Keresés

Részletes keresés

ragon Creative Commons License 2012.01.02 0 0 440

Osszefoglalom a mondandom.

TERBEN a hullamfront a kek nyil szerint terjed. Ha a fazissebesseg merheto lenne, ezt a terjedesi iranyt kapnank, / a ter most az X tengely, az Y az ido./

 

De a teridoben a hullamfront a fekete nyil iranyaba haladna, ha mozogna. Ezt igy szoktuk meg a kozonseges hullamoknal, ezzel igy helyes, igy KELL szamolni a diffrakciot.

Egy hullam vetuletevel, mint amilyen a kvantummechanikai anyaghullam, ezt nem lehet megtenni. Annak ugy semmi ertelme.

Előzmény: ragon (438)
ragon Creative Commons License 2012.01.02 0 0 439

Mivel nyomat sem latom semmifele cafolatnak, tovabbra is allitom, hogy az elektromagneses kolcsonhatas egyszeru Bragg-diffrakcio.

 

50 anyaghullambol allo hullamcsomag mozgasa teridoben:

 

 

 

#ifdef GL_ES
precision highp float;
#endif

uniform vec2 resolution;
uniform float time;
uniform vec4 mouse;

#define pi 3.1415926
float radian=pi/180.0;



void main(void)
{
 vec2 mouse2=mouse.xy/resolution.xy;
 vec3 screen=vec3(gl_FragCoord.xy/resolution.xy,0.0);


 float c=1.0,m=1.0,h=1.0;
 float v1=-c*0.2;//0 -> 1
 float v2=-c*0.4;//v1 -> 1
 float b1=1.0/sqrt(1.0-v1*v1/(c*c));    float l1=h/(m*b1*v1);
 float b2=1.0/sqrt(1.0-v2*v2/(c*c));    float l2=h/(m*b2*v2);

 float vf1=c*c/v1;
 float vf2=c*c/v2;
 float a1=atan(v1/c);
 float a2=atan(v2/c);
 vec3 p1=vec3(sin(a1),cos(a1),0.0);
 vec3 p2=vec3(sin(a2),cos(a2),0.0);
 l1*=sin(a1);
 l2*=sin(a2);
    



 float amp=0.0;
 float skala=1000.0;//nagyitas=10  normal=1000
    
 float n=50.0;
 for(int i=0;i<50;i++)//n!  hullamcsomag
 {
   float t=float(i)/n;
//t=0.0;//egyik osszetevo
//t=1.0;//masik

   vec3 p3=p1+(p2-p1)*t;//linear interpolation
   float hhossz=l1+(l2-l1)*t;
   hhossz/=skala;
   float k=pi*2.0/hhossz;

   float tav=dot(screen,p3);        
   amp+=sin(tav*k -time);//a hullam nem mozog a teridoben, csak igy latvanyosabb!
 }

 amp/=n;

 if(amp<0.0) gl_FragColor=vec4(-amp,0,0,1);
 else        gl_FragColor=vec4(0,amp,0,1);
}


    

Előzmény: ragon (438)
ragon Creative Commons License 2012.01.02 0 0 438

Mostmar ertheto, hogyan tud menni fenysebesseg felett az anyaghullam.

Sehogy.

 

Az a hullamfront, ami a kep jobb oldalan eleri az x tengelyt, nem az origobol indult, hanem a piros nyil altal jelzett iranybol.

A teridoben a hullam c-nel kisebb sebesseggel "terjedt" . /nem mozog!/

 

Előzmény: ragon (436)
ragon Creative Commons License 2012.01.02 0 0 437

Itt nem a v a sebesseg, hanem az x/t vagyis az x, mivel t=1;

Előzmény: ragon (435)
ragon Creative Commons License 2012.01.02 0 0 436

Előzmény: ragon (435)
ragon Creative Commons License 2012.01.02 0 0 435

Hogyan kell kiszamolni az anyaghullam fazissebesseget?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Phase_velocity

Matter wave phase:

v(fazis)=c^2/v

 

A Mai fizika sorozatban ez all:

    w=c*sqrt(k*k+m*m*c*c/(h_bar*h_bar));
    v2=w/k;

 

Ha igazam volt, akkor igy:

    b=atan(v/c);
    v2=c*cos(b)/sin(b);

Miert? Mert idoben t=1 masodperc alatt s=t*c "utat" tesz meg MINDEN.

