Keresés

Részletes keresés

xplod Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1310
Ha a képet szemből nézzük a centrifugál kompresszor lefelé forog tehát szív mind a két oldalon!Így egy csatornába megy a két beszívott levegő.
Előzmény: xantia99 (1307)
xplod Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1309
Vagyis jól megszopattak minket mert nem rá tolja a levegőt hanem elveszivja forró levegőt.Nézd meg jobban a lapátok állását a két összeforgatott lapátot.Mind a kettő szív és egy csatornába nyomják a levegőt az egyik hideg a másik meleg áramot nyom.
Előzmény: xantia99 (1307)
xplod Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1308
A második fordítva lévő radiál sűrítő kerék csak az égőtér burkolatát hűti ha végig nézed a levegő útját.Hűti a szerkezetet ,nem táplálja!
Előzmény: xantia99 (1307)
xantia99 Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1307
A harmadik,kissebb venti hüti a tengelyt,és egyebeket.A dupla süritő csak a tűzcsöveket táplálja.Nézd végig a levegő utját!
Előzmény: xplod (1305)
technika Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1306
Nem tudom pontosan mire gondoltál.

Én erre a lopott:-) MiG 15 hajtóműre gondoltam, pl. ahol radiál, de 2 beömlővel, "dolgozik" a sűrítő jobb, és bal oldala is. Mindkét oldal nyilván lapátozott. (valószínűleg van olyan kép ahol jobban látszik)

http://hu.wikipedia.org/wiki/Klimov_VK–1

„szerkezeti kialakítása” itt van leírva.
Előzmény: xplod (1300)
xplod Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1305

Nem azért van!Hűtést biztosít belülről a szerkezetnek.

Lenti kép melléírva,erre gondoltam én is csak aztán láttam hogy oda van írva:)))

Előzmény: xantia99 (1303)
xplod Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1304

Jól gondoltam a fő tengelyen van még egy kompresszor kerék.

Hűtést biztosít ,  a két összeforgatott kerék másik fele tolja oda a levegőt!

Előzmény: technika (1299)
xplod Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1302
Előzmény: technika (1299)
xantia99 Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1303
A Nene,és ez az RD-45 is olyan.Azért van kettő sűrítő párhuzamosan kötve,hogy növeljék a tömegáramot.Tehettek volna bele egy nagyobbat is,de annak nagyobb lett volna az átmérője,és ez már így is elég "vastagra" sikeredett.A nagy átmérő pedig nagy hátrány.
Előzmény: xplod (1301)
xplod Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1301
Azt hiszem a NENE is ilyen.2 csatornába tolja a levegőt ,azt hiszem hűtési feladatot lát el!
Előzmény: technika (1299)
xplod Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1300
Az enyim is centrifugál kompresszoros radiál kialakítású és egy csatornán szív levegőt!Ezért nem értem???
Előzmény: technika (1299)
technika Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1299
Szia Xplod!
Hol láttad, mert van ilyen elrendezés, a centrifugálkomresszorok közös tengelyen vannak, és külön-külön szívnak, és egy közös csatornába nyomják a levegőt. Azért csinálják, hogy a levegőmennyiséget megnöveljék.

Üdv:t.
Előzmény: xplod (1298)
xplod Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1298
Igazából azt nem értem hogy centrifugál kompresszornál miért van 2 radiál kompresszor  összeforgatva!?Úgysem fut végig a levegő mind a két keréken kersztül!Akkor minek bonyolítani?
xantia99 Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1297
Szia Fred!

Naszóval! Olaj bevezető furattáv 38mm,bevezető furat 9mm
Olaj kivezető furattáv 52mm,kivezető furat 20mm

Megnyugtatásul csináltam egy képet.Mind a három turbón ugyanezek a furattávok vannak,pedig méretben különböznek.Extra kívánság?

kikik Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1296
szia ne haragudj hogy bele szolok :) Csak ahogy olvasgatom az oldalt :) épidzsd meg a turbinát , legyen ön fen(t) tarto . ha teljesitmény szeretnél le venni rola ......   + egy turbo (meg fosztva a süritö kerék(ki hogy minek )hivja:)  .  Ki áramlo gáz sügárral probálkozz . én igy probálok le venni teljesitményt. üdv. kikik
Előzmény: Törölt nick (1288)
technika Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1295
Hogy én is ponos legyek:
"Ha még kicsit pontositani akarunk akkor a sűrítőkerék általában 2 fajta:

Helyesebben:

Ha még kicsit pontosítani akarunk akkor a "sűrítőkerék" (kompresszor) altalában 2 fajta

Azt hiszem érzed a különbséget.

ÜdV.t.
Előzmény: technika (1294)
technika Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1294
Szia Padisah!
Ez is szabadstílusban, (mert nem teljes, mivel az nagyon hosszú lenne).

