Keresés

Részletes keresés

Hall sheriff Creative Commons License 2020.02.07 -1 1 11525

Elnézést a kissé kései reagálásért.Én a saját kútfejemből úgy gondolom,ha ők döntöttek volna egykoron nem engedték volna oda a Klinika  és a Biogal építését.Nem szabad elfeledni,a Klinika,majd később a Biogál építésénél a környezetvédelmi szempontokat semmilyen módon nem vették figyelembe.A Benczúr utca földutas részén viszont nincs semmi,így ott meg tudják gátolni a környezetre káros építkezést.Az autósoknak és az utazóközönségnek ez természetesen rossz lehet,erre szokás azt mondani,hogy a múlt hibáiért a jelenben élő emberek fizetnek meg.

trizs77 Creative Commons License 2020.02.05 0 0 11524

Ezeknek az adatoknak (amiket kérdezel) az összegyűjtése, publikálása a KTI feladata lenne.

De nem teszik.

 

Hasonló városi adatok alig vannak.

Pécs jár még hasonló cipőben ott is kb. 30% de ott vitatják és van aki kardoskodik a 38-40%-ért más meg a 28 %-t tartja igaznak.

 

Az is baj, hogy KTI nem ad ki a KSH-val egyeztetett módszertani útmutatót a mérésre.

Van város aki beleszámítja a helyi helyváltoztatásokba, hogy :

     - Mári néni napi négyszer le és visszamegy a 48 méterre lévő közértbe,

     - a kerület kisiskolásai napi 2,5-szer megteszik (gyalog) a lakásuk és az iskola közötti 638 métert,

    - stb.

 

Mári néni is napi 8 helyváltoztatást bonyolít le a Közértig meg vissza, erősen torzítva a városi modal splitet

 

Amiről van frissebb, frissebb a fenét pár éves adat, azok a Nyugat-Dunántúli megyei jogú városok.

Bár itt is kétkedve kell olvasni amit leírtak, de kb. egyformán, vagy közel egyformán 8-10% körül lehet :

     - Zalaegerszegen,

     - Szombathelyen,

     - Sopronban,

     - Nagykanizsán,

 a városi autóbusz közlekedés részaránya az eszközzel (beleértve a kerékpárt is) végrehajtott városon belüli helyváltoztatások között.

 

 

 

 

Előzmény: ZotyaJ (11523)
ZotyaJ Creative Commons License 2020.02.05 0 0 11523

A 30% mihez képest jó arány? Mikori adat? Hasonló méretű városokból van adatod? Az úgy korrektebb összehasonlítás lenne, nem?

Előzmény: trizs77 (11512)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 11522

A kb. 30-35 db ITK kocsi átvétele nem lehetőség, nem választás kérdése.

Az erősebb kutya viszi el a csontot.

 

Egy üzemeltetőnek (itt DKV) nem az a dolga, hogy nyilvánosan pampogjon saját főnöke ellen mert ilyen vagy olyan eszközöket vett neki.

Könnyen lehet, hogy a főnök sem önszántából veszi.

 

Az üzemeltető magán emberként pampoghat (bár ez sem szerencsés) de hivatalból azzal foglalkozzon, mire tudja használni azt amit kapott.

Amúgy az ITK kocsinak (annak az 1 db-nak) eddig van két jó tulajdonsága.

 

 - Több mint 10 literrel fogyaszt kevesebbet mint a szóló Volvok. ( ez ugyan nem nehéz)

 - Jó, nagyon jó a rendelkezésre állási százaléka.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Írok máshonnan egy példát:

Anno réges-régen az üveghegyeken túl Pécs városába begurult a Pannon Volánhoz 4 db CREDO BN 18 helyközi kialakítású csuklós busz.

A cég vezetése, nyílt politikai nyomásra szétszórta őket négy felé.

 

Egyik járt Siklósra és erőlködött a dombokon

Másik járt Komlóra majd összecsinálta magát a hegyre föl, hegyre le fordában,

Harmadik jár Szentlőrincre és röhög az előző kettőn, elvan mint a befőtt, sokkal de sokkal kevesebbet fogyaszt mint társai és a műhely látogatásai száma az előző kettőéhez viszonyítva kb. 60-65%.

A negyedik nem tudom hová jár.

 

Ha az akkori Pannon Volán vezig-nek lett volna önálló döntési joga (nem volt) bizonyára sík vidékre teszi őket, mert nullkilométeres korukban is lehetett látni, nem domb és hegyvidékre tervezték e buszokat.

 

Ha mind a 4 a Pécs-Szentlőrinc-Szigetvár fordába kerül, a gondjaik kb. 50%-a fel sem merül.

 

A DKV is úgy jár el helyesen, hogy ha már át kell venni azt a 30-35 kocsit, akkor nem harsog a kocsik ellen, hanem megpróbálja olyan viszonylatokon üzemeltetni, melyeken a legjobban megfelelők.