Igy a sebesseg az, amekkora utat tett meg terben / x tengely/ a hullamfront alja.

cosfi=v/tc -> v=tc cosfi

sinfi=v/x -> x=v/sinfi = tc cosfi/sinfi es t=1

vagy egyszerubben : tanfi=tc/x  ->  x=c/tanfi

 

A program kimenete:

 

4.213483146067e+08
4.213483146067e+08
4.213483146067e+08
4.213483146067e+08

 

Termeszetesen igazam volt. S hullam pontosan ugy ALL a teridoben, ahogy leirtam. Csak epp ott nem mozog. xD



#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>


int main()
{
    double h=6.626e-34,m=9.1e-31,c=3e8,e=1.6e-19,b,v,l1,m2,E,E0,E2,t2,v2,f,l,h_bar,w,k;
    
    v=0.712*c;
    v2=c*c/v;
    printf("%.12e n",v2);

    b=atan(v/c);
    v2=c*cos(b)/sin(b);

//    v2=c/tan(b);//vagy

    printf("%.12e n",v2);

    b=1.0/sqrt(1.0-v*v/(c*c));
    f=m*c*c*b/h;
    l=h/(m*v*b);    
    v2=l*f;
    printf("%.12e n",v2);


    b=1.0/sqrt(1.0-v*v/(c*c));
    l=h/(m*v*b);    
    k=2.0*M_PI/l;
    h_bar=h/(2.0*M_PI);
    w=c*sqrt(k*k+m*m*c*c/(h_bar*h_bar));
    v2=w/k;
    printf("%.12e n",v2);
    
    return 0;
}

Előzmény: ragon (434)
ragon Creative Commons License 2012.01.02 0 0 434

De nem ez az ok amiert visszajottem.

 

A teridoben mozgo hullam haladasi iranya sokakat osszezavar. Nem ertik, hogy merre megy ez a hullam.

Sokat egyszeruen kijelentik, hogy ugy hulyeseg az egesz ahogy van, mert a hullamfront nem arra mozog.

 

Nos en nem tevedtem, sot furcsamod az sem, aki azt allitja, hogy a hullam frontjanak mozgasi iranya nem az amit megadtam.

Hogyan lehetseges ez?

 

A kulcsszo :fogalomzavar.

 

 

Az elso problema, hogy en is sokszor irtam, hogy a teridoben mozgo hullam haladasi iranyat szamolom, mikozben a teridoben levo hullam nem mozog. En ezzel tisztaban vagyok, ez csak egy rossz  szohasznalat volt.

 

A masik az, hogy a hullam terben mozog, es ott ennek a mozgasi iranya a hullamfront mozgasanak az iranya. Ennek hullamfrontnak a sebessege a kvantummechanikaban az anyaghullam fazissebessege. Ezt kozelebbrol is megnezem, hogy kitisztuljon minden reszlet.

 

Akkor mi az amit en szamoltam?

A teridoben, mint latszani fog, a hullam pont olyan hullamfrontokat rajzol ki, mintha egy kozonseges 2 dimenzios hullam lenne. Ekkor a terido 1 ter es 1 idodimenzios. De a hullamfront nem mozog, hanem a kozonseges 2 dimenzios hullamnak egy idometszete, egy pillanatnyi allapotahoz hasonlit.

Az altalam szamolt irany, az atan(v/c), ennek a megfagyott hullam hullamfronjanak az iranya. Tehat az az irany, amerre ez a hullam haladna a teridoben, ha mozogna.

 

Ezzel az irannyal KELL szamolni, maskulonben ertelmetlenne valik az egesz. Mint meg fogom mutatni, az anyaghullam terbeli mozgasa lenyegtelen, csak egy metszete ennek a hullamnak. Ezert is kapunk az kvantummechanikai fazissebessegre fenysebessegnel nagyobb sebessegeket.

