadt a 4. fokozat. Kuplung, felező működik rendesen. Szerelő szerint inkább az egész váltót kellene cserélni, a javítás is ugyanannyiba kerülne. Az lenne a kérdésem, hogy van-e tapasztalata valakinek ilyen hibával, tehát tényleg nem érdemes javítani? Ugyanitt érdeklődnék azért hogy van-e valakinek bontott váltója, ha mégis az az egyszerűbb megoldás.
Terrano 2-hez erto szakit keresek aki akar szemelyesen tudna segiteni a 2001 Terranom javitasaban.
Termeszetesen nem ingyen kerem!!!!!
Gondom a kovetkezo:
nem erzem az erot benne
Zexel adagolos es Zexel motorvezerlos.
Nissan szakszerviz nem kepes megoldani a hibat csak pengesd a kemeny oradijat.
Hidegen pocre indul,nem fustol,ujak az izzito gyertyak,uj uzemanyag szuro,uj legszuro,tiszta a kuller,nem szivarog a turbo nyomas (szemmel lathatolag)
turbonyomast meg nem mertunk rajta mert nincs csatlakozoja)
2500 fordulat alatt berangat es nem huz,erotlen.
Az automatavaltoja nem csuszik szepen valt.
Ha lefelezem akkor meg menne de megsem ugy ahogyan kene.
Ha van valaki aki komolyan ert hozza es foglalkozna vele azzal szivesen felvennem a kapcsolatot mert az auto napi hasznalatban van es elkeserit a sok hozza nem erto szerviz es kontar.
Keveset vagyok neten plane idom nincs hogy napi szinten keresgeljek,
Ezert olyan szerelo jelentkezeset varnam telefonon a 06306555131 szamon akt termeszetesen visszahivok aki tud is segiteni akar tanaccsal akar szerelessel .
Koszos üzemanyagszűrő is produkál ilyen tünetet.Semeddig se tart kicserélni. Én minden harmadik olajcsere után szoktam cserélni rendszeresen.Van az adagoló bemenő csövében az áteresztő csavarban is egy mikroszűrő,azt is érdemes kipucolni néha.