Nem megfelelők, mert nem azok, hanem a lehető legjobban megfelelhetnek.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Econell99 (11520)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 11521

Nem hülyék.

 

A döntési korlátaikat helyesen mérik fel.

A döntés nincs a DKV kezében.

 

Azon kívül úgy kezdtem a hozzászólásomat, hogy a ....".....Auguszta fái azt susogják....."

 

Az Augusztai fái pedig nincsenek döntési helyzetben.

Nem is lesznek.

Ez egy szcenárió a sok lehetséges változat közül.

 

Nem előterjesztés.

Nem kell pánikolni, hogy így is lesz.

 

A döntés előkészítői, többen, köztük a DKV is, mások is, még talán a Derke is javasolhat olyat, hogy ne 50 csuklós legyen hanem 70.

Joguk.

 

A döntésre jogosult, a polgármester vagy kabinet irodája illetékese pedig majd dönt.

 

 

 

Előzmény: Econell99 (11519)
Econell99 Creative Commons License 2020.01.31 0 0 11520

Illetve a "városból kifutó" járatok nagy részének komoly belterületi jelentősége is van. Ez különösen igaz a pallagira (13-as) és a józsai trióra (34-35-36). Bár a halápi (37-es) és az ondódi (17-es) is fontosabb ilyen téren.

Előzmény: trizs77 (11516)
Econell99 Creative Commons License 2020.01.31 0 0 11519

Ezek nagyon hülyék. Nem max 50, hanem minimum 50 csuklós kéne. Hiába csökken az összutasszám, mégis nagyon gyakori az utaslemaradás a fontosabb vonalakon.

Előzmény: trizs77 (11516)
mc figyelo Creative Commons License 2020.01.31 0 0 11518

Köszönöm, vettem

Előzmény: trizs77 (11512)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.31 0 0 11517

Amennyiben a politika meg nem kontrázza, a buszoknak azonos gyártmányúnak kell lenniük, természetesen különböző típusúak lesznek.

 

 

Előzmény: trizs77 (11516)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.31 0 2 11516

Auguszta lombjai azt susogják, hogy a 2021-től beszerzendő kb. 140 db új autóbusz 4 kategóriába fog tartozni:

 

 1./ - 5-10 db elektromos busz. Politikai kívánalomra. Még nincs eldöntve, hogy midi vagy sztenderd méretű.

 

2./ Kb. 30-35 db ITK Reform, a városból kifutó vonalakra.

 

3./ kb. 40-50 db, városi, alacsonypadlós, szóló, 3 ajtós busz.

 

4./ kb. 40-50 db, városi, alacsonypadlós, 4 ajtós csuklós busz.

 

A mostani állományból megmarad az 5 db török csuklós és az egy szem Reform.

 

torqmatic Creative Commons License 2020.01.31 0 0 11515

Honnan veszed ezt a hülyeséget?

Előzmény: Alexander Pistoletov (11514)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2020.01.31 0 0 11514

Hé, ezek az ITK kecskeméti csuklósai lesznek. Semmi közük nem kellene hogy legyen Debrecenhez.

Előzmény: norbertos (11504)
torqmatic Creative Commons License 2020.01.31 0 0 11513

Nem tudom, hogy mennyivel lennének előrébb, ha gyártottak volna erről 3000 db szórólapot, de az érintett buszokon ki van plakátolva az új ajtóműködés. Ennek ellenére is sok panaszt hallottam róla, amiből arra lehet következtetni, hogy ez a megoldás tényleg rossz. Persze az ITK is eldönthetné, hogy mit akar, mert ugye a Civiseken volt egyféle, a Reformon egy másik, a Conectókon meg megint más.

Előzmény: trizs77 (11511)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.31 0 0 11512

mc.figyelő olvtársnak:

 

 

Itt hagytuk abba a másik topikban.

 

Kérdésdre.

 

2014-2019 között az utasszám csökkenés tovább tartott, az évi kb. 110 millióról lecsökkent évi 101-103 millióra.

 

Az utolsó 3 évben az utasszám csökkenés megállt.

Most úgy 101-102 millió körül állandósult.

Sőőőt.

Minimális, statisztikailag nem releváns, utasszám növekedés is lett.

 

A debreceni modal spliten belül, a DKV részesedése kb. 30%.

Ez jó arány.

Pár Dunántúli városban ez ma már csak 8-18%.

 

Tehát az ábrán lévő grafikon vonalat húzd tovább lefelé kb. évi 101 millióig és ott húzd kb. 3 évig (mondjuk 2017-2018-2019) egyenesen, vízszintesen, tartósan 101 millión.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2020.01.31 0 1 11511

Készült 3000 példányban szórólap az utasok számára, hogy hogyan kell működtetniük az ajtókat ?

 

 

Előzmény: Econell99 (11508)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.31 0 0 11510

Akkor az oktatók hibáztak.