 

Akkor szamoljunk.

 

Előzmény: ragon (433)
ragon Creative Commons License 2012.01.02 0 0 433

A forditas button a szovegdoboz feletti ikon /compile/ vagy nyomni kell egy alt-entert.

 

A render kepre rahuzva az egeret es folyamatosan nyomva tartva az egerbuttont, lehet elforgatni a racsot vizszintes egermozgassal, vagy a hullamhosszt valtoztatni fuggoleges egermozgassal.

 

A program atirhato, manipulalhatjuk kedvunk szerint.

Lehet kiserletezni.

 

 

 

Az alabbi sort #if 1 atirva #if 0  -ra nem a hullamhossz valtozik, hanem a racstavolsag.

Mint lentebb irva vagyon, a Bragg-diffrakcional a toresi szog valtozasa es az elektron vilagvonalanak elhajlasa hasonlo torvenyeket kovet.

Előzmény: ragon (432)
ragon Creative Commons License 2012.01.02 0 0 432

En vok ironman  lol, nem mindegy?

 

 

Szoval, vissza a fizikahoz. Elerkezett az ido, amikor barki irhat shadert egy egyszeru browserben, mint pl a firefox 4.

Ez majd sokmindenre lehet hasznalni, tobbek kozt a fizika oktatasban.

 

Kezdetnek alljon itt a Bragg-diffrakciot bemutato shader.

 

 

#ifdef GL_ES
precision highp float;
#endif

uniform vec2 resolution;
uniform float time;
uniform vec4 mouse;

#define pi 3.1415926
float radian=pi/180.0;


void main(void)
{
  vec2 mouse2=mouse.xy/resolution.xy;
  vec3 screen=vec3(gl_FragCoord.xy/resolution.xy,0.0);


  float amp=0.0;
#if 1  
  float hhossz=0.2+mouse2.y*7.0;//eger mozog fuggolegesen, hullamhossz valtozil
  float d=10.0;
#else  
  float hhossz=0.7;
  float d=10.0+mouse2.y*17.0;//eger mozog fuggolegesen, racstavolsag valtozil
#endif
  float szog=(mouse2.x*180.0)*radian;//eger mozog vizszinesen
  vec3 xirany=vec3(sin(szog),cos(szog),0.0);//racs x
  vec3 yirany=vec3(xirany.y,-xirany.x,0.0);//y tengelye

float skala=20000.0;//screen meret 0-1, ehhez kell allitani mindent
hhossz/=skala;
d/=skala;
  float k=pi*2.0/hhossz;

  for(int y=-10;y<11;y++)
  for(int x=-10;x<11;x++)
  {
    vec3 racs=vec3(0.5,0.5,0.0)+
       xirany*float(x)*d+
       yirany*float(y)*d*0.3;
    float tav=racs.y;//hullam y iranyban mozog!

    tav+=length(screen-racs);//tavolsag a racstol a keppontig
    amp+=sin(tav*k);
  }
  amp*=4.0;//vilagosabb
  amp/=(20.0*20.0);

  if(amp<0.0) gl_FragColor=vec4(-amp,0,0,1);
  else        gl_FragColor=vec4(0,amp,0,1);
}


//http://www.iquilezles.org/apps/shadertoy/

 

Ha minden jol megy, akkor csak be kell masolni az alabbi link szovegdobozaba a programot, raklikkelni a forditas gombra, es mar fut is a shader.

Előzmény: dr.Akula úr (431)
dr.Akula úr Creative Commons License 2011.10.20 0 0 431

Te meg ki vagy???

Fizikus vagy-é?

Ha igen, akkor erről mi a véleményed???

Ha nem, akkor ehhez mit mernél hozzátenni??? :)

Előzmény: xdone (430)
xdone Creative Commons License 2011.08.11 0 0 430

Ami érdekes a szimulációban, hogy a polarizációs iránynak semmi köze a hullámhoz. A kettő független tulajdonsága a fotonnak. A két foton polarizációja egyező, és az anyaghullám indulási fázisa egyenlő. Ez a két feltétel kell csak, hogy az eredmény helyes legyen.