Igen jól értelmezed!!
Ha még kicsit pontositani akarunk akkor a sűrítőkerék általában 2 fajta:
1 radiálkompresszor (ez van a gk.turbókban, kisebb turbinákban).
2 axiálkompresszor ("nagyobb" gázturbinákban).Ezzel nem nagyon fogtok sztem foglalkozni amatőr viszonylatban.

A tévedés oka valszeg az,hogy a munkaturbinának 2 megnevezése van, nevezhető akár munka, akár szabadturbinának. (Csak ennél a turbinakeréknél használ a szakirodalom 2 fajta elnevezést, mindkettő elfogadott).

(természetesen belátható, hogy minden forgó egység végez munkát, de a gázturbinák minden egységének saját pontos megnevezése van).



"- és van egy munkaturbina, ami az áramló gázból csinál forgómozgást, de már a mechanikai teljesítmény kivételére szolgál, és ami nem vesz részt a sűrítésben"

Igy igaz, és ezt nyugodtan nevezhetik (nevezheted) szabadturbinának is!(terminológia szerint).

Üdv:t.
Előzmény: padisah (1293)
padisah Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1293
aham hát én nem ismerem a terminológiát, és minden kerek, forgó, levegő sűrítésére, vagy áramló levegőt forgó mozgássá alakító dolgot "turbinának" neveztem, ezek közül azt amelyik az áramló levegőből csinál forgómozgást "munka" turbinának, mert ő az amelyiket dolgoztatni lehet

tehát én kompresszorturbinának azt neveztem, amelyik a levegőt sűríti, de ezek szerint ez marhaság

tehát akkor helyesen:
- van a sűrítőkerék, ami nem hivandó turbinának
- van a kompresszorturbina, ami az áramló levegőből csinál forgómozgást, amit majd a kompresszor hajtására fognak használni
- és van egy munkaturbina, ami az áramló gázból csinál forgómozgást, de már a mechanikai teljesítmény kivételére szolgál, és ami nem vesz részt a sűrítésben

remélem jól írom ...
Előzmény: technika (1281)
xantia99 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1292
:-)))
Előzmény: Törölt nick (1291)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1291
Xantia99 kartács! Köszönethegyvonulatmegatonnák a segítségért! Mielőtt nekilátsz az elkészítésnek, ellenőrizzük a méreteket, nehogy lukra fuss! (Ha már a maláj kurvák szóba kerültek.)
Előzmény: xantia99 (1290)
xantia99 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1290
Persze,megmérem,de csak holnap! De ugynézki szabvány,mert van itthon egy pár turbó,és majdnem mindnek ugyanazok a méretei.Lehet,hogy holnap meg is csinálom,ha van extra kívánság,akkor most mond!

Kurvák vannak,de nemhiszem,hogy malájok! Bár,kicsit hasonlítanak...:-)
Előzmény: Törölt nick (1287)
xplod Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1289

Igen.

Kerámia golyó van benne!

Előzmény: xantia99 (1286)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1288
Szerintem a normál csapágy ekkora fordulatszámra nem alkalmas.
Előzmény: xplod (1285)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1287

Xantia99 kartács! Köszönöm a képeket, az enyém is hasonló. A számokat most nem tudom leellenőrizni, megint vissza kellett jönnöm a nagy faluba, mert a költözést még nem tudtam teljesen végrehajtani, de ha holnap hazamegyek, megnézem azokat. Az tuti, hogy nem mindegyik szám egyezik, az enyém K24-2460.G3 és

5324 970 6054 jelölésű. Az olajbevezetőnél és kivezetőnél meg tudnád mérni a felerősítő csavarok furatainak távolságát?

 

Előzmény: xantia99 (1261)
xantia99 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1286
Bakker...hát nem ócsó! Ez magasabb hőfokot bír? Vagy aranyból van?
Előzmény: xplod (1285)
xplod Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1285

A csapágyak 10 000 Ft /db

 

De normál csapágyat is lehet használni.

Előzmény: xantia99 (1280)
xplod Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1284

Komolyan?:)))

Nem is tudtam!:)

Előzmény: technika (1281)
xplod Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1283
Igazából ha egy generátort  közvetlenül össze lehet kötni  ,akkor nem hiszem hogy egy hajtást ne lehetne megcsinálni,az más kérdés hogy baromira nem lehet szabályozni!
Előzmény: xantia99 (1280)
technika Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1282
Bocs! Xplodnak szólt!
technika Creative Commons License 2010.01.23 0 0 1281
"A kompresszorturbina feladata a hajtómű kompresszor fokozatainak meghajtása. A munka ( szabad ) turbina feladata a helikopter meghajtását szolgáló tengelyteljesítmény leadása a ” hajtóműreduktoron ” keresztül."

(GTD-350 es turbina)

Erről ennyit.

Ja az én dolgom.
Előzmény: xantia99 (1274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!