 

 

Előzmény: Econell99 (11508)
marky-511 Creative Commons License 2020.01.31 0 0 11509

Én úgy tudom, van, amit sem az utas, sem a sofőr nem tud befolyásolni, ez az ajtók visszanyílása; vagy hogy nem záródik be, ha az adott részen állnak. Ez már alkalmatlanná teszi a buszokat arra, hogy tömött viszonylatokon (pl. 30-as) csúcsidőben késés nélkül közlekedni tudjanak. Ha ezt a funkciót átalakítják a későbbi buszoknál, nem lesz probléma.

Előzmény: Econell99 (11508)
Econell99 Creative Commons License 2020.01.30 0 0 11508

Én is azt tapasztalom a Mercikkel, hogy az utasok (és sajnos a sofőrök egy része se) nem tudják, hogy hogyan működik az ajtónyitás.

Előzmény: marky-511 (11507)
marky-511 Creative Commons License 2020.01.30 0 0 11507

De járhatnak úgy is, mint a fiumei Mercik, szépen feltűnnek Pesten. 
Örülnék, ha Debrecenben futnának, de így a szerződés lejárta előtt már kár "új" járműveket forgalomba állítani. 
Az itteni Mercikkel viszont úgy tudom, gondok vannak, legalábbis a fotocellás ajtóérzékelő miatt sokszor kell feleslegesen álljanak, tehát azzal a rendszerrel itt nem nagyon fognak boldogulni.

Előzmény: Caf 518 (11506)
Caf 518 Creative Commons License 2020.01.30 0 0 11506

Ezzel tulajdonképpen elismerik, hogy kevés volt a csuklós amit rendeltek :). 
Szerintem hamarosan megkapják azok a dkv flottaszínt esetleg az új matriczást és fel sem fog senkinek sem tűnni majd..... 

 

Vagy olyan rossz állapotban vannak a szólók, hogy nem biztos, hogy tartani tudják magukat 2021-ig

Előzmény: marky-511 (11505)
marky-511 Creative Commons License 2020.01.30 0 0 11505

Szoktam látni őket a Richter utcán. Elvileg nem biztos, hogy Debrecenben állnak forgalomba. 

Előzmény: norbertos (11504)
norbertos Creative Commons License 2020.01.30 0 3 11504
Econell99 Creative Commons License 2020.01.25 0 1 11503

Elkészült a Domokos Márton út első szakasza. Szegény Vezér utcaiak. Előre sajnálom őket.  Főleg így, hogy a 354-ig még nem ér el, így a teljes forgalmat a Vezér utca fogja levezetni.

Econell99 Creative Commons License 2020.01.25 0 1 11502

LOL :D

Előzmény: marky-511 (11501)
marky-511 Creative Commons License 2020.01.25 0 2 11501

https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/csokkentenek-a-debreceni-buszpalyaudvar-zsufoltsagat-3802614/

 

A tervek szerint a Petőfi téren létesítendő főpályaudvaron kapna helyet egy új buszállomás, de ez egyelőre financiális okok miatt lekerült a napirendről.

 

Na, ez beismerő vallomás a javából :O 

marky-511 Creative Commons License 2020.01.24 0 4 11500

Átadták a Domokos Márton utat. Kíváncsi vagyok, él-e a lehetőséggel a DKV, hogy a 43-ast meghosszabbítsa odáig. Az ITS szempontjából biztos jó lenne.

 

YouTube-os hírforrás szerint a 11-es miatt is van némi utaspanasz, amiért elkerült a Veres Péter utcáról, és egy merész 11-23Y-50-es összevonás lehet a vége. Eddig se nagyon jöttek be a jóslatok, de a 11-14 megosztás tényleg rosszul sült el.

marky-511 Creative Commons License 2020.01.23 0 1 11499

Ezt a bizottsággal kell megértetni :D 

Előzmény: vonakodó (11498)
vonakodó Creative Commons License 2020.01.23 0 2 11498

Tehát: az állítólagos vízforrástól 20 méterre nem lehet egy 400 méter hosszú, csatornázott betonutat építeni - amire egy nagyvárosnak égetően szüksége lenne - de 25 méterre a vízforrástól hibátlanul működhet az ország egyik legnagyobb vegyianyagfeldolgozó, gyógyszergyártó nagyvállalata...

Hát, aki ezt normálisnak és elfogadhatónak tartja... hadd ne minősítsem!

 

Előzmény: marky-511 (11497)
marky-511 Creative Commons License 2020.01.23 0 1 11497

Vagy az Ady Endre út...

 

Elvileg a Benczúr pont azon szakaszán van vízforrás, ami miatt nem mehet ott állandó forgalom.

Előzmény: vonakodó (11496)
vonakodó Creative Commons License 2020.01.22 0 2 11496

Hogy lehet az, hogy a Benczúron a hiányzó 400 méter(!) aszfalt-út trolival árt a környezetnek, míg szemben a Móriczon a közönséges busz meg nem?!

Előzmény: marky-511 (11495)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!