Előzmény: xdone (422)
xdone Creative Commons License 2011.08.11 0 0 429

Tévedtem. Inkább csak mint leírási mód marad, hiszen akkor lenne értelme időbeli visszahatásról beszélni, ha az idler intenzitása elérné a pumpáló sugárét. Ekkor minden foton két fotonra konvertálódna. Ott nincs magyarázat a sugár kis intenzitására, míg a lebegés pontos magyarázatot ad arra, miért csökken az intenzitás.

 

Ameddig nincs nagy intenzitású idler sugár forrás, addig nincs értelme időbeli visszahatásról beszélni.

Előzmény: xdone (427)
xdone Creative Commons License 2011.08.10 0 0 428

http://www.kfki.hu/fszemle/archivum/fsz0610/janszky0610.html

 

A fény nemklasszikus állapotai

A nemklasszikus tulajdonság kialakulásának oka a két állapot közötti kvantuminterferencia.

 

 

A fény egy hullám, és csak annyira részecske, mint egy hullámcsomag. Semennyire.

xdone Creative Commons License 2011.08.08 0 0 427

Távolhatás törölhető, de az időbeli visszahatás, mint lehetőség és mint leírási mód, marad az egyértelmű kisérleti cáfolatig.

 

De szerintem olyan nem lesz. Nem lehet olyat megcáfolni, ami mérhetetlen.

Marad az ismert borotva, bár annak alkalmazása szerintem tudománytalan. De ez is csak egy magánvélemény,

 

Előzmény: xdone (426)
xdone Creative Commons License 2011.08.08 0 0 426

Szomorúan közlöm, semmiféle  távolhatást nem kell feltételezni, hanem van egy közös rejtett paraméter, ami a modulációt okozó két hullám fázisa, a fazis1.

Előzmény: xdone (422)
xdone Creative Commons License 2011.08.08 0 0 425

Az a 15.8 százalék valósnak tünik.

A talált értékek  10 és 25 százalék közt szórnak.

 

google bbo idler intensity


http://www.iitk.ac.in/ee/faculty/pkumar/pubs/acf_pradeep.pdf


http://adsabs.harvard.edu/abs/2001SPIE.4350..136H
http://link.aip.org/link/?PSISDG/4350/136/1
In the 9 mm BBO crystal at pump intensity approximately 68 MW.cm and input idler
intensity approximately 18 MW.cm the efficiency of energy extraction in the

 

 

Előzmény: xdone (424)
xdone Creative Commons License 2011.08.07 0 0 424

Ez a megoldás csak akkor igaz, ha a kevert hullámú résznél hatod annyi foton mérhető.  1/6.3

 

 

Előzmény: xdone (422)
xdone Creative Commons License 2011.08.07 0 0 423

Érdekes, soha nem hittem az időbeli visszahatásban.

Mostmár akár el is lehetne dobni az a megoldást, hiszen itt egy klasszikus helyette.

 

Most mégis úgy gondolom, Wheelernek és Feynmannak volt igaza. Hogy miért?

Maradjanak titkok is a világban.

 

Előzmény: xdone (422)
xdone Creative Commons License 2011.08.07 0 0 422

Az EPR-probléma egyik, modulációs megoldása:

 

A polarizátorok a Malus-törvény szerint engedik át a fényt, de jelen van egy moduláció, amit két közeli frekvenciájú hullám kelt. Ennek az burkolója szorzódik a Malus értékkel.

 

 valoszinuseg=sqr(cos(polarizator1-foton_polarizacio)*modamp1);

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Polarizer

 

 

A modamp a két forgó hullámvektor modulációjának a burkolója.

Az eredmény 22 fokra 2.97, ami bőven jó. Ennél a szögértéknél sértik a Bell egyenlőtlenségeket a kisérletek.

 

És a moduláció is. A két oldal független, tehát klasszikus eloszlást számol a program.

