Vagyis jól megszopattak minket mert nem rá tolja a levegőt hanem elveszivja forró levegőt.Nézd meg jobban a lapátok állását a két összeforgatott lapátot.Mind a kettő szív és egy csatornába nyomják a levegőt az egyik hideg a másik meleg áramot nyom.
Én erre a lopott:-) MiG 15 hajtóműre gondoltam, pl. ahol radiál, de 2 beömlővel, "dolgozik" a sűrítő jobb, és bal oldala is. Mindkét oldal nyilván lapátozott. (valószínűleg van olyan kép ahol jobban látszik)
A Nene,és ez az RD-45 is olyan.Azért van kettő sűrítő párhuzamosan kötve,hogy növeljék a tömegáramot.Tehettek volna bele egy nagyobbat is,de annak nagyobb lett volna az átmérője,és ez már így is elég "vastagra" sikeredett.A nagy átmérő pedig nagy hátrány.
Szia Xplod! Hol láttad, mert van ilyen elrendezés, a centrifugálkomresszorok közös tengelyen vannak, és külön-külön szívnak, és egy közös csatornába nyomják a levegőt. Azért csinálják, hogy a levegőmennyiséget megnöveljék.
Igazából azt nem értem hogy centrifugál kompresszornál miért van 2 radiál kompresszor összeforgatva!?Úgysem fut végig a levegő mind a két keréken kersztül!Akkor minek bonyolítani?
szia ne haragudj hogy bele szolok :) Csak ahogy olvasgatom az oldalt :) épidzsd meg a turbinát , legyen ön fen(t) tarto . ha teljesitmény szeretnél le venni rola ...... + egy turbo (meg fosztva a süritö kerék(ki hogy minek )hivja:) . Ki áramlo gáz sügárral probálkozz . én igy probálok le venni teljesitményt. üdv. kikik
Szia Padisah! Ez is szabadstílusban, (mert nem teljes, mivel az nagyon hosszú lenne).
Igen jól értelmezed!! Ha még kicsit pontositani akarunk akkor a sűrítőkerék általában 2 fajta: 1 radiálkompresszor (ez van a gk.turbókban, kisebb turbinákban). 2 axiálkompresszor ("nagyobb" gázturbinákban).Ezzel nem nagyon fogtok sztem foglalkozni amatőr viszonylatban.
A tévedés oka valszeg az,hogy a munkaturbinának 2 megnevezése van, nevezhető akár munka, akár szabadturbinának. (Csak ennél a turbinakeréknél használ a szakirodalom 2 fajta elnevezést, mindkettő elfogadott).
(természetesen belátható, hogy minden forgó egység végez munkát, de a gázturbinák minden egységének saját pontos megnevezése van).
"- és van egy munkaturbina, ami az áramló gázból csinál forgómozgást, de már a mechanikai teljesítmény kivételére szolgál, és ami nem vesz részt a sűrítésben"
Igy igaz, és ezt nyugodtan nevezhetik (nevezheted) szabadturbinának is!(terminológia szerint).
aham hát én nem ismerem a terminológiát, és minden kerek, forgó, levegő sűrítésére, vagy áramló levegőt forgó mozgássá alakító dolgot "turbinának" neveztem, ezek közül azt amelyik az áramló levegőből csinál forgómozgást "munka" turbinának, mert ő az amelyiket dolgoztatni lehet
tehát én kompresszorturbinának azt neveztem, amelyik a levegőt sűríti, de ezek szerint ez marhaság
tehát akkor helyesen: - van a sűrítőkerék, ami nem hivandó turbinának - van a kompresszorturbina, ami az áramló levegőből csinál forgómozgást, amit majd a kompresszor hajtására fognak használni - és van egy munkaturbina, ami az áramló gázból csinál forgómozgást, de már a mechanikai teljesítmény kivételére szolgál, és ami nem vesz részt a sűrítésben
Xantia99 kartács! Köszönethegyvonulatmegatonnák a segítségért! Mielőtt nekilátsz az elkészítésnek, ellenőrizzük a méreteket, nehogy lukra fuss! (Ha már a maláj kurvák szóba kerültek.)
Persze,megmérem,de csak holnap! De ugynézki szabvány,mert van itthon egy pár turbó,és majdnem mindnek ugyanazok a méretei.Lehet,hogy holnap meg is csinálom,ha van extra kívánság,akkor most mond!
Xantia99 kartács! Köszönöm a képeket, az enyém is hasonló. A számokat most nem tudom leellenőrizni, megint vissza kellett jönnöm a nagy faluba, mert a költözést még nem tudtam teljesen végrehajtani, de ha holnap hazamegyek, megnézem azokat. Az tuti, hogy nem mindegyik szám egyezik, az enyém K24-2460.G3 és
5324 970 6054 jelölésű. Az olajbevezetőnél és kivezetőnél meg tudnád mérni a felerősítő csavarok furatainak távolságát?
Igazából ha egy generátort közvetlenül össze lehet kötni ,akkor nem hiszem hogy egy hajtást ne lehetne megcsinálni,az más kérdés hogy baromira nem lehet szabályozni!
"A kompresszorturbina feladata a hajtómű kompresszor fokozatainak meghajtása. A munka ( szabad ) turbina feladata a helikopter meghajtását szolgáló tengelyteljesítmény leadása a ” hajtóműreduktoron ” keresztül."