 

 

tesztszog: 0, modulacio: 1.84117, kvantumfizika: 2.00002
tesztszog: 2, modulacio: 1.86134, kvantumfizika: 2.01533
tesztszog: 4, modulacio: 1.89647, kvantumfizika: 2.05798
tesztszog: 6, modulacio: 2.02935, kvantumfizika: 2.12618
tesztszog: 8, modulacio: 2.1324, kvantumfizika: 2.21184
tesztszog: 10, modulacio: 2.33257, kvantumfizika: 2.31344
tesztszog: 12, modulacio: 2.57762, kvantumfizika: 2.43092
tesztszog: 14, modulacio: 2.80614, kvantumfizika: 2.54366
tesztszog: 16, modulacio: 2.94834, kvantumfizika: 2.64659
tesztszog: 18, modulacio: 3.07892, kvantumfizika: 2.73725
tesztszog: 20, modulacio: 3.04488, kvantumfizika: 2.79418
tesztszog: 22, modulacio: 2.97815, kvantumfizika: 2.82606
tesztszog: 24, modulacio: 2.7958, kvantumfizika: 2.81676
tesztszog: 26, modulacio: 2.69214, kvantumfizika: 2.76263
tesztszog: 28, modulacio: 2.47125, kvantumfizika: 2.65808
tesztszog: 30, modulacio: 2.25672, kvantumfizika: 2.50501
tesztszog: 32, modulacio: 1.91933, kvantumfizika: 2.29487
tesztszog: 34, modulacio: 1.6886, kvantumfizika: 2.03643
tesztszog: 36, modulacio: 1.33774, kvantumfizika: 1.73813
tesztszog: 38, modulacio: 0.912208, kvantumfizika: 1.3984

 

 


#include <iostream>
#include <math.h>

using namespace std;



double radian=M_PI/180.0;
int szamlalo[16];

double sqr(double n) {return n*n;}
inline double veletlen() {return fmod((double)rand()/65500.0,1.0);}



double Ef(int s1,int s2,int s3,int s4)
{
double szamlalo_base2=(szamlalo[s1]+szamlalo[s2]+szamlalo[s3]+szamlalo[s4]);
if(szamlalo_base2==0) return 0;

return (double)(szamlalo[s1]+szamlalo[s2]-szamlalo[s3]-szamlalo[s4])/szamlalo_base2;
}

int csatorna_a=0;
int csatorna_a_=0;
int csatorna_a2=0;
int csatorna_a2_=0;
int csatorna_b=0;
int csatorna_b_=0;
int csatorna_b2=0;
int csatorna_b2_=0;

void ellenorzes_szamlalo()
{
if(csatorna_a) if(csatorna_b) szamlalo[0]++; //++
if(csatorna_a_) if(csatorna_b_) szamlalo[1]++; //--
if(csatorna_a) if(csatorna_b_) szamlalo[2]++; //+-
if(csatorna_a_) if(csatorna_b) szamlalo[3]++; //-+

if(csatorna_a) if(csatorna_b2) szamlalo[4]++; //++
if(csatorna_a_) if(csatorna_b2_) szamlalo[5]++; //--
if(csatorna_a) if(csatorna_b2_) szamlalo[6]++; //+-
if(csatorna_a_) if(csatorna_b2) szamlalo[7]++; //-+

if(csatorna_a2) if(csatorna_b) szamlalo[8]++; //++
if(csatorna_a2_) if(csatorna_b_) szamlalo[9]++; //--
if(csatorna_a2) if(csatorna_b_) szamlalo[10]++; //+-
if(csatorna_a2_) if(csatorna_b) szamlalo[11]++; //-+

if(csatorna_a2) if(csatorna_b2) szamlalo[12]++; //++
if(csatorna_a2_) if(csatorna_b2_) szamlalo[13]++; //--
if(csatorna_a2) if(csatorna_b2_) szamlalo[14]++; //+-
if(csatorna_a2_)if(csatorna_b2) szamlalo[15]++; //-+
}



double S2modulacio(double a,double b,double a2,double b2,int op)
{
    int k;

    for(k=0;k<16;k++) szamlalo[k]=0;




    for(k=0;k<500000;k++)//meres
    {
        double foton_polarizacio=veletlen()*M_PI*2;
        double foton_polarizacio2=foton_polarizacio;//veletlen()*M_PI*2;
        double valoszinuseg, valoszinuseg2,polarizator1,polarizator2;
        csatorna_a=0;
        csatorna_a_=0;
        csatorna_a2=0;
        csatorna_a2_=0;
        csatorna_b=0;
        csatorna_b_=0;
        csatorna_b2=0;
        csatorna_b2_=0;

        int o1=0,o2=0;
        polarizator1=a;if(veletlen()<0.5) {polarizator1=a2;o1=1;}
        polarizator2=b;if(veletlen()<0.5) {polarizator2=b2;o2=1;}
       


        double l1=680e-9;
        double l2=725e-9;
        double k1=2.0*M_PI/l1;
        double k2=2.0*M_PI/l2;

        double amp1x,amp1y,amp2x,amp2y,
            modamp1,modamp2,
            tav=10.76574,tav2=11.23;
        double fazis1=veletlen()*M_PI*2;
        
        amp1x = sin(fazis1+tav*k1)*0.5;
        amp1y = cos(fazis1+tav*k1)*0.5;
        amp1x += sin(fazis1+tav*k2)*0.5;
        amp1y += cos(fazis1+tav*k2)*0.5;
        modamp1=amp1x*sin(polarizator1) + amp1y*cos(polarizator1);        
        modamp1*=modamp1;
        
        amp2x = sin(fazis1+tav2*k1)*0.5;
        amp2y = cos(fazis1+tav2*k1)*0.5;
        amp2x += sin(fazis1+tav2*k2)*0.5;
        amp2y += cos(fazis1+tav2*k2)*0.5;
        modamp2=amp2x*sin(polarizator2) + amp2y*cos(polarizator2);        
        modamp2*=modamp2;


        valoszinuseg=sqr(cos(polarizator1-foton_polarizacio)*modamp1);
   
        if(valoszinuseg>veletlen())
        {
                if(o1==0) csatorna_a=1;
                else      csatorna_a2=1;
        }
        else
         {
             polarizator1+=M_PI/2;
             
        modamp1=amp1x*sin(polarizator1) + amp1y*cos(polarizator1);        
        modamp1*=modamp1;
            valoszinuseg=sqr(cos(polarizator1-foton_polarizacio)*modamp1);
           
            if(valoszinuseg>veletlen())
             {
                if(o1==0) csatorna_a_=1;
                else      csatorna_a2_=1;
            }
        }
   
        valoszinuseg=sqr(cos(polarizator2-foton_polarizacio)*modamp2);
       
        if(valoszinuseg>veletlen())
         {
                if(o2==0) csatorna_b=1;
                else      csatorna_b2=1;
        }
        else
         {
             polarizator2+=M_PI/2;
             
        modamp2=amp2x*sin(polarizator2) + amp2y*cos(polarizator2);        
        modamp2*=modamp2;
            valoszinuseg=sqr(cos(polarizator2-foton_polarizacio)*modamp2);
           
            if(valoszinuseg>veletlen())
             {
                if(o2==0) csatorna_b_=1;
                else      csatorna_b2_=1;
            }
        }
        ellenorzes_szamlalo();
    }
    //ab -ab2 a2b a2b2
    double N=0.0;

    N=Ef(0,1,2,3);
    N-=Ef(4,5,6,7);
    N+=Ef(8,9,10,11);
    N+=Ef(12,13,14,15);
   
   
    return N;
}




double S2kvantumfizika(double a,double b,double a2,double b2,int op)
{
    int k;

    for(k=0;k<16;k++) szamlalo[k]=0;




    for(k=0;k<500000;k++)
    {
        double foton_polarizacio=veletlen()*M_PI*2;
        double foton_polarizacio2=foton_polarizacio;
        double valoszinuseg, polarizator1,polarizator2;
        csatorna_a=0;
        csatorna_a_=0;
        csatorna_a2=0;
        csatorna_a2_=0;
        csatorna_b=0;
        csatorna_b_=0;
        csatorna_b2=0;
        csatorna_b2_=0;

        int o1=0,o2=0;
        polarizator1=a;if(veletlen()<0.5) {polarizator1=a2;o1=1;}
        polarizator2=b;if(veletlen()<0.5) {polarizator2=b2;o2=1;}

       
       
            valoszinuseg=sqr(cos(polarizator1-foton_polarizacio));
            if(valoszinuseg>veletlen() )
             {
                    if(o1==0) csatorna_a=1;
                    else      csatorna_a2=1;

                    foton_polarizacio2=polarizator1;//spooky action at distance
            }
            else
             {
                 polarizator1+=M_PI/2;
                
                {
                    if(o1==0) csatorna_a_=1;
                    else      csatorna_a2_=1;

                    foton_polarizacio2=polarizator1;//spooky action at distance
                }
            }
       
       
       
            valoszinuseg=sqr(cos(polarizator2-foton_polarizacio2));
            if(valoszinuseg>veletlen() )
             {
                    if(o2==0) csatorna_b=1;
                    else      csatorna_b2=1;
            }
            else
             {
                {
                    if(o2==0) csatorna_b_=1;
                    else      csatorna_b2_=1;
                }
            }
       
        ellenorzes_szamlalo();
    }
    //ab -ab2 a2b a2b2
    double N=0.0;

    N=Ef(0,1,2,3);
    N-=Ef(4,5,6,7);
    N+=Ef(8,9,10,11);
    N+=Ef(12,13,14,15);


    return N;
}



int main()
{
    for(int i=0;i<40;i+=2)
    {
    double S=0.0,tesztszog=i,a,a2,b,b2;
   
    a=0.0;
    b=tesztszog;
    a2=tesztszog*2.0;
    b2=tesztszog*3.0;
   
    a*=radian;
    b*=radian;
    a2*=radian;
    b2*=radian;


    cout << "tesztszog:" << ' ' << i << ", ";

    S=S2modulacio(a,b,a2,b2 ,0);
    cout << "modulacio:" << ' ' << S << ", ";

    S=S2kvantumfizika(a,b,a2,b2 ,0);
    cout << "kvantumfizika:" << ' ' << S << endl;
}

}

 

 

 

Előzmény: xdone (408)
xdone Creative Commons License 2011.08.07 0 0 421

A forgó vektoroknak van egy különleges tulajdonságuk.

 

 

A két közeli frekvenciájú hullámot összegezve az eredő hullám hullámhossza a moduláció hullámhossza lesz.

 

Ez az eredő a sárga görbe, természetesen négyzetreemelés után kapunk ilyen görbét. A görbe magassága a forgó vektor nagyságát mutatja. Két csúcspont távolsága pedig a moduláció hullámhossza. A kvantumfizika modulációkkal számol, csak rejtve.

 

A piros a forgó hullám egyik metszete. A forgó hullámvektor nagysága folyamatosan nő, ahogy a sárga görbe emelkedik. Nincs olyan ugrálás, mint a metszetnél, avagy egy normál hullámnál.

Előzmény: xdone (420)
xdone Creative Commons License 2011.08.07 0 0 420

A cikkben elhangzanak olyan fogalmak, hogy klasszikus és kvantumos számítási mód.

 

De tévedés azt hinni, hogy a kvantumos számítási mód nem klasszikus hullámokkal számol.

 

 

A sárga görbe "klasszikus"  hullámokkal számol, és nem ad jó eredményt, ez tény.


            amplitudo1=cos(fazis1+tav*k1) + cos(fazis2+tav*k2)
            amplitudo2=cos(fazis1+(tav+dt)*k1) + cos(fazis2+(tav+dt)*k2)


Csakhogy a piros görbe IS klasszikus hullámokkal let felírva, csak ezek a hullámok forognak. Klasszikus forgó hullámok a kvantumszámításokkal egyező eredményt adnak. Ez nem is csoda,, hiszen a kvantumfizikai leírás is forgó hullámokat használ, csak komplex számok mögé rejti ezeket.

 


Attól még klasszikus egy hullám, hogy forog. Csak ritkán tapasztalható ilyen a hétköznapi életben.

 

            amplitudo1.x=cos(fazis1+tav*k1)
            amplitudo1.y=cos(fazis2+tav*k2)
            
            amplitudo2.x=cos(fazis1+(tav+dt)*k1)
            amplitudo2.y=cos(fazis2+(tav+dt)*k2)
            
            
           

Előzmény: xdone (410)
xdone Creative Commons License 2011.08.07 0 0 419

A hullámcsomagok eloszlása az összetevők száma szorozva a moduláció hullámhosszával.  Ilyen távolságonként követik egymást a hullámcsomagok.

Előzmény: xdone (418)
xdone Creative Commons License 2011.08.07 0 0 418

Az ember alap hullám ismerettel azt gondolhatná, ez nem lehet így, hiszen a hullám fázis 2pi után ismétlődik, miért lenne különbség a 0.1 és a 2pi+0.1 fázis közt.

Igenám, csakhogy a hullámcsomagoknál van egy zérópont. Ott az összes összetevő fázisa 0. A hullám itt éri el a legnagyobb amplitudót. Ha az összetevők száma véges, akkor vannak még ismétlődések. Minél több az összetevők száma, annál ritkább az ismétlődés.
Végtelen sok összetevőnél egyetlen egy hullámcsomag van a térben.

Előzmény: xdone (413)
xdone Creative Commons License 2011.08.06 0 0 417

Birom az olyan megjegyzéseket, hogy ez félreérti a kvantumfizikát.

 

Nos nem, ugyanis én nem arról írok. Ez itt nem kvantumfizika. Ez hullámfizika.

 

 

A kvantumfizikában bogyók valószínűségeit számolják. Sajnálatos módon mind az elektron, mind a foton hullám.

Ennyit arról, ki mit ért félre.

 

Előzmény: xdone (416)
xdone Creative Commons License 2011.08.06 0 0 416

Egy polarizátor elforgatása ugyan ilyen fáziseltolódást okoz. De ott csak egy hullámhossznyi eltolódás a maximum, az pedig túl kevés.

 

Előzmény: xdone (412)
xdone Creative Commons License 2011.08.06 0 0 415

Ezeket összegezve kijelenthető, hogy semmiféle koincidencia-kisérlet SEM cáfolata a hullámmegoldásnak.

 

Előzmény: xdone (414)
xdone Creative Commons License 2011.08.06 0 0 414

Az N a sárga görbére =0, a kékekre balról N=1 N=2 és N=3 a világoskék.

 

Előzmény: xdone (412)
xdone Creative Commons License 2011.08.06 0 0 413

Az ábrán DB = 20, de ami fontosabb

l1=2/100 és l2 = 2.1/100, majdnem egy pixel századrésze !

Ezt a hullámot eltova egy hullámhossznyival, a hullámcsomag eltolódása több száz pixel.

 

A futáskülönbségnél a hullámhosszak differenciája több ezer lehet. Ez a hullámcsomag jelentős eltolódását eredményezheti.

 

Előzmény: xdone (412)
xdone Creative Commons License 2011.08.06 0 0 412

Az alábbiak alapján egyszerűen ellenőrízhető, hogy egy elemi hullám fázis eltolódása egy modulációnyi eltolódást ad.

k a hullámszám, i re összegzek, DB az elemi hullámok száma l1 l2 a két hullámhossz. 2piN a fáziseltolódás.

 

            k = 2PI/(l1+(l2-l1)*i/DB)
            cos(x*k + 2PI*N*i/DB)

 




Előzmény: xdone (411)
xdone Creative Commons License 2011.08.06 0 0 411

Az anyag törésmutatója ismeretlen, ezért üveggel számolok.

 

l1=680e-9

l2=725e-9

 

c1=3e8/1.53

c2=3e8/1.51

 

l3=l1*l2*2/(l2-l1) = 1.0955e-13

 

T=8e-10

 

Ekkor a két hullám útkülönbsége ds=c2*T - c1*T

Ez n=ds/l2 db hullámot jelent, ami dt=n*l3/c2 idbeli eltolódást ad egy hullámcsomagon.

 

Ez dt = 3.16e-10, ami megfelel a kisérleti eredménynek. A kis fáziseltolódás kinagyítódik hullámcsomagoknál.

 

Előzmény: xdone (